بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷۹ اصطلاح حسابداری که می توانید برای چندین صنعت استفاده کنید

مهارت های فنی برتر مورد نیاز برای مشاغل مالی و حسابداری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چه یک حسابدار مشتاق باشید و چه با یک تیم حسابداری همکاری می کنید، دانستن اصطلاحات رایج حسابداری می تواند بینش ارزشمندی را در مورد بخش حسابداری یک شرکت به شما ارائه دهد. درک این اصطلاحات صنعتی می تواند به شما در خواندن و تفسیر صحیح اسناد حسابداری کمک کند. همچنین می تواند هنگام ارائه اطلاعات در مورد امور مالی یک شرکت و تصمیم گیری موثر بر اساس اسنادی که بررسی می کنید، از شما پشتیبانی کند.

در این مقاله از ایوسی، ۷۹ اصطلاح حسابداری را که ممکن است در صنایع مختلف با آنها مواجه شوید فهرست و تعریف می کنیم.

۳۴ اصطلاح اساسی حسابداری که باید بدانید

لیست زیر شامل برخی از رایج ترین اصطلاحات حسابداری و معنی آنها می شود:

۱. حسابدار

Accountant

حسابدار فردی است که در ثبت و گزارش تراکنش های مالی مهارت دارد. بسته به نیاز شرکت، ممکن است از شخص خواسته شود که گواهینامه های خاصی را به عنوان مدرک تخصص داشته باشد. به عنوان مثال، یک حسابدار ممکن است حسابرسی انجام دهد یا جریان نقدی سازمان را ردیابی کند.

مطالب مرتبط: با شغل حسابداری آشنا شوید

۲. گزارش حسابداران

Accountants’ report

گزارش حسابدار یک سند مالی است که توسط یک حسابدار مستقل تهیه می‌شود، شامل صورت‌های مالی، گزارش‌های بررسی، گزارش‌های رویه‌های مورد توافق، گزارش‌های جمع‌آوری و گزارش‌های تصدیق. گزارش یک حسابدار بخشی از حسابرسی نیست. این سند می تواند به سازمان کمک کند تا امور مالی خود را با دقت بیشتری پیگیری کند.

۳. حساب های پرداختنی

Accounts payable

حساب های پرداختنی شامل تمام هزینه های تجاری پرداخت نشده است. این بدهی است که شرکت بدهکار است. این بخشی از رده بدهی در ترازنامه یک شرکت است.

۴. دوره حسابداری

Accounting period

دوره حسابداری به زمان گزارش شده در صورت های مالی اشاره دارد. این می تواند از شرکتی به شرکت دیگر و حتی در یک شرکت متفاوت باشد. به طور معمول، دوره های حسابداری یک ماه، شش ماه یا یک سال است.

۵. حساب های دریافتنی

Accounts receivable

حساب دریافتنی نشان دهنده پولی است که دیگران به کسب و کار بدهکار هستند. به دارایی های موجود در ترازنامه شرکت تعلق دارد و منبع وجه نقد کوتاه مدت یک شرکت است. به عنوان مثال، پرداخت برای یک سرویس نرم افزاری که شرکت تولید می کند، بخشی از حساب های دریافتنی است.

۶. تعهد

Accrual

تعهد هزینه یا درآمدی است که اتفاق افتاده است، اما شرکت هنوز ثبت نکرده است. این با هزینه های کوتاه مدت اتفاق می افتد. با گذشت زمان، اقلام تعهدی بخشی از سوابق شرکت می شود.

۷. هزینه انباشته شده

Accrued expense

هزینه انباشته هزینه های تجاری را توصیف می کند که شرکت پرداخت نکرده است. روش تعهدی حسابداری هزینه ها را در زمان وقوع آنها شناسایی می کند نه زمانی که سازمان آنها را پرداخت می کند. این می تواند به سازمان کمک کند تا سوابق دقیق و به روزتری را برای حسابداران خود ایجاد کند.

۸. ترازنامه

Balance sheet

ترازنامه یک گزارش مالی است که تمام دارایی ها (دارایی ها)، بدهی ها (بدهی ها) و حقوق صاحبان سهام یا مالکان شرکت را خلاصه می کند. این یکی از دو صورت رایج مالی است که توسط حسابداران تهیه می شود. از فرمول پیروی می کند:

دارایی + بدهی + حقوق صاحبان سهام = ترازنامه

مطالب مرتبط:  نحوه ایجاد ترازنامه در ۵ مرحله ساده

۹. سرمایه

Capital

سرمایه یک دارایی مالی یا ارزش آن شامل کالا یا وجه نقد است. یک شرکت می تواند سرمایه در گردش خود را که به سرمایه نقدی کسب و کار اشاره دارد، با کم کردن دارایی های جاری از بدهی های جاری محاسبه کند. این برای درک مقدار پولی که یک سازمان می‌تواند خرج کند در حالی که هنوز سود ایجاد می‌کند مفید است.

۱۰. حسابداری بر مبنای نقدی

Cash basis accounting

حسابداری بر مبنای نقدی یکی از رایج ترین روش های حسابداری تجاری است. از آنجایی که بر معاملات نقدی متمرکز است، حساب های پرداختنی یا دریافتنی را شناسایی نمی کند. این می تواند فرآیند حسابداری را برای یک سازمان و حسابداران آن ساده کند.

۱۱. جریان نقدی

Cash flow

جریان نقدی هزینه یا درآمدی است که یک شرکت انتظار دارد از فعالیت های تجاری خود در یک دوره معین ایجاد کند. جریان نقدی خالص به مجموع تمام پولی که یک کسب و کار به دست می آورد اشاره دارد. صورتهای جریان نقدی شامل تمام وجوه نقدی است که یک کسب و کار از عملیات، سرمایه گذاری و تامین مالی خود دریافت می کند.

مطالب مرتبط:  نحوه محاسبه جریان نقدی (با روش ها و مثال)

۱۲. بهای تمام شده کالای فروخته شده

Cost of goods sold (COGS)

بهای تمام شده کالای فروخته شده یک اصطلاح حسابداری است که هزینه های متحمل شده برای تولید کالاها یا خدماتی را که یک کسب و کار می فروشد را توصیف می کند. آنها هزینه های مستقیم هستند. وقتی یک شرکت COGS را از درآمد کم می کند، به تعیین سود ناخالص شرکت کمک می کند. ارزش ممکن است شامل هزینه مواد خام و نیروی کار باشد.

مرتبط: تعریف بهای تمام شده کالای فروش رفته (با مثال محاسباتی)

۱۳. تنوع بخشی

Diversification

تنوع یک استراتژی سرمایه گذاری کاهش ریسک است که سرمایه یک شرکت یا فرد را در دارایی های متنوع تخصیص می دهد. ترکیبی از دارایی ها و سرمایه گذاری ها به محدود کردن ریسک هر دارایی یا ریسک کمک می کند. این روش می تواند عملکرد یک دارایی را از تأثیر بر نتایج سایر دارایی ها حفظ کند.

۱۴. سود سهام

Dividends

سود سهام سودی است که به سهامداران شرکت بازگردانده می شود. شرکت آنها را به عنوان بخشی از درآمد شرکت توزیع می کند و به صورت پرداخت نقدی، سهام سهام یا حتی دارایی صادر می شود. این می تواند به جذب سهامداران بیشتر و افزایش سرمایه در گردش شرکت کمک کند.

مرتبط: سود چیست و چرا مهم است؟

۱۵. حسابداری دوطرفه

Double-entry bookkeeping

حسابداری دوطرفه یک روش حسابداری است که برای هر تراکنش مالی نیاز به ثبت اعتبار و بدهی دارد. این روش مبتنی بر معادله حسابداری است:

دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام

در این معادله:

  • دارایی ها اقلامی هستند که یک سازمان در اختیار دارد و ارزشی برای سازمان ایجاد می کند.

  • بدهی ها اقلامی هستند که یک سازمان به نهادهای خارجی مانند وام بدهکار است.

  • حقوق صاحبان سهام مقدار پولی است که سهامداران در سازمان در اختیار سازمان قرار می دهند.

مرتبط: روش اولین ورودی اولین خروجی (FIFO): (تعریف و نحوه استفاده از آن)

۱۶. نماینده ثبت نامی

Enrolled agent

یک نماینده ثبت نام شده یک عنوان حسابداری حرفه ای است که به افرادی اختصاص داده می شود که در شیوه های مالیاتی شخصی و تجاری تخصص داشته باشند و تخصص داشته باشند. نمایندگان ثبت نام شده به شرکت ها کمک می کنند مالیات را مطابق با قوانین خدمات درآمد داخلی ثبت کنند. این اصطلاح که بیشتر در آمریکا مستطلح است می تواند به یک شرکت کمک کند تا از قوانین مالیاتی در ایالات متحده پیروی کند.

۱۷. هزینه ثابت

Fixed cost

هزینه ثابت هزینه ای است که بدون توجه به حجم فروش ثابت می ماند. حقوق و اجاره نمونه هایی از هزینه های ثابت هستند، در مقابل هزینه های متغیر که با توجه به سطوح تولید تغییر می کنند. به طور معمول، در طول یک دوره حسابداری، هزینه های ثابت ثابت باقی می ماند، هر چند بین دوره های حسابداری ممکن است تغییر کنند. به عنوان مثال، یک حرفه ای که حقوق خود را افزایش می دهد.

۱۸. حاشیه های ناخالص

Gross margins

حاشیه ناخالص سودآوری شرکت را پس از کسر بهای تمام شده کالای فروخته شده توصیف می کند. می توانید آن را با تقسیم همان دوره سود ناخالص بر درآمد برای همان دوره محاسبه کنید. این می تواند به سازمان ایده ای در مورد میزان سرمایه در گردشی که می تواند خرج کند بدهد.

۱۹. سود ناخالص

Gross profits

سود ناخالص نشان دهنده سودآوری شرکت بدون اضافه کردن هزینه های سربار است. می توانید آن را با کسر بهای تمام شده کالای فروخته شده (COGS) از درآمد همان دوره محاسبه کنید. این می تواند میزان پولی را که یک سازمان انتظار دارد در طول دوره کسب کند را به شما نشان دهد.

مرتبط:  ناخالص در مقابل سود عملیاتی در مقابل سود خالص: ۴ تفاوت کلیدی

۲۰. روش کم پایین

High-low method

روش بالا-پایین در حسابداری روشی رایج برای تفکیک هزینه های متغیر از هزینه های ثابت است. این شامل گرفتن بالاترین سطح فعالیت و پایین ترین سطح فعالیت و مقایسه کل هزینه ها در هر سطح است. این می تواند به یک شرکت کمک کند تا بهترین عملکرد را برای دارایی ها و هزینه های خود تعیین کند و آن را کارآمدتر کند.

۲۱. ورشکستگی

Insolvency

ورشکستگی زمانی است که یک کسب و کار یا فرد نمی تواند تعهدات بدهی خود را با وام دهندگان انجام دهد. دو شکل ورشکستگی وجود دارد. ورشکستگی جریان نقدی و ورشکستگی ترازنامه. مذاکره معمولاً می تواند ورشکستگی جریان نقدی را حل کند، در حالی که ورشکستگی ترازنامه ممکن است با ورشکستگی خاتمه یابد.

۲۲. فاکتور

Invoice

فاکتور سندی است که میزان پول قابل پرداخت برای کالاها یا خدماتی را که یک شرکت به مشتریان ارائه می دهد را نشان می دهد. مشتریان می توانند از یک فاکتور برای تعیین میزان بدهی خود به یک سازمان استفاده کنند. بر خلاف رسیدها، فاکتورها معمولاً در تراکنش‌های بین کسب‌وکار به جای معاملات تجاری به مصرف‌کننده رخ می‌دهند.

۲۳. نقدینگی

Liquidity

نقدینگی بیان می کند که یک کسب و کار با چه سرعتی می تواند دارایی ها را بدون از دست دادن ارزش به پول نقد تبدیل کند. در حسابداری و تحلیل مالی، نقدینگی یک شرکت معیاری است که نشان می‌دهد چقدر می‌تواند تعهدات مالی کوتاه‌مدت خود را انجام دهد. در حالی که بسیاری از سازمان‌ها دارایی‌های خود را به پول نقد تبدیل نمی‌کنند، می‌توانند از این ارزش برای درک اینکه اگر دارایی‌ها را به پول نقد تبدیل کنند، چقدر می‌توانند هزینه کنند، استفاده کنند.

۲۴. اصل اهمیت

Materiality principle

اصل اهمیت اطلاعاتی را توصیف می کند که می تواند بر فرآیند تصمیم گیری یک شرکت تأثیر بگذارد. اطلاعات، اندازه و ماهیت تراکنش‌ها در صورتی بااهمیت است که حذف یا اشتباه آن منجر به تصمیم‌گیری توسط کاربران شود. در رویه های حسابداری، یک واحد تجاری تمام ملاحظات با اهمیت را در گزارش های مالی خود افشا می کند. هیچ قاعده ای برای تعیین اهمیت یک مقدار وجود ندارد. بیشتر حسابداران اگر مبلغی را کمتر از ۲ یا ۳ درصد درآمد خالص باشد، بی اهمیت می دانند.

۲۵. درآمد خالص

Net income

درآمد خالص مبلغی است که در سود حاصل می شود. با استفاده از فرمول زیر می توانید درآمد خالص یک سازمان را محاسبه کنید:

درآمد – مالیات – هزینه – استهلاک – سود = درآمد خالص

مرتبط: درآمد خالص در مقابل فروش خالص: تعاریف و تفاوت ها

۲۶. حاشیه سود خالص

Net profit margin

درآمد غیر عملیاتی درصدی از سود یک شرکت نسبت به درآمد آن است. به آن “حاشیه سود خالص” نیز می گویند. شما می توانید حاشیه خالص را با تقسیم درآمد خالص بر کل درآمد و ضرب در ۱۰۰ محاسبه کنید تا درصدی از درآمد را بدست آورید که پس از تمام هزینه ها باقی می ماند.

۲۷. ارزش فعلی

Present value

ارزش فعلی قدرت پولی فعلی یک دارایی را توصیف می کند. ارزش فعلی فرض می کند که تورم باعث از دست دادن ارزش پول نقد می شود. قدرت خرید پول نقد در آینده را با قدرت خرید امروز مقایسه می کند.

مطالب مرتبط:  ارزش فعلی در مقابل ارزش فعلی خالص: تعاریف و تفاوت ها

۲۸. سود

Profit

سود اصطلاحی است که اغلب سود مالی را که یک کسب‌وکار در زمانی که درآمد از هزینه‌ها و مخارج فراتر می‌رود، دریافت می‌کند. با استفاده از فرمول زیر می توانید سود یک سازمان را محاسبه کنید:

کل درآمد – کل هزینه ها = سود

در این فرمول:

  • درآمد کل پولی است که یک سازمان به عنوان بخشی از عملیات و فروش خود تولید می کند

  • مجموع هزینه ها کل پولی است که یک سازمان برای انجام عملیات خود خرج می کند

  • سود مقدار پولی است که یک سازمان پس از تکمیل پرداخت های خود برای یک دوره دارد

۲۹. صورت سود و زیان

Profit and loss statement

صورت سود و زیان (P&L) یک صورت مالی است که عملکرد و وضعیت مالی یک شرکت را با گزارش درآمدها، هزینه ها و سود خالص آن در یک دوره خاص خلاصه می کند. این مترادف با صورت درآمد است. این بیانیه می تواند به حسابداران کمک کند تا تغییرات درآمد سازمان را در طول هر دوره حسابداری پیگیری کنند.

۳۰. بازگشت سرمایه

Return on investment

بازگشت سرمایه (ROI) عملکرد مالی یک سرمایه گذاری را اندازه گیری می کند. می توانید آن را با کم کردن ارزش اولیه سرمایه گذاری از ارزش نهایی سرمایه گذاری (که برابر با بازده خالص است) محاسبه کنید. سپس می توانید این عدد جدید (بازده خالص) را بر هزینه سرمایه گذاری تقسیم کرده و در نهایت آن را در ۱۰۰ ضرب کنید.

مطالب مرتبط: نحوه محاسبه بازده سرمایه گذاری (ROI) با فرمول و مثال

۳۱. حسابداری تک ورودی

Single-entry bookkeeping

حسابداری تک ورودی یک روش حسابداری است که تراکنش های مالی را در یک ورودی به جای ثبت های بدهکار و بستانکاری مورد استفاده در حسابداری دو ورودی ثبت می کند. این یک روش حسابداری مبتنی بر پول نقد است که وجوه نقد ورودی و خروجی را در یک مجله ردیابی می کند. این سبک از حسابداری برای مشاغل جدید یا کسانی که تراکنش های کم یا بدون عارضه دارند مفید است.

۳۲. درآمد مشمول مالیات یا درآمد مشمول مالیات

Taxable earnings or taxable income

درآمد مشمول مالیات، میزان درآمد یک کارمند مشمول مالیات است. درآمد مشمول مالیات ممکن است شامل دستمزد، حقوق، انعام، پاداش و کمیسیون، درآمد خالص خوداشتغالی، پرداخت نفقه باشد. کارمندان بر اساس دستمزد، اولویت‌های کسر مالیات و وضعیت ثبت مالیات به سازمان‌های دولتی، فدرال، ایالتی یا محلی مالیات می‌پردازند.

۳۳. گردش مالی

Turnover

گردش مالی تعداد دفعاتی را که یک شرکت یک محصول را به فروش می رساند و آن را در یک بازه زمانی ثابت ذخیره می کند، توصیف می کند. همچنین توضیح می‌دهد که یک شرکت با چه سرعتی پرداخت‌ها را در مقایسه با فروش اعتباری خود جمع‌آوری می‌کند، که به آن «گردش حساب‌های دریافتنی» می‌گویند. گردش موجودی عبارت است از نرخ محصولات فروخته شده در مقایسه با موجودی موجود در دست.

۳۴. هزینه متغیر

Variable cost

هزینه متغیر یکی از دو نوع اصلی هزینه ای است که یک شرکت هنگام تولید کالا یا خدمات متحمل می شود. هزینه های متغیر با میزان تولید متفاوت است و ممکن است شامل نیروی کار، کمیسیون و مواد خام باشد. هزینه های ثابت بدون توجه به تولید ثابت باقی می ماند و ممکن است شامل پرداخت اجاره، بیمه و بهره وام باشد.

شاخه های حسابداری

شرایط حسابداری بیشتر برای دانستن

در زیر شرایط حسابداری بیشتری وجود دارد که می توانید با آنها آشنا شوید:

  • حسابداری (Accounting): چگونه یک کسب و کار درآمد خود را دنبال می کند و چگونه یک فرد درآمد خود را ردیابی می کند

  • حسابداری مبتنی بر تعهد (Accrual basis accounting): ثبت تراکنش ها در صورت وقوع، به جای پرداخت مشتریان

  • تخصیص (Allocation): تخصیص وجوه به حساب ها یا دوره های مختلف

  • دارایی (Asset): دارایی یک شرکت یا یک فرد با ارزش پولی

  • حسابرسان (Auditors): افراد حرفه ای که وضعیت مالی شرکت را با بررسی صحت سوابق حسابداری آن ارزیابی می کنند.

  • صورت‌حساب بانکی (Bank statement): گزارشی که بانک‌ها برای دارندگان حساب ارسال می‌کنند تا آنها را از موجودی ماهانه خود مطلع کنند

  • ارزش دفتری (Book value): ارزش اصلی یک دارایی منهای استهلاک یا بدهی آن

  • بودجه بندی (Budgeting): ایجاد و حفظ یک برنامه مالی برای کنترل جریان نقدی

  • واحد تجاری (Business entity): ساختار قانونی یک تجارت

  • حسابدار رسمی (CPA) (Certified Public Accountant): حرفه ای که آزمون استاندارد ملی را برای تبدیل شدن به یک حسابدار در ایالات متحده گذرانده است.

  • نمودار حساب (Chart of accounts): شاخصی از حساب های مالی در دفتر کل شرکت

  • بستن دفاتر (Closing the books): یکسان سازی صورت های درآمد، هزینه و درآمد برای اطمینان از صحت مالی

  • اعتبار (Credit): وعده پرداخت در آینده

  • بدهی (Debit): پرداختی که بلافاصله انجام می شود

  • حسابداری دپارتمان (Departmental accounting): یک روش حسابداری است که درآمد، هزینه و درآمد هر بخش در یک سازمان را نشان می دهد

  • استهلاک (Depreciation): کاهش ارزش دارایی در طول زمان

  • حقوق صاحبان سهام،برابری حقوق (Equity): بخشی از یک سازمان که متعلق به سهامداران و صاحبان مشاغل است

  • هزینه (Expense): مقدار پولی است که برای یک کالای خاص برای یک هدف خاص هزینه می شود

  • دارایی ثابت (Fixed asset): دارایی که یک سازمان برای مدت طولانی از آن استفاده می کند، مانند یک ساختمان

  • اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) (Generally accepted accounting principles): قوانینی که حسابداران باید در حین انجام وظایف خود از آنها پیروی کنند و چارچوب استاندارد شده ای را برای ارزیابی گزارش های مالی واحد تجاری ارائه می دهد.

  • دفتر کل (General ledger): یک رکورد کامل از تراکنش های مالی در طول عمر یک شرکت که یک حسابدار طبق نمودار حساب های شرکت در حساب های دفتر کل فرعی ثبت می کند.

  • صورت سود و زیان (Income statement): یک صورت مالی است که تفاوت درآمد، هزینه، سود و زیان را در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهد و شرکت می تواند از آن برای تعیین درآمد خالص خود استفاده کند.

  • تورم (Inflation): افزایش هزینه کالاها و خدمات

  • حساب بیمه شده (Insured account): حسابی در یک بانک، انجمن پس انداز و وام، اتحادیه اعتباری یا شرکت کارگزاری تحت پوشش یک سازمان بیمه دولتی یا خصوصی.

  • حسابرسی داخلی (Internal audit): ممیزی که توسط کارکنان یک شرکت انجام می شود تا یک CPA مستقل

  • موجودی (Inventory): دارایی های یک شرکت که قصد دارد به مشتریان بفروشد

  • ثبت دفتر روزنامه (Journal entry): تغییر یا به روز رسانی سوابق مالی یک کسب و کار، از جمله شناسه منحصر به فرد، تاریخ، مبلغ، کد حساب برای نشان دادن اینکه کدام حساب در حال تغییر است و تعیین بدهی/اعتبار

  • آخرین ورود، اولین خروج (LIFO) (Last in, first out): یک روش حسابداری برای ارزش گذاری موجودی کالا که در آن هزینه های آخرین کالای به دست آمده اولین هزینه هایی است که از سوابق هزینه استفاده می شود.

  • دفتر کل (Ledger): دفتری از حسابهای حاوی خلاصه مطالب بدهکار و بستانکار که برای تهیه صورتهای مالی شرکت ضروری است.

  • بدهی (Liability): بدهی هایی که یک شرکت هنوز باید پرداخت کند، از جمله حساب های پرداختنی، وام ها و حقوق و دستمزد

  • علی الحساب (On account/on credit): خریدی که خریدار بعداً پرداخت می کند اما خریدار می تواند بلافاصله از آن استفاده کند

  • سربار (Overhead): هزینه های عملیاتی یک کسب و کار، از جمله اجاره و حقوق

  • حسابداری حقوق و دستمزد (Payroll accounting): حسابی که حقوق، دستمزد، پاداش و کسورات کارکنان را ثبت می کند

  • رسید (Receipt): سندی که ثابت می‌کند خریدار برای یک محصول یا خدمات پول پرداخت کرده است، که مشتریان برای سوابق خود نگه می‌دارند و کسب‌وکارها از آن در معاملات تجاری و تجاری و معاملات بازار سهام استفاده می‌کنند.

  • تطبیق (Reconciliation): موجودی حساب تا زمانی که اعتبارات و بدهی ها برابر باشد

  • تاریخ انتشار گزارش (Report release date): تاریخی که یک شرکت صورتهای مالی خود را منتشر می کند

  • سود انباشته (Retained earnings): وجه نقد باقیمانده پس از پرداخت تمام قبوض معوق و تقسیم سود سهامداران

  • درآمد (Revenue): مقدار واقعی پولی که یک کسب و کار در یک دوره معین تولید می کند، که اغلب به جای کلمه “درآمد” استفاده می شود.

  • مالیات (Tax): مبلغی است که توسط یک نهاد دولتی بر درآمد، مصرف، ثروت یا مبنای دیگری وضع می شود

  • مانده آزمایشی (Trial balance): گزارشی که موجودی پایانی را در تمام حساب‌های دفتر کل، از جمله مانده بدهی و اعتبار دارایی‌ها، بدهی‌ها، حقوق صاحبان سهام، درآمد، هزینه‌ها، سود و زیان فهرست می‌کند.

  • درآمد کسب نشده (Unearned income): درآمد حاصل از خدماتی که هنوز انجام نشده یا ارائه نشده است و همچنین درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و سایر منابع غیرمرتبط با شغل.

  • ارزش (Value): ارزش پولی دارایی، تجارت، کالاهای فروخته شده، خدمات ارائه شده یا بدهی/تعهد به دست آمده

  • هزینه متغیر (Variable cost): یکی از دو نوع اصلی هزینه ای است که یک شرکت هنگام تولید کالا یا خدمات متحمل می شود که با میزان تولید متفاوت است و ممکن است شامل نیروی کار، کمیسیون و مواد اولیه باشد.

  • کاربرگ (Worksheet): نوعی برگه کاری است که توسط حسابدار به عنوان مرحله مقدماتی برای تهیه صورت مالی استفاده می شود که به حسابداران و حسابداران کمک می کند تا چرخه حسابداری را تکمیل کنند و گزارش های پایان سال را تهیه کنند.

  • کسر کردن (Write-off): اقدامی که کسب و کارها برای حسابداری تعهدات وام پرداخت نشده، مطالبات یا زیان موجودی ذخیره شده با هدف کاهش صورتحساب مالیاتی سالانه خود استفاده می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *