بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

شخصی سازی وب سایت: تعریف، استراتژی ها و نکات

مهمترین مزایای شخصی سازی وب سایت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

داشتن یک وب سایت جذاب و تعاملی یک استراتژی مفید برای ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان سایت و ایجاد یک مخاطب وفادار است. شخصی‌سازی وب‌سایت ابزار محبوبی است که می‌توانید برای جذاب‌تر کردن محتوای وب برای بازدیدکنندگان و تشویق آنها به کشف وب‌سایت یا خرید استفاده کنید. اگر در زمینه بازاریابی یا توسعه وب سایت کار می کنید، درک شخصی سازی وب سایت می تواند به شما کمک کند تا تبدیل ها را برای مشتریان خود بهبود بخشید و به فرصت های شغلی جدید دسترسی پیدا کنید.

در این مقاله از ایوسی، نحوه عملکرد شخصی سازی وب سایت را توضیح می دهیم و نکاتی را برای استفاده از شخصی سازی وب سایت برای جذب بازدیدکنندگان به اشتراک می گذاریم.

شخصی سازی وب سایت چیست؟

شخصی‌سازی وب‌سایت شامل تنظیم جزئیات وب‌سایت برای نمایش محتوای سفارشی شده برای هر بازدیدکننده است. این از تغییرات جزئی در متن وب‌سایت، مانند گنجاندن نام بازدیدکننده در پیام خوش‌آمدگویی، تا توصیه‌های صفحه انتخاب‌شده بر اساس سابقه جستجوی بازدیدکننده متغیر است. شخصی‌سازی وب‌سایت از فرآیندهای خودکار برای تصمیم‌گیری درباره نوع تغییرات استفاده می‌کند و بهترین محتوا را برای نمایش به بینندگان برای تشویق کلیک‌ها، خریدها یا سایر تبدیل‌ها انتخاب می‌کند.

شما می توانید محتوای وب سایت را بر اساس عادات مرور بازدیدکنندگان، تاریخچه خرید و اطلاعات شخصی شخصی سازی کنید. انواع داده هایی که می توانید برای هدایت شخصی سازی وب سایت ردیابی کنید عبارتند از:

  • منبع ترافیک: دانستن اینکه آیا بازدیدکننده از یک موتور جستجو آمده است، ارجاع رسانه های اجتماعی یا تبلیغات پولی می تواند به شما در درک علایق و اهداف آنها کمک کند.

  • نوع مرورگر: بهترین نوع شخصی‌سازی برای استفاده می‌تواند بر اساس نحوه دسترسی کاربران به سایت، مانند دستگاه‌های تلفن همراه یا مرورگرهای وب، متفاوت باشد.

  • مکان: می‌توانید از داده‌های موقعیت مکانی یک بازدیدکننده برای ارائه اطلاعات درباره موضوعات محلی که ممکن است مورد علاقه آنها باشد استفاده کنید یا ترجمه‌های خودکار ارائه دهید.

  • صفحه فرود: با سفارشی کردن آنها بر اساس نوع صفحه ای که کاربر در حال مرور است، می توانید پیوندها و پنجره های بازشو مرتبط تری ارائه دهید.

  • زمان: دانستن زمان روز، فصل و سایر اطلاعات مبتنی بر زمان برای کاربر می تواند به شما کمک کند اطلاعات وب سایت را با برنامه و روال بازدیدکنندگان هماهنگ کنید.

  • سابقه کاربری: ردیابی صفحاتی که کاربر بازدید می کند، روی لینک هایی که کلیک می کنند، محصولاتی که می خرند و تعداد دفعاتی که یک صفحه را در سایت شما می بینند می تواند به شما در ایجاد شخصی سازی های مرتبط کمک کند.

  • اطلاعات شخص ثالث: می‌توانید از اطلاعات شخص ثالث در مورد جمعیت، علایق، وب‌سایت‌های مورد علاقه و جمعیت‌شناسی بازدیدکنندگان برای افزودن سفارشی‌سازی‌های اضافی به وب‌سایت استفاده کنید.

مرتبط: راهنمای کامل تجزیه و تحلیل بازاریابی

چرا شخصی سازی وب سایت مهم است؟

شخصی سازی وب سایت مهم است زیرا محتوای وب سایت را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان مرتبط می کند و به آنها نشان می دهد که چگونه اطلاعات و ویژگی های وب سایت می تواند به طور خاص برای آنها مفید باشد. با استفاده از شخصی سازی وب سایت، می توانید به طور خودکار با انتظارات چندین نوع بازدیدکننده سازگار شوید.

شخصی‌سازی وب‌سایت به‌ویژه برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک مفید است، زیرا تجربه‌ای مشابه خرید چیزی در فروشگاه را به خریداران می‌دهد. هنگامی که مردم شخصاً خرید می‌کنند، فروشندگان می‌توانند از آنها سؤال کنند و به نشانه‌های دیگر پاسخ دهند تا یک تجربه خرید سفارشی ایجاد کنند. شخصی‌سازی وب‌سایت بخش ضروری برآورده کردن انتظارات مشتریان و کمک به آنها در هنگام خرید آنلاین است.

مرتبط: راهنمای شما برای ایجاد یک تجربه مشتری دیجیتال عالی

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

مزایای شخصی سازی وب سایت

استفاده از شخصی سازی وب سایت دارای طیف وسیعی از مزایای هم برای صاحب وب سایت و هم برای بینندگان آنها است. برخی از جنبه های مثبت شخصی سازی وب سایت عبارتند از:

  • جلب علاقه مشتری: ارائه توصیه‌های شخصی‌سازی شده به کاربران می‌تواند باعث شود که آنها روی پیوندها کلیک کنند، به مرور ادامه دهند و زمان بیشتری را در وب سایت بگذرانند.

  • افزایش فروش: هنگامی که مشتریان احساس می کنند از طریق یک تجربه شخصی درک شده و مورد قدردانی قرار می گیرند، ممکن است احتمال خرید بیشتری داشته باشند.

  • شناخت مخاطبان: می‌توانید از اطلاعاتی که برای شخصی‌سازی وب‌سایت جمع‌آوری می‌کنید استفاده کنید تا درباره مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و به شما امکان می‌دهد محصولات، ویژگی‌ها و تبلیغات مرتبط‌تری ایجاد کنید.

  • بهبود وفاداری به برند: شخصی‌سازی وب‌سایت مستقیماً نشان می‌دهد که چگونه سایت می‌تواند برای هر مشتری بالقوه ارزش ارائه کند، که می‌تواند وفاداری به برند ایجاد کند و فروش بازگشت را تشویق کند.

انواع شخصی سازی وب سایت

در اینجا چند روش برای استفاده از تکنیک های شخصی سازی در وب سایت آورده شده است:

توصیه ها

ارائه توصیه های سفارشی به کاربران وب سایت یکی از راه های برتر برای شخصی سازی وب سایت است. می‌توانید از اطلاعات مربوط به بازدیدکننده برای توصیه محصولاتی که ممکن است از آنها لذت ببرند، پیشنهاد عبارات جستجوی مرتبط یا تبلیغ رویدادهای خاص مکان استفاده کنید. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از توصیه های شخصی شده آورده شده است:

  • تبلیغ یک جفت صندل به عنوان یک محصول ویژه برای کاربری که قبلاً چندین جفت صندل دیگر را مشاهده کرده است.

  • دارای مانتوهای زمستانی در صفحه اول برای کاربری که در آب و هوای سرد زندگی می کند

پنجره های باز شو

استفاده از پنجره‌های بازشو و روکش‌های سفارشی می‌تواند مستقیماً کاربران را بر اساس علایق و رفتارهایشان هدف قرار دهد. در نظر بگیرید که چرا یک کاربر ممکن است از هر صفحه بازدید کند و پنجره های بازشو را برای رفع نیازهای خود سفارشی کند. می‌توانید اعلان‌ها، پیام‌های چت و بنرهای مختلفی را تنظیم کنید تا برای کاربران ظاهر شوند و آنها را تشویق کنید تا با سایت تعامل داشته باشند. چند راه برای استفاده از شخصی سازی پاپ آپ عبارتند از:

  • نمایش یک کوپن پاپ آپ زمانی که بازدیدکنندگان روی صفحه قیمت وب سایت کلیک می کنند

  • نمایش یک پوشش ثبت نام ایمیل برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار حضور دارند

  • از جمله یک پاپ آپ چت بات در صفحه تماس وب سایت

پیوندها و ناوبری

می‌توانید نحوه نمایش پیوندها و ویژگی‌های پیمایش یک وب‌سایت را شخصی کنید تا به کاربران کمک کند به اطلاعاتی که می‌خواهند بیابند دسترسی پیدا کنند. با ایجاد تنظیمات جزئی در پیوندها، دکمه ها و منوهای یک وب سایت، می توانید تجربه مرور را برای بازدیدکنندگان بصری تر کنید. مثلا:

  • تنظیم دکمه های منو بر اساس تعداد دفعات بازدید کاربر از هر دسته در گذشته

  • ساده کردن قالب دکمه ها و پیوندها برای بازدیدکنندگانی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند

  • سازماندهی پیوندهای مرتبط با توجه به محبوبیت آنها با جمعیتی خاص

پیام رسانی

تنظیم پیام‌ها در صفحات فرود، فراخوان‌ها و هدرهای یک وب‌سایت می‌تواند محتوای هدفمندی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد که آنها را به کسب اطلاعات بیشتر وادار می‌کند. شما می توانید به طور خودکار متن را در قسمت های مختلف یک وب سایت تغییر دهید تا برای مشتریان در دسته های مختلف جذاب باشد. در اینجا چند نمونه از پیام های شخصی سازی شده در یک وب سایت آورده شده است:

  • نمایش یک پیام خوشامدگویی که نام بازدیدکننده را پس از ثبت نام برای یک حساب درج می کند

  • نمایش فراخوانی برای اقدام در مورد خرید بازگشت به مدرسه به کاربرانی که به طور منظم بخش کودکان را مرور می کنند

مرتبط: ۵۱ نمونه فراخوان برای اقدام و چرایی کارکرد آنها

لیست های خودکار

می‌توانید از داده‌هایی که درباره بازدیدکنندگان وب‌سایت جمع‌آوری می‌کنید برای ایجاد فهرست‌های خودکار استفاده کنید که به هدایت استراتژی شخصی‌سازی شما کمک می‌کند. فهرست‌های خودکار می‌توانند به‌طور خودکار کاربران را بر اساس رفتارهایشان در وب‌سایت به فهرست‌های ایمیل خاصی اضافه کنند، مانند حذف ایمیل‌های دریافتی درباره آزمایش‌های رایگان پس از ثبت‌نام. ایجاد چندین نوع لیست به شما کمک می کند تا تعیین کنید هر بازدیدکننده در کجای قیف فروش شما قرار دارد و دائماً تجربه آنها را بهینه کنید. این لیست‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا محتوای هدفمند را در وب‌سایت به‌علاوه ایمیل‌های سفارشی‌شده و تبلیغات دریافت کنند، زمانی که به‌طور فعال سایت را مرور نمی‌کنند.

مرتبط: ۱۴ نمونه از بازاریابی شخصی

نکاتی برای شخصی سازی وب سایت

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای استفاده حداکثری از شخصی سازی وب سایت استفاده کنید:

از بازدیدکنندگان اطلاعات بخواهید

از نظرسنجی ها و سوالات ثبت نام حساب کاربری برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود استفاده کنید. در حالی که ردیابی معیارهای وب مفید است، جمع آوری اطلاعات به طور مستقیم از کاربران می تواند راه های بیشتری برای شخصی سازی وب سایت در اختیار شما قرار دهد. نظرسنجی ها می توانند به شما کمک کنند تا بینش های خاص تری در مورد بازدیدکنندگان خود به دست آورید که ممکن است به تنهایی نتوانید آنها را کشف کنید.

از زمینه برای هدایت محتوا استفاده کنید

هنگام تفسیر داده های خود برای شخصی سازی محتوای وب سایت، به زمینه اطلاعات فکر کنید. در نظر بگیرید که چرا یک کاربر روی یک صفحه خاص کلیک می کند و قصد خود را برای رفتارهای مختلف مرور تصور می کند. به عنوان مثال، اگر کاربری از بخش فروش یک وب سایت بازدید می کند، می توانید فرض کنید که او به دنبال معاملات است و می خواهد در هزینه خود صرفه جویی کند. می توانید از این زمینه استفاده کنید که چرا آنها از صفحه فروش بازدید می کنند تا از کوپن های پاپ آپ در آن صفحه به صورت استراتژیک استفاده کنند.

شخصی سازی های متعدد را پیاده سازی کنید

چندین اشکال شخصی سازی وب سایت را انتخاب کنید تا بازدیدکنندگان هنگام استفاده از سایت شما راحت تر شوند. با سفارشی‌سازی تجربه هر کاربر به روش‌های مختلف، می‌توانید به آنها این احساس را بدهید که وب‌سایت نیازها، خواسته‌ها و علایق آنها را کاملاً درک می‌کند. از چندین ابزار شخصی سازی و استراتژی به طور همزمان برای تقویت روابط با مشتری و استفاده حداکثری از اتوماسیون وب سایت خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *