بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نرخ پرش خوب چیست؟ با نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نرخ پرش یکی از ضروری ترین جنبه های معیارهای وب سایت است. برای تعیین نرخ پرش خوب برای وب سایت شرکت شما، باید نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوای شما را شناسایی و تفسیر کنید. تنها در این صورت می توانید تصمیم بگیرید که نرخ پرش خوب یا بد، کم یا زیاد است.

در این مقاله از ایوسی، همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه تعریف و ارزیابی نرخ پرش بدانید، از جمله پاسخ به این سؤالات گردآوری کرده ایم:

  • نرخ پرش چیست؟
  • نرخ پرش خوب چیست؟
  • چگونه نرخ پرش خود را کاهش می دهید؟

مطالب مرتبط: درباره مدیر بازاریابی دیجیتال بودن بیاموزید

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش درصد افرادی است که از یک وب سایت بدون درگیر شدن با آن بازدید می کنند. هنگامی که شخصی در یک صفحه فرود می آید و بدون کلیک بر روی هیچ یک از لینک های موجود در آن صفحه خارج می شود، کارشناسان بهینه سازی موتورهای جستجو به آن پرش می گویند.

نرم افزار تجزیه و تحلیل مانند گوگل آنالیتیکس تعداد افرادی که از یک صفحه پرش می کنند را اندازه گیری می کند و میزان آن را محاسبه می کند. نرخ درصد بر اساس تعداد افرادی که برگشت کرده اند تقسیم بر تعداد کلی افرادی که از وب سایت بازدید کرده اند محاسبه می شود.

مهم است که بدانید چه چیزی باعث نرخ پرش شما می شود و اینکه آیا این یک چیز مثبت یا منفی است که نرخ پرش شما بالا است. این به این دلیل است که نرخ پرش می تواند به شما کمک کند:

۱. تعیین کنید که آیا افراد مناسب از وب سایت شما بازدید می کنند یا خیر

اگر نرخ پرش بالا است، ممکن است به این دلیل باشد که افراد اشتباهی از وب سایت شما بازدید می کنند. به عنوان مثال، وقتی متوجه شدید که نرخ پرش بالا است، می توانید مواردی مانند جمعیت شناسی مخاطبان خود را بررسی کنید. اگر وب‌سایتی دارید که زنان ۲۰ تا ۳۰ ساله را هدف قرار می‌دهد اما افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند نوجوانان هستند، این نرخ پرش بالای شما را توضیح می‌دهد.

۲. کیفیت صفحه خود را تعیین کنید

اگر نرخ پرش در یک صفحه در جایی که باید تعامل وجود داشته باشد بالا باشد، ممکن است مشکلی در صفحه وجود داشته باشد. بفهمید موضوع چیست. این می تواند یک چیدمان بد باشد، وب سایتی که سازگار با موبایل نیست یا شاید محتوای شما آنچه را که وعده می دهد به خواننده ارائه نمی دهد. فهمیدن اینکه مشکل کجاست می تواند شما را به کاهش نرخ پرش سوق دهد.

مواقعی وجود دارد که نرخ پرش بالا در یک صفحه یک چیز مثبت است. این در صفحاتی اتفاق می افتد که در آن تعامل هدف نیست. به عنوان مثال، یک مقاله “چگونه” یا یک صفحه در یک وب سایت فرهنگ لغت می تواند به خواننده کمک کند تا یک کلمه را بدون درگیر کردن بیشتر سایت تعریف کند.

۳. سرعت سایت خود را تعیین کنید

نرخ پرش بالا می تواند به شما در مورد زمان بارگذاری وب سایت شما بگوید. اگر بارگذاری وب‌سایت شما بیش از حد طول بکشد، این یک کیفیت منفی برای بازدیدکنندگان محسوب می‌شود و بسیاری از آن‌ها به جای اینکه منتظر بارگذاری شوند، از صفحه خارج می‌شوند. بررسی کنید که آیا سرعت سایت شما در حد استاندارد است یا خیر. ابزارهای آنلاینی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید زمان بارگذاری شما چقدر سریع است. اگر بارگذاری وب‌سایت شما کمی طول می‌کشد، می‌توانید با حذف افزونه‌های استفاده نشده، کاهش کیفیت تصویر و انجام اقدامات دیگر برای تسریع زمان بارگذاری وب‌سایت، مشکل را برطرف کنید.

مطالب مرتبط: با توسعه دهنده وب بودن آشنا شوید

۴. تعیین کنید که آیا صفحات خطا وجود دارد یا خیر

نرخ پرش بالا می تواند نشان دهد که آیا صفحه خطایی در وب سایت خود دارید که خوانندگان شما در آن قرار دارند یا خیر. شما باید تا حد امکان تعداد صفحات خطا را در وب سایت خود به حداقل برسانید. با انجام این کار، ادامه مرور صفحات خود را برای مخاطبان هدف خود بسیار آسان تر می کنید.

۵. کیفیت توضیحات متا خود را تعیین کنید

نرخ پرش بالا می تواند به این معنی باشد که شما توضیحات متا نادرستی دارید. این توضیحات کوتاه تحت عنوان یک صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP یافت می شود. اگر توضیحات متا یک چیز را می گوید اما خوانندگان هنگام کلیک کردن روی صفحه چیز کاملاً متفاوتی پیدا می کنند، آنگاه احساس گمراهی می کنند و از وب سایت خارج می شوند. توضیحات متا صفحات وب شما باید دقیقاً محتوای هر صفحه را منعکس کند.

۶. تعیین کنید که آیا لینک های خارجی بد وجود دارد یا خیر

گاهی اوقات، نرخ پرش بالا ناشی از لینک های خارجی بد است. این زمانی اتفاق می افتد که مالک وب سایت دیگری با اطلاعات گمراه کننده به وب سایت شما پیوند می دهد. خوانندگانی که روی پیوند شما کلیک می کنند، منتظر اطلاعات خاصی هستند، اما وقتی چیز دیگری پیدا می کنند، از وب سایت شما خارج می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که کدام لینک ها باعث نرخ پرش بالاتر می شوند و از صاحبان وب سایت بخواهید که اطلاعات گمراه کننده را تصحیح کنند یا پیوند شما را حذف کنند.

۷. تعیین کنید که آیا موانعی وجود دارد یا خیر

پاپ آپ ها ابزار بسیار خوبی برای تبدیل هستند، اما باز شدن تعداد زیادی از آنها در یک صفحه می تواند آزاردهنده باشد و خواننده را به خروج از صفحه سوق دهد. بهتر است برای وب سایت خود به یک پاپ آپ پایبند باشید. علاوه بر این، مطمئن شوید که خوانندگان شما می توانند به راحتی پنجره پاپ آپ را در صورت عدم علاقه ببندند تا بتوانند به مرور محتوای شما ادامه دهند.

۸. تعیین کنید که کدام چیدمان بهتر عمل می کند

زمانی که می‌خواهید طرح‌بندی‌های مختلف را برای وب‌سایت خود آزمایش کنید، نرخ پرش می‌تواند به شما در انتخاب بهترین آن کمک کند. می‌توانید چندین طرح‌بندی را در یک زمان آزمایش کنید، و سپس از طریق تجزیه و تحلیل، می‌توانید یاد بگیرید که کدام یک بیشترین تعامل و کدام طرح دارای نرخ پرش بالاتری است.

مطالب مرتبط: با طراح وب سایت بودن آشنا شوید

۹. تعیین کنید که کدام صفحات به خوبی کار می کنند

نرخ پرش بالا می تواند به شما بینشی عالی در مورد اینکه کدام محتوا در وب سایت شما به خوبی کار می کند و کدام نه. این اطلاعات کلیدی است که می توانید از آن استفاده کنید. با در نظر گرفتن نرخ پرش و بزرگترین تعامل به عنوان راهنمای خود، می توانید صفحاتی را که بالاترین نرخ پرش را دارند در نظر بگیرید و برخی از ویژگی های صفحاتی که بیشترین تعامل را دارند به آنها بدهید.

نرخ پرش خوب چیست؟

نرخ پرش خوب به اهداف وب سایت شما بستگی دارد. گاهی اوقات، نرخ پرش بالا می تواند چیز بسیار خوبی باشد. وبلاگ ها معمولاً نرخ پرش بالایی دارند، اما این یک چیز خوب در نظر گرفته می شود زیرا وبلاگ ها تمایل دارند به سؤالات خوانندگان پاسخ دهند. به عنوان مثال، اگر یک خواننده در مورد نصب CAD بر روی لپ تاپ خود به راهنمای شما رسید، نرخ پرش بالایی انتظار می رود زیرا خواننده پس از اتمام از صفحه خارج می شود.

با این حال، ممکن است بخواهید خواننده را در حال مرور صفحات دیگر در وب سایت خود ببینید. برای تشویق به این رفتار و کاهش نرخ پرش خود، می‌توانید پیوندهای «بیشتر بخوانید» را اضافه کنید یا زمانی که خواننده می‌خواهد روی دکمه خروج کلیک کند، یک پاپ آپ ظاهر شود. صفحات اطلاعات تماس نیز دارای نرخ پرش بالایی خواهند بود، زیرا هدف چنین صفحاتی این است که اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار دهند تا برای چیز دیگری استفاده کند. در این مورد، نرخ پرش بالا نیز یک چیز خوب در نظر گرفته می شود.

با این حال، برای وب سایت های تجارت الکترونیک، نرخ پرش بالا یک چیز منفی در نظر گرفته می شود. هدف یک وب سایت تجارت الکترونیک تعامل است. شما می خواهید مشاهده کنید که مخاطبان خود روی اقلام فروشگاه شما کلیک می کنند تا تبدیل – خرید اقلام – اتفاق بیفتد. کارشناسان توصیه می کنند که نرخ پرش برای وب سایت های تجارت الکترونیک به طور متوسط ​​کمتر از ۴۵٪ باشد تا خوب در نظر گرفته شوند. برای وب سایت های غیر تجارت الکترونیک، نرخ پرش اگر به طور متوسط ​​زیر ۶۰ درصد باشد خوب در نظر گرفته می شود.

چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهیم

روش های زیر برای کاهش نرخ پرش شما هستند:

۱. محتوای خود را بهبود بخشید

محتوا کلید جذب خوانندگان شماست. محتوای شما باید کاری را انجام دهد که مخاطبان شما انتظار دارند، مانند حل مشکلی که دارند یا آنها را سرگرم کند. مشخص کنید که هدف محتوای شما چیست و وقتی این کار را انجام دادید، مطمئن شوید که این هدف را در هر صفحه برآورده می کند تا مخاطبان شما بیشتر با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند.

۲. از طریق داستان سرایی خود یک برند قوی ایجاد کنید

علاوه بر ایجاد محتوای قوی، شما همچنین باید محتوایی ایجاد کنید که داستان درستی را در مورد برند شما بیان کند. صادق بودن با مخاطبان خود یک راه کلیدی برای انجام این کار است. به عنوان مثال، هنگام نوشتن یک وبلاگ والدین، می توانید انتخاب کنید که مبارزات خود را به عنوان والدین به اشتراک بگذارید تا با خوانندگانی که در حال تلاش هستند ارتباط برقرار کنید. در این صورت انسان بودن و صادق بودن باید بخشی از برند شما باشد.

مطالب مرتبط: درباره مدیر برند بودن بیاموزید

۳. به خواننده مطالب تازه بدهید

خوانندگانی که به وب سایت شما می آیند معمولاً انتظار دارند محتوای تازه را ببینند. اگر وبلاگ دارید، معمولاً می خواهند مقالات جدید را بخوانند. اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، آنها انتظار دارند اقلام جدیدی را ببینند، احتمالاً مواردی را که بخواهند بخرند. تازه نگه داشتن وب سایت برای کاهش نرخ پرش شما مهم است.

۴. معتبر باشید

هنگام نوشتن محتوا، باید باورپذیر باشید. تنها زمانی که شما معتبر باشید، مخاطبان می توانند به شما اعتماد کنند و با وب سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند. نحوه نشان دادن اعتبار به موضوعی که با آن سر و کار دارید بستگی دارد. اگر می‌خواهید چیزی را ثابت کنید، از محتوای خود با تحقیق از وب‌سایت‌های .org یا .edu برای اعتبار نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر در حال نوشتن یک وبلاگ سفر هستید، از تصاویر برای نشان دادن افرادی که در مکان هایی که درباره آنها می نویسید بوده اید استفاده کنید.

۵. یک فراخوان قوی ایجاد کنید

ممکن است حجم خوبی از ترافیک دریافت کنید، اما پس از آن بیشتر مخاطبان خود را بدون درگیری افزایش دهید. داشتن یک تماس برای اقدام قوی برای مخاطبان شما زمانی که روی صفحه قرار می گیرند، راه خوبی برای کاهش نرخ پرش شما است. یک فراخوان برای اقدام خوب باید خوانندگان را وادار کند که فوراً پاسخ دهند، به عنوان مثال، یک دکمه «اکنون خرید» به راحتی در صفحه برای خرید یک مورد یافت می شود یا یک پنجره بازشو که خواننده را دعوت می کند تا در خبرنامه ثبت نام کند.

۶. از کلمات کلیدی با ترافیک پر ارزش استفاده کنید

کلمات کلیدی برای اینکه مخاطب مناسب شما را پیدا کند ضروری است. یک کلمه کلیدی با ارزش زمانی است که یک کلمه یا عبارت دارای:

  • ارزش ترافیک: زمانی که کلمه یا عبارت ترافیک مناسبی ایجاد می کند. برای مثال، «بهترین مکان‌های اروپا» تعداد زیادی بازدیدکننده برای وبلاگ سفر شما ایجاد می‌کند.
  • ارزش شخصی: زمانی که کلمه یا عبارت برای مخاطب هدف شما معنی دارد. به عنوان مثال، “نکات پخت برای بچه ها” به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا دستور العمل های آنلاین ساده شما را پیدا کنند.
  • ارزش برند: زمانی که کلمه یا عبارت معنایی برای برند شما دارد. برای مثال، «دعوت‌نامه‌های زیبا» به مخاطبان هدف شما کمک می‌کند طرح‌های چاپی شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.
  • ارزش تبدیل: زمانی که کلمه یا عبارت به اهداف تبدیل شما منجر می شود. به عنوان مثال، “فروشگاه آنلاین حیوانات خانگی” به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا سایت تجارت الکترونیک فروشگاه حیوانات خانگی شما را پیدا کنند.

می توانید از ابزارهایی مانند Google Planner یا Google Trends برای تعیین کلمات کلیدی مناسب برای خود استفاده کنید.

مرتبط: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

۷. پیوندهای خارجی را در یک پنجره جدید باز کنید

پیوندهای خارجی برای یک وب سایت خوب هستند، اما مطمئن شوید که وقتی خواننده روی پیوند خارجی کلیک می کند، در یک پنجره جدید باز می شود. این روشی برای کاهش نرخ پرش شما و ترغیب خواننده به کلیک بر روی سایر قسمت های وب سایت شما پس از یافتن اطلاعات مورد نیاز و بستن پنجره مرورگر جدید است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *