نماد سایت ایوسی

درباره مدیر منابع انسانی بیاموزید

مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی چه می کند؟

یک مدیر منابع انسانی (HR: human resources) مسئول جذب، مصاحبه و استخدام کارکنان جدید و همچنین به عنوان رابط بین کارکنان شرکت و مدیریت است. این نقش مسئول توسعه و اجرای برنامه‌ها و رویه‌ها، مانند سیاست‌های پرسنلی و نظارت بر کار بخش منابع انسانی است. یک مدیر منابع انسانی دارای چندین مسئولیت مرتبط با هماهنگی عملکردهای اداری یک سازمان است، از جمله:

الزامات مدیر منابع انسانی

به دست آوردن موقعیت به عنوان یک مدیر منابع انسانی مستلزم الزامات خاصی است، زیرا این نقش معمولاً شامل نظارت بر کار کل یک تیم منابع انسانی است. برخی از الزامات عبارتند از:

تحصیلات

در حالی که برخی از شرکت‌ها ممکن است تجربه را به عنوان جایگزینی برای مدرک اجازه دهند، موقعیت‌های مدیریت منابع انسانی معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارند، به طور ایده‌آل در منابع انسانی، امور مالی، فناوری اطلاعات، آموزش، مدیریت بازرگانی یا یک زمینه مرتبط. موقعیت های سطح بالاتر مانند یک مدیر ارشد منابع انسانی ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد در منابع انسانی یا مدیریت بازرگانی (MBA) داشته باشند.

آموزش

ممکن است برخی از آموزش های حین کار را از یک مدیر ارشد منابع انسانی یا مدیریت بالاتر دریافت کنید. با این حال، بسیاری از آموزش برای این سمت قبل از قدم گذاشتن در این سمت در مشاغل دیگر اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، یک مدرک لیسانس معمولاً شما را برای یک موقعیت اولیه منابع انسانی یا یک نقش متخصص منابع انسانی آماده می کند، جایی که می توانید مهارت های اساسی را از کارمندان ارشدتر بیاموزید. تجربه یک نقش در سطح پایه یا سطح کاردانی، آموزش مناسبی را برای شما فراهم می کند تا شما را برای یک موقعیت پیشرفته تر آماده کند.

برای آموزش های تکمیلی، سازمان های حرفه ای نیز در دسترس هستند. به عنوان مثال، انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) شامل فرصت های آموزشی مانند گواهینامه ها و کنفرانس ها می شود.

گواهینامه ها

در حالی که گواهینامه برای نقش مدیر منابع انسانی ضروری نیست، اما می تواند مفید باشد. به روز ماندن در مورد جدیدترین ایده ها در صنعت شما می تواند ارزش قابل توجهی را به یک سازمان اضافه کند. سه مورد از رایج ترین گواهینامه ها عبارتند از:

حرفه ای منابع انسانی (PHR)

با این گواهینامه، بر جنبه های فنی و عملیاتی مدیریت منابع انسانی تسلط خواهید داشت. این برای متخصصان منابع انسانی با تجربه در اجرای برنامه ایده آل است.

متخصص گواهی مزایای استخدام (CEBS)

این گواهینامه شما را در تمام جنبه های مزایای کارکنان آموزش می دهد تا در مورد همه مسائل پیچیده ای که ممکن است ایجاد شود و نحوه برخورد با آنها آگاه باشید. این گواهینامه می تواند شما را به یک کاندیدای جذاب برای یک موقعیت مدیریت تبدیل کند.

انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM)

انجمن مدیریت منابع انسانی یک سازمان حرفه ای با دو گواهی است: SHRM Certified Professional (SHRM-CP) یا SHRM Senior Certified Professional (SHRM-SCP). این گواهینامه ها برای کمک به شما در یادگیری مهارت های مورد نیاز برای رشد و موفقیت در حرفه ای در زمینه منابع انسانی طراحی شده اند. برای یک مدیر منابع انسانی، SHRM-SCP به شما می آموزد که معیارهای عملکرد را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی هایی را برای منابع انسانی ایجاد کنید که با سازمان شما همسو باشد.

مهارت ها

چندین مهارت کلید موفقیت در نقش مدیر منابع انسانی است. آنها عبارتند از:

مهارت های بین فردی

مدیران منابع انسانی هر روز با مردم تعامل دارند و برای انجام این کار به مهارت های بین فردی قوی نیاز دارند. این شامل مهارت های ارتباط کلامی و همچنین توانایی خواندن زبان بدن و تمرین همدلی با دیگران است. مدیران منابع انسانی از مهارت‌های بین فردی برای استقبال و آموزش کارکنان جدید استفاده می‌کنند و با نه تنها گوش دادن به ارتباطات کلامی، بلکه با خواندن زبان بدن و پاسخ‌دهی موثر، مسائل را برای کارکنان فعلی حل می‌کنند.

ارتباط نوشتاری

توانایی نوشتن واضح و مختصر در این نقش مهم است. مدیران منابع انسانی از این مهارت هنگام نوشتن توضیحات برای مشاغل، ایجاد خط مشی ها و رویه های جدید برای پرسنل و برقراری ارتباط با مدیریت و کارمندان سطح بالا از طریق ایمیل یا خبرنامه استفاده می کنند.

مرتبط: هر آنچه باید در مورد ارتباطات کتبی بدانید

مهارتهای فنی

مدیران منابع انسانی باید با استفاده از رایانه راحت باشند و باید بتوانند از برنامه هایی مانند Microsoft Word، PowerPoint و Excel به طور ماهرانه استفاده کنند. مدیران منابع انسانی همچنین باید بتوانند از نرم افزار منابع انسانی برای مدیریت سوابق داخلی و کارکنان استفاده کنند.

مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

مهارت های رهبری

این یک موقعیت مدیریتی است، بنابراین مهم است که یک مدیر منابع انسانی در هدایت یک تیم و نظارت بر عملیات یک بخش راحت باشد. این به معنای نمایش ارزش های اخلاقی قوی برای تیم منابع انسانی و بقیه کارکنان شرکت است. همچنین به این معنی است که هر روز با یک ذهنیت حل مسئله و نگرش مثبت به کار خود نزدیک شوید.

مرتبط: مهارت های رهبری: تعاریف و مثال ها

مهارت های سازمانی

سازمان به عنوان یک مدیر منابع انسانی ضروری است. آن‌ها مستقیماً در فعالیت‌های روزانه استخدام و جذب کارمندان جدید و همچنین نظارت بر کار یک تیم کامل از متخصصان منابع انسانی مشارکت دارند. هر چه در ساختن سیستم ها و ساختارها برای ایجاد نظم بهتر عمل کنید، احتمالاً در این نقش موفق تر خواهید بود.

مرتبط: مهارت های سازمانی چیست؟ (با مثال)

محیط کاری مدیر منابع انسانی

یک مدیر منابع انسانی معمولاً به طور تمام وقت در یک دفتر کار می کند و می تواند در هر صنعتی استخدام شود. محیط کار آنها معمولاً شامل برخی از ویژگی های زیر است:

چگونه مدیر منابع انسانی شویم

اگر به دنبال شغلی در زمینه منابع انسانی به عنوان مدیر منابع انسانی هستید، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به آن انجام دهید:

۱. تحصیلات را دنبال کنید

موقعیت های مدیریت منابع انسانی موجود در منطقه خود را جستجو کنید و الزامات آموزشی توصیه شده را مرور کنید. این موقعیت معمولاً به مدرک لیسانس نیاز دارد، اما برخی از کارفرمایان ممکن است در صورت داشتن تجربه کاری مرتبط، نامزدی را بدون مدرک در نظر بگیرند. مدرکی را دنبال کنید که متداول ترین در سمت های مدیریت منابع انسانی است.

۲. کسب تجربه کاری مرتبط

از آنجایی که این یک موقعیت مدیریتی است، تجربه کاری مرتبط مورد نیاز است. برای به دست آوردن تجربه، موقعیت های سطح ابتدایی مانند دستیار منابع انسانی را جستجو کنید. اگر تجربه ای دارید، ممکن است بخواهید به دنبال یک موقعیت عمومی HR باشید که در منطقه شما موجود است. این به تجربه کمتری نسبت به یک نقش مدیر منابع انسانی نیاز دارد، اما ممکن است به شغل شما تحرک صعودی لازم برای یک نقش ارشدتر را بدهد. اگر هنوز در دبیرستان هستید، به دنبال فرصت های کارآموزی در بخش منابع انسانی باشید.

۳. گواهینامه های مرتبط با صنعت را دریافت کنید

اگرچه گواهینامه ها معمولاً برای این نقش مورد نیاز نیستند، ممکن است یک گواهینامه حرفه ای برای برخی از موقعیت ها ترجیح داده شود. زمان و تلاش لازم برای دریافت گواهینامه به کارفرمایان بالقوه می گوید که شما سخت کوش، باانگیزه و مشتاق در زمینه منابع انسانی هستید.

۴. رزومه خود را آماده کنید

رزومه خود را برای موقعیتی که می خواهید دنبال کنید تنظیم کنید. بالاترین سطح تحصیلات و همچنین مهارت‌ها و گواهینامه‌هایی که کسب کرده‌اید و سابقه کاری مرتبط خود را نیز شامل کنید. سابقه کاری شما باید شامل نام شرکتی که در آن کار می کردید، تاریخ استخدام و مسئولیت های شما باشد. در صورت امکان، سعی کنید مشارکت‌های خاصی را که در مدت حضور خود در آنجا انجام داده‌اید، درج کنید.

۵. برای پست های مدیر منابع انسانی درخواست دهید

پس از کسب تحصیلات، گواهینامه ها و تجربه کاری مناسب، فرصت های فعلی موجود در منطقه جغرافیایی خود را بررسی کنید. از میان پوزیشن‌های آزاد، موقعیت‌هایی را که برای تحصیل و تجربه فعلی شما مناسب‌تر هستند، شناسایی کنید. از رزومه به روز شده خود و یک نامه پوششی خوش ساخت استفاده کنید که نقاط قوت شما را برجسته می کند و به طور خلاصه توضیح می دهد که چرا شما برای این نقش و شرکت مناسب هستید.

مثال شرح شغل مدیر منابع انسانی

شرکت x به دنبال یک مدیر منابع انسانی تمام وقت با بیش از پنج سال سابقه، ترجیحاً در صنعت مراقبت های بهداشتی می باشد. این فرد مسئول جذب و استخدام کارمندان تمام وقت و پاره وقت و همچنین کمک به ورود به هواپیما خواهد بود.

وظایف خاص برای این نقش شامل نوشتن شرح شغل، توسعه و توصیه سیاست های پرسنل، و توسعه و تجزیه و تحلیل بودجه حقوق و دستمزد کارکنان ما است. این نقش همچنین مسئول کمک به بررسی های ۹۰ روزه و سالانه و همچنین مسائل انضباطی در صورت بروز خواهد بود. کاندیدای ایده آل دارای مدرک لیسانس در رشته های مرتبط با منابع انسانی است.

خروج از نسخه موبایل