نماد سایت ایوسی

۸ نقش مدیریتی که هر استارت آپی به آن نیاز دارد

استراتژی های کسب و کار - مدیریت استارت آپ

استراتژی های کسب و کار - مدیریت استارت آپ

راه اندازی یک استارتاپ یک هدف مشترک برای کارآفرینانی است که می خواهند یک ایده خوب را به یک کسب و کار موفق توسعه دهند. یکی از جنبه های اصلی کمک به پیشرفت یک استارتاپ، ایجاد موقعیت های مناسب در شرکت برای هدایت رشد آن است. در حالی که استارت‌آپ‌ها بنا به تعریف کوچک هستند، اما همچنان به کارکنان با استعداد برای انجام وظایف ضروری تجاری متکی هستند.

در این مقاله از ایوسی، هشت موقعیت مهم در هر استارت‌آپی را توضیح می‌دهیم و نکاتی را برای استخدام یک تیم راه‌انداز با استعداد و اختصاصی برای یک شرکت استارت‌آپ به اشتراک می‌گذاریم.

استارت آپ چیست؟

استارت آپ شرکتی است که در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و هدف اصلی آن توسعه یک سرویس یا محصول جدید است. کارآفرینان استارت آپ ها را به عنوان راهی برای آزمایش یک ایده جدید با هدف نهایی تبدیل آن به یک مدل کسب و کار موفق ایجاد می کنند. بسیاری از استارت آپ ها ایده ساده ای دارند که همچنان نیازمند تحقیق و توسعه گسترده است.

برای موفقیت یک استارتاپ، بنیانگذاران و مدیران آن باید بتوانند سرمایه خود را برای سرمایه گذاری در شرکت جذب کنند و به سرمایه گذاران ثابت کنند که مفهوم آنها می تواند در بازار مصرف رشد کند. این شامل مدیریت چندین جنبه از یک شرکت در حال رشد، از جمله ساختار سازمانی، برنامه استخدام، استراتژی بازاریابی و نیازهای فناوری است.

مطالب مرتبط: استارت آپ چیست؟ هر آنچه باید درباره استارتاپ ها بدانید

۸ موقعیت مهم استارتاپی برای استخدام

برخی از استارت‌آپ‌ها با یک فرد یا یک جفت از بنیانگذاران شروع می‌شوند که تمام جنبه‌های کسب‌وکار را مدیریت می‌کنند، اما حتی کوچک‌ترین استارت‌آپ‌ها نیز باید با استخدام کارمندان برای نقش‌های اصلی رشد و گسترش پیدا کنند:

مدیر اجرایی

همه استارت‌آپ‌ها باید یک مدیر اجرایی (مدیر عامل) تعیین شده داشته باشند تا چشم‌انداز کلی و توسعه شرکت را هدایت کند. مدیر عامل چشم انداز یک شرکت را تعیین می کند، بیانیه ماموریت آن را توسعه می دهد، بر پیشرفت سایر مدیران نظارت می کند و به عنوان رابط بین رهبران شرکت عمل می کند. از آنجایی که مدیر عامل بر استراتژی کلی و طرح کسب و کار شرکت نظارت دارد، اغلب یکی از اولین موقعیت هایی است که بنیانگذاران برای کسب و کار راه اندازی خود ایجاد می کنند. حتی در تیمی از مدیران اجرایی دیگر، مدیران عامل رهبرانی هستند که مسئول تصمیم گیری های تجاری اصلی و دستیابی به موفقیت برای شرکت هستند.

مدیران عامل نقش مهمی برای استارت آپ ها دارند زیرا به رشد شرکت کمک می کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به چه معیارهای مهمی دست یابند، تعیین می‌کنند که چگونه خطوط تولید را گسترش دهند و تصور می‌کنند که می‌خواهند کسب‌وکار پس از خروج از مرحله راه‌اندازی و تبدیل شدن به یک کسب‌وکار بالغ، چه شکلی باشد. مدیران عامل عواملی مانند استعدادهای موجود، شرایط اقتصادی و روندهای بازار را ارزیابی می کنند تا انتخاب های تحصیل کرده ای در مورد مدیریت شرکت داشته باشند.

مطالب مرتبط: راهنمای ۷ عنوان برتر اجرایی (با حقوق)

مدیر ارشد محصول

مدیر ارشد محصول (CPO) مسئول دانستن تمام جزئیات محصول یا خدماتی است که یک استارتاپ روی آن کار می کند. هدف اصلی آنها نظارت بر ایجاد محصولاتی است که مشکلات بازار هدف آنها را حل کند. CPOها کارکنان تیم مدیریت محصول را مانند طراحان محصول، آزمایش کنندگان و مهندسان مدیریت می کنند.

CPOها ایده اصلی محصول را برای یک استارت‌آپ می‌گیرند و راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربر از تعامل با آن محصول، توسعه ویژگی‌های جدید، بهبود محصولات موجود و یافتن کاربردها یا برنامه‌های جدید برای محصولات موجود پیدا می‌کنند. CPO ها اطمینان حاصل می کنند که یک ایده برای یک محصول می تواند به یک نمونه اولیه کاربردی تبدیل شود، سپس از تکنیک های آزمایش، عیب یابی و اصلاح محصول برای آماده سازی محصول برای بازار استفاده می کند.

مدیر ارشد مالی

از آنجایی که استارت‌آپ‌ها به شدت به جمع‌آوری سرمایه و جستجوی سرمایه‌گذار برای حفظ کسب‌وکار، خرید زیرساخت‌های شرکت و مقیاس‌پذیری عملیات متکی هستند، داشتن یک مدیر ارشد مالی (CFO) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مدیر مالی یک استارت‌آپ مسئول تهیه پیش‌بینی بودجه و درآمد برای مراحل مختلف توسعه کسب‌وکار است، سپس آن اطلاعات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا دوام کسب‌وکار را نشان دهد. آنها اطمینان می‌دهند که استارت‌آپ سرمایه لازم برای خرید ملزومات کسب‌وکار و رشد را دارد.

مدیران مالی همچنین کنترل‌های مالی اولیه و سیاست‌هایی را ایجاد می‌کنند که هزینه‌های استارت‌آپ را هدایت می‌کند. این به آنها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که کسب و کار می تواند در اسرع وقت همزمان با مدیریت بدهی، دارایی ها و حقوق صاحبان سهام، سودآور شود. آنها به دنبال مناطقی هستند که شرکت بتواند در آن پول پس انداز کند و به تصمیم گیری در مورد نحوه سرمایه گذاری درآمد برای ایجاد بیشترین سود کمک کند.

مرتبط: مدیر در مقابل مدیر ارشد: تفاوت چیست؟

افسر ارشد عملیات

افسران عملیات (COOs) زیرساخت عملیاتی را برای استارت‌آپ ایجاد می‌کنند و تدارکات اداره شرکت را از ساخت تیمی از کارمندان گرفته تا تحویل محصولات به مشتریان را تعیین می‌کنند. مدیران ارشد اجرایی از سایر مدیران در مورد اهداف شرکت دستورالعمل دریافت می کنند، سپس تعیین می کنند که چه وظایف عملی را برای رسیدن به آن اهداف و حفظ عملیات طولانی مدت باید انجام دهند.

مدیران ارشد شرکت‌های نوپا همه جنبه‌های راه‌اندازی عملیات شرکت جدید را هماهنگ می‌کنند، مانند تامین منابع، ایجاد جدول زمانی برای زنجیره تامین، برقراری ارتباط با تولیدکنندگان، سفارش تجهیزات، زمان‌بندی بازرسی‌ها و ایجاد اقدامات کنترل کیفیت. آنها پیش بینی می کنند که برای پاسخگویی به تقاضا در مراحل مختلف رشد شرکت، برای چه موقعیت هایی باید استخدام شوند.

مدیر ارشد فناوری

مدیر ارشد فناوری (CTO) تمام جنبه های فناوری مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ مدرن را مدیریت می کند. CTOها با تعیین اینکه از چه محصولات فناوری و واسط هایی که پایگاه مشتری آن استفاده می کند، محصولات یک شرکت را در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهند. آنها تعیین می کنند که استارت آپ به چه برنامه های نرم افزاری و ابزارهای سخت افزاری برای ایجاد و گسترش کسب و کار نیاز دارد. مدیران ارشد فناوری راه‌اندازی وب‌سایت شرکت را مدیریت می‌کنند و به‌روزرسانی‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان و مشتریان بالقوه می‌توانند به راحتی صفحات وب را برای خرید یا درخواست اطلاعات بیشتر در مورد محصولات جستجو کنند.

مدیران ارشد فناوری در استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری نقش بسیار مهمی دارند زیرا آنها در مورد فناوری‌های نوظهور برای ادغام در محصولات و خدمات شرکت تحقیق می‌کنند. آنها به ایجاد راه‌حل‌های فن‌آوری نوآورانه برای مشکلات درون سازمان، ادغام به‌روزرسانی‌ها و آموزش کارکنان در سیستم‌های فن‌آوری جدید کمک می‌کنند.

افسر ارشد بازاریابی

یک افسر ارشد بازاریابی (CMO) بر فروش، تبلیغات و بازاریابی در چندین کانال نظارت می کند تا تجارت را ارتقا دهد. آنها تصمیم می گیرند چگونه با یافتن راه هایی برای جذب مشتری و تشویق به خریدهای تکراری، برای کسب و کار درآمد کسب کنند. در یک استارت‌آپ، CMO مخاطبان هدف اولیه را تعیین می‌کند، پروژه‌های تحقیقاتی بازار را انجام می‌دهد و تصمیم می‌گیرد که استارت‌آپ چگونه محصولات خود را قرار دهد. CMO به توسعه هویت برند استارت‌آپ کمک می‌کند و راه‌هایی برای ارتقای آگاهی از محصولات و خدمات آن قبل، حین و پس از راه‌اندازی کشف می‌کند.

CMOها همچنین می توانند یک استراتژی برای استخدام و آموزش نمایندگان فروش برای پیگیری مشتریان ایجاد کنند. آنها درباره فرصت‌های فروش تحقیق می‌کنند، استراتژی برای تعریف مناطق فروش ایجاد می‌کنند و قیف‌هایی را توسعه می‌دهند تا مشتریان را در فرآیند بستن معامله راهنمایی کنند. CMOها در استارتاپ ها اهداف فروش مناسبی را در مراحل ابتدایی کسب و کار تعیین می کنند و با گسترش کسب و کار به تناسب آنها را افزایش می دهند. CMOها داده ها و معیارهای مربوط به موفقیت فروش و بازاریابی استارتاپ را جمع آوری می کنند، سپس اطلاعات را برای تنظیم استراتژی خود تجزیه و تحلیل می کنند.

مرتبط: معرفی ۹ نقش یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) 

مدیر ارتباط با مشتری

هنگامی که یک استارت آپ محصولی را عرضه می کند، به شخصی نیاز دارد که نقش پاسخگویی به نگرانی های مشتری را ایفا کند. در یک استارتاپ، مدیر روابط با مشتری مسئول توسعه بهترین شیوه ها برای پاسخ به هر سوال یا نگرانی مشتری در مورد محصول خود است. مدیران ارتباط با مشتری بازخورد مصرف کنندگان را با هدف بهبود عملکرد شرکت و افزایش رضایت مشتری می پذیرند. مدیران روابط با مشتری به استارت آپ ها کمک می کنند تا شهرت مثبتی پیدا کنند و پایگاه اختصاصی از مشتریان تکراری ایجاد کنند که می تواند به استارتاپ کمک کند تا در بازار حضور پیدا کند.

مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی شیوه های استخدام، استخدام و روابط کارکنان را برای استارتاپ هایی که آماده گسترش هستند ایجاد می کنند. حتی استارت‌آپ‌هایی که پرسنل کوچکی دارند، باید یک مدیر منابع انسانی داشته باشند تا بر فرآیند جذب کارکنان جدید نظارت داشته باشد و به کارکنان فعلی در مورد مسائل جاری محل کار کمک کند. داشتن یک مدیر منابع انسانی خوب می‌تواند به استارت‌آپ‌ها کمک کند تا کارکنان بیشتری را حفظ کنند و با رشد شرکت، سیاست‌های ثابت محل کار را توسعه دهند. مدیران منابع انسانی مسئول راه اندازی سیستم های مزایای کارکنان مانند بیمه سلامت هستند که برای جذب متقاضیان با کیفیت برای پیوستن به تیم استارتاپ ضروری است.

مرتبط: درباره مدیر منابع انسانی بیاموزید

نکاتی برای استخدام افراد برای موقعیت های استارتاپی

با اجرای شیوه های استخدام استراتژیک، می توانید یک تیم رهبری بسازید که می تواند به یک استارتاپ کمک کند تا پتانسیل کامل خود را به دست آورد. سعی کنید این نکات را هنگام استخدام و جذب مدیران برای یک استارتاپ در مراحل ابتدایی آن اجرا کنید:

خروج از نسخه موبایل