نماد سایت ایوسی

۱۰ استراتژی بازاریابی محلی که کار می کنند

بازاریابی محلی برای برندهای ملی

بازاریابی محلی برای برندهای ملی

اگر شما یک کسب و کار محلی را اداره می کنید (کسی که بیشتر مشتریان خود را از شعاع ۱۰۰ کیلومتری جذب می کند)، می توانید بسیاری از استراتژی های بازاریابی کلی را امتحان کنید، اما نیاز به یک توجه ویژه دارید.

اگر شما یک کسب و کار محلی را اداره می کنید (کسی که بیشتر مشتریان خود را از شعاع ۱۰۰ کیلومتری جذب می کند)، می توانید بسیاری از استراتژی های بازاریابی کلی را امتحان کنید، اما نیاز به یک توجه ویژه دارید. شما باید مشتریان بالقوه ای را جذب کنید که به اندازه کافی نزدیک باشند تا به معنای واقعی کلمه وارد مغازه شما شوند یا به اندازه کافی نزدیک باشند که بتوانید برای ارائه خدمات از آن بازدید کنید. این نیاز به تکنیک های خاصی به نام “بازاریابی محلی” دارد.

معرفی استراتژی های بازاریابی محلی

در اینجا ۱۰ استراتژی بازاریابی محلی وجود دارد که می تواند به شما در جذب مشتریان از داخل منطقه خود کمک کند:

۱. فهرست خود را در موتورهای جستجو مدیریت کنید

امروزه مردم ابتدا به صورت آنلاین (یا در تلفن های خود) جستجو می کنند، اغلب از Google یا Bing استفاده می کنند، سپس از کسب و کار بازدید می کنند.

می‌توانید بسیاری از اطلاعاتی را که در فهرست‌های کسب‌وکار Google ظاهر می‌شود، از جمله آدرس، ساعت کاری، شماره تلفن، تصاویر و موارد دیگر، از طریق یک حساب رایگان «Google برای کسب‌وکار من» مدیریت کنید. اگر فهرست خود را درخواست نکرده‌اید، اکنون این کار را انجام دهید. Bing یک مکان فهرست مشابه دارد.

۲. کاربران رسانه های اجتماعی نزدیک را هدف قرار دهید

رسانه های اجتماعی را می توان در منطقه محلی شما هدف قرار داد – اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال، فیس بوک گزینه ای دارد که به طور خاص به شما امکان می دهد تجارت خود را به سایر کاربران محلی فیس بوک بازاریابی کنید (“ترویج” کنید). من همیشه پیشنهاد می کنم که کسب و کارهای کوچک با بودجه متوسط ​(مثلا یک میلیون تومانی) شروع کنند و یک کمپین آزمایشی اجرا کنند.

اما شما نیازی به تبلیغ ندارید. سعی کنید مشتریان محلی فعلی شما را در کانال های اجتماعی خود دنبال کنند. محتوای جالب ارائه دهید و به نوبه خود ممکن است به‌روزرسانی‌های شما در معرض دید دوستان و خانواده‌های محلی که دنبال‌کنندگان فالوورهای شما هستند قرار گیرد.

۳. با گروه های حرفه ای آنلاین شرکت کنید

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین به شما امکان دسترسی به گروه‌هایی را می‌دهند که می‌توانید تخصص و شبکه را در آنها به اشتراک بگذارید. این به ویژه برای مشاغل محلی B2B خوب است.

مرتبط: فروش بیشتر فروش همه جا – تبلیغات رسانه های اجتماعی

۴. حامی رویدادهای محلی شوید

حمایت مالی از رویدادهای خیریه در جامعه محلی شما یک فرصت طلایی برای افزایش آگاهی از برند است.

اطمینان حاصل کنید که رویداد یا علت نه تنها چیزی است که شما به آن اعتقاد دارید، بلکه چیزی است که ممکن است برای مشتریان هدف شما جذاب باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک فروشگاه اسباب‌بازی حمایت مالی از یک رویداد در یک کلوپ شبانه محلی را به خوبی انجام ندهد. حمایت مالی از یک تیم ورزشی کودکان مرتبط تر خواهد بود.

۵. مشتریان را پیگیری کنید

پس از فروش یک ایمیل سپاسگزاری برای تشویق نظرات ارسال کنید. هرگز در ازای یک بررسی مثبت چیزی ارائه ندهید. اما یک ایمیل تشکر که بیان می‌کند از بازخورد استقبال می‌کنید و اگر قصد ارائه آن را دارند، از یک گواهی برای وب‌سایت خود قدردانی می‌کنید، این روزها بیشتر و بیشتر انجام می‌شود.

مرتبط: راهنمای یادداشت های سپاسگزاری (همراه با مثال ها و نکات)

۶. در فهرست های کسب و کار محلی ثبت نام کنید

اغلب اوقات، مشتریان محلی به دایرکتوری‌ها نگاه می‌کنند تا کسب‌وکارها یا افراد حرفه‌ای را از یک جایگاه خاص در منطقه خود پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در فهرست های مربوطه ذکر شده است و هرگونه اطلاعات نادرست را تصحیح کنید.

اتاق بازرگانی محلی خود، دفاتر تجاری، صفحات زرد و دایرکتوری های خاص را فراموش نکنید. به عنوان مثال، متخصصان خانه می توانند خدمات خود را در سایت هایی مانند HomeAdvisor و Angie’s List لیست کنند.

۷. تبلیغات متقابل با سایر مشاغل محلی داشته باشید

اگر یک تبلیغ ویژه یا تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه دهید، تنها به افرادی دسترسی خواهید داشت که از قبل درباره کسب و کار شما می‌دانند. اما اگر شما و کسب‌وکار دیگری با هم تبلیغی را ارائه دهید، احتمالاً مشتریان هر دو کسب‌وکار در مورد آن خواهند شنید.

برای مثال، یک رستوران محلی می‌تواند با یک سینمای نزدیک برای یک «شام و یک فیلم» همکاری کند.

۸. یک برنامه ارجاع را شروع کنید

یک برنامه ارجاع می تواند به سادگی ارائه چند کارت ویزیت اضافی به یک مشتری راضی و درخواست از آنها برای معرفی دوستان خود باشد.

یا می توانید یک جایزه (تخفیف یا جایزه) به ارجاع دهنده و حتی به مشتری معرفی شده ارائه دهید. بگویید که شما یک طراح داخلی هستید. شما می توانید به مشتریان قبلی که دوستان خود را معرفی می کنند یک اعتبار چندصدهزار یا چند میلیون تومانی ارائه دهید و به مشتری معرفی شده تخفیفی برابر ارائه دهید.

۹. خود را به رسانه های محلی معرفی کنید

به سردبیران و روزنامه نگاران تخصص خود را در موضوعات مرتبط با کسب و کار خود ارائه دهید. به عنوان مثال، یک شرکت تهویه مطبوع ممکن است بتواند برای یک روزنامه محلی در مورد چگونگی کاهش هزینه های گرمایش در زمستان، نقل قول هایی ارائه دهد.

همچنین می‌توانید برای پیشنهاد ایده‌های مقاله، بیانیه‌های مطبوعاتی ارسال کنید، به‌خصوص اگر مرتبط با رویداد خبری فعلی باشد. پیگیر باشید، اما سردبیران را با زورگویی بیش از حد آزار ندهید.

۱۰. یک رویداد “تجربه” را میزبانی کنید

فقط یک فروش برگزار نکنید – آن را به یک “تجربه” تبدیل کنید. یک فروش جمعه شب برگزار کنید که در آن نوشیدنی و موسیقی زنده ارائه می دهید. این باعث می شود که آن یک تجربه لذت بخش برای خریداران باشد. دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود را دعوت کنید و با رسانه های محلی تماس بگیرید تا اطلاعات مربوط به رویداد را به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل