نماد سایت ایوسی

درباره مشاور فروش بیاموزید

همه چیز درباره مشاور فروش

همه چیز درباره مشاور فروش

مشاور فروش چه می کند؟

یک مشاور فروش از مهارت ها و تجربیات خود برای کمک به کسب و کارها برای افزایش فروش با پیشنهاد بهبودهای خاص در فرآیندهای شرکت استفاده می کند. مشاور ممکن است برای یک شرکت مشاوره کار کند یا می تواند خوداشتغال باشد و مستقیماً با مشتریان بر اساس قرارداد کار کند.

سایر وظایف مشاور فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

الزامات مشاور فروش

استخدام به عنوان مشاور فروش معمولاً مستلزم داشتن مدارک خاصی است، بسته به شرکت ها یا نقش هایی که برای آن درخواست می دهید، از جمله:

تحصیلات

مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، تبلیغات، بازاریابی یا ارتباطات معمولاً برای اکثر موقعیت های مشاور فروش ترجیح داده می شود. مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) برای پیشبرد شغل شما بسیار مفید است.

آموزش

مشاوران فروش به طور کلی ملزم هستند که تجربه کاری مشخصی در زمینه فروش، تبلیغات یا بازاریابی داشته باشند. کسانی که تجربه کاری رسمی ندارند باید آماده باشند تا در یک شغل سطح ابتدایی انتخاب شوند، جایی که آموزش های ارزشمندی را دریافت خواهند کرد. بسیاری از مشاوران فروش برای کسب تجربه لازم برای پیشرفت در حرفه خود، در پست های پشتیبانی یا اداری در سطح پایه شروع می کنند.

گواهینامه ها

گواهینامه های حرفه ای اعتبار صلاحیت یک حرفه ای را برای کارفرمایان فعلی و آینده فراهم می کند. آنها همچنین به مشاوران فروش اجازه می دهند تا دانش عملی بیشتری در مورد مسئولیت های روزانه خود به دست آورند، مهارت های حرفه ای خود را تقویت کنند و به پیشرفت حرفه خود ادامه دهند. در اینجا برخی از رایج ترین گواهینامه ها برای متخصصان فروش آورده شده است:

کارشناس فروش حرفه ای خبره (CPSP)

این گواهینامه برنامه ای از انجمن ملی حرفه ای های فروش (NASP) است که برای ارتقای مهارت های حرفه ای های فروش طراحی شده است. تمرکز شامل یادگیری نحوه انتقال مشتریان در مراحل فروش از طریق استفاده از استراتژی‌های فروش مدرن، ایجاد عادت‌هایی است که باعث موفقیت می‌شود و تکنیک‌های کمتر شناخته شده ۱% از متخصصان فروش برتر در سراسر جهان را تمرین می‌کنند.

دارای گواهینامه رهبری فروش حرفه ای (CSLP)

این گواهینامه انجمن مدیریت فروش مستلزم مجموعه ای از دوره های آموزش الکترونیکی یا کارگاه های حضوری، یک آزمون جامع و الزامات خاص مرتبط با نقش است.

دارای گواهینامه فروش داخلی حرفه ای (CISP)

اعطا شده توسط انجمن آمریکایی حرفه ای فروش داخلی (AA-ISP)، برنامه CISP شامل ۱۰ دوره دقیق و آزمون نقش آفرینی یک تماس فروش زنده با یک مشتری بالقوه است. این گواهینامه به مدت سه سال معتبر است. دارندگان باید با گذراندن حداقل پنج اعتبار آموزش فروش مستمر (CSE) گواهینامه را تمدید کنند.

مهارت ها

مشاوران فروش در این نقش از چندین مهارت سخت و نرم استفاده می کنند. برخی از مهارت های خاص عبارتند از:

مهارت های ارتباطی

مشاوران فروش باید بتوانند به طور موثر و متقاعد کننده با مشتریان، مشتریان احتمالی و همکاران ارتباط برقرار کنند.

مرتبط: مهارت های ارتباطی برای موفقیت شغلی

مدیریت زمان

هماهنگی جلسات، تماس های تلفنی و ارائه ها مستلزم توانایی مدیریت موثر زمان خود است.

مرتبط: ۵ نکته کلیدی برای بهبود مهارت های مدیریت زمان

سخنرانی عمومی

یک مشاور فروش باید هنگام ارائه یک ارائه متقاعدکننده یا نمایش محصول راحت و راحت باشد.

مرتبط: چگونه در سخنرانی عمومی بهتر باشیم: ۱۹ استراتژی

مهارت های سازمانی

مدیریت برنامه‌ها و زمان‌بندی‌های آنها مستلزم آن است که مشاوران فروش در حفظ سوابق و همچنین سازماندهی برای حداکثر کارایی خوب باشند.

مرتبط: مهارت های سازمانی چیست؟ (با مثال)

مهارت های بین فردی

مشاوران فروش باید توانایی ایجاد ارتباط با متخصصان مشاغل بیش از حد را از طریق تلفن و همچنین حضوری داشته باشند. در حالی که برخی از متخصصان فروش توانایی طبیعی برای برقراری ارتباط سریع با مشتری احتمالی دارند، برخی دیگر می توانند تکنیک هایی را برای آسان تر کردن این کار بیاموزند.

مرتبط: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

مهارتهای فنی

مشاوران فروش باید در استفاده از رایانه، دستگاه های تلفن همراه و برنامه های نرم افزاری مدیریت فروش یا مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مطمئن و مسلط باشند. برخی از شرکت ها از برنامه های نرم افزاری خاصی استفاده می کنند که برای مدیریت سرنخ ها، مستندسازی تمام ارتباطات مشتری، ارسال و دریافت قراردادهای دیجیتال و موارد دیگر طراحی شده اند.

مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

محیط کار مشاور فروش

مشاوران فروش دارای سهمیه های فروش، مهلت ها و کمیسیون هایی هستند که باید در اجرای روزانه وظایف خود در نظر بگیرند. علاوه بر این، آنها ممکن است نیاز به سفر برای ملاقات با مشتریان برای ارائه یا نمایش داشته باشند.

این متخصصان معمولاً در تنظیمات اداری با ویژگی های زیر کار می کنند:

متخصصان فروش می توانند از تحصیلات، مهارت ها و تجربه خود برای انتقال به صنایع مختلف استفاده کنند. اینجا چندتایی هستند:

چگونه مشاور فروش شویم

برای تبدیل شدن به یک مشاور فروش مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- تحصیلات مرتبط را دنبال کنید

اکثر کارفرمایان به مشاوران فروش نیاز دارند که دارای مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، بازاریابی، تبلیغات، ارتباطات یا رشته های مرتبط باشند. تکمیل MBA می تواند به شما در دستیابی به اهداف فروش فردی و شرکتی کمک کند.

۲. کسب تجربه کاری

به عنوان یک مشاور فروش مشتاق، باید تجربه صنعتی در فروش، توسعه کسب و کار و بازاریابی کسب کنید. بسیاری از مشاوران فروش با کار به عنوان همکاران فروش جوان یا سایر موقعیت های فروش سطح ابتدایی شروع می کنند. سپس به سمت نقش های رهبری می روند که شامل راهنمایی و آموزش همکاران فروش جدید می شود.

۳. جایگاه خود را پیدا کنید

اکثر مشاوران فروش در صنایع تخصصی یا خاص تخصص دارند. برای تعیین حوزه تخصصی خود، به این فکر کنید که در چه زمینه هایی بیشتر علاقه و تجربه دارید.

۴. شبکه خود را بسازید

حرفه ای به عنوان مشاور فروش از این جهت منحصر به فرد است که اغلب به یک شبکه حرفه ای گسترده برای تشکیل و رشد یک پایگاه مشتری متکی است. شبکه‌سازی با دیگر متخصصان کسب‌وکار می‌تواند به شما در ملاقات با کارفرمایان و مشتریان بالقوه کمک کند. برای ملاقات با مخاطبین جدید، باید در رویدادهای شبکه شرکت کنید. همچنین می توانید از همکاران و سایر آشنایان بخواهید که شما را با مخاطبین خود معرفی کنند.

۵. مهارت های نرم خود را تقویت کنید

مشاوران فروش موفق دارای مجموعه گسترده ای از مهارت های نرم هستند که اغلب شامل مهارت های ارتباطی، مذاکره، متقاعدسازی، حل مسئله، خدمات مشتری و سخنرانی عمومی می شود.

نمونه شرح شغل مشاور فروش

جورج مارون شورلت به دنبال یک مشاور فروش برای پیوستن به تجارت در حال گسترش ما است. ما به دنبال فردی با استعداد و خودانگیزه هستیم تا به عنوان مشاور فروش پیش از مالکیت به تیم ما بپیوندد. نامزد موفق باید شرایط زیر را داشته باشد:

سایر الزامات عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل