شما اگر برای خرید دوغ به یک فروشگاه مواد غذایی بروید و در آنجا با دو نوع دوغ روبرو شوید که یکی از آنها عالیس است و آن یکی یک برند جدید که شما آنرا نمی شناسید؛ کدام یک را می خرید؟
عالیس یا برند ناآشنا را؟
یا برای خرید نوشابه، کدام نوشابه را انتخاب می کنید؟
کوکاکولا را؟ یا یک مارک و برند ناآشنا را؟
پاسخ به سوالات بالا خیلی راحت اهمیت برندسازی را به شما نشان می دهد.
در حقیقت تا زمانی که مسئله ی مالی و فشار اقتصادی در میان نباشد بدون حتم انتخاب هر کس برندی نام آشنا و مطرح است. و در زمان هایی که مسئله ی اقتصادی و صرفه جویی ها نیز به میان می آیند باز غالبا انتخاب همانی است که در حالت اول بود و غالب مردم باز نیز یا به سمت برند آشنا و شناخته شده می روند و یا اگر مسئله ی هزینه برایشان مطرح باشد، احتمالا قید خرید را تا تکمیل و بهبود شرایط مالی شان می زنند.
توجه کنید:
افراد به سازمان هایی که دارای برند مشخصی هستند بیشتر تمایل دارند تا آنانی که فاقد برند هستند.
و این دقیقا گویای قدرت برندسازی است