نماد سایت ایوسی

ترکیب تبلیغاتی بازاریابی: تعریف و نحوه استفاده از آن

آمیخته بازاریابی

بازاریابی می تواند به اندازه کیفیت محصولات و خدماتی که ارائه می دهد برای موفقیت یک کسب و کار ضروری باشد. یک ترکیب تبلیغاتی برای یک استراتژی بازاریابی موثر ضروری است. در این مقاله از ایوسی، یک ترکیب تبلیغاتی و نمونه هایی از نحوه استفاده از آن را تعریف می کنیم.

ترکیب تبلیغاتی چیست؟

آمیخته تبلیغاتی ترکیبی از روش های بازاریابی شامل تبلیغات، فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم برای دستیابی به یک هدف بازاریابی خاص است. ترکیب تبلیغاتی معمولاً تنها بخشی از یک آمیخته بازاریابی بزرگتر است. ممکن است انتخاب کنید که از چند روش استفاده کنید یا تصمیم بگیرید که ترکیبی از همه آنها ممکن است برای کمپین شما مؤثرتر باشد.

مطالب مرتبط: ۱۲ نکته برای ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق

چهار عنصر یک ترکیب تبلیغاتی

ترکیب سنتی تبلیغاتی دارای چهار ابزار اصلی است که کسب و کارها برای ایجاد معنا برای خدمات یا محصول خود و تحت تأثیر قرار دادن مردم برای خرید آن استفاده می کنند:

۱. تبلیغات: شرکت ها برای تبلیغ خدمات یا محصول خود به تعداد زیادی از افراد به طور همزمان هزینه می کنند. اشکال رایج تبلیغات شامل تبلیغات در تلویزیون، روزنامه ها، پست مستقیم، رادیو، مجلات یا آنلاین است.

۲. پیشبرد فروش: تبلیغات فروش مشوق های کوتاه مدتی برای تشویق مردم به خرید یک محصول یا خدمات هستند. مثال‌ها شامل کوپن‌ها، تخفیف‌ها یا بازی‌ها و مسابقاتی است که عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

۳. روابط عمومی: این نوع تبلیغات خدمات و تصویر یک شرکت را به عموم مردم منتقل می کند. مثال‌ها می‌تواند شامل کنفرانس‌های خبری یا بیانیه‌های مطبوعاتی باشد.

۴. بازاریابی مستقیم: این استراتژی یک رویکرد شخصی تر است که مشتریان را مستقیماً از طریق تبلیغات حضوری، کاتالوگ ها، ایمیل، تماس های تلفنی یا پست هدف قرار می دهد.

آمیخته تبلیغاتی بخشی از آمیخته بازاریابی کلی است که مدل پایه ای است که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند. آمیخته بازاریابی از چهار بخش اساسی تشکیل شده است که در صورت استفاده با هم می توانند یک استراتژی قوی را تشکیل دهند:

نحوه استفاده از ترکیب تبلیغاتی

این مراحل پیشنهاداتی را در مورد نحوه استفاده از ترکیب تبلیغاتی ارائه می دهد:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  2. تبلیغات ایجاد کنید.
  3. از روابط عمومی استفاده کنید
  4. از پیشبرد فروش استفاده کنید
  5. بازاریابی مستقیم را در نظر بگیرید.

۱. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

شما باید قبل از شروع هر تبلیغی، مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. عوامل مختلفی مانند سن، جنس و درآمد باید در نظر گرفته شود. کمپین های موثر، مشتریان احتمالی شما را در نظر می گیرند.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که آیا محصول شما بیشتر برای زنان است یا مردان. همچنین می توانید تخمین بزنید که افراد چقدر ممکن است برای دریافت خدمات شما سفر کنند تا بتوانید در آن شعاع تبلیغ کنید. این مراحل می تواند به شما کمک کند تا مخاطب هدف تعریف شده تری ایجاد کنید تا ترکیب تبلیغاتی شما موثرتر باشد.

۲. تبلیغات ایجاد کنید

تبلیغات هر نوع تبلیغ یا ارائه خدمات، ایده ها و کالاها توسط یک حامی خاص است. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط همزمان با تعداد زیادی از افراد است و یکی از رایج ترین راه ها برای تبلیغ یک محصول است. شرکت شما ممکن است بخش بزرگی از بودجه خود را صرف تبلیغات از جمله رادیو، مجلات، تلویزیون و روزنامه ها کند.

می توانید با تیم خود همکاری کنید تا بفهمید چه نوع تبلیغاتی برای شما بهترین است. اگر چیزی را می فروشید که مردم محلی می خریدند، روزنامه محلی می تواند گزینه خوبی برای درج آگهی باشد. هنگام فروش محصولی که هر کسی در کشور می تواند بخرد، باید در نظر داشته باشید که تبلیغاتی را در چند مجله ملی یا در تلویزیون قرار دهید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. تیم شما می تواند پیش نویس های مختلفی را برای تبلیغات ایجاد کند تا زمانی که همه در مورد آخرین مورد توافق کنند.

مطالب مرتبط: ۱۴ نوع تبلیغات

۳. از روابط عمومی استفاده کنید

یک شرکت ممکن است از یک شرکت روابط عمومی برای کمک به ترکیب تبلیغاتی خود و تلاش برای تأثیرگذاری بر نگرش گروه خاصی نسبت به تجارت خود استفاده کند. تلاش‌های روابط عمومی اغلب تصویر مثبتی را برای یک شرکت ایجاد می‌کند و در عین حال آن را تبلیغ می‌کند. روابط عمومی گروه های خاصی از مردم از جمله سهامداران، کارکنان، محیط بانان، مشتریان، ساکنان یا اتحادیه ها را هدف قرار می دهد. شما ممکن است با آنها کار کنید تا آنها را از جزئیات مهمی که باید تبلیغ کنند و مخاطبان هدف شما مطلع کنید.

فعالیت های مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند دعوت از مصرف کنندگان برای مشاهده محصول شما در یک نمایشگاه ویژه. داشتن فردی در روابط عمومی مفید است، زیرا مسئول ایجاد لیستی از افراد برای ایمیل، برقراری ارتباط با خریداران بالقوه و پاسخ به سوالاتی است که عموم ممکن است در مورد خدمات شما داشته باشند. این مراحل می تواند به ایجاد یک رویداد موفق کمک کند که در آن محصول شما را تبلیغ می کند و ممکن است مردم را وادار به خرید آن کند.

۴. از پیشبرد فروش استفاده کنید

ارتقای فروش باعث می شود مصرف کنندگان به سرعت در مورد خدمات شما تصمیم بگیرند. این شامل مشوق‌های غیرمعمول و کوتاه‌مدت مانند فروش کاهش قیمت، کوپن، تخفیف یا معاملات ویژه مانند خرید-یک-یک-رایگان است تا مشتریان و فروشندگان را برای خرید آنچه می‌فروشید برانگیزد.

یک نمونه از تبلیغات فروش، ارائه درصد معینی از قیمت کل است، اگر کسی محصول شما را در مدت زمان مشخصی خریداری کند. شما می توانید این معاملات را با تبلیغات آنلاین یا چاپی به مشتریان اطلاع دهید. این تبلیغ می تواند یک کد کوپنی باشد که زمانی که مشتری بین تاریخ های معینی محصول را خریداری می کند، ۱۵ درصد تخفیف برای محصول ارائه می دهد.

موارد مرتبط: فروش داخلی در مقابل فروش خارجی: تفاوت چیست؟

۵. بازاریابی مستقیم را در نظر بگیرید

بخش دیگری از ترکیب تبلیغاتی، بازاریابی مستقیم است که برای ارائه خدمات یا پیام استفاده می شود. این روش در طول سال ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت ها می شود.

چندین راه برای استفاده از بازاریابی مستقیم عبارتند از: تبلیغات پستی به مشتریان بالقوه، رفتن در خانه به خانه برای فروش خدمات یا داشتن یک کیوسک در یک مرکز خرید برای تبلیغ محصول خود. این نوع بازاریابی می تواند تجربه را برای مصرف کنندگان دلپذیرتر و شخصی تر کند.

خروج از نسخه موبایل