بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درک تصویر بزرگتر و چرایی اهمیت آن

اهمیت دیدن تصویر بزرگتر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر علاقه مند به تقویت مهارت های تصمیم گیری خود در محل کار هستید، توانایی درک و در نظر گرفتن تصویر بزرگ می تواند یک مهارت ضروری باشد. داشتن چشم‌انداز تصویر بزرگ می‌تواند به شما در اولویت‌بندی مؤثر، تعیین اهداف بهتر و بهبود مدیریت زمان کمک کند. با ایجاد یک چشم انداز کامل از یک موقعیت، می توانید تصمیماتی بگیرید که منجر به نتایج بلندمدت شود، که می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، متوجه می‌شویم که در نظر گرفتن تصویر بزرگ‌تر به چه معناست، چرا مهم است و چگونه می‌توانید تفکر تصویر بزرگ را در مجموعه مهارت‌های حرفه‌ای خود بگنجانید.

درک تصویر بزرگتر به چه معناست؟

در نظر گرفتن تصویر بزرگتر به این معنی است که به جای تمرکز بر جزئیات جزئی، به این فکر کنید که چگونه اقدامات شما می تواند بر موفقیت کلی یک پروژه یا هدف شرکت تأثیر بگذارد. تفکر تصویر بزرگ می تواند برای موفقیت در محل کار بسیار مهم باشد زیرا دانستن اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید می تواند به شما کمک کند زمان خود را به طور موثر بودجه بندی کنید، سطوح استرس را مدیریت کنید و اهداف قابل دستیابی و عملی ایجاد کنید. شما می توانید از تفکر تصویر بزرگ در نقش های مختلف استفاده کنید، از جمله:

  • سطح ورودی

  • مدیریتی

  • نظارتی

  • مشتری رو به رو

  • رهبری

چرا در نظر گرفتن تصویر بزرگتر در محل کار مهم است؟

با تلاش برای دستیابی به یک چشم انداز تصویر بزرگ در محل کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که ارتباطات بین وظایف اساسی و اهداف بلند مدت را درک می کنید، که می تواند اهدافی را که ایجاد می کنید کارآمدتر و دست یافتنی تر کند. پرورش تفکر تصویر بزرگ نیز می تواند به شما کمک کند:

  • ارتباط بین پروژه های خاص و اهداف کلان شرکت را بشناسید

  • به جای علائم جزئی، به چالش های محل کار رسیدگی کنید و یک طرح حل مشکل موفق ایجاد کنید

  • ذهن باز بمانید، که می تواند برای روابط کاری شما مفید باشد

  • با درک زمینه بزرگتر، وضوح را برای ایجاد اهداف قابل دستیابی و عملی پیدا کنید

  • به موانع به طور عینی و صبورانه پاسخ دهید، که می تواند سلامت روان شما را در محل کار بهبود بخشد

  • زمان خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید، که می تواند برنامه ریزی پروژه را کارآمدتر کند

مطالب مرتبط: ۱۰ شغل رویایی برای افرادی که به تصویر بزرگ فکر می کنند

تفکر جزئیات محور در مقابل تفکر تصویر بزرگ

در حالی که هر دو استراتژی مفید هستند، کارمندان می توانند تفکر جزئیات محور و تفکر تصویر بزرگ را برای انواع چالش ها در محل کار به کار گیرند. برای درک زمان استفاده از این نوع تفکر، روش‌های تضاد آنها را در نظر بگیرید:

متن نوشته

تفکر جزئیات محور معمولاً بر تمرکز بر جنبه خاصی از یک پروژه تأکید می کند، در حالی که تفکر تصویر بزرگ ممکن است کل پروژه یا پروژه را در ارتباط با اهداف شرکت هدف قرار دهد. به عنوان مثال، یک متفکر تصویر بزرگ در یک شرکت خودروسازی ممکن است به این فکر کند که مطمئن شود نتایج تست تصادف یک وسیله نقلیه تمام شده مطابق با استانداردهای ایمنی شرکت است. در مقایسه، یک متفکر جزئیات گرا ممکن است بر انجام تست های تصادف و جمع آوری نتایج تمرکز کند.

بازه زمانی

متفکران تصویر بزرگ اغلب اثرات بلندمدت یک پروژه را در نظر می گیرند، در حالی که متفکران جزئیات گرا بر اولویت های کوتاه مدت تمرکز می کنند. به عنوان مثال، در یک شرکت طراحی مد، یک متفکر تصویر بزرگ ممکن است روند صنعت سال آینده را بر اساس لباس های پرفروش سال جاری پیش بینی کند. در مقابل، یک متفکر جزئیات گرا ممکن است زمانی را به ایجاد لباس بر اساس روندهای فعلی برای نمایش مد آینده اختصاص دهد.

طرز فکر

در حالی که متفکران جزئیات گرا ممکن است برای دستیابی به بالاترین کیفیت محصول در یک دوره زمانی خاص تلاش کنند، متفکران تصویر بزرگ بر رعایت استانداردهای کیفیت و ادامه تولید تمرکز می کنند. به عنوان مثال، یک معلم بزرگ تصویر محور ممکن است برنامه های درسی را بر اساس آزمون های استاندارد با هدف افزایش نمرات و کمک به دانش آموزان برای ورود به دانشگاه/دانشکده‌های مورد علاقه خود طراحی کند. در مقابل، یک معلم جزئیات گرا ممکن است درس های استاندارد شده را گسترش دهد تا شامل فعالیت های جالب یا اطلاعات اضافی شود.

چگونه تصویر بزرگتر را در محل کار در نظر بگیریم

می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا مهارت‌هایی را برای تفکر تصویری بزرگ در زندگی حرفه‌ای خود ایجاد کنید:

۱. عاداتی را شکل دهید که تفکر تصویر بزرگ را ترویج می کند

می توانید عاداتی را که ممکن است داشته باشید محدود کنید که تفکر تصویر بزرگ را محدود می کند تا اطمینان حاصل شود که با تغییر الگوهای فکری روی زمینه بزرگتر تمرکز می کنید، مانند:

  • کیفیت بر کمال گرایی: متفکران تصویر بزرگ به جای تلاش برای انجام کامل وظایف در محل کار، اغلب اولویت های کلی یک سازمان را در نظر می گیرند. به عنوان مثال، اگر مشتری برای تولید بالا ارزش قائل باشد، یک متفکر تصویر بزرگ ممکن است تلاش کند تا محصولی با کیفیت بالا را در مدت زمان تعیین شده تکمیل کند.

  • تعیین اهداف ارزشمند: برای اطمینان از تعیین اهداف مؤثر، می‌توانید آنچه را که در زمینه بزرگ‌تر اولویت دارد، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک سازمان در حال راه اندازی یک سرویس جدید است، یک متفکر با تصویر بزرگ ممکن است اهدافی را تعیین کند که به ترویج آن سرویس جدید کمک کند.

  • تفویض وظایف: متفکران تصویر بزرگ اغلب مسئولیت هایی را محول می کنند که ممکن است آنها را از دیدگاه گسترده تر منحرف کند. به عنوان مثال، یک مدیر ممکن است روی مصاحبه با کارمندان جدید در حین تفویض زمان‌بندی، نوشتن سؤالات مصاحبه، مسئولیت‌های مدیریت و آموزش تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: ۷ گام موثر تفویض اختیار

۲. سعی کنید لیست های سازماندهی شده را تهیه کنید

برای تقویت تفکر تصویری بزرگ، می‌توانید فهرستی آزاد از کارهایی که می‌خواهید در محل کار انجام دهید ایجاد کنید. سپس لیست را به دسته هایی مانند:

  • مسئولیت های با اولویت بالا تا پایین

  • وظایف کوتاه مدت و بلند مدت

  • اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه

  • اهداف [نام پروژه]

اگر فهرست دسته‌های شما بیش از سه نقطه است، می‌توانید بر اساس ترتیب اهمیت زیرمجموعه‌ها را اضافه کنید. برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام وظیفه بالاترین اولویت را دارد، یک محصول تحویلی خاص را در نظر بگیرید و چه کسی ممکن است انتظار آن را داشته باشد. به عنوان مثال، می توانید برای ارائه یک محصول با یک مشتری جلسه ای را برنامه ریزی کنید، سپس تعیین کنید که برای آماده شدن برای جلسه چه کاری باید انجام دهید. برای بازخورد در مورد چگونگی سازماندهی بهترین اولویت ها برای شغل خود، در نظر بگیرید که اهداف خود را با یک سرپرست در میان بگذارید.

مطالب مرتبط: نکاتی در مورد تعیین اهداف

۳. با یک همکار چت کنید

از طریق گفتگو با هم تیمی ها، می توانید خود را در معرض دیدگاه های جدیدی قرار دهید، که ممکن است تفکر تصویر بزرگ را ترویج کند. مکالمه غیررسمی، از جمله پرسیدن سوال، دادن پاسخ های صادقانه و ارائه پیشنهادات دوستانه می تواند به شما کمک کند تا در مورد بهترین روش برای نزدیک شدن به یک پروژه استراتژی داشته باشید. این همکاری همچنین ممکن است به هم تیمی ها انگیزه دهد که در حین تکمیل پروژه، حمایت و راهنمایی بیشتری ارائه دهند، و همچنین حس رضایت را در هنگام موفقیت در آنها ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

۴. زمانی را برای تأمل در نظر بگیرید

به جای اقدام بر روی شرایط کوتاه مدت مانند احساسات، خستگی، فشار زمانی یا حواس پرتی، تصمیم گیری بر اساس تصویر بزرگ می تواند به شما اطمینان دهد که به طور موثر اولویت بندی کرده و اهداف قابل دستیابی را تعیین می کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از آنها برای فکر کردن به تصویر بزرگ استفاده کنید:

  • مدیتیشن کنید

  • نگه داشتن یک مجله

  • به پیاده روی متفکرانه بروید

  • با یکی از دوستان یا اعضای خانواده که شنونده خوبی هستند صحبت کنید

مطالب مرتبط: ۱۲ نکته برای اینکه باهوش تر کار کنید نه سخت تر

اهمیت دیدن تصویر بزرگ
اهمیت دیدن تصویر بزرگ

نمونه هایی از درک تصویر بزرگتر

در اینجا چند نمونه از نحوه در نظر گرفتن تصویر بزرگ در کار آورده شده است:

تفکر تصویری بزرگ هنگام کار با مشتری

این مثال را در نظر بگیرید که چگونه می توانید در هنگام تکمیل پروژه ها از طرف مشتریان به تصویر بزرگ فکر کنید:

دبی یک طراح گرافیک است که مسئول ایجاد ۱۰ لوگوی مدرن و مینیمالیستی برای یک مشتری جدید است. برای حفظ احساس تصویر بزرگ، او از مشتری در مورد جدول زمانی، اهداف کلی برای لوگوها و نمونه ای از لوگویی که دوست دارد می پرسد. او به جای تمرکز بر نحوه تبدیل هر لوگو به یک شاهکار، ۱۰ قطعه با کیفیت بالا را ایجاد می کند که از استانداردهای مشتری در زمان تعیین شده پیروی می کند.

تفکر تصویری بزرگ برای کارمندان سطح ابتدایی

می توانید از این مثال برای توسعه تفکر تصویر بزرگ در یک موقعیت سطح ابتدایی استفاده کنید:

الیور نماینده فروش در یک فروشگاه خرده‌فروشی است که مسئول انبار کردن اقلام جدید، مرتب کردن قفسه‌ها و ردیابی موجودی است. او فهرستی ایجاد می‌کند که بر اساس مسئولیت‌هایش طبقه‌بندی می‌شود و هر زیرمجموعه را از بالاترین اولویت به پایین‌ترین اولویت سازمان‌دهی می‌کند تا به او در برنامه‌ریزی روز کاری‌اش کمک کند. سپس او بر بخش هایی تمرکز می کند که به بیشترین توجه نیاز دارند، که باعث افزایش بازخورد مثبت مشتریان در مورد تمیزی فروشگاه می شود.

تفکر تصویری بزرگ برای مدیران

در اینجا مثالی از نحوه استفاده از تفکر تصویر بزرگ برای تقویت مهارت های مدیریتی آورده شده است:

فرانسیس مدیر یک مزرعه گل است. او اغلب از اعضای کارکنان خود می پرسد که با چه چالش هایی با گیاهان روبرو هستند و آیا پیشنهادی برای بهبود کارایی دارند یا خیر. این به او بینش ارزشمندی در مورد عملیات روزانه مزرعه می دهد و راهبردهایی را برای چگونگی بهبود فرآیند کلی تولید نشان می دهد. این روش با مشارکت کارکنان در فرآیند برنامه ریزی و تصمیم گیری، روحیه شرکت را نیز تقویت می کند.

تفکر با تصویر بزرگ از طریق بازتاب

اگر علاقه مند به استفاده از بازتاب برای تقویت تفکر تصویر بزرگ خود هستید، به این مثال توجه کنید:

حسین محتشم یک طراح نرم افزار است که روی اشکال زدایی و آزمایش یک برنامه قبل از ارائه آن به مشتری کار می کند. از آنجایی که شغل او نیازمند توجه به جزئیات است، او از ژورنال نویسی برای کمک به حفظ احساس تصویر بزرگ استفاده می کند. او در مورد موانعی که در برنامه با آن مواجه است، استانداردهایی که مشتری به دنبال آن است و احساس او نسبت به این فرآیند می نویسد. پس از تأمل، او می تواند به مسئولیت های خود به طور عینی نگاه کند و به راحتی آنها را اولویت بندی کند، که به او کمک می کند تا برای رسیدن به اهداف خود برنامه ای برای عمل ایجاد کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *