بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱۰ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۵۱. بازاریابی تنوع

Diversity marketing

بازاریابی تنوع چیست؟

بازاریابی تنوع بیشتر به عنوان بازاریابی فرهنگی [نگاه کنید به شماره ۴۱]، بازاریابی قومی [نگاه کنید به شماره ۵۸] یا بازاریابی چندفرهنگی [نگاه کنید به شماره ۹۱] شناخته می شود. این نوع بازاریابی به اذعان به این موضوع اشاره دارد که مصرف‌کنندگان دارای پیشینه‌های متنوعی هستند و با سفارشی کردن پیام‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند به طور بالقوه فروش بیشتری داشته باشند.

به بیان دیگر؛ بازاریابی تنوع به هر استراتژی بازاریابی اطلاق می شود که تفاوت های موجود در زیر گروه های یک بازار هدف را تشخیص می دهد، از جمله:

  • سن،
  • جنسیت،
  • توانایی/ناتوانی،
  • مذهب،
  • قومیت،
  • هویت جنسی،
    و …
بازاریابی تنوع
نمونه ای از بازاریابی تنوع چیست؟

نمونه‌های موفقیت‌آمیز کمپین‌های بازاریابی متنوع عبارتند از تبلیغات سوپر کاسه آمریکایی «آمریکا زیبا» کوکاکولا و «ما جدید» شورولت، که به جامعه دگرباشان جنسی دسترسی پیدا کرد و …

و یا مثلا از آنجایی که لورآل با انواع مختلفی از پوست سروکار دارد، محصولات آرایشی خود را به طور موثر برای افراد با پیشینه های مختلف عرضه می کند.

سه مؤلفه کلیدی برای بازاریابی تنوع چیست؟

تنوع برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. در مطالعه ای بر روی ۱۸۰ مدیر شرکتی اسپانیایی، ادراکات تنوع بررسی شد و مشخص شد که بسته به اینکه چه کسی پاسخ می دهد، تنوع معمولاً به معنای یکی از این سه چیز است:

  1. تنوع جمعیتی (جنسیت، نژاد، گرایش جنسی ما، و غیره)،
  2. تنوع تجربی (وابستگی ها، سرگرمی ها و توانایی های ما)،
  3. و تنوع شناختی (نحوه برخورد ما با مشکلات و تفکر در مورد چیزها).

هر سه نوع هویت را شکل می دهند [یا بهتر است بگوییم، هویت ها]


۵۲. بازاریابی خانه به خانه

Door-to-door marketing

بازاریابی خانه به خانه چیست؟

بازاریابی خانه به خانه تکنیک رفتن از خانه ای به خانه دیگر، ارائه یک محصول یا خدمات است. مثلا شیشه دوجداره یکی از کالاهایی است که معمولاً با بازاریابی خانه به خانه مرتبط است.

فروش درب منزل در بازاریابی چیست؟

فروش درب منازل یک تکنیک کاوشگری است که عموماً برای فروش، بازاریابی، تبلیغات، تبشیر یا مبارزات انتخاباتی استفاده می شود که در آن شخص یا افرادی از در خانه ای به در خانه دیگر می روند و سعی می کنند محصولی را بفروشند یا تبلیغ کنند؛ یا خدمت به عموم مردم و یا جمع آوری اطلاعات داشته باشند.

آیا بازاریابی خانه به خانه موثر است؟

بازاریابی خانه به خانه یک سلاح مخفی برای هر شرکتی است که به دنبال ایجاد فضایی در یک بازار شلوغ است. نه تنها رویکردی کمتر رایج برای جذب مشتری است، بلکه در دستیابی به افرادی که نسبت به سایر اشکال ارتباط با مشتری پاسخگو نبوده اند بسیار مؤثر است.

چگونه بازاریابی خانه به خانه را شروع کنید؟

برای این منظور؛ از نکات زیر برای کمک به فروش خانه به خانه و استراتژی فروش کلی خودتان استفاده کنید:

  • از دانش محصول خود استفاده کنید
  • در کارتان مستقیم باشید (یعنی اصل کارتان در پیش بگیرید؛ البته توجه شود مخاطب را تحت فشار قرار ندهید)
  • با مشتریان احتمالی در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید
  • آب و هوا را بررسی کنید
  • از طرد شدن به نفع خود استفاده کنید
  • قابل ارائه باشد
  • روی زمینه ی فروش خود کار کنید
  • از مهارت مدیریت زمان خود استفاده کنید
  • برای بهبود مهارت های خود ویدیوها و آموزش ها را تماشا کنید
  • به نشانه های ظریف مخاطبین توجه کنید
  • مشتری احتمالی خود را بشناسید
  • از جستجوی موثر استفاده کنید
  • نکات دردناک مشتری را درک کنید
  • نحوه رسیدگی به اعتراض را بدانید
  • با مشتریان خود پیگیری کنید
  • حواستان به فضای شخصی باشد
  • زمان روز را در نظر بگیرید
  • نزدیکتر قدرتمند داشته باشید

۵۳. بازاریابی قطره ای

Drip marketing

بازاریابی قطره ای چیست؟

بازاریابی قطره ای ارسال یک مجموعه برنامه ریزی شده از ایمیل های تبلیغاتی به لیست پستی (تبلیغ یک محصول یا خدمات) است. البته این نوع بازاریابی اساساً بازاریابی ایمیلی خودکار به شمار می رود [به شماره ۵۵ مراجعه کنید].

یک کمپین بازاریابی قطره ای با آهنربا همراه است. شما در آن چیزی را می بینید که به آن علاقه دارید، مثلا یک راهنما دانلود کنید یا مجموعه ای از ایمیل ها را دریافت کنید که تنظیم شده اند تا به طور خودکار هر روز در چند هفته آینده برای شما ارسال می شوند. در واقع هدف این است که یک محصول یا خدمات با کیفیت بالا را در پشت ایمیل ها بفروشید.

چگونه یک کمپین قطره ای راه اندازی کنید؟

  • مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
  • پیام خود را بسازید.
  • کمپین خود را برنامه ریزی کنید
  • کمپین خود را شروع کنید
  • ارزیابی و تنظیم کنید.

چه زمانی باید از کمپین قطره ای استفاده کرد؟

“بازاریابی قطره ای” یک اصطلاح عمومی است که چندین استراتژی بازاریابی مختلف را پوشش می دهد. اما هدف یکسان است: کاربران را با محصول خود درگیر نگه دارید.

در ادامه ۱۰ مورد استفاده عنوان شده که در آن راه‌اندازی یک کمپین خودکار قطره‌ای می‌تواند به شما کمک کند اطلاعات مرتبط را به خوانندگان هدف دریافت کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید.

  • پرورش سرنخ ها (برای مشتریان بالقوه)
  • استقبال کردن (با ایمیل‌های خوش‌آمدگویی یا …)
  • روند شبانه روزی (وارد کردن مشتریان به ثبت نام وب سایت)
  • سبدهای خرید رها شده (استراتژی بازفعالی کاربران)
  • توصیه ها (ارائه کوپن ها، راهکارها و …)
  • تمدیدها (جذب مشتریان در طول فرآیند تمدید)
  • تاییدیه ها (استراتژی های تأیید تمدید خرید کاربر)
  • اشتغال (درگیری هر چه بیشتر با سایت)
  • دوره های آموزشی (فهرست کردن و ارائه فهرست دوره ها)
  • لغو اشتراک ها (بهره گیری از استراتژی ها منصرف کردن کاربر)

۵۴. بازاریابی تجارت الکترونیک

Ecommerce marketing

بازاریابی تجارت الکترونیک چیست؟

بازاریابی تجارت الکترونیک همه چیز در مورد افزایش آگاهی از برند و موجودی فروشگاه آنلاین است. البته بازاریابی تجارت الکترونیک می تواند به صورت آنلاین و آفلاین انجام شود.

انواع بازاریابی تجارت الکترونیک

کانال های بازاریابی تجارت الکترونیک، تاکتیک ها و ابزارهایی که باید در نظر بگیرید مطابق با فهرست زیر هستند:

  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) [به شماره ۱۱۰ مراجعه کنید].
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO) [به شماره ۱۳۶ مراجعه کنید].
  • بازاریابی محتوا [به شماره ۳۴ مراجعه کنید].
  • اینفلوئنسر مارکتینگ [به شماره ۷۷ مراجعه کنید].
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی [به شماره ۹۶ مراجعه کنید].
  • بازاریابی ایمیلی [به شماره ۵۵ مراجعه کنید].
  • بازاریابی وابسته [به شماره ۴ مراجعه کنید].
  • بازاریابی محلی [به شماره ۸۶ مراجعه کنید].
نمونه های بازاریابی تجارت الکترونیک

به عنوان مثال، در کنار فروشگاه‌های خرید آنلاین، حراج‌های آنلاین، عمده‌فروشان، مشاغل مبتنی بر اشتراک، فروش محصولات دیجیتال (مانند کتاب‌های الکترونیکی، نرم‌افزار، دوره‌های ویدیویی، صوتی و غیره)، پلتفرم‌های تامین مالی جمعی، بازارهای آنلاین و غیره هستند. که همه این موارد بخشی از تجارت الکترونیک به شمار می روند.

چگونه تجارت الکترونیک در بازاریابی مفید است؟

بازاریابی تجارت الکترونیکی روشی برای فروش با ایجاد و افزایش آگاهی در مورد پیشنهادات محصول و برند یک فروشگاه آنلاین است. … بازاریابان تجارت الکترونیک می توانند از محتوای دیجیتال، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و کمپین های ایمیل برای جذب بازدیدکنندگان و ترویج خرید آنلاین استفاده کنند.

تفاوت بین تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ دامنه ای است که بر روی بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از پلتفرم های دیجیتال متمرکز شده است. در حالی که تجارت الکترونیک همه چیز در مورد خرید و فروش محصولات یا سایر خدمات آنلاین با استفاده از اینترنت است. همچنین تجارت الکترونیک از اینترنت و دیجیتال مارکتینگ از اینترنت و سایر بسترهای دیجیتال استفاده می کند.

انواع تجارت الکترونیک

سه نوع اصلی تجارت الکترونیک وجود دارد:

  1. تجارت به تجارت (وب سایت هایی مانند Shopify)،
  2. تجارت به مصرف کننده (وب سایت هایی مانند آمازون)،
  3. مصرف کننده به مصرف کننده (وب سایت هایی مانند eBay).

مدل های تجارت الکترونیک

چهار نوع سنتی از تجارت الکترونیک وجود دارد، از جمله:

  1. B2C (کسب و کار به مصرف کننده)،
  2. B2B (کسب و کار به کسب و کار)،
  3. C2B (مصرف کننده به کسب و کار)،
  4. C2C (مصرف کننده به مصرف کننده).

همچنین بخوانید: ۵۰ نکته برتر بازاریابی تجارت الکترونیک برای پیشی گرفتن از رقبا


۵۵. بازاریابی ایمیلی

Email marketing

بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی زمانی است که شما از طریق ایمیل با مشتریان ارتباط برقرار می کنید و تبلیغ می کنید. کسب‌وکارها معمولاً فهرست پستی مشتریان و سرنخ‌های بالقوه را در طول زمان جمع‌آوری می‌کنند که می‌توانند محتوا را ارائه دهند و مطالبی را به آن‌ها ارائه دهند. از طرف دیگر، آنها می توانند انتخاب کنند که برای اهداف خاصی ایمیل سرد ارسال کنند. اگر این مسیر را انتخاب می کنید، چیزی مانند hunter.io به شما کمک می کند تقریباً هر آدرس ایمیلی را که می خواهید پیدا کنید.

به علاوه، شما حتی می توانید از این ابزار رایگان برای ردیابی افرادی که ایمیل های شما را در جیمیل باز می کنند استفاده کنید. ایمیل ها به ایجاد و حفظ روابط کمک می کنند تا بتوان معاملات را انجام داد. بسیاری از وب‌سایت‌های مختلف دارای یک خبرنامه، آهن‌ربای لید (آهنربای لید یا lead magnet یک اصطلاح بازاریابی برای یک کالا یا خدمات رایگان است که به منظور جمع آوری اطلاعات تماس ارائه می شود.) یا نوعی گزینه اشتراک هستند که خوانندگان می‌توانند از آن برای ارسال آدرس ایمیل خود استفاده کنند.

انواع بازاریابی ایمیلی

در زیر، چهار نوع کمپین محبوب بازاریابی ایمیلی که برای کمک به رشد کسب و کار می توانند موثر باشند فهرست شده است:

  1. خبرنامه ایمیل. یکی از رایج ترین و محبوب ترین کمپین های بازاریابی ایمیلی، خبرنامه های ایمیلی هستند.
  2. ایمیل های کسب. کمپین بازاریابی ایمیل اکتسابی فرآیند استفاده از کمپین های ایمیلی برای رشد پایگاه مشتریان شما است.
  3. ایمیل های نگهداری. ایمیل نگهدارنده هر ایمیلی است که برای مشتری فعلی ارسال می شود تا آنها را به عنوان مشتریان وفادار نگه دارد.
  4. ایمیل های تبلیغاتی. تمرکز اصلی یک ایمیل تبلیغاتی این است که به مشتریان بالقوه در مورد محصول یا خدمات شما اطلاع رسانی کند.

بازاریابی ایمیلی چگونه پول می سازد؟

چگونه با بازاریابی ایمیلی در سال های جاری درآمد کسب کنیم؛ ۱۰ راهکار زیر می تواند پاسخگوی این سوال باشد:

  1. با یک لیست هدف شروع کنید.
  2. برای کمپین خود هدف تعیین کنید.
  3. روی عنوان خود کار کنید.
  4. یک ایمیل جذاب بنویسید.
  5. از روانشناسی برای افزایش کلیک استفاده کنید.
  6. از طراحی موثر استفاده کنید.
  7. به خوانندگان خود پاداش دهید.
  8. فروش بیش از حد را امتحان کنید.
  9. محصولات مرتبط با فروش متقابل داشته باشید.
  10. ارسال و پیگیری داشته باشید.

۵۶. بازاریابی کارکنان

Employee marketing

بازاریابی کارمند (کارکنان – داخلی) چیست؟

کسب‌وکارها نباید فقط روی کام‌های خارجی تمرکز کنند. کارمندان مشتریان بالقوه و سفیران برند هستند، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها دارای تخفیف و بسته های مزایا برای کارکنان هستند.

نمونه هایی از بازاریابی داخلی چیست؟

نمونه های رایج تلاش های بازاریابی داخلی عبارتند از:

  • آموزش کارکنان در مورد اهداف و ارزش های بلند مدت شرکت.
  • جلب نظر کارکنان در مورد سیاست‌های شرکت یا رهبری، اجازه گفت‌وگوی باز و پذیرش انتقاد بدون تلافی.
  • تقویت ارتباط و همکاری بین کارکنان
  • حصول اطمینان از اینکه کارمندان می دانند مشارکت هایشان اهمیت دارد و برای موفقیت شرکت ضروری است
  • باز کردن محصول یا خدمات به روی کارمندان برای استفاده و تشویق آنها به ارائه بازخورد صادقانه محصول

چگونه کارمندان خود را به بازاریابان برند تبدیل کنید؟

  • یک محیط کاری مثبت را ترویج دهید. به نظر می رسد این امری غیرممکن است، اما صرفا رسیدن به آن کمی دشوار است.
  • به کارمندان خود نشان دهید که مشتری شما بودن چگونه است. با تک تک کارمندان خود در فرآیند کشف محصول شما توسط هر مشتری قدم بردارید و دقیقاً مانند هر مشتری دیگری با آنها رفتار کنید.
  • اشتراک گذاری اجتماعی را در دستور کار کارمندان بگذارید. کسب و کارها همیشه به دنبال راه هایی برای جلوگیری از اتلاف وقت کارمندان خود در رسانه های اجتماعی هستند، اما همیشه به دنبال اشتراک گذاری اجتماعی بیشتر پست های تجاری خود نیز هستند. پس …
  • همه وبلاگ داشته باشند. وبلاگ ها راه بسیار خوبی برای جذب سرنخ های خوب هستند، اما گاهی اوقات ایجاد محتوای کافی برای به روز نگه داشتن وبلاگ شما دشوار است.

۵۷. بازاریابی کارآفرینی

Entrepreneurial marketing

بازاریابی کارآفرینی چیست؟

بازاریابی کارآفرینی (کارآفرینانه) در مورد افرادی است که استراتژی های بازاریابی اصلی را اجرا می کنند. بازاریابی کارآفرینی بیشتر به داشتن یک ذهنیت خاص است تا اجرای هر استراتژی خاص. راه اندازی یک کسب و کار دشوار است، بنابراین کارآفرینان باید تلاش کنند تا حد ممکن از بازاریابی خود مسافت پیموده شده را به دست آورند. نیاز به بازاریابی کارآفرینی معمولاً از سر ناچاری ناشی می شود.

کارآفرینان تجملات تیم های بازاریابی بزرگ یا بودجه های هنگفت را ندارند. در عوض، آنها باید تلاش کنند تا با روش های نوآورانه تر به نتایج مورد نیاز خود دست یابند. برخی از الهام بخش ترین کارآفرینان همیشه شروع آسان و پر زرق و برقی در زندگی تجاری خود نداشته اند.

مثلا گوگل با ارزشی در حدود ۱.۸۵۹ تریلیون دلار یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان است؛ با این وجود، لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران، گوگل را از یک گاراژ ایجاد و رشد دادند. در روزهای اولیه، پیج و برین کارآفرینانی بودند که نیاز داشتند ایده خود را به خوبی بازاریابی کنند؛ به این ترتیب، آنها از بازاریابی کارآفرینی استفاده کردند.

انواع بازاریابی کارآفرینی چیست؟

  • بازاریابی رابطه مند؛ بر ایجاد پیوند قوی بین برند و مشتری تمرکز دارد.
  • بازاریابی اعزامی؛ شامل ایجاد بازارها و توسعه محصولات نوآورانه است.
  • بازاریابی یک به یک؛ مشتریان به عنوان یک فرد بازاریابی می شوند.
  • بازاریابی زمان واقعی؛ از قدرت فناوری برای تعامل با مشتری در زمان واقعی استفاده می کند.
  • بازاریابی ویروسی؛ پیام های بازاریابی را در اینترنت قرار می دهد تا بتوانند توسط مشتریان به اشتراک گذاشته شوند و گسترش یابند.
  • بازاریابی دیجیتال؛ از قدرت ابزارهای اینترنتی مانند ایمیل و شبکه های اجتماعی برای حمایت از تلاش های بازاریابی استفاده می کند

ویژگی های اصلی بازاریابی کارآفرینانه

۶ ویژگی برای بازاریابی کارآفرینی می توان برشمرد، و آن اینکه:

  1. جهت گیری فعال: شرکت های کارآفرین به طور مستمر به دنبال راه های جدید برای دستیابی به مزیت رقابتی از طریق تغییر در روش های ایجاد شده در بازاریابی یا تولید هستند. (موریس و سکستون ۱۹۹۶، زهرا و گارویس ۲۰۰۰)
  2. نوآوری: شرکت‌های نوآور توانایی حفظ جریانی از ایده‌های جدید را دارند که می‌تواند به محصولات یا خدمات جدید تبدیل شود. (کوین و اسلوین ۱۹۹۴)
  3. تمرکز بر مشتری: یک شرکت کارآفرین بر نیاز به رویکردهای خلاقانه برای به دست آوردن، حفظ و توسعه مشتریان متمرکز است. (اسلیتر و نارور ۱۹۹۵، دشپاند، فارلی و وبستر ۱۹۹۳)
  4. استفاده از یک فرصت: شناخت و تعقیب فرصت، بعد اصلی بازاریابی کارآفرینانه است. کارآفرینی را فرآیند کشف، ارزیابی و بهره برداری از فرصت ها می نامند. (شین و ونکاترامن ۲۰۰۰)
  5. مدیریت ریسک: کارآفرینی با ریسک پذیری محاسبه شده همراه است. این به معنای تلاش برای شناسایی عوامل خطر و تلاش بعدی برای کنترل یا کاهش آن عوامل خطر است. بازاریابی کارآفرینانه نقش مهمی در مدیریت ریسک در شرکت کارآفرین دارد. (سریواستاو، شروانی و فاهی ۱۹۹۹)
  6. ارزش آفرینی: خلق ارزش نوآورانه جنبه مهمی از بازاریابی کارآفرینانه است، زیرا خلق ارزش پیش نیاز معاملات و روابط است. (موریس و همکاران ۲۰۰۲)

۵۸. بازاریابی قومیتی

Ethnic marketing

بازاریابی قومی (قومیتی) چیست؟

بازاریابی قومی از درک این موضوع ناشی می شود که همه ما مثل هم نیستیم. به عبارت دیگر، پیام‌های بازاریابی با برخی از افراد و جوامع به خوبی کار می‌کنند، ولی با برخی دیگر نه. اما اگر یک کسب و کار بتواند مخاطبان خود را تقسیم بندی کند، می تواند پیام های بازاریابی سفارشی را ایجاد کند که موثرتر باشد. همچنین این نوع بازاریابی به عنوان بازاریابی فرهنگی [به شماره ۴۱ مراجعه کنید]، بازاریابی تنوع [به شماره ۵۱ مراجعه کنید] یا بازاریابی چندفرهنگی [نگاه کنید به شماره ۹۱] نیز معروف است.

مثلا کوکاکولا در ایام ماه رمضان، کمپین ها و تبلیغاتی را ترتیب می دهد که کاملا با تفکرات مسلمانان سازگار است. (ماه رمضان و برندهای هوشمندی که تبلیغاتشان را افزایش می دهند)

برندها و ماه رمضان
چرا بازاریابی قومیتی مهم است؟

بازاریابی قومیتی مهم است زیرا اهمیت تفاوت های مخاطبان شما را تشخیص می دهد و از آنها استقبال می کند. با بازاریابی قومیتی، برندها می‌توانند مستقیماً به زیرگروه‌های مختلف متوسل شوند و آنها را برای مشارکت در برند تحت تأثیر قرار دهند. در حقیقت بازاریابی قومیتی شکلی از بازاریابی محتوا است که فرهنگ شما را به نمایش می گذارد تا به مردم کمک کند تا برند شما را بشناسند.


۵۹. بازاریابی بشارتی

Evangelism marketing

بازاریابی بشارتی چیست؟

اگر یک کسب‌وکار بتواند مشتریانی ایجاد کند که داوطلبانه به حامیان برند تبدیل شوند، می‌تواند بازاریابی بشارتی را اجرا کند. جلب رضایت مشتری برای صحبت در مورد یک برند در ایجاد اعتماد با مشتریان احتمالی بسیار موثر خواهد بود.

مثلا اپل شرکتی است ظاهرا عرضه بی پایانی از مبشرین برند دارد. چه در مورد آی‌پد، چه آیفون یا آی‌پاد صحبت کنیم، اپل طرفداران زیادی دارد که ابزارهای آن‌ها را می‌پسندند و متعاقباً به بازاریابی همه محصولاتشان کمک می‌کنند.

مبشر در تجارت چیست؟

مبشر (نویدبخش، بشارت دهنده، مژده دهنده) چهره و صدای مأموریت شرکت یا دلیل آن است. آنها داستانی قانع کننده را روایت می کنند، از طریق کانال های مختلف درگیر می شوند، و جامعه ای از مبشران کاربر/مشتری می سازند که به محصول یا هدف خود کمک می کنند (به شرطی که محصول ارزش منحصر به فردی داشته باشد) به ضریب ویروسی بیش از ۱ دست یابد.

مشتری مبشر کیست؟

مشتری مبشر پشتیبانی اصیل و خودجوش برای محصولات و خدمات شما است که به همهمه ها دامن می زند. این همهمه ی مثبتِ داوطلبانه می‌تواند از طریق وبلاگ‌ها، ویدیوها و رسانه‌های اجتماعی، یا در طول تعاملات یک به یک، چه به صورت آنلاین و چه آفلاین در رویدادها، ایجاد شود.

به زبانی دیگر: بشارتگران مشتری مشتریان تکراری و پیگیر هستند که با پول و تمجید خود از یک برند حمایت می کنند. این برای یک شرکت مزایای بلندمدت ایجاد می کند. هر کسب و کاری که علاقه مند به ایجاد یک پایگاه مشتری متعهد باشد، چیزی برای کسب درآمد از بازاریابی تبشیری خواهد داشت.

چگونه یک تبلیغ کننده برند ایجاد می کنید؟

با راهکارهای زیر شما می توانید الهام بخش تبلیغ کنندگان برند برای افزایش فروش خود باشید.

  • مخاطب خود را درک کنید.
  • با تیم داخلی خود شروع کنید.
  • پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید.
  • نگرش شرکت را توسعه دهید.
  • چیزی را بسازید که مشتریان شما می خواهند دنبالش بروند.
  • فرهنگ مشتری مداری را توسعه دهید.
  • شبکه های اجتماعی قوی تشکیل دهید.
  • محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید.

۶۰. بازاریابی رویداد

Event marketing

بازاریابی رویداد چیست؟

بازاریابی رویداد زمانی انجام می گیرد که یک کسب و کار از یک رویداد برای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش استفاده می کند. این رویداد می تواند متناسب با تفکرات و اعتقادات فرهنگی و قومیتی نیز صورت پذیرد که در این صورت با بازاریابی قومیتی در هم آمیخته می شود.

۵ استراتژی و ایده بازاریابی رویداد

  1. یک صفحه فرود با تبدیل بالا بسازید.
  2. رویدادها را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
  3. از مزایای FOMO استفاده کنید.
  4. محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید.
  5. شرکت کنندگان را با اتوماسیون ایمیل درگیر کنید.

انواع بازاریابی رویدادی

  • نمایش ها و نمایشگاه های تجاری.
  • رویدادهای شبکه
  • حمایت ها و طرفداری ها.
  • رویدادهای VIP.
  • همایش ها.
  • سمینارها و کارگاه های آموزشی.

۵ مزیت بازاریابی رویدادی

  1. افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری و محصول
  2. رسیدن به یک مخاطب هدف
  3. برقراری رابطه با مشتریان
  4. افزایش فروش
  5. ایجاد رهبری و اعتبار

۳M در بازاریابی رویداد چیست؟

در بازاریابی رویداد ابتدا بازار خاص را شناسایی کنید، سپس پیام دقیق را بسازید، سپس در نهایت بهترین رسانه را برای ارائه پیام انتخاب کنید. این تکنیک به طرز شگفت آوری ساده و بسیار موثر است. همه باید با منطق آن موافق باشند. با این حال، اکثر اشتباهات و شکست های ارتباطات بازاریابی نتیجه عدم پیروی از این روش آسان است.

  • Market: ابتدا، برای هر محصول یا خدمات، بازار هدف – یا احتمالاً چندین بازار مختلف را شناسایی کنید. این M1 است: بازار.
  • Message: دوم، برای هر بازار، یک پیام ایجاد کنید. اگر بازارهای مختلفی برای یک محصول وجود داشته باشد، هر بازار ممکن است به پیام متفاوتی نیاز داشته باشد. البته پیام باید بر مزایای مشتری تاکید کند. این پیام M2 است.
  • Medium: این وسیله ای است که ما برای رساندن هر پیام به هر بازار استفاده خواهیم کرد. رسانه باید انتخاب شود زیرا بهترین راه برای رساندن یک پیام خاص به یک بازار خاص است. با تمرکز بر مشتریان بازار، می توانیم رسانه ای را انتخاب کنیم که مناسب آنها باشد. M3 رسانه است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

10 پاسخ

    1. سلام

      بازاریابی عبارته از فعالیت‌ها و روش‌هایی که به منظور تحقق اهداف تجاری و فروش محصولات و خدمات یه فرد، شرکت یا سازمان صورت می‌گیره. بازاریابی شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفه که به منظور جذب مشتریان، افزایش فروش و حفظ رضایت مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیره. این فرایند شامل تحلیل بازار، تعیین هدف‌های بازاریابی، تعیین جایگاه در بازار، تعیین برنامه بازاریابی، انتخاب و استفاده از ابزارها و روش‌های بازاریابی مختلف، نگهداری و تقویت رابطه با مشتریان و ارزیابی عملکرد بازاریابیه.

  1. لطفا چند اصطلاح مهم که یه بازاریابِ طراح وب سایت باید بدونه رو لیست کنین و برای هر کدوم هفت هشت کلمه توضیح بنویسین

    1. سلام

      خوبه که درخصوص مواردی مثل سئو، امنیت، تولید محتوا، ui و ux و امثال اینها اندک اطلاعاتی داشته باشین؛ مثلا موارد زیر رو بهتر درک کنین:
         – Search Engine Optimization (SEO): این عبارت به بهبود جایگاه ویدیوها، صفحات وب، یا وب سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو می‌پردازه.
         – Target audience: این اصطلاح به گروه هدفی اشاره داره که یه بازاریاب به منظور رسیدن به موفقیت در تبلیغات بهش هدف‌مند می‌شه.
         – Conversion rate: نرخ تبدیل، به میزانی اشاره داره که کاربران وب سایت یا مشتریان پتانسیل اقدام به فعالیت خاصی می‌کنند، مثل خرید محصول یا ثبت نام.
         – Call-to-action (CTA): این عبارت به هدایت کاربران به اقدام خاص بعد از مشاهده محتوا یا تبلیغ می‌پردازه، مثل دکمه “خرید کنید” یا “ثبت نام کنید”.
         – Bounce rate: درصد کاربرانی که پس از مشاهده صفحه اصلی یا صفحه مرجع، بدون اقدام بیشتری از سایت خارج می‌شن.
         – Landing page: صفحه‌ایه که کاربران برای ورود و تبدیل شدن به مشتریان بالقوه بر اون فراهم می‌شن.
         – Content marketing: استراتژی استفاده از محتواهای ارزشمند و جذاب برای جذب و نگهداری کاربران وب سایت.
         – Backlink: لینک‌هایی هستند که از سایت‌ها دیگه به سایت می‌رسن و کمک می‌کنه تا سایت در جایگاه جستجو قوی‌تری قرار بگیره.
         – Keyword research: فرآیند جمع‌آوری و تحلیل کلمات کلیدی پرجستجو برای تولید محتوا و بهینه سازی وب سایت برای جستجوگرها.
         – Social media marketing: استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ، تعامل و جذب مشتریان.
         – User experience (UX): تجربه کاربری، به تجربه کاربران در هنگام استفاده از وب سایت می‌پردازه و بر بهبود این تجربه تمرکز داره.
         – Analytics: استفاده از داده‌ها و آمارها برای تحلیل و ارزیابی اثربخشی راهبردها و تبلیغات.
         – A/B testing: روشی برای مقایسه دو نسخه از یه صفحه وب یا تبلیغ و مشاهده کدومیک بهتر به نتایج مدنظر می‌رسه.
         – Responsive design: طراحی وب سایت به گونه‌ای که روی تمام دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه به خوبی نمایش داده بشه.
         – Conversion funnel: مراحل مختلفی که کاربران باید طی کنند تا به تبدیل شدن به مشتریان برسن.
         – Google Analytics: ابزار رایگان آمار و تجزیه و تحلیلی که Google ارائه می‌ده.
         – Cost per click (CPC): مقداری که برای هر کلیک در تبلیغات پرداخت می‌شه.
         – Click-through rate (CTR): درصدی از تعداد کلیک ها نسبت به تعداد نمایش های تبلیغ.
         – Landing page optimization: بهبود صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل.
         – Email marketing: استفاده از ایمیل برای تبلیغ و ارتباط با مشتریان.
         – Pay-per-click (PPC): مدلی از تبلیغات آنلاین که بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می‌شه.
         – Lead generation: تولید و جذب مشتریان پتانسیل برای تبدیل شدن به مشتریان واقعی.
         – Organic traffic: ترافیک طبیعی وب سایت که از نتایج جستجوی غیرتبلیغاتی نشأت می‌گیره.
         – Heatmap: یک نمودار گرما که نشون می‌ده که کاربران در یه صفحه وب به کدوم ناحیه بیشتر توجه می‌کنن.
         – Influencer marketing: استفاده از شخصیت‌های مشهور و تأثیرگذار برای تبلیغ و ایجاد نیاز در مشتریان.
      و …

  2. سلام من مدیر فروش شرکتمون هستم
    بزای بازاریابی خانه به خانه و نحوه شروع سوال و کمک داشتم

  3. من مدتیه توی کار بازاریابی مواد غذایی هستم
    ولی خیلی برام سخته که یه جای عالی و موندگار برای بازاریابیم انتخاب کنم
    باید از چه روشی برا این کار استفاده کنم؟

    1. سلام
      سوالتون خیلی کلیه، و برای رسیدن به پاسخی مناسب، بهتره خودتون سوالتون رو ریز کنید.
      ولی به هر حال، مواردِ ساده اما بسیار مهمِ زیر می تونه تا حدی راهگشای شما باشه (البته هر کدوم از این موارد، خودش دنیایی بزرگی داره، ولی شما می تونی هر کدوم رو از قدم های کوچیک شروع بکنی و رفته رفته اونها رو ارتقاء بدی):

      پیش از هر چیز بهتره شما بازار هدفتون رو پیدا کنید، تا این طوری نیازی نباشه به صورت رندوم و تصادفی سراغ افراد و مکان های مختلف برین؛ که این هم در زمان و هزینه هاتون براتون صرفه جویی داره، هم نتایج خیلی بهتری رو براتون به همراه داره. به این صورت حس و حالتون هم به مراتب بهتر می شه که این خودش یه مزیت رقابتی عالیه

      و در کنار موضوع شناخت مخاطبین هدف؛ حتما لازمه یه سری مهارت های جانبی بازاریابی رو در خودتون تقویت کنین. مثلا:

    2. مهارت های ارتباطی
    3. شخصیت شناسی
    4. زبان بدن
    5. و …

      و علاوه بر این ها، بهتره بدونید که محصول/خدمات مورد بازاریابی شما چه خصوصیاتی داره؟ و این یعنی

    6. آشنایی کامل با محصولاتتون
    7. رقبای این محصولات
    8. نقاط قوت این محصولات نسبت به موارد مشابه
    9. رنج قیمت این طیف از محصولات
    10. و …

      1. برای بازار هدف هم، خوبه که خودتون مدتی وقت بگذارین و با طرح این قبیل سوالا از خودتون، به دنبال پاسخ های مناسب و صحیحی براشون باشین:

        مخاطبین هدفتون رو چه کسایی تشکیل می دن؟

      2. کجا می تونید اونها رو پیدا کنین؟
      3. چه چیزایی براشون ارزشمند و مهمه؟
      4. چه چیزایی اونها رو نگران میکنه؟
      5. در حال حاضر اونها به چه چیزهایی نیاز دارن؟
      6. و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *