نماد سایت ایوسی

درباره مدیر بازاریابی بیاموزید

مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی چه می کند؟

یک مدیر بازاریابی استراتژی یک برند را توسعه می دهد، کمپین هایی را برای بهبود آگاهی از برند ایجاد می کند و به افزایش فروش کمک می کند. مدیران بازاریابی تیم های بازاریابی را رهبری می کنند و آنها را برای تکمیل پروژه ها و دستیابی به اهداف بازاریابی راهنمایی می کنند. یک مدیر بازاریابی دارای وظایف زیر است:

میانگین درامد

میانگین دستمزد مورد انتظار برای یک مدیر بازاریابی بسته به مسئولیت های مدیر و اندازه شرکت متفاوت خواهد بود. در برخی از سازمان ها، مدیران بازاریابی به عنوان رئیس بخش بازاریابی در نظر گرفته می شوند. در سازمان های بزرگتر، ممکن است معاون بازاریابی نیز وجود داشته باشد.

یک مدیر بازاریابی می تواند محدوده دستمزد زیر را انتظار داشته باشد:

مرتبط: درباره مدیر بازاریابی محصول بیاموزید

الزامات مدیر بازاریابی

مدیران بازاریابی باید قبل از رهبری یک تیم بازاریابی، آموزش و آموزش های قابل توجهی را تکمیل کنند. برخی از مدیران مشتاق نیز گواهینامه هایی را برای تبدیل شدن به یک نامزد کامل تر دریافت می کنند.

تحصیلات

مدرک لیسانس معمولا حداقل شرط لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی است. بسیاری از مدیران مدرک بازاریابی دریافت می کنند، اما سایر زمینه های مرتبط شامل تحقیقات بازاریابی، فناوری اطلاعات و تبلیغات است. برخی از متخصصان بازاریابی ممکن است مدرک کارشناسی ارشد را در مدیریت بازرگانی یا بازاریابی دنبال کنند.

آموزش

مدیران بازاریابی به تجربه در بسیاری از زمینه ها از جمله فروش، بازاریابی، برنامه های کامپیوتری و بودجه نیاز دارند. برخی از کارگردانان از نقش های تبلیغاتی مشابهی مانند یک عامل خرید یا یک هماهنگ کننده بازاریابی می آیند. مدیران بازاریابی اغلب آموزش های حین کار خود را انجام می دهند، زیرا وظایف و مسئولیت ها می توانند از روز به روز متفاوت باشند.

گواهینامه

اگرچه گواهینامه ها معمولاً برای یک مدیر بازاریابی الزامی نیستند، اما می توانند به شما کمک کنند هنگام درخواست نقش برجسته شوید. گواهینامه هایی که می توانید کسب کنید عبارتند از:

بازاریاب خبره حرفه ای (PCM)

این گواهینامه از طریق انجمن بازاریابی آمریکا در دسترس است و تخصص شما را به عنوان یک بازاریاب نشان می دهد. گواهی PCM به شما این امکان را می دهد که از مسیرهای مختلف از جمله بازاریابی دیجیتال، مدیریت فروش، بازاریابی محتوا و مدیریت بازاریابی انتخاب کنید. هر گواهینامه مستلزم آن است که یک امتحان ۱۰۰ سوالی را با موفقیت پشت سر بگذارید. برای حفظ گواهینامه، هر سه سال یکبار به ۱۰ واحد آموزش مداوم نیاز دارید.

گواهی ورودی HubSpot

صدور گواهینامه ورودی HubSpot ممکن است برای متخصصان بازاریابی دیجیتال مفید باشد. لازم است چندین درس آنلاین را تکمیل کنید و یک ارزیابی را با موفقیت پشت سر بگذارید.

گوگل آنالیتیکس و ادوردز

گواهینامه های گوگل آنالیتیکس و ادوردز به شما مهارت های بازاریابی دیجیتال را می آموزد که به قرار دادن تبلیغات جستجوی گوگل کمک می کند. با تکمیل ارزیابی آنلاین هر آزمون می توانید در هر یک از آنها گواهینامه کسب کنید. هر گواهینامه برای یک سال خوب است، پس از آن باید دوباره امتحان را تکمیل کنید.

گواهینامه مدیریت پروژه (PMP)

گواهینامه PMP می تواند به شما کمک کند مهارت های مدیریت پروژه قوی را نشان دهید. اول، شما باید واجد شرایط شرکت در آزمون از طریق ترکیبی از آموزش، تجربه و کلاس های مدیریت پروژه خاص باشید. سپس، قبل از درخواست برای گواهینامه خود، باید یک امتحان دقیق را با موفقیت پشت سر بگذارید. شما باید هر سه سال یکبار برای گواهینامه خود مجددا درخواست دهید.

مهارت ها

مدیران بازاریابی از طیف گسترده ای از مهارت ها استفاده خواهند کرد. رهبری و توانایی کار در یک تیم برای مدیریت یک بخش بازاریابی مهم است. مهارت های مدیریت پروژه نیز سودمند است، زیرا مدیران بازاریابی اغلب مسئول چندین پروژه به طور همزمان هستند. مدیران بازاریابی به مهارت های زیر نیاز دارند:

مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

محیط کاری مدیر بازاریابی

روز کاری معمول برای یک مدیر بازاریابی متفاوت خواهد بود. بیشتر وقت یک مدیر در یک محیط اداری می گذرد، اما ممکن است یک روز صرف تجزیه و تحلیل بودجه بازاریابی شود، در حالی که روزی دیگر صرف ارائه استراتژی های بازاریابی جدید شود. مدیران بازاریابی نیز زمان قابل توجهی را در جلسات صرف خواهند کرد. جلسات با اعضای تیم اجرایی، سایر مدیران بخش و بخش بازاریابی در تحقق اهداف شرکت بسیار مهم است. برخی از مدیران ممکن است در نظارت بر فروشندگان، از جمله آژانس های خلاق، متخصصان روابط عمومی و خریداران رسانه ای نیز مشارکت داشته باشند، که ممکن است نیاز به سفر داشته باشد.

چگونه مدیر بازاریابی شویم

برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی، باید تحصیلات و آموزش های قابل توجهی را طی کنید. با انجام مراحل زیر می توانید مدیر بازاریابی شوید:

۱. مدرک لیسانس بگیرید.

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی، کسب مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط است. در طول تحصیلتان، گذراندن دوره هایی مفید است که به شما به عنوان یک بازاریاب کمک می کند، مانند فروش، آمار و تبلیغات.

۲. کسب تجربه در دوره کارآموزی.

توسعه مهارت های مهم بازاریابی در اوایل دوره کارآموزی مفید است. برخی از برنامه های بازاریابی حتی نیاز به تکمیل یکی دارند. حتی اگر اختیاری باشد، گامی ارزشمند برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی است.

۳. در بازاریابی یک موقعیت ابتدایی پیدا کنید.

یک موقعیت بازاریابی در سطح پایه به شما کمک می کند مهارت های مهم را تقویت کنید، در حالی که تجربه لازم برای دنبال کردن نقش مدیر بازاریابی را نیز به دست آورید. از این موقعیت برای یادگیری آخرین روندهای بازاریابی و آشنایی با صنعت خود استفاده کنید.

۴. مهارت های بازاریابی خود را نشان دهید.

شروع به نشان دادن دانش خود از صنعت تبلیغات، ظرفیت خود برای تفکر خلاق و سبک رهبری خود در نقش بازاریابی فعلی خود کنید. این به مدیران استخدام نشان می دهد که شما آماده پذیرش مسئولیت بیشتری هستید.

۵. برای نقش مدیر بازاریابی درخواست دهید.

یک مدیر بازاریابی نسبت به یک هماهنگ کننده بازاریابی مسئولیت بیشتری دارد که گامی مثبت به سمت سمت مدیر است. از این موقعیت برای نشان دادن مهارت های مدیریتی و رهبری استفاده کنید. با مدیر بازاریابی در جلسات بنشینید و به دنبال پذیرش مسئولیت های بیشتر باشید.

۱۶. برای نقش های مدیر بازاریابی درخواست دهید.

پس از تکمیل الزامات تحصیلی و تثبیت خود به عنوان یک بازاریاب با تجربه، آماده درخواست برای نقش های کارگردان هستید. پوشش نامه و رزومه خود را به گونه ای تهیه کنید که مهمترین مهارت های بازاریابی شما را برجسته کند.

مثال شرح شغل مدیر بازاریابی

ما به دنبال پر کردن نقش مدیر بازاریابی برای شرکت رستوران خود هستیم. کاندیدای ایده آل دارای تجربه قبلی در نقش رستوران و آشنایی با روندهای سریع و فروش است. مدیر بازاریابی بر تیم بازاریابی نظارت می کند و اهداف سه ماهه را تکمیل می کند. مدیر بازاریابی مستقیماً با معاون بازاریابی کار خواهد کرد. تجربه در زمینه بازاریابی دیجیتال و مدیریت فروشندگان خارجی در اولویت است. مدرک لیسانس و تجربه قبلی در نقش مدیر بازاریابی برای این موقعیت الزامی است.

مرتبط: بازاریابی ۳.۰: آینده به گفته فیلیپ کاتلر

خروج از نسخه موبایل