بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

شبکه تبلیغاتی چیست؟ مزایا و معایب استفاده از یکی

شرکت بازاریابی دیجیتال برای فروش - شبکه تبلیغاتی چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شبکه‌های تبلیغاتی به میزبانان وب‌سایت و برندها کمک می‌کنند تا با یکدیگر تبلیغات کنند و سود بیشتری ایجاد کنند. انواع مختلفی از شبکه های تبلیغاتی وجود دارد که پارامترهای متفاوتی برای سایت هایی که با آن کار می کنند، دارند. اگر تبلیغ‌کننده، برند یا میزبان وب هستید، یادگیری بیشتر در مورد شبکه‌های تبلیغاتی و کاری که انجام می‌دهند می‌تواند مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که شبکه تبلیغاتی چیست، نحوه عملکرد آنها را توضیح می‌دهیم، انواع مختلف آن را شرح می‌دهیم و مزایا و معایب کار با شبکه‌های تبلیغاتی را فهرست می‌کنیم.

شبکه تبلیغاتی چیست؟

شبکه تبلیغاتی سازمانی است که بین برندها، رسانه ها و ناشران هماهنگی می کند. شبکه‌های تبلیغاتی اغلب وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهند و به قرار دادن تبلیغات در سایت‌ها برای به دست آوردن ترافیک، در معرض دید و درآمد برای صاحبان سایت کمک می‌کنند. شبکه‌های تبلیغاتی می‌دانند که چگونه می‌توانند تشخیص دهند که کدام وب‌سایت‌ها و فضاهای تبلیغاتی می‌توانند برای برندهای مختلف برای تبلیغ محصولات و خدمات خود بهترین کار را داشته باشند.

مطالب مرتبط: بازاریابی شبکه ای چیست و آیا یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

یک شبکه تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

شبکه‌های تبلیغاتی با تعامل با صاحبان وب‌سایت‌ها کار می‌کنند تا بفهمند آیا فضایی در وب‌سایت‌هایشان در دسترس است یا خیر. این شبکه ممکن است فقط وب سایت هایی را با حجم معینی از ترافیک بپذیرد. سپس شبکه‌ها با برندها هماهنگ می‌شوند تا بهترین راه‌ها را برای قرار دادن تبلیغات خود برای افزایش در معرض دید و تأثیرگذاری تعیین کنند. به عنوان مثال، یک شبکه تبلیغاتی ممکن است به یک برند مراقبت از پوست کمک کند تا تبلیغات خود را در یک وب سایت سبک زندگی قرار دهد.

انواع شبکه های تبلیغاتی

اینها انواع مختلفی از شبکه های تبلیغاتی هستند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

فهرست

شبکه های تبلیغاتی موجودی اغلب بر شکل خاصی از تبلیغات تمرکز می کنند. این ممکن است شامل تبلیغات تلفن همراه، تبلیغات فرمت شده ویدیویی و تبلیغات برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص باشد. شبکه های تبلیغاتی متمرکز بر موجودی ممکن است پارامترهای خاص تری برای مشتریان خود داشته باشند.

مطالب مرتبط: یک بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟ (و چگونه یکی شویم)

حق بیمه

این نوع شبکه تبلیغاتی اغلب فقط با وب سایت های پربازدید و تبلیغ کنندگان با مشخصات بالا کار می کند. از آنجا که آنها در مشتریان ممتاز تخصص دارند، دستورالعمل های آنها برای وب سایت ها و مشتریان می تواند بسیار خاص باشد. به عنوان مثال، یک شبکه تبلیغاتی پریمیوم تنها در صورتی می‌تواند میزبان تبلیغات در یک وب‌سایت باشد که تعداد کلیک‌های بالا و ترافیک ثابتی دریافت کند.

هدف گذاری شده است

یک شبکه تبلیغاتی هدفمند بر روی مخاطبین تبلیغات تمرکز می کند. این شبکه ها اغلب شامل هدف گذاری مبتنی بر سرور هستند که می تواند به تبلیغات کمک کند تا به بهترین بینندگان برسد. در این نوع شبکه، مشتریان اغلب می‌توانند مشتری بالقوه ایده‌آل خود را مشخص کنند و شبکه مکان‌های تبلیغاتی را انتخاب می‌کند که ممکن است آن مشتری را بیشتر جذب کند.

عمودی

شبکه های تبلیغاتی عمودی بر قرار دادن تبلیغات در مکان هایی تمرکز می کنند که با محتوای بازاریابی مطابقت دارد. این نوع شبکه هنگام درج تبلیغات بر روی جایگاه ها و تخصص ها تمرکز می کند. به عنوان مثال، این شبکه ممکن است تبلیغاتی برای ظروف آشپزی در سایت دستور پخت و تبلیغات نرم افزار ویرایش ویدیو را در مقالاتی در مورد به دست آوردن فالوور در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ویدیویی قرار دهد.

مطالب مرتبط: آژانس خلاق چیست؟

مزایا و معایب استفاده از شبکه تبلیغاتی

کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب استفاده از شبکه های تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا استفاده از آن برای شما بهترین است یا خیر. برخی از مزایا و معایب استفاده از شبکه های تبلیغاتی به شرح زیر است:

فواید

اینها برخی از مزایایی است که ممکن است هنگام کار با یک شبکه تبلیغاتی تجربه کنید:

  • قرار گرفتن در معرض: اگر مدیر یک نام تجاری یا محصول هستید، استفاده از شبکه های تبلیغاتی می تواند به شما در افزایش دسترسی و در معرض دید شما کمک کند. این به این دلیل است که شبکه‌های تبلیغاتی ممکن است به شما کمک کنند از طریق وب‌سایت‌هایی که تبلیغات شما را میزبانی می‌کنند، به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و به شما امکان می‌دهد مشتریان بالقوه بیشتری ایجاد کنید.

  • انعطاف‌پذیری: شبکه‌های تبلیغاتی اغلب گزینه‌های پرداخت انعطاف‌پذیری را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند که به آنها امکان می‌دهد به صورت اقساطی یا به عنوان مکان تبلیغات پرداخت کنند. این شبکه‌ها همچنین می‌توانند معیارهای انعطاف‌پذیری برای قرار دادن تبلیغات ارائه دهند و به مشتریان خود اجازه دهند تبلیغات را پس بگیرند یا قالب‌بندی مجدد کنند.

  • مقرون به صرفه بودن: بسته به محصولی که برای آن بازاریابی می کنید، استفاده از شبکه های تبلیغاتی می تواند راهی مقرون به صرفه برای دستیابی به مخاطب ایده آل شما باشد. بسیاری از شبکه های تبلیغاتی به دلیل دسترسی گسترده و فناوری درج آگهی می توانند در هزینه های شما نسبت به سایر روش های تبلیغاتی صرفه جویی کنند.

  • درآمد: به عنوان میزبان وب سایت، کار با شبکه های تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند تا درآمد خود را از وب سایت خود افزایش دهید. همانطور که ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری به دست می آورید، ممکن است از شبکه های تبلیغاتی سنتی به سازمان های برتر تغییر دهید، که می تواند به افزایش درآمد شما نیز کمک کند.

  • کارایی: شبکه های تبلیغاتی می توانند با قرار دادن خودکار تبلیغاتی که بهترین کارایی را دارند، در زمان مشتریان و میزبانان وب سایت در فرآیند تبلیغات صرفه جویی کنند. به عنوان یک میزبان وب، به ندرت با برندهای تبلیغ شده در صفحه خود مستقیماً تعامل دارید، که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند.

معایب

برخی از ایراداتی که ممکن است هنگام کار با یک شبکه تبلیغاتی تجربه کنید، عبارتند از:

  • بودجه: بسته به بودجه تبلیغات و اندازه برندی که برای آن بازاریابی می کنید، استفاده از شبکه های تبلیغاتی ممکن است بهترین استفاده برای آن پول نباشد. انجام تحقیقات بازار و آزمایش روش‌های مختلف تبلیغات را در نظر بگیرید تا بهتر بفهمید چه چیزی ممکن است برای شما بهترین باشد.

  • تجربه کاربری: اگر میزبان یا مالک وب سایت هستید، قرار دادن تبلیغات در سایت شما ممکن است بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد، زیرا می تواند حواس را از محتوای شما منحرف کند یا بارگذاری صفحه را کندتر کند. قبل از موافقت با اجازه دادن به شبکه های تبلیغاتی که آنها را برای شما قرار دهند، کیفیت، کمیت و میزان تبلیغاتی را که راحت در سایت خود دارید در نظر بگیرید.

  • انحصار: از آنجایی که شبکه‌های تبلیغاتی ممکن است مشتریانی با برندهای بزرگتر و شناخته شده‌تر را در اولویت قرار دهند، یا تبلیغات آن‌ها را بالا بفروشند، می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک تبلیغ کالاهای خود را دشوار کند. به عنوان یک میزبان یا مالک وب سایت، کار با برندهای کوچک را در نظر بگیرید تا محصولات آنها را برجسته کنید و به عنوان یک تبلیغ کننده، بسته های کوچکتر یا مقرون به صرفه تر را به مشاغل کوچک ارائه دهید.

  • شهرت: اگر تبلیغاتی را در سایت خود قرار دهید، ممکن است بر شهرت شما و نحوه مشاهده بازدیدکنندگان از صفحه شما تأثیر بگذارد. برای کمک به حفظ نظر بازدیدکنندگان از سایت، میزان تبلیغات را محدود کنید یا اطمینان حاصل کنید که مربوط به محتوای صفحه شما است.

  • کنترل: به عنوان یک مالک وب سایت، ممکن است کنترل محدودی بر تبلیغاتی که در سایت شما قرار می گیرد داشته باشید. هنگام قرار دادن تبلیغات در سایت خود، شبکه تبلیغاتی را انتخاب کنید که مایل به گوش دادن به ترجیحات شما باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *