بازاریابی ایمیلی ابزاری حیاتی برای کسب و کارها در هر اندازه در بسیاری از صنایع است. انفجارهای ایمیل سازمان شما را قادر می سازد تا به طور موثر با بخش های هدف مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. اگر علاقه مند به بهبود استفاده از ایمیل برای جذب و حفظ مشتریان هستید، ممکن است از بررسی نحوه استفاده صحیح از ایمیل بلاست بهره مند شوید.
در این مقاله از ایوسی، بررسی میکنیم که انفجار ایمیل چیست، چه کسی از آنها استفاده میکند، مزایای آن برای کسبوکارها و مراحلی که باید هنگام ارسال آنها انجام داد.
مطالب مرتبط: ۱۳ نکته بازاریابی ایمیلی برای تقویت استراتژی شما
انفجار ایمیل چیست؟
ایمیل blast یک ایمیل بازاریابی انبوه است که همان محتوا را به لیست بزرگی از مشترکین ارسال می کند. کسبوکارها میتوانند از انفجارهای ایمیل برای عملکردهایی مانند ارتباط تبلیغاتی، ارسال خبرنامه و تبلیغات محصولات جدید استفاده کنند. انفجارهای ایمیل معمولاً به گیرندگان امکان پاسخ دادن نمیدهند، اما ممکن است شامل پیوندهایی برای مشارکت مشترکان با یک شرکت باشند.
برخی از بازاریابان از عبارت انفجار ایمیل برای اشاره به ایمیل انبوهی استفاده می کنند که شخصی سازی نشده یا بخشی از یک تلاش بازاریابی سازمان یافته تر و بزرگتر است. آنها یک انفجار ایمیل را با یک کمپین ایمیل مقایسه می کنند، جایی که سازمان عمداً بخش هایی از مخاطبان خود را در یک سری ارتباطات متفکرانه هدف قرار می دهد.
با این حال، اگر سازمانی با دقت از انفجار ایمیل استفاده کند، تفاوت بین این دو اصطلاح به حداقل می رسد. انفجار ایمیل می تواند یک ابزار تجاری مثبت باشد تا زمانی که پاسخگوی نیازهای مصرف کنندگان باشد و به یک هدف بازاریابی کاملاً تعریف شده عمل کند.
مزایای انفجار ایمیل
بسیاری از مردم ممکن است بحث کنند که آیا انفجار ایمیل استراتژی های بازاریابی مفیدی هستند یا خیر. در اینجا برخی از مزایای کلیدی وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از آنها مشاهده کنید:
بازاریابی مقرون به صرفه
ایمیل بلاست یکی از مقرون به صرفه ترین منابع بازاریابی موجود است. اگر خودتان ایمیل بلاست خود را ایجاد کنید، می توانید ایمیل خود را با هزینه اندک طراحی و ارسال کنید. حتی اگر یک شرکت بازاریابی را استخدام کنید، ایمیل بلاست شما را قادر می سازد تا با بودجه نسبتاً کمی به هزاران مشتری بالقوه دسترسی پیدا کنید.
انعطاف پذیری
روشهای بازاریابی جایگزین معمولاً بسیار کندتر از ایمیلهای بلاست هستند و انعطافپذیری ندارند. اگر کسبوکار شما تبلیغی را راهاندازی کند، میتواند در عرض چند ساعت ایمیلی را پیشنویس و توزیع کند. اگر یک رویداد یا تغییر پیشبینی نشده رخ دهد، انفجارهای ایمیل به شما این امکان را میدهد که تقریباً بلافاصله مشتریان خود را بهروزرسانی کنید. صاحبان مشاغلی که نمی خواهند زمان قابل توجهی را به بازاریابی اختصاص دهند، می توانند به راحتی ایمیل های بلاست را برون سپاری کنند و زمان خود را در سایر جنبه های تجارت خود سرمایه گذاری کنند.
روابط قوی تر با مشتریان
انفجارهای ایمیلی که به خوبی برنامه ریزی شده اند، برند شما و سودمندی آن برای زندگی را به مشتریان یادآوری می کنند. برای برخی محصولات و خدمات، خریدها ممکن است متناقض باشند. بنابراین استفاده از ایمیلهای انفجاری برای حفظ ارتباط با مخاطبان برای برند مفید است. به عنوان مثال، بسیاری از خانواده ها تنها یک بار در سال از خدمات آژانس مسافرتی استفاده می کنند. با این حال، اگر آژانس مسافرتی به صورت دورهای ایمیلهایی با نکات مفید سفر یا محتوای هیجانانگیز مرتبط با تعطیلات ارسال کند، مشتریانش ممکن است از فرصت بعدی برای خرید خدمات آژانس هیجانزده شوند.
اطلاعات مصرف کننده
ابزارها و برنامههای ارسال ایمیل میتوانند اطلاعات مفیدی در مورد مصرفکنندگان به شما ارائه دهند. میتوانید CTR یا نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیلهایتان را تعیین کنید. CTR بالاتر و نرخ باز شدن ممکن است نشان دهنده این باشد که مخاطبان شما ایمیل شما را جذاب می دانند و ارزش وقت و توجه آنها را دارد. همانطور که بازخورد چند انفجار ایمیل را مقایسه می کنید، از استفاده از اطلاعات مصرف کننده ای که جمع آوری می کنید برای ایجاد محتوای موفق تر در آینده سود می برید.
چه کسی از انفجارهای ایمیل استفاده می کند؟
کسبوکارهای انتفاعی، سازمانهای غیرانتفاعی و افراد از انفجارهای ایمیل برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده میکنند. کسبوکارها از ارسال ایمیل برای بازاریابی محصولات و حفظ مشتریان با برند خود استفاده میکنند. یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است از یک انفجار ایمیل برای به روز رسانی لیست ایمیل خود از ابتکارات جدید یا اعلام جمع آوری کمک استفاده کند. افرادی که دارای یک برند شخصی هستند یا تولیدکنندگان محتوا هستند، ممکن است از ایمیل بلاست برای به اشتراک گذاشتن مقالات یا رسانه های دیگر خود با مشترکین استفاده کنند.
سازمان ها اغلب شرکت های بازاریابی را استخدام می کنند که از طرف مشتریان ایمیل ارسال می کنند. این شرکتها فهرستهای مشترکین را مدیریت میکنند، ایمیلها را طراحی میکنند و تعداد گیرندگانی را که با محتوای یک ایمیل درگیر هستند، اندازهگیری میکنند.
مرتبط: ۴۴ میانگین نرخ باز شدن ایمیل بر اساس صنعت
چه زمانی باید یک ایمیل انفجار ارسال کنید؟
هنگامی که اطلاعات مفید، مرتبط و ارزشمند برای مصرف کنندگان را برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود دارید، باید یک ایمیل انفجاری ارسال کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که انفجار ایمیل می تواند به شما کمک کند:
-
هنگامی که مخاطبان خود را می شناسید: مهم است که ایمیل های شما به افرادی برسد که می خواهند از شما بشنوند نه افرادی که با سازمان، محصول یا هدف شما ناآشنا هستند. صبر کنید تا یک ایمیل انفجاری ارسال کنید تا مطمئن شوید که می تواند برند شما را در بین گیرندگان علاقه مند به پیام شما تقویت کند.
-
هنگام اعلام اعلان: در صورتی که به روز رسانی برای بسیاری از مخاطبان شما اعمال شود، انتشار ایمیل می تواند به شما کمک کند تا اطلاعیه های مهمی را ارائه دهید. به عنوان مثال، یک باشگاه ورزشی از ارسال ایمیل انفجاری که تغییر در ساعات کار خود را اعلام می کند سود می برد، اما اگر می خواهد تغییر ساعت را برای یک کلاس ورزشی اعلام کند، باید از استفاده از ایمیل انفجار خودداری کند.
-
هنگام به اشتراک گذاری محتوا: مردم اغلب در لیست های ایمیل مشترک می شوند زیرا برای تخصص یک شرکت یا فرد ارزش قائل هستند. اگر بتوانید محتوای باکیفیت و آموزنده را به اشتراک بگذارید که مشترکین از دریافت آن قدردانی می کنند، در این صورت یک ایمیل انفجاری می تواند ارزش برند شما را مجدداً تأیید کند.
-
هنگام به اشتراک گذاشتن یک پیشنهاد با زمان محدود: اگر تبلیغاتی با زمان محدود دارید، ارسال ایمیل می تواند مناسب باشد. مخاطبان شما احتمالاً از شما قدردانی می کنند که آنها را از یک فرصت آگاه می کنید، و ممکن است با افزایش آگاهی از پیشنهاد، درآمد بیشتری کسب کنید.
مطالب مرتبط: نحوه ایجاد لیست ایمیل
چگونه یک انفجار ایمیل انجام دهیم
در اینجا مراحلی وجود دارد که باید هنگام آماده شدن برای ارسال ایمیل بلاست انجام دهید:
۱. لیست ایمیل خود را بسازید
ابتدا مشخص کنید که قصد دارید به چه کسی ایمیل ارسال کنید و روش های خود را برای جمع آوری آدرس های ایمیل. مهم است که آدرسهای ایمیل را از مشترکین مایل جمعآوری کنید تا به جای سردرگمی گیرندگانی که نمیدانند چرا به آنها ایمیل میفرستید، ایمیل شما برند شما را افزایش دهد. در اینجا چند راه برای افزایش لیست ایمیل شما وجود دارد:
-
در حین تسویه حساب آنلاین: اگر خرید آنلاین ارائه می دهید، بررسی یک جعبه و پیوستن به لیست پستی خود را برای مشتریان آسان کنید.
-
حضوری: اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، میتوانید از مشتریان بخواهید ایمیل خود را در حین تسویهحساب ارائه کنند یا کارتهای ویزیت را برای دریافت آدرسهای اضافی جمعآوری کنند.
-
از طریق ایجاد محتوا: اگر محتوای مفید یا لذت بخش ایجاد کنید، مصرف کنندگان اغلب می خواهند با برند شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، میتوانید پستهای وبلاگ بنویسید یا ویدیو بسازید و پیوندهایی را برای مخاطبان خود فراهم کنید تا از طریق لیست ایمیل خود در تماس باشند.
-
با رسانههای اجتماعی: حسابهای موجود در شبکههای اصلی رسانههای اجتماعی به شما امکان میدهند آگاهی از برند خود را افزایش دهید و دنبالکنندگان را به جایی که میتوانند برای دریافت ایمیلهای شما ثبتنام کنند، هدایت کنید.
۲. استخدام کمک را در نظر بگیرید
تعیین کنید که آیا میخواهید خودتان از بازاریابی ایمیلی مراقبت کنید یا میخواهید کمک استخدام کنید. به خاطر داشته باشید که یک سرویس ایمیل مارکتینگ با تجربه می تواند نسبتاً ارزان باشد و بازگشت سرمایه قوی را ارائه دهد. با این حال، اگر نسبت به توانایی های بازاریابی ایمیلی خود اطمینان دارید، ممکن است از یک ابزار آنلاین برای ارسال ایمیل بلاست خود استفاده کنید.
مرتبط: ۷ خدمات بازاریابی ایمیلی برای رشد کسب و کار شما
۳. یک ایده کمپین توسعه دهید
انفجارهای ایمیل موفق معمولا بخشی از یک کمپین ایمیل بزرگتر است که هدف خاصی دارد. کسبوکارها اغلب کمپینهای متعددی را به طور همزمان اجرا میکنند تا بتوانند بهتر مخاطبان خود را با پیامرسانی ثابت هدف قرار دهند. به عنوان مثال، ممکن است یک کمپین را با هدف بهبود شهرت کسب و کار خود و دیگری را حول محور افزایش درآمد سازماندهی کنید. کمپین شهرت شما ممکن است شامل خبرنامه هایی باشد که مشترکان را با محتوای اصلی و قابلیت اطمینان خود تحت تاثیر قرار دهد. کمپین درآمدی شما ممکن است بر تبلیغات و تخفیفات محصول تمرکز کند تا گیرندگان ایمیل خریدهای بیشتری انجام دهند.
۴. یک برنامه زمانی ایجاد کنید
برنامهریزی ارسال ایمیلهای خود به شما این اطمینان را میدهد که از ارسال ایمیلهای خیلی مکرر یا خیلی نادر به مشترکان خود اجتناب کنید. بهروزرسانیها و محتوا را بهطور منظم در لیست ایمیلهای خود ارائه دهید بدون اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهید. همچنین میتوانید با خودکار کردن ایمیلهایی که میخواهید از قبل ارسال کنید یا تأیید یک برنامه ایمیل با شرکت بازاریابی خود، در زمان خود صرفهجویی کنید.
مرتبط: اتوماسیون ایمیل چیست؟
۵. ایمیل خود را طراحی کنید
حتی اگر یک شرکت بازاریابی ایمیلی را استخدام کنید، باز هم از بررسی تمام مطالبی که شرکت شما را معرفی می کنند سود می برید. اطمینان حاصل کنید که ایمیلهای شما با نام تجاری شما مطابقت دارند، اشتباهات تایپی ندارند و جذاب به نظر میرسند. انفجارهای ایمیل موفق معمولاً دارای موارد زیر هستند:
-
یک موضوع جذاب: خطوط موضوعی جذاب، گیرندگان را متقاعد می کند که انفجار ایمیل شما حاوی محتوای ارزشمند یا جالب است. آنها همچنین از کلماتی که معمولا در موضوع ایمیل های اسپم استفاده می شود اجتناب می کنند.
-
فراخوان برای اقدام: تماس برای اقدام فرصتی را برای مشترکین شما فراهم می کند تا با برند شما تعامل داشته باشند. پیوندهایی به محتوا، کدهای تخفیف یا اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده ارائه دهید تا ایمیل شما منجر به تعامل یا فروش مداوم شود.
-
طراحی متفکرانه: ایمیل هایی با رنگ، تصاویر واضح، فونت های جذاب و لینک های منظم نه تنها مخاطبان شما را تشویق می کنند تا آنها را با دقت بخوانند، بلکه نشان می دهند که سازمان شما حرفه ای و با شخصیت است.
۶. نتایج را مرور کنید
چه با شرکت بازاریابی ایمیلی خود یا به طور مستقل، CTR را بررسی کنید و نرخ باز کردن ایمیل های خود را در مقایسه با یکدیگر بررسی کنید. ویژگیهای طراحی، محتوا و موضوعاتی را که مخاطبان بیشتری را درگیر میکند، شناسایی کنید و آن ویژگیها را در ایمیل بعدی خود بگنجانید. همچنین ممکن است متوجه شوید که ایمیلهای شما هنگام ارسال در یک روز خاص یا در زمان خاصی تعامل بیشتری دریافت میکنند.
نکاتی برای یک کمپین انفجار ایمیل موثر
در اینجا چند نکته برای بهبود رویکرد شما به کمپین های انفجار ایمیل وجود دارد:
لیست پستی خود را تقسیم بندی کنید
تقسیم بندی لیست پستی شما برای ارسال ایمیل هایی که مردم می خواهند بخوانند بسیار مهم است. در اینجا چند روش مفید برای بخش بندی آدرس های ایمیلی که جمع آوری کرده اید آورده شده است:
-
بر اساس جمعیت شناسی : تقسیم بندی بر اساس جمعیت شناختی به شما امکان می دهد محصولاتی را که برای گروه سنی، جنسیت یا سطح درآمد خاصی ارائه می شوند، به مخاطبان مناسب تبلیغ کنید.
-
با رفتار ایمیل: اگر آدرسهای ایمیل خاصی با برخی از ایمیلهای شما ارتباط برقرار میکنند اما برخی دیگر را نادیده میگیرند، میتوانید بخشهایی ایجاد کنید تا مشتریان شما فقط ارتباطاتی را دریافت کنند که آنها را برانگیخته است.
-
براساس رفتار خرید: میتوانید از سابقه خرید مشترک برای ارسال ایمیلهای ارسالی متناسب با ترجیحات خرید مشترک استفاده کنید. همچنین میتوانید مشتریانی را که اخیراً اولین خرید خود را از شما انجام دادهاند جدا از مشتریان تکراری خود تقسیم کنید.
-
بر اساس مکان: اگر در یک منطقه جغرافیایی وسیع به مشتریان خدمات ارائه میدهید، میتوانید مطمئن شوید که ایمیلهای شما درباره رویدادها یا تبلیغات فقط به گیرندگانی میرسد که میتوانند از آنها استفاده کنند.
-
بر اساس علاقه: کسب و کار شما ممکن است محصولاتی را با علایق یا سرگرمی های مختلف ارائه دهد. به عنوان مثال، یک فروشگاه فناوری احتمالاً از تقسیم بندی علاقه مندان به عکاسی جدا از مصرف کنندگان علاقه مند به تجهیزات تولید موسیقی سود می برد.
روش های مختلف را تست کنید
انفجارهای ایمیل فرصتی برای آزمایش رویکردهای مختلف بازاریابی ارائه می دهد. شما می توانید هویت برند خود را در حین آزمایش با طرح بندی ایمیل های مختلف، خطوط موضوع، متن های بدنه و توصیه های محتوا حفظ کنید. همانطور که موفق ترین شیوه های ایمیل خود را شناسایی می کنید، بهتر می توانید مشترکان را به مشتریان پولی تبدیل کنید.
بر شخصی سازی تاکید کنید
شخصی سازی انفجارهای ایمیل، ارتباط شما با مشترکین را افزایش می دهد. اکثر ابزارهای ایمیل مارکتینگ به شما امکان می دهند از فیلدهای قابل تنظیمی استفاده کنید که به طور خودکار نام افراد را درج می کنند. همچنین میتوانید انفجارهای ایمیل را برای مطابقت با بخش مشتریان مورد نظر خود شخصی کنید. به عنوان مثال، یک نمایندگی خودرو ممکن است لیست ایمیل خود را بر اساس خودروهای خریداری شده تقسیم کند تا فقط محتوای مربوط به وسیله نقلیه خود را برای آنها ارسال کند.
همیشه ارزش اضافه کنید
اگرچه انفجارهای ایمیل اهداف زیادی را دنبال می کنند، اما همیشه می توانید به آنها ارزش بیافزایید. به عنوان مثال، رستورانی که افتتاح غذاخوری در فضای باز را اعلام میکند، میتواند یک ایمیل کاربردی و ساده را به یک ایمیل هیجانانگیز و مفید تبدیل کند و به سادگی پیوندی به یک دستور غذای فصلی اضافه کند. وقتی مشترکین انتظار ارزش هر ایمیل را دارند، احتمال بیشتری دارد که هر ایمیل را بخوانند.