بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۰ استراتژی برای حفظ کارکنان

استراتژی های حفظ کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حفظ کارکنان به اندازه استخدام آنها برای یک سازمان حیاتی است. در بازار رقابتی امروز، کارمندان ممکن است وسوسه شوند که مرتباً شغل خود را تغییر دهند تا موقعیتی را پیدا کنند که مزایای بهتر و حقوق بالاتری ارائه دهد. شما می توانید چندین استراتژی را برای راضی نگه داشتن کارکنان خود در محل کار اعمال کنید. در این مقاله به ۲۰ استراتژی برای حفظ کارمندان می پردازیم.

چرا حفظ کارکنان مهم است؟

حفظ کارمندان خوب برای موفقیت کسب و کار شما ضروری است زیرا به شما امکان می دهد در هزینه های استخدام صرفه جویی کنید. همچنین به انتقال مؤثر دانش در سازمان کمک می کند. کارمندانی که مدت طولانی تری می مانند، بیشتر در مورد فرهنگ شرکت می دانند و می دانند چگونه وظایف خود را به طور موثر انجام دهند. آنها می توانند این اطلاعات ارزشمند را به کارکنان جدید منتقل کنند.

وقتی اقداماتی را برای حفظ کارمندان به کار می‌گیرید و قدردانی خود را به آنها نشان می‌دهید، معمولاً در ازای آن راضی‌تر و خوشحال‌تر می‌شوند. شادی آنها می تواند منجر به افزایش فروش و بهبود رضایت مشتری شود.

کارکرد مدیریت حفظ و نگهداشت منابع انسانی با حفاظت و ارتقای سلامت جسمی و روانی کارکنان مرتبط است. برای دستیابی به این هدف، انواع مختلفی از مزایای کاری جانبی از جمله تسهیلات مسکن، تسهیلات درمانی و آموزشی، تسهیلات حمل و نقل و غیره در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

اقدامات تأمین منابع اجتماعی مانند صندوق تأمین اجتماعی، مستمری، پاداش، کمک هزینه زایمان، بیمه‌ی کارکنان و غیره نیز برای حفظ و نگهداشت منابع انسانی ترتیب داده شده‌اند. اقدامات بهداشتی، ایمنی و رفاهی نیز برای حفظ نیروی انسانی سازمانی طراحی شده‌اند. در ادامه به وظایف مدیریت منابع انسانی سازمان در حفظ و نگهداشت نیروی انسانی می‌پردازیم.

چالش های مدیریت منابع انسانی
چالش های مدیریت منابع انسانی

۲۰ استراتژی برای حفظ کارمندان

در اینجا ۲۰ روش برتر برای حفظ کارمندان آورده شده است.

۱. با ورود شروع کنید

“ورود” عمل ادغام یک کارمند جدید در یک سازمان است. روش پذیرش شما باید شغل و فرهنگ شرکت را برای استخدام جدید شما توضیح دهد. برای ورود موفق، از روز اول آموزش و پشتیبانی ارائه دهید. به کارمندان اجازه دهید بدانند چگونه می توانند مشارکت کنند. این لحن را برای بقیه زمان کارمند در شرکت شما تعیین می کند.

توسعه مشاوره را در نظر بگیرید. می‌توانید یک کارمند جدید را با یک کارمند باتجربه جفت کنید تا فرآیند پذیرش را ادامه دهید. این برای هر دو طرف سودمند است زیرا استخدام های جدید در ازای آموزش چشم اندازی تازه ارائه می دهند.

۲. حق‌الزحمه و مزایا ارائه کنید

حق‌الزحمه و مزایا بخشی از بسته ای است که شرکت ها در ازای کار به کارمندان خود ارائه می دهند. این یک ابزار ضروری برای حفظ کارکنان در بازار رقابتی است. یک بسته جذاب نه تنها شامل حقوق، بلکه مزایای سلامتی، برنامه بازنشستگی، مرخصی با حقوق و پاداش است. همچنین می‌توانید مزایایی را ارائه دهید که روحیه کارمندان را تقویت می‌کند، مانند رایانه، تلفن همراه یا ماشین‌های شرکتی.

بیشتر بدانید: ۲۵ نوع مزایای کارکنان

۳. روند کار را سرعت دهید

به کارمندان خود اجازه دهید تا استراحت کنند. طبیعی است که انتظار عملکرد با کیفیت بالا را داشته باشید، اما ترجیحاً اجتناب از فشار مداوم. کارمندانی که زمان مکث و استراحت دارند، هنگام بازگشت کارآمدتر هستند. می توانید فرصتی برای چندین استراحت در طول روز یا فعالیت های خارج از دفتر هر از گاهی ارائه دهید.

شما می توانید با سرعت بخشیدن به فرایند کار در سازمان‌تان، هم میزان بهره وری را افزایش دهید و هم فرصت های بیشتری را برای استراحت نیروهای خود قراهم کنید.

۴. به وضوح ارتباط برقرار کنید

ارتباطات یکی از موثرترین ابزارها برای حفظ کارمندان است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید:

  • انتظارات خود را به اشتراک بگذارید. به وضوح انتظارات خود را در اسرع وقت به همه کارکنان منتقل کنید. یک تمرین خوب این است که به طور منظم با هر یک از کارکنان ارتباط برقرار کنید تا توضیح دهید که چه چیزی باید بهبود یابد.
  • در مورد فرصت های توسعه حرفه ای ارتباط برقرار کنید. به کارمندان خود اجازه دهید همه گزینه های موجود را بدانند. این می تواند آنها را تشویق کند که بدانند می توانند برای تکامل در سازمان کمک دریافت کنند.
  • ارتباط همتا به همتا را تشویق کنید. به کارمندان پلتفرمی مانند چت یا پیام‌رسانی داخلی ارائه دهید تا به آنها امکان اتصال دهید. انزوا دلیلی برای ترک کارمندان است، بنابراین شما می خواهید از آن اجتناب کنید.
  • به آنها کمک کنید تا تصمیمات استراتژیک را درک کنند. پیام های مربوط به استراتژی خود را در اینترانت به اشتراک بگذارید تا کارکنان از هر سطح سازمانی احساس کنند درگیر هستند.

موارد مرتبط: موانع ارتباطی رایج (با مثال)

۵. به رسمیت بشناسید و پاداش دهید

به کارمندان خود بگویید که از کار آنها قدردانی می کنید. ارزش آنها را به طور عمومی تشخیص دهید. می‌توانید با یک کارت دست‌نویس یا یک ایمیل صمیمانه تشکر کنید که در آن توضیح می‌دهید که سخت کوشی آنها چگونه به سازمان کمک می‌کند. برای کمک به شما در انتخاب یک پاداش خوب، این نکته را در نظر بگیرید: پاداش هایی که به کارکنان خود می دهید باید پاسخگوی نیازهای عاطفی آنها باشد.

گزینه های زیادی غیر از حق‌الزحمه پولی وجود دارد. به عنوان مثال، یک روز مرخصی اضافی، یک کارت هدیه، یک مهمانی شرکت یا لباس آرم، همگی می توانند روحیه کارمندان را بهبود بخشند و به فرهنگ شرکت کمک کنند. شما می توانید برنامه های شناسایی را حتی در یک تیم کوچک با بودجه کمی راه اندازی کنید.

۶. کارمندان داخلی را توسعه دهید

توسعه کارکنان، نرخ حفظ شما را افزایش می دهد و به بهره وری و رشد مداوم شرکت کمک می کند. این شامل آماده کردن کارکنان برای پیشرفت است. پس از آماده شدن، این کارمندان مورد اعتماد که از قبل کسب و کار شما را می شناسند، می توانند موقعیت های شغلی خود را پر کنند و در عین حال به شما امکان می دهند در استخدام و آموزش نامزدهای خارجی صرفه جویی کنید.

۷. بستری برای بازخورد فراهم کنید

پلت فرم بازخورد نرم افزار مدیریتی است که برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های بازخورد به منظور تبدیل آنها به تصمیمات استراتژیک طراحی شده است. کارفرمایان می توانند از این ابزارها برای درک میزان رضایت کارکنان خود و بهبود آن استفاده کنند. فراهم کردن محیطی که در آن کارکنان بتوانند آزادانه بازخورد خود را ارائه دهند نشان می دهد که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید.

این تمرین خوبی است که ایده های جدید را درخواست کنید و برای همکاری باز باشید. همچنین، در برابر سوالات یا نظرات گزارش های مستقیم خود باز بمانید. وقتی مردم احساس راحتی می کنند که پیشنهادات خود را ارائه دهند، می توانند متعهد به بهبود مستمر باشند.

۸. کار تیمی را تقویت کنید، تصمیم گیری را تشویق کنید

اطمینان حاصل کنید که همه می توانند در زمانی که تیم با هم کار می کنند، مشارکت داشته باشند و پیشنهادات یا نظرات خود را ارائه دهند. شما می توانید با دادن فرصت به همه کارمندان برای تصمیم گیری و اجازه دادن به افراد برای بیان سبک های کاری متفاوت خود به یک فرهنگ مشارکتی دست یابید. این شیوه های تیم محور مالکیت و مشارکت را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط: ۶ نکته برای کار گروهی موثر

۹. در توسعه حرفه ای سرمایه گذاری کنید

توسعه حرفه ای عبارت است از ادامه تحصیل یا آموزش که به کارکنان اجازه می دهد در حرفه خود پیشرفت کنند. شما می توانید برای آموزش ادامه تحصیل پرداخت کنید، هزینه شهریه را بازپرداخت کنید یا کارمندان را به کنفرانس ها یا رویدادهای سالانه صنعت بفرستید.

سرمایه گذاری بر روی توسعه حرفه ای کارمندان و پیشنهاد رشد برای تجهیز آنها به مهارت هایی که برای موفقیت در موقعیت فعلی یا نقش آینده شان نیاز دارند، ضروری است. شما همچنین کارکنان خود را به روز نگه می دارید، که به سازمان شما اجازه می دهد رقابتی باقی بماند. به چالش کشیدن کارمندان کمک می کند تا آنها را درگیر و با انگیزه نگه دارید.

۱۰. تعادل کار و زندگی را تشویق کنید

تعادل کار و زندگی سالم به کارکنان رضایت شغلی می دهد و حفظ را بهبود می بخشد. به کارکنان خود نشان دهید که زندگی شخصی آنها را درک می کنید و به آنها احترام می گذارید. برای رسیدن به این هدف، می توانید کارکنان خود را تشویق کنید که روزهای مرخصی خود را بگیرند و شب های کاری دیرهنگام را با ارائه دیر رسیدن یا روزهای مرخصی جبران کنند. همچنین می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی را برای آن‌ها تهیه کنید تا از هر جایی کار کنند.

۱۱. درآمد شرکت را به اشتراک بگذارید

اشتراک درآمد یک استراتژی بازاریابی است که شامل تقسیم سود شرکت با کسانی است که در کسب و کار سهیم هستند. می توانید از آن برای تشویق کارمندان به ماندن با مرتبط کردن بخشی از دستمزد آنها به عملکرد شرکت استفاده کنید. به این ترتیب، آنها با رشد شرکت پاداش می گیرند. این منافع آنها را با اهداف درآمد و سود شرکت هماهنگ می کند.

۱۲. نظارت بر کیفیت را ارائه دهید

مدیران مسئولیت اجرای استراتژی و چشم انداز رهبری را دارند. مدیران خوب اول رهبر هستند، نه لزوماً دارای عملکرد عالی. آنها نیاز به پشتیبانی و ارتباط با کارکنان خود دارند. اطمینان حاصل کنید که مدیران شما به تعامل آنها احترام می گذارند و مثلاً با برنامه ریزی جلسات یا ارائه پاداش نشان می دهند که قابل اعتماد هستند.

۱۳. به کارکنان خود اجازه دهید تا از مهارت های خود استفاده کنند

در مورد استعدادها و تجربیات کارمندان خود بیاموزید و به آنها اجازه دهید در کارهایی خارج از شرح وظایف خود مشارکت کنند. وقتی به آنها تفویض اختیار می کنید و از آنها می پرسید که آیا می خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند، می تواند انگیزه را بهبود بخشد.

۱۴. به کارکنان مسئولیت بدهید

به کارمندان اجازه دهید در خودمختاری کار کنند، که آنها را تشویق می کند تا چالش های بیشتری را تحمل کنند و آنها را نسبت به کارشان اشتیاق بیشتری می دهد. دادن مسئولیت هایی که به آنها اجازه رشد می دهد نشانه اعتماد شما به کارمندان است. بهره وری، کارایی و تعامل را بهبود می بخشد.

۱۵. انعطاف پذیری ارائه دهید

ترتیبات کاری انعطاف پذیر می تواند استرس را از بین ببرد و احتباس را افزایش دهد. می توانید به کارکنان خود اجازه دهید یک هفته کاری فشرده (مثلاً یک هفته شامل چهار روز کاری ۱۰ ساعته) یا زمان انعطاف پذیری را انتخاب کنند، جایی که کارمندان بسته به اینکه چه چیزی برایشان مناسب تر است، روز خود را زودتر یا دیرتر شروع و پایان می دهند. کار از خانه یک یا دو روز در هفته گزینه دیگری است که کارمندان از آن استقبال می کنند.

۱۶. اجازه دهید کارمندان شما خودشان باشند

می توانید کارمندان خود را تشویق کنید تا خود واقعی خود را در محل کار بیان کنند. اجازه دادن به تنوع در گزینه های لباس اداری ممکن است استقلال شخصی و بیان آزاد را تشویق کند. این استقلال می تواند رضایت کارکنان را افزایش دهد و منجر به افزایش نرخ نگهداری شود.

۱۷. ارزش های شرکت خود را به اشتراک بگذارید

ارزش‌های واضح شرکت به سازمان کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کارمندان برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند. آنها احساس تعلق و هدف ایجاد می کنند که به جذب و حفظ نامزدهای مناسب کمک می کند. ارزش های شرکت خود را به اشتراک بگذارید و کارکنان را تشویق کنید تا از آنها برای تصمیم گیری استفاده کنند.

۱۸. محل کار را جذاب کنید

همکاران را تشویق کنید که به طور منظم دور هم جمع شوند، رو در رو ملاقات کنند و تشریفات تیمی را سازماندهی کنند. کارمندانی که با یکدیگر آشنا می شوند پیوندهای محکمی ایجاد می کنند که تولید کار آنها را بهبود می بخشد. آنها در ارتباطات عمیق تری شرکت می کنند و می توانند با هم دوست شوند، که آنها را تشویق می کند تا سر کار بیایند.

مرتبط: ۲۰ نقل قول برای ایجاد انگیزه در تیم شما

۱۹. از مدیران بخواهید مثال را نشان دهند

مدیران باید از مزایای ارائه شده توسط شرکت استفاده کنند تا کارمندان را به انجام همین کار تشویق کنند. این یک راه عالی برای نشان دادن به اعضای تیم خود است که به فرهنگ شرکت متعهد هستند. به عنوان مثال، اگر یک سالن بدنسازی در محل وجود داشته باشد، مدیران می توانند با اعضای تیم خود تمرین کنند تا نشان دهند که با فرهنگ سلامتی موافق هستند. این شرکت حتی می تواند پا را فراتر بگذارد و به کارکنان برای آموزش در باشگاه پول بدهد.

۲۰. نقاط عطف را جشن بگیرید

نقاط عطف فرصت هایی برای مکث و نشان دادن قدردانی شما هستند. شما می توانید نقاط عطف بزرگ و کوچک را با یک گردش گروهی یا یک وعده غذایی مشترک جشن بگیرید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *