بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

ارزش افزایش واژگان کسب و کار شما

نوشتن - دست نوشته

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

واژگان تجاری شما را قادر می سازد تا ایده های خود را با همکاران صنعتی خود در میان بگذارید. مطالعه برخی از رایج ترین کلمات تجاری (فارسی و حتی انگلیسی) نیز می تواند به شما در درک مفاهیم خاصی در محیط حرفه ای خود کمک کند.

این مقاله از ایوسی، فهرستی از واژگان کسب و کار را با تعاریفی در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما کمک کند تا در اصطلاحات تجاری مورد استفاده در محیط های تجاری پیمایش کنید.

کلمات واژگان تجاری چیست؟

کلمات و عبارات واژگان تجاری اصطلاحاتی هستند که برای توصیف رویدادها، نتایج، وظایف، موجودیت ها و فرآیندها در محل کار استفاده می شوند. هرچه دایره لغات کسب و کار شما قوی تر باشد، در انتقال افکار و مفاهیم مهم به دیگران در محیط کاری خود بهتر خواهید بود. مهم است که کلمات تجاری پرکاربرد را درک کنید تا بتوانید به راحتی نشریات صنعت، یادداشت های محل کار، ارائه های حرفه ای، جلسات ایستاده و گفتگوهای معمولی با همکاران را درک کنید.

۱۹ کلمه تجاری که باید بدانید

در زیر لیستی از بهترین کلمات تجاری برای استفاده در هنگام بحث در مورد موضوعات رایج مانند بازاریابی، امور مالی، تولید و مدیریت کسب و کار آمده است.

۱. دارایی

Asset

دارایی هر چیزی با ارزش است که یک شرکت در اختیار دارد. دارایی ها شامل کالاها، محصولات، اسناد، اموال و سایر منابع است. دارایی ها همچنین ممکن است به مجموعه ای از محصولات قابل تحویل مورد نیاز مشتری یا خود سازمان اشاره داشته باشد.

۲. هیئت مدیره

Board of directors

هیئت مدیره مجموعه ای از افراد است که سیاست های حاکم بر یک شرکت را تعیین می کنند. اعضای هیئت مدیره توسط سهامداران انتخاب می شوند.

۳. برندسازی

Branding

نام تجاری یک شرکت شامل نام، لوگو، تصاویر، رنگ ها، تایپوگرافی و زبانی است که برای متمایز کردن آن از سایر مشاغل استفاده می شود. نام تجاری بخش مهمی از بازاریابی است زیرا تعیین می کند دیگران چگونه شرکت را درک کنند.

مطالب مرتبط: درباره مدیر برند بیاموزید

۴. مسئولیت

Liability

بدهی یک دِین مالی، ریسک یا تعهد است. بدهی ها شامل وام مسکن، وام های معوقه و هزینه های تعهدی است.

۵. لجستیک

Logistics

لجستیک فرآیندهای درگیر در مدیریت و اجرای یک کار یا پروژه پیچیده است که شامل افراد، مواد، جدول زمانی و غیره می شود. لجستیک همچنین ممکن است به فرآیندهای خاص تری مربوط به مدیریت زنجیره تامین اشاره داشته باشد.

مرتبط: در مورد مدیر لجستیک بیاموزید

۶. هدف

Objective

هدف یک شرکت یا تیم، هدفی را مشخص می کند که یک کسب و کار، تیم یا فرد در تلاش برای رسیدن به آن است. این بیانیه هدف، اقدامات شما را هنگام برنامه ریزی برای موفقیت های آینده راهنمایی می کند.

مرتبط: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، مراحل و مثال ها

۷. هزینه فرصت

Opportunity cost

هزینه فرصت ضرری است که در نتیجه انتخاب یک عمل بر دیگری انجام می شود. اگر می توانید تنها یک گزینه را انتخاب کنید، محاسبه هزینه فرصت هر کدام می تواند به شما در تعیین بهترین مسیر اقدام کمک کند.

۸. برون سپاری

Outsourcing

هنگامی که یک شرکت محصولات یا خدمات را از یک کارگر یا تامین کننده خارجی دریافت می کند، برون سپاری است. یک کسب و کار ممکن است از کشور دیگری یا شرکت دیگری برون سپاری کند. هر چیزی که در داخل اداره نمی شود، برون سپاری می شود.

۹. سربار

Overhead

سربار مالی هزینه غیرمستقیم مرتبط با اداره یک تجارت است که اغلب به مدیریت، بازاریابی و نگهداری مربوط می شود. این هزینه ها با تولید محصول یا ارائه خدمات مرتبط نیست.

۱۰. سودآوری

Profitability

سودآوری یک کسب و کار توانایی آن در به دست آوردن سود مالی معین در رابطه با اندازه و هزینه های آن است. این یک اندازه گیری کارایی است که به تعریف توانایی شرکت برای تولید بازگشت سرمایه کمک می کند.

۱۱. تحقیق و توسعه

Research and development

تحقیق و توسعه یا تحقیق و توسعه فعالیت هایی هستند که حول محور اختراع، نوآوری و بهبود هستند. در بخش تحقیق و توسعه، فناوری‌های جدید، پیام‌رسانی، فرآیندها و محصولات توسعه و آزمایش می‌شوند.

۱۲. بازگشت سرمایه

Return on investment

بازگشت سرمایه یا ROI، مقدار سود بازگشتی از تلاش در مقایسه با هزینه است. برای محاسبه این اندازه گیری عملکرد، سود سرمایه گذاری را بر هزینه تقسیم می کنید.

۱۳. درآمد

Revenue

درآمد یک شرکت، درآمد آن در یک دوره معین است. این شامل هرگونه کسر موجود برای کالاهای برگشتی است. در صورت سود، درآمد ممکن است فروش نیز نامیده شود.

۱۴. سهامدار

Shareholder

سهامدار هر کسی است که دارای یک یا چند سهم در یک شرکت باشد. سهامداران منافع مالی در شرکت دارند، زیرا در صورت افزایش قیمت سهام، سود خواهند برد. اما مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت ندارند. سهامداران همیشه سهامدار هستند، اما همه سهامداران سهامدار نیستند.

۱۵. ذینفع

Stakeholder

ذینفع هر کسی است که به یک شرکت، هدف یا پروژه علاقه دارد. نمونه هایی از سهامداران شامل سهامداران، کارمندان، مالکان، مشتریان و فروشندگان است. همه این افراد در صورت موفقیت شرکت سود خواهند برد یا در صورت شکست متضرر می شوند.

۱۶. زنجیره تامین

Supply chain

زنجیره تامین هم شامل تولید و هم توزیع کالا می شود. این زنجیره یک محصول را از مرحله تولید اولیه تا مصرف توسط مصرف کننده دنبال می کند.

۱۷. دورکاری

Telecommuting

دورکاری کار از خانه یا محیط دیگری خارج از دفتر سنتی است. افراد دورکار معمولاً از اینترنت و تلفن برای برقراری ارتباط، دسترسی به اطلاعات و تحویل پروژه ها از یک مکان دور استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: دورکاری چیست؟

۱۸. گردش مالی

Turnover

گردش مالی نرخی است که کارکنان شرکت را ترک کرده و به آن می پیوندند. یک تجارت با گردش مالی بالا کارگران را برای مدت طولانی نگه نمی دارد. گردش مالی کم مطلوب است، زیرا این بدان معناست که کارمندان مدت طولانی تری در کار باقی می مانند که باعث کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری می شود.

۱۹. پیشنهاد فروش منحصر به فرد

Unique selling proposition

پیشنهاد فروش منحصر به فرد یا USP، ویژگی است که یک محصول یا خدمات را از رقبا متمایز می کند. مهم است که USP خود را در مرحله توسعه تعریف کنید تا مطمئن شوید که پروژه، محصول یا سازمان شما چیزی متمایز برای ارائه به مشتریان دارد.

نکاتی برای افزایش دایره لغات کسب و کار

افزایش دایره لغات کسب و کار شما چیزی است که می توانید به طور مداوم روی آن کار کنید تا ارتباطات حرفه ای خود را بهبود بخشید. این نکات را امتحان کنید:

  • دوره نویسندگی کسب و کار را بگذرانید.
  • ادبیات مرتبط با تجارت را بخوانید.
  • بخش های اخبار کسب و کار را تماشا کنید.
  • مجموعه ای از فلش کارت های تجاری را خریداری یا دانلود کنید و هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید.
  • از واژگان تجاری خود در مکالمات روزانه و ارتباطات نوشتاری استفاده کنید.

هر زمان که با یک کلمه تجاری مواجه شدید که با آن آشنایی ندارید، باید آن را به صورت آنلاین جستجو کنید تا درک بهتری از اصطلاح یا عبارت داشته باشید. آن را وارد یک موتور جستجو کنید و چند نتیجه اول را مرور کنید. خواندن مقالات عمیق در مورد این موضوع به شما کمک می کند تا درک کاملی از واژگان جدید داشته باشید.

بهبود دایره لغات کسب و کار شما را به صحبت هوشمندانه و شیوا در مورد موضوعات کلیدی در محل کار مجهز می کند و شما را برای موفقیت حرفه ای قرار می دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *