اگر کمپین های تبلیغاتی را مدیریت می کنید، CPM یک معیار کلیدی است که می تواند به شما در تعیین موفقیت کمپین خود کمک کند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا به سرعت و به راحتی یک پلتفرم تبلیغاتی را با پلتفرم دیگر مقایسه کنید – تعیین اینکه کدامیک به شما امکان می دهد سریعتر به هدف خود برسید. استفاده موثر از CPM و سایر معیارهای تبلیغاتی می تواند زمان و تمرین را ببرد.
در این مقاله از ایوسی، CPM چیست، چرا مهم است و چگونه آن را محاسبه کنیم، بحث می کنیم. ما همچنین برخی دیگر از معیارهای رایج بازاریابی را به اشتراک می گذاریم تا به شما کمک کنیم تا در پلت فرم های تبلیغاتی راحت تر حرکت کنید.
مطالب مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک
CPM چیست؟
CPM مخفف هزینه در هر میلی است که به زبان لاتین هزار است. این اصطلاحی است که معمولاً در تبلیغات استفاده می شود و به مقدار پولی که یک شرکت به ازای هر ۱۰۰۰ نمایشی که یک تبلیغ دریافت می کند، می پردازد. Impression به زمانی اشاره دارد که یک تبلیغ توسط یک شخص مشاهده می شود، چه در رسانه های اجتماعی، در موتور جستجو، در تبلیغات نمایشی یا سایر پلت فرم های بازاریابی. اگر تبلیغکنندهای پیشنهادی برای پرداخت حداکثر ۳.۰۰۰ تومان CPM بدهد، به این معنی است که ممکن است به ازای هر ۱۰۰۰ نفری که آگهی نشان داده میشود، مبلغ ۳۰۰۰ تومان نیز بپردازد.
مطالب مرتبط: ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن
مزایای CPM
CPM می تواند از چندین جهت برای یک کسب و کار مفید باشد، از جمله:
-
دیده شدن بالا: بهینه سازی یک تبلیغ برای CPM یک راه عالی برای ایجاد یا گسترش ارزش نام تجاری شما و ایجاد نام برای خود است.
-
افزایش تبدیلهای فروش: تبلیغاتی که نرخ تبدیل بالایی دارند، وقتی به ازای هر هزار بازدید پرداخت میکنید، میتوانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.
-
برای مخاطبان مربوطه تبلیغ کنید: وقتی تبلیغات را در سایتهایی قرار میدهید که توسط مخاطب ایدهآل شما بازدید میشود، CPM میتواند از منظر فروش و برندسازی بسیار سودمند باشد.
مرتبط: مدل های قیمت گذاری CPC در مقابل CPM: تفاوت چیست؟
نحوه محاسبه CPM
برای محاسبه CPM از این مراحل ساده استفاده کنید:
۱. بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید
تصمیم بگیرید که چقدر پول برای سرمایه گذاری در کمپین تبلیغاتی خود دارید. به خاطر این مثال، فرض کنید تصمیم دارید ۵۰۰۰ دلار خرج کنید.
۲. تعداد کل نمایش های مورد نظر خود را تعیین کنید
در مرحله بعد، باید تعداد کل نمایش هایی را که می خواهید با کمپین خود بدست آورید، تعیین کنید. فرض کنید که شما برای اجرای کمپینی که ۲۵۰۰۰۰ بازدید داشته باشد، هدف تعیین کرده اید.
۳. CPM را محاسبه کنید
برای محاسبه CPM، باید هزینه کمپین را بر تعداد نمایش هایی که می خواهید تقسیم کنید و سپس آن عدد را در ۱۰۰۰ ضرب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید ۵۰۰۰ دلار در کمپین خود سرمایه گذاری کنید و به ۲۵۰۰۰۰ بازدید برسید، ۵۰۰۰ را بر ۲۵۰۰۰۰ تقسیم می کنید که برابر با ۰.۰۲ است. سپس آن عدد را در ۱۰۰۰ ضرب میکنید، که برابر با ۲۰ میشود. باید برای کمپینی که بودجه ۵۰۰۰ دلاری دارد، ۲۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ نمایش خرج کنید.
چرا CPM مهم است؟
CPM مهم است زیرا شرکت ها می توانند به راحتی از آن برای مقایسه اثربخشی کانال های رسانه های مختلف استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر رسانه های اجتماعی CPM کمتری نسبت به تبلیغات در موتور جستجو داشته باشند، رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری بهتری هستند زیرا هزینه کمتری برای دستیابی به ۱۰۰۰ نفر دارند.
مطالب مرتبط: آژانس خلاق چیست؟
شرایط مربوط به CPM
CPM تنها اصطلاحی نیست که تبلیغکنندگان معمولاً برای ارزیابی اثربخشی کمپینهای خود استفاده میکنند. اصطلاحات دیگر عبارتند از:
CPA
CPA مخفف هزینه هر اکتساب است و اصطلاحی است که به مبلغی اطلاق می شود که شرکت ها برای به دست آوردن مشتری جدید در طول یک کمپین بازاریابی می پردازند. CPA برای اندازه گیری تأثیری که یک کمپین بر درآمد یک شرکت خواهد داشت استفاده می شود. هیچ معیاری برای اینکه یک CPA خوب چیست وجود ندارد. اینکه هزینه جذب مشتری خوب است به قیمت های شرکت، هزینه های عملیاتی و حاشیه ها بستگی دارد.
CPC
CPC مخفف هزینه به ازای کلیک است و به قیمتی که برای هر کلیک روی یک تبلیغ در طول کمپین بازاریابی می پردازید اشاره دارد. هزینه به ازای هر کلیک در طول کمپین های رسانه های اجتماعی و همچنین کمپین های موتورهای جستجو یا برای تبلیغات نمایشی اعمال می شود، و CPC اغلب توسط عوامل متعددی تعیین می شود، مانند رتبه شما با سایر تبلیغ کنندگان که برای یک کلمه کلیدی مناقصه می کنند، امتیاز کیفیت یا حداکثر پیشنهاد
CTR
CTR مخفف نرخ کلیک است. به نسبت کاربرانی که روی یک لینک کلیک میکنند به کل کاربرانی که صفحه یا آگهی را مشاهده کردهاند اشاره دارد. به عبارت دیگر، این نسبتی است که به شما می گوید، از بین تمام افرادی که تبلیغ شما را دیده اند، چند نفر روی آن کلیک کرده اند. CTR یک معیار کلیدی است که به شما کمک می کند موفقیت کمپین بازاریابی خود را اندازه گیری کنید. نرخ کلیک بالا به این معنی است که افرادی که تبلیغ شما را می بینند آن را بسیار مرتبط می دانند، در حالی که CTR پایین به این معنی است که تبلیغ شما کمتر مرتبط است. مانند CPA یا CPC، هیچ معیاری برای خوب بودن CTR وجود ندارد. این معیار بسته به صنعت، کلمات کلیدی شما و کمپین فردی متفاوت خواهد بود.
بازگشت سرمایه
ROI مخفف بازگشت سرمایه است. این یکی از بزرگترین نگرانیهایی است که مدیران در طول هر نوع کمپین بازاریابی دارند: اطمینان از بازگشت سرمایه برای پولی که برای تولید سرنخ و فروش خرج میکنند. یکی از چالشهایی که میتواند در بازاریابی رخ دهد این است که فرآیند فروش اغلب شامل چندین لمس در یک دوره زمانی طولانی است. ماههای اولیه در طول کمپین ممکن است کم باشد و پس از آن رشد باید به دنبال داشته باشد و بازگشت سرمایه تجمعی بهتر به نظر میرسد. اما، دیدن بازگشت سرمایه ممکن است زمان ببرد. چالش دیگر این است که گاهی اوقات کمپینهایی برای آگاهی از نام تجاری انجام میشوند و تعیین بازده بازگشت سرمایه (ROI) کمپینی که به این دلیل انجام میشود دشوار است.
مرتبط: بازگشت سرمایه (ROI): تعریف و محاسبه
PPC
PPC مخفف pay-per-click است. با این مدل، تبلیغکنندگان هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات آنها کلیک میکند، مبلغی را پرداخت میکنند. به جای اینکه بازدیدکنندگان را به صورت ارگانیک به دست آورید، راهی برای پرداخت هزینه برای بازدیدکنندگان سایت شما است. تبلیغات موتورهای جستجو به طور کلی محبوب ترین شکل PPC است.
مرتبط: ۱۰ معیار پرداخت به ازای کلیک (PPC) که می توانید ردیابی کنید (به علاوه مزایا)