بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فهرستی از عناوین شغلی رسانه های اجتماعی (با حقوق و وظایف)

چگونه مدیر رسانه های اجتماعی شویم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با تبدیل شدن رسانه های اجتماعی به بخشی ثابت از زندگی روزمره ما، شرکت ها به انواع مختلفی از کارمندان با عناوین شغلی رسانه های اجتماعی مختلف نیاز دارند تا برندهای خود را به صورت آنلاین ایجاد کنند. این مشاغل نیازمند دانش الگوریتم های رسانه های اجتماعی و توسعه محتوا هستند. با درک اینکه کدام مشاغل در این زمینه در دسترس هستند، تعیین می کنید که کدام مسیر شغلی برای شما بهترین است.

در این مقاله از ایوسی، عناوین شغلی موقعیت‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را مورد بحث قرار می‌دهیم، حقوق مربوطه را در اختیار شما قرار می‌دهیم و وظایف اصلی مرتبط با این عناوین شغلی را بررسی می‌کنیم.

عناوین شغلی در شبکه های اجتماعی

در اینجا لیستی از عناوین شغلی رسانه های اجتماعی، حقوق مربوطه و وظایف اصلی آنها آمده است:

۱. کارآموز شبکه های اجتماعی

وظایف اصلی: کارآموزان رسانه های اجتماعی زیر نظر متخصصان رسانه های اجتماعی تمام وقت کار می کنند و به آنها در انجام مسئولیت های روزانه کمک می کنند. این متخصصان به هماهنگ کردن ابتکارات بازاریابی و ایجاد تقویم برای کمپین های رسانه های اجتماعی کمک می کنند. آنها همچنین تجزیه و تحلیل های کمپین سرپرستان خود را دنبال می کنند، رسانه ها را برای پست های رسانه های اجتماعی انتخاب می کنند و برای این پست ها شرح می نویسند. کارآموزان رسانه های اجتماعی مفاهیم و الگوریتم های اساسی رسانه های اجتماعی را یاد می گیرند. آن‌ها تغییرات الگوریتم‌ها را در پلتفرم‌های مختلف مطالعه می‌کنند و روند رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سازمانشان با تحقیقات و نوآوری‌های فعلی به‌روز می‌ماند.

۲. همکار بازاریابی

وظایف اصلی: همکاران بازاریابی استراتژی بازاریابی یک برند را برنامه ریزی و اجرا می کنند. این افراد حرفه ای از عملکرد موثر بخش بازاریابی اطمینان می دهند. آنها با تحقیق در صنعت و شناسایی راه های جدید برای ایجاد سرنخ و افزایش فروش، فرصت های بازاریابی جدیدی پیدا می کنند. همکاران بازاریابی همچنین رفتار و داده های مصرف کننده را با تجزیه و تحلیل ترافیک وب، رتبه بندی و سایر معیارها تجزیه و تحلیل می کنند. همکاران بازاریابی نیاز به توجه جدی به جزئیات دارند تا بهترین فرصت ها را برای کارفرمای خود شناسایی کنند.

مرتبط: راهنمای بازاریابی به عنوان یک شغل 

۳. مدیر جامعه رسانه های اجتماعی

وظایف اصلی: مدیران جامعه رسانه های اجتماعی مسئول رشد رسانه های اجتماعی شرکت خود هستند. آنها برند کلی کارفرمای خود را در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند و زمینه های بهبود را شناسایی می کنند. مدیران جامعه رسانه های اجتماعی اطمینان حاصل می کنند که مصرف کنندگان از برند استقبال می کنند و هدفشان افزایش حفظ مصرف کننده است. آنها کمپین های رسانه های اجتماعی را برای بهبود شناخت برند اجرا می کنند. هنگامی که مصرف کنندگان نگرانی های خود را در رسانه های اجتماعی بیان می کنند، مدیران جامعه رسانه های اجتماعی به این نگرانی ها و سوالات پاسخ می دهند.

۴. هماهنگ کننده رسانه های اجتماعی

وظایف اصلی: هماهنگ‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی از عملکرد مؤثر کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی اطمینان می‌دهند. این متخصصان حضور شرکت خود را در رسانه های اجتماعی حفظ می کنند و در مورد روندهای بازاریابی اخیر تحقیق می کنند. آنها با مدیران جامعه رسانه های اجتماعی، توسعه دهندگان محتوا و نویسندگان برای ایجاد برندهای قوی کار می کنند. هماهنگ‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنند که کدام پروژه‌ها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شرکت تبلیغ کنند. آنها همچنین با مشتریان و تیم های مالی برای بحث در مورد بودجه و تخصیص بودجه همکاری می کنند.

۵. متخصص رسانه های اجتماعی

وظایف اصلی: متخصصان رسانه های اجتماعی محتوا را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایجاد و ارسال می کنند. هدف اصلی آنها ایجاد مخاطب و افزایش دسترسی شرکت است. آنها معیارهای یک پلتفرم را نظارت می کنند تا مشخص کنند کدام کمپین ها موفق تر هستند. این متخصصان با روندها و فناوری های جدید به روز می شوند. متخصصان رسانه های اجتماعی با ابزارهای آنلاین پست ها را می نویسند و برنامه ریزی می کنند و تبلیغات را در سراسر پلتفرم ها توسعه می دهند. آنها برای حفظ تصویر مثبت شرکت و برند کار می کنند.

۶. مدیر رسانه های اجتماعی

وظایف اصلی: مدیران رسانه های اجتماعی بر بخش رسانه های اجتماعی شرکت خود نظارت دارند. آنها با بخش بازاریابی و فروش همکاری می کنند تا مشخص کنند کدام خدمات، محصولات و کمپین ها موفق هستند. این متخصصان اطمینان می‌دهند که همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی با ارزش‌های زیبایی‌شناختی و شرکتی برند مطابقت دارند. آنها کپی رایترها و طراحان گرافیک را برای تولید محتوا برای صفحات رسانه های اجتماعی شرکت استخدام می کنند. مدیران رسانه های اجتماعی بر استراتژی های محتوا نظارت می کنند و تعاملات شرکت با مصرف کنندگان را هدایت می کنند. آنها داده ها را برای تعیین تعامل و ایجاد جوامع دیجیتال تجزیه و تحلیل می کنند.

مطالب مرتبط: چگونه مدیر رسانه های اجتماعی شویم (راهنمای گام به گام)

۷. وبلاگ نویس

وظایف اصلی: وبلاگ نویسان محتوایی را می نویسند که در وب سایت ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. این متخصصان معمولاً در یک حوزه یا صنعت خاص کار می کنند و بر اساس علایق مصرف کننده محتوا تولید می کنند. وبلاگ نویسان ایده های پست وبلاگ را تحقیق، تولید و به کارفرمایان خود پیشنهاد می کنند. هنگامی که آنها برای پست های وبلاگ تاییدیه دریافت می کنند، مطالب را در وب سایت شرکت می نویسند، ویرایش و منتشر می کنند. آنها محتوایی را می نویسند که مورد علاقه بازار هدف شرکت است و از طریق ایمیل، اشتراک گذاری اجتماعی و تبلیغات، دنبال کننده ایجاد می کنند.

مطالب مرتبط: استفاده از وبلاگ برای بازاریابی یک کسب و کار

۸. متصدی محتوا

وظایف اصلی: متصدیان محتوا محتوای ارزشمندی را که با پلتفرم خود به اشتراک می گذارند، پیدا و ارزیابی می کنند. آنها بر دسترسی به محتوا تمرکز می کنند و محتوا را مرتب، سازماندهی و ساختار می دهند تا دسترسی شرکت را افزایش دهند. متصدیان محتوا، محتوا را با توجه به مخاطبان خاص توسعه می‌دهند و برای افزودن ارزش به استراتژی محتوای شرکت، محتوا را هدف‌گذاری مجدد می‌کنند. این متخصصان از ابزارهای تنظیم محتوا برای کشف مقالات، تصاویر و ویدیوهای مرتبط برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود استفاده می کنند.

بخوانید: مدیریت محتوا چیست؟ چگونه این کار را انجام دهیم و چرا مهم است

۹. کپی رایتر

وظایف اصلی: کپی رایترها نسخه فروش را برای پلتفرم ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی کارفرمای خود می نویسند و توسعه می دهند. این متخصصان استراتژی های بازاریابی را با توجه به نیازهای کارفرمای خود توسعه و اجرا می کنند. آنها معیارها را تجزیه و تحلیل می کنند تا مشخص کنند مصرف کنندگان با کدام نوع محتوا درگیر هستند و رویکرد خود را برای در نظر گرفتن این معیارها تنظیم می کنند. این متخصصان با دیگر متخصصان رسانه های اجتماعی همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای شرکت با ارزش های اصلی و اهداف فروش آن همخوانی دارد.

مطالب مرتبط: درباره شغل کپی رایتر بیاموزید

۱۰. استراتژیست دیجیتال

وظایف اصلی: استراتژیست های دیجیتال، بهبود استراتژی دیجیتال را ارزیابی و اجرا می کنند. آنها در مورد روندها و نوآوری های تعاملی جدید برای بهبود این استراتژی تحقیق می کنند. این متخصصان از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای ایجاد ترافیک به محتوای رسانه های اجتماعی و وب سایت ها استفاده می کنند. هدف استراتژیست های دیجیتال اجرای بهبودهای مقرون به صرفه و افزایش ارزش کلی سازمانشان است. هدف استراتژیست های دیجیتال راه اندازی کمپین های موفق و چند کاناله رسانه های اجتماعی با مطالعه کانال های بازاریابی موجود و تعیین پیشرفت های بالقوه است. آنها از استراتژی های رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش استفاده می کنند.

۱۱. مدیر پروژه دیجیتال

وظایف اصلی: مدیران پروژه های دیجیتال پروژه ها را هدایت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که کارمندان وظایف را به موقع با توجه به بودجه های خاص انجام می دهند. این متخصصان برای ایجاد اعتماد و هدایت فرآیند تصمیم گیری در رسانه های اجتماعی شرکت با مشتریان کار می کنند. مدیران پروژه های دیجیتال همچنین بررسی های رسانه های اجتماعی را برای تعیین رضایت مشتری و شناسایی زمینه هایی برای بهبود نظارت می کنند. آنها نظارت می کنند که آیا کارمندان میزان کار مناسبی دارند یا خیر. آنها همچنین حساب های مشتری را مدیریت می کنند و بین شرکت و سهامداران آن ارتباط برقرار می کنند.

مطالب مرتبط: طراحی دیجیتال چیست؟ تعریف و ۷ گزینه شغلی

۱۲. استراتژیست محتوا

وظایف اصلی: استراتژیست های محتوا بسته به اهداف شرکت و نیازهای مصرف کننده، استراتژی های محتوا را توسعه می دهند. این متخصصان استراتژی برند کارفرمای خود را برنامه ریزی می کنند و تعیین می کنند که برند کدام قسمت از محتوای را به اشتراک می گذارد. آنها در مورد روندهای بازار تحقیق می کنند و با نویسندگان محتوا کار می کنند تا برنامه ریزی کنند که چه نوع محتوایی تولید شود. آنها با فیلم ها، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها در وب سایت شرکت و پلت فرم های رسانه های اجتماعی کار می کنند. این متخصصان تعیین می‌کنند که مخاطبان هدفشان می‌خواهند با چه محتوایی تعامل داشته باشند، و با همکاری با متخصصان مختلف رسانه‌های اجتماعی برای توسعه آن محتوا، آن را دنبال می‌کنند.

مطالب مرتبط: بازاریابی محتوا واقعا چیست؟

۱۳. مدیر برند

وظایف اصلی: مدیران برند قصد دارند برند شرکت خود را با توجه به نیازهای مخاطب بسازند. آنها اطمینان حاصل می کنند که محتوا و کمپین های بازاریابی شرکت با پیام، ارزش، اهداف و سبک برند مطابقت دارند. هدف مدیران برند حفظ یکپارچگی برند با اطمینان از اینکه تمام محتوا به ارزش‌های شرکت احترام می‌گذارد، است. آنها بر ایمیل، رسانه های پولی و کمپین های بازاریابی سنتی نظارت دارند. هدف مدیران برند افزایش ثبات در تمامی پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

مطالب مرتبط: درباره مدیر برند بیاموزید

۱۴. تحلیلگر داده

وظایف اصلی: تحلیلگران داده ها داده ها را از کمپین های رسانه های اجتماعی جمع آوری و تحقیق می کنند. این متخصصان ارزیابی می کنند که آیا کمپین های رسانه های اجتماعی شرکت آنها موثر است یا خیر. آنها برداشت ها، نرخ کلیک، تعامل و لایک ها را در پست های رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل می کنند. این متخصصان همچنین از نرم‌افزار فروش استفاده می‌کنند تا تشخیص دهند که آیا کمپین رسانه‌های اجتماعی شرکت باعث ایجاد تبدیل می‌شود یا خیر. تحلیلگران داده پایگاه های داده شرکت را طراحی و نگهداری می کنند و خطاهای موجود در آن پایگاه ها را برطرف می کنند. در صورت لزوم، این متخصصان داده‌ها را از منابع اولیه و ثانویه استخراج می‌کنند که برای افزایش خوانایی آنها را سازماندهی مجدد می‌کنند.

مرتبط: ۱۸ مهارت تحلیلگر داده برای موفقیت

۱۵. مدیر خلاق

وظایف اصلی: مدیران خلاق پیشنهادهایی را ایجاد می کنند و ایده هایی را در مورد محتوا پیشنهاد می کنند تا اطمینان حاصل شود که پروژه ها ضرب الاجل را رعایت می کنند. این متخصصان بر اعضای تیم نظارت می کنند و به آنها کمک می کنند تا به طور موثر کار کنند. در صورت لزوم، آنها وظایفی را به کارکنان محول می کنند، ایده ها را با اعضای تیم طرح ریزی می کنند و به عنوان رابط بین کارفرمایان و سهامداران عمل می کنند. مدیران خلاق بر کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی برای کارفرمایان خود نظارت می کنند. این متخصصان برای بحث در مورد یافته ها و پیشنهاد ایده برای کمپین ها به مهارت های ارتباطی و ارائه خوبی نیاز دارند. آنها همچنین به مهارت های مدیریت زمان خوبی نیاز دارند زیرا معمولاً چندین پروژه را به طور همزمان هدایت می کنند.

مطالب مرتبط: درباره مدیر خلاق بیاموزید

و بیشتر بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *