مشاوران بازاریابی مشاوران خارجی با تجربه بازاریابی تخصصی هستند که خدمات بازاریابی مختلفی را برای تقویت حضور برند شرکت ارائه می دهند. این متخصصان طرحها، کمپینها و ابتکارات بازاریابی مختلف را برای برندسازی مجدد، ارتقاء مهارت و کمک به شرکت در دستیابی به مشتریان بیشتر، مفهومسازی و اجرا میکنند. اگر میخواهید یک مشاور بازاریابی شوید، میتوانید از یادگیری مهارتهای ضروری که میتواند به این حرفهایها در محیط کار کمک کند، بهرهمند شوید.
در این مقاله از ایوسی، برخی از مهارتهای حیاتی برای مشاوران بازاریابی را مورد بحث قرار میدهیم و اهمیت آنها را در شکلدهی به شما بهعنوان یک حرفهای بازاریابی شایسته بررسی میکنیم.
چرا مهارت برای مشاوران بازاریابی ضروری است؟
مهارتها برای مشاوران بازاریابی ضروری است زیرا میتوانند بینش و تخصص حرفهای را برای برتری در شغل خود به آنها ارائه دهند. وقتی متخصصان بازاریابی مجموعه مهارت های مربوطه را داشته باشند، کارفرمایان می توانند در استخدام آنها احساس اطمینان بیشتری کنند. همچنین آنها را قادر می سازد تا سازمان های رقابتی را هدف قرار دهند و با استفاده از دانش و مهارت های حرفه ای خود به نقش شغلی کمک کنند. از آنجایی که شغل آنها نیازمند انجام چندین فعالیت بازاریابی، از کپینویسی گرفته تا بازاریابی رسانههای اجتماعی است، دانستن مهارتهای مربوطه میتواند به آنها در آمادهسازی مناسب کمک کند. وقتی این متخصصان مجموعه مهارت های مناسبی داشته باشند، می توانند وظایف روزانه خود را به طور موثر انجام دهند.
مطالب مرتبط: مدیر بازاریابی چیست؟ تعریف، نقش ها و مهارت ها
مهارت های ضروری برای مشاوران بازاریابی
در اینجا چند مهارت ضروری برای مشاوران بازاریابی آورده شده است:
ارتباط
مشاوران بازاریابی خوب مهارت ارتباط شفاهی و نوشتاری فوقالعادهای دارند ، زیرا شغل آنها مستلزم این است که مرتباً با هم تیمیهای مرتبط و ذینفعان تجاری ارتباط برقرار کنند. از آنجایی که موقعیت یک مشاور بازاریابی مستلزم مشارکت در کار است، می توانند از داشتن مهارت های ارتباطی عالی بهره مند شوند. اغلب، نقش آنها مستلزم آن است که در مورد استراتژی های بازاریابی جدید بحث کنند یا در مورد کمپین بازاریابی خود بازخورد بخواهند. در این موارد، آنها میتوانند از برقراری ارتباط مؤثر نیازهای خود با همکاران یا مربیان خود و شبکهسازی مؤثر با سایر کارکنان بهره ببرند. مهارت های گفتاری و شنیداری خوب می تواند به این حرفه ای ها کمک کند تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
بیشتر بخوانید: ۴ روش مختلف برای برقراری ارتباط موثر در محل کار
کپی رایتینگ
کپی رایتینگ به هنر نوشتن کپی متقاعدکننده برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت به مشتریان یا ذینفعان بالقوه آن اشاره دارد. مؤثرترین نسخه ها اغلب آنهایی هستند که می توانند روی یک فرد تأثیر بگذارند تا یک محصول یا خدمات را بدون فروش فوری خریداری کند. بسیاری از مشاوران بازاریابی میتوانند از انتخاب کلمات مناسبی که میتوانند نیازها و احساسات خریدار را هدف قرار دهند، بدون اینکه کپی مانند تبلیغ آشکار یک محصول یا خدمات به نظر برسد، سود ببرند. این متخصصان می توانند از بهبود مهارت های نوشتاری و متقاعدسازی خود بهره مند شوند. همدلی همچنین می تواند به تقویت مهارت های کپی رایتینگ شما کمک کند.
بیشتر بخوانید: چگونه یک کپی رایتر شویم: راهنمای گام به گام
توجه به جزئیات
مشاوران بازاریابی تأثیر و موفقیت فعالیت های بازاریابی خود را اندازه گیری می کنند، بنابراین می توانند از توجه قوی به جزئیات بهره مند شوند. هنگامی که این متخصصان بر روی اطلاعات کمی مرتبط از یک کمپین بازاریابی یا بخشی از نسخهای از آن تمرکز میکنند، میتوانند مجموعه مهارتهای خود را بهبود بخشند و به طور موثر در مشاغل خود عمل کنند.توجه شدید به جزئیات همچنین به آنها اجازه میدهد تا روی مرتبطترین کار تمرکز کنند و مهارتهای مدیریت زمان، مدیریت پروژه و اولویتبندی خود را افزایش دهند. از آنجایی که این شغل اغلب به مشاوران بازاریابی نیاز دارد تا تحقیقات دقیقی در مورد بازار، مخاطبان و روندهای صنعت انجام دهند، آنها می توانند با استفاده از این مهارت بهره وری خود را افزایش دهند.
بیشتر بخوانید: توجه به جزئیات: تعریف، مثال ها و نکات
تولید سرب
تولید سرنخ به شناسایی بازار هدف بالقوه و نیازهای آنها در طول فرآیند تحقیق و سپس همسوسازی کمپین بازاریابی برای رفع نیازهای آنها و تبدیل آنها به مشتریان خریدار اشاره دارد. با بازاریابی دیجیتال، بیشتر فرآیندهای تولید سرنخ و جذب مشتری به صورت آنلاین انجام می شود. این متخصصان ممکن است از درک روانشناسی مصرف کننده و انجام شیوه های بازاریابی آنلاین که می تواند به افزایش تعامل و علاقه مشتری به برند کمک کند، بهره مند شوند. راه های زیادی وجود دارد که آنها توجه مخاطبان خود را به خود جلب می کنند، مانند کمپین های ایمیلی مؤثر یا تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی. این اغلب به این معنی است که داشتن دانش مربوط به تولید سرنخ برای آنها ضروری است.
مدیریت محتوا
مدیریت محتوا یکی دیگر از مهارت های حیاتی مشاوران بازاریابی است، زیرا شغل آنها مستلزم به روز رسانی و مدیریت مداوم محتوای شرکت خود در کانال های دیجیتال مختلف است. بسته به کمپین بازاریابی خاص، شیوههای صنعتی و استراتژیهایی که تصمیم میگیرند، به مهارتهای مدیریت محتوای عالی برای اطمینان از ثبات نیاز دارند.
به روز رسانی و مدیریت اشکال مختلف محتوا در رسانه ها ممکن است شانس کاربران را برای به خاطر سپردن و شناسایی برندهای خاص افزایش دهد. متخصصان بازاریابی اغلب به برنامه های نرم افزاری برای توزیع محتوا و هدف قرار دادن نیازهای خاص مخاطبان خود متکی هستند.
نرم افزار اتوماسیون بازاریابی
داشتن دانش کاری از انواع نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی در محل کار کمک کند. ابزارهای نرم افزاری مختلفی در بازار وجود دارد که این حرفه ای ها به آنها تکیه می کنند. مزیت کلیدی یادگیری این ابزارها این است که می توانند به سیستم گردش کار شما کمک کنند و در عین حال بهره وری کلی را افزایش دهند.
دانش نرمافزار اتوماسیون بازاریابی میتواند به شما کمک کند کارهای سادهتری مانند جستوجوی، مشارکت رهبری یا شناسایی اولویتها را خودکار کنید. این استراتژی اجازه می دهد تا فضا و زمان بیشتری برای درگیر شدن در فرآیندهای خلاقانه، مانند گرفتن سرنخ های با هدف بالا، فراهم شود.
حل مسئله
یکی از مهارت های ضروری برای برتری به عنوان مشاور بازاریابی، داشتن توانایی های عالی در حل مسئله است زیرا این متخصصان اغلب با چندین چالش و موقعیت غیرمنتظره در محل کار مواجه می شوند. حرفه بازار ممکن است اغلب به افراد حرفه ای نیاز داشته باشد که فعال بمانند و راه حل هایی برای مسائل موجود ارائه دهند. توانایی های خوب حل مسئله همچنین شما را قادر می سازد تا هنگام آزمایش و اجرای استراتژی های مختلف و تجزیه و تحلیل نتایج آنها، شیوه های رایج بازاریابی و ترجیحات مخاطبان را بهتر درک کنید.
رسانه های اجتماعی
مشاوران بازاریابی ممکن است از دانش عملی رسانههای اجتماعی و الگوریتمهای آن برای شناسایی بهتر نیازهای بازار و ایجاد محتوایی که مطابق با این نیازها باشد، بهرهمند شوند. از آنجایی که شیوه های بازاریابی دیجیتال شما را ملزم به تبلیغ یک کسب و کار در رسانه های اجتماعی می کند، درک کافی از این رسانه ها می تواند به شما در استراتژی و اجرای موفقیت آمیز کمپین های بازاریابی کمک کند.
دانش تخصصی رسانه های اجتماعی همچنین به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را به طور موثر تنظیم کنید و زمانی که روند بازار تغییر می کند، برند را دوباره اختراع کنید. با تجزیه و تحلیل داده ها، می توانید به راحتی به اطلاعات مربوط به محتوایی که بهترین و نه چندان بهتر عملکرد را داشته است دسترسی داشته باشید و در عین حال تلاش های بازاریابی خود را برای تقویت حضور برند خود مجدداً ایجاد کنید.
تحقیقات بازاریابی
یکی از جنبه های ضروری شغل یک مشاور بازاریابی این است که آنها به دانش و تخصص کافی در انجام تحقیقات بازاریابی و تدوین استراتژی یافته ها نیاز دارند تا در یک برنامه بازاریابی جامع قرار گیرند. روش های مختلفی وجود دارد که این متخصصان تحقیقات بازاریابی را انجام می دهند، مانند نظرسنجی یا تجزیه و تحلیل رقابت. شما می توانید از داشتن یک درک کامل از نرم افزارهای مختلف تحقیقات بازار برای کمک به خودکار کردن فرآیند و کمک به کارآمدتر شدن در کار بهره مند شوید.
تفکر تحلیلی
مشاوران بازاریابی اغلب درک تحلیلی محکمی از بازار و روندهای صنعت مربوط به کسب و کار دارند که به شما امکان می دهد در موقعیت ها فکر کنید و بهترین استراتژی را برای تقویت کسب و کار اعمال کنید. اگر درک درستی از فرآیندهای حیاتی که حوزههای مختلف بازاریابی را در بر میگیرند، میتوانید به قدرت کامل تلاشهای بازاریابی خود برسید.
تفکر تحلیلی همچنین این متخصصان را قادر می سازد تا یک مشکل یا موضوع را در محل کار تجزیه و تحلیل کنند و جایگزین بهتری برای حل آن ارائه دهند. این مهارت به آنها کمک میکند دیدگاهی کلنگر در مورد استراتژیهای بازاریابی برای ایدهپردازی و اجرای طرحهایی ارائه کنند که از اهداف تجاری آنها پشتیبانی میکند.
خلاقیت
اکثر مشاوران بازاریابی برای برتری در حرفه خود به خلاقیت نیاز دارند زیرا به آنها اجازه می دهد فکر کنند و ایده های نوآورانه و استراتژی های بازاریابی برای تبلیغ برند ارائه دهند. خلاقیت تضمین میکند که آنها تلاشهای بازاریابی خود را مطابق با روندهای تغییر بازار و رویههای صنعت مجدداً استراتژیبندی کرده و مجدداً ایجاد کنند.
وقتی خلاق هستید، آنها برای گوش دادن به ایده های جدید بازتر هستند و بازخورد را برای بهبود شیوه های بازاریابی خود می پذیرند. این مهارت به شما اطمینان میدهد که کنجکاو هستید تا راههای جدیدی برای اجرای کمپین مشابه برای جذب مخاطبان خاص بیاموزید و کشف کنید. خلاقیت به مشاوران بازاریابی کمک میکند تا به افراد حرفهای تبدیل شوند و شایستگی آنها را افزایش دهد.
شبکه سازی
از آنجایی که بازاریابی اغلب مشارکتی است، مشاوران بازاریابی می توانند از مهارت های قوی بین فردی و شبکه ای بهره مند شوند. با دیجیتال مارکتینگ، بیشتر رویدادها و شیوههای شبکهای به صورت آنلاین اتفاق میافتند، بنابراین این متخصصان میتوانند از شناسایی پلتفرمهایی که مشتریانشان در آن بیشتر فعال هستند و به صورت ارگانیک با آنها ارتباط برقرار کنند، سود ببرند.
شبکهسازی همچنین به آنها اجازه میدهد تا ارتباطات مستحکمی ایجاد کنند و آنها را به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود پرورش دهند تا دسترسی بیشتر و ارتقای خدمات یا محصول خود را تضمین کنند. هنگامی که این متخصصان با سایر افراد همفکر ارتباط برقرار می کنند، بهتر می توانند مزایای پیشنهاد خود را توضیح دهند و آنها را متقاعد کنند که آن را امتحان یا ترویج کنند.
رهبری
مشاوران بازاریابی ممکن است به عنوان رهبران تأثیرگذار عمل کنند که می توانند با موفقیت صحبت کنند، بنویسند، درگیر شوند و پیشنهادات خود را برای مخاطبان مناسب عرضه کنند. مهارتهای رهبری قوی میتواند به شما این امکان را بدهد که همکاران و هم تیمیها را تشویق کنید تا وظایف خود را به طور مؤثر انجام دهند. این عمل تضمین می کند که شما می توانید به طور جمعی برای تحقق اهداف و اهداف شرکت کار کنید. پیروی از ارزش ها و اصول رهبری می تواند به شما کمک کند تا ایده های خود را به طور موثر به ذینفعان مربوطه منتقل کنید و ایمان به برند را القا کنید.
و بخوانید: