استخدامکنندگان با شناسایی نامزدهای واجد شرایط، انجام مصاحبههای اولیه و رهبری بحث در مورد حقوق و دستمزد، به شرکتها کمک میکنند تا در موقعیتهای باز شوند. آنها از طیف گسترده ای از مهارت ها، از جمله توانایی های فنی و بین فردی، برای اطمینان از تطابق مثبت بین انتظارات یک شرکت و توانایی های یک نامزد استفاده می کنند. اگر علاقه مند به استخدام شدن هستید، یادگیری در مورد برخی از مهارت هایی که این متخصصان استفاده می کنند می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این مسیر شغلی برای شما مناسب است یا خیر.
در این مقاله از ایوسی، مهارتهای کلیدی استخدام را فهرست میکنیم، راههایی را برای توسعه مهارتهای استخدامی شرح میدهیم، توضیح میدهیم که چگونه میتوانید از این مهارتها در محل کار استفاده کنید و تکنیکهایی را برای تأکید بر تواناییهای خود در جستجوی شغل به اشتراک میگذاریم.
مهارت های استخدام چیست؟
مهارتهای استخدامی که به استخدامکنندگان کمک میکند تا در کار خود برای یافتن نامزدهای واجد شرایط برای پر کردن موقعیتهای باز شرکت موفق شوند. این مهارت ها شامل مهارت های سخت و مهارت های نرم است:
-
مهارتهای سخت، تواناییهای فنی هستند که یک استخدامکننده ممکن است از طریق آموزش رسمی، کارآموزی یا تجربه کاری بیاموزد.
-
مهارتهای نرم ویژگیهای شخصیتی هستند که به استخدامکننده کمک میکنند تا با همکاران، نامزدها و سرپرستان به طور مؤثرتری کار کند.
داشتن ترکیبی از مهارت های سخت و نرم می تواند یک استخدام کننده را در کار خود موفق کند، صرف نظر از اینکه از چه صنعتی حمایت می کند.
بیشتر بخوانید: مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم: تفاوت چیست؟
۱۰ مهارت موثر در استخدام
استخدام کنندگان از طیف وسیعی از مهارت های مرتبط با یکدیگر برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. بسیاری از این مهارتها، مانند مهارتهای نرم غیر فنی، میتوانند در خارج از کار به شما کمک کنند، زیرا میتوانند به شما در ایجاد روابط قوی با دیگران کمک کنند. در اینجا برخی از مهارت های کلیدی استخدام آورده شده است:
۱. ارتباطات
مهارتهای ارتباطی عمومی، تکنیکهایی هستند که افراد هنگام تبادل اطلاعات از آن استفاده میکنند، و پایهای است که استخدامکنندگان موفق شغل خود را بر اساس آن میسازند. استخدام کنندگان، به عنوان رابط بین جویندگان کار و کارفرمایان بالقوه، مسئول برقراری ارتباط شفاف و مؤثر در همه رسانه ها هستند – حضوری، تلفنی و ایمیلی یا سایر ارتباطات کتبی. چه به صورت انفرادی و چه در تنظیمات گروهی، استخدام کنندگان از مهارت های خود برای پاسخ به سؤالات، انتقال اطلاعات بین طرفین و خلاصه کردن مؤثر بازخورد کارفرما استفاده می کنند.
بیشتر بدانید: چگونه مهارت های ارتباطی را بهبود بخشیم
۲. گوش دادن فعال
گوش دادن فعال تکنیک خاصی است که استخدام کنندگان هنگام گوش دادن به داوطلبانی که به سؤالات مصاحبه پاسخ می دهند، استفاده می کنند. این چیزی بیش از توجه به آنچه نامزدها می گویند و ایجاد محیطی بدون حواس پرتی برای صحبت است. استخدامکنندگان پاسخها را تفسیر میکنند، سؤالات باز میپرسند، همدلی میکنند و برای شفافسازی مکالمات تأیید میکنند.
بیشتر بدانید: ۱۱ مهارت گوش دادن فعال برای تمرین (با مثال)
۳. اعتماد به نفس
استخدام کنندگان زمانی اعتماد به نفس را نشان می دهند که خود را آگاه، مستقیم و مطمئن از توانایی های خود معرفی کنند. از آنجایی که استخدامکنندگان اغلب اولین معرفی یک نامزد با یک شرکت و فرهنگ آن هستند، تأثیری که آنها ایجاد میکنند، لحن را برای تمام تعاملات بعدی تعیین میکند. پاسخ دادن به سؤالات نامزدها با اقتدار و صادق بودن در مورد سؤالاتی که آنها پاسخ فوری آنها را نمی دانند، یکی از راه هایی است که استخدام کنندگان اعتماد به نفس خود را نشان می دهند و بهترین ویژگی های شرکتی را که برای آن استخدام می کنند تجسم می بخشند.
مطالب مرتبط: ۱۴ تمرین برای تقویت اعتماد به نفس
۴. مدیریت زمان
مهارتهای مدیریت زمان، نکات و تکنیکهایی هستند که استخدامکنندگان از آنها استفاده میکنند تا مطمئن شوند که وظایف به موقع انجام میشوند. اغلب، مسئولیت های یک استخدام کننده به زمان حساس است، زیرا مشتریان آنها به نامزدهای جدید برای پر کردن سریع موقعیت های خالی نیاز دارند. مهارتهای مدیریت زمان یک استخدامکننده به آنها کمک میکند تا مهلتهای استخدام را رعایت کنند، برنامههای مصاحبه را روان نگه دارند و وظایف متعددی را که شامل استخدام میشوند، مانند نوشتن پستهای شغلی، غربالگری متقاضیان، انجام بررسیهای پیشینه، زمانبندی مصاحبه و نهایی کردن پیشنهادهای شغلی با موفقیت مدیریت کنند.
مطالب مرتبط: ۵ نکته کلیدی برای بهبود مهارت های مدیریت زمان
۵. صبر
در حالی که مدیریت زمان می تواند به یک استخدام کننده کمک کند تا یک نتیجه موفق برای شرکت ها و نامزدها ایجاد کند، آنها همیشه نمی توانند کل وضعیت را کنترل کنند. صبر آنها به آنها کمک می کند تا تاخیرها را مدیریت کنند و نگرش مثبت خود را حفظ کنند. از آنجایی که استخدامکنندگان هم با شرکتهایی که در حال استخدام هستند و هم با نامزدهایی که مایل به استخدام هستند سروکار دارند، صبر آنها باید در هر دو جهت گسترش یابد.
کارهای استخدامی که ساده به نظر می رسند، مانند ترتیب دادن مصاحبه های نامزد با چند مصاحبه کننده، اغلب پیچیده هستند. تنظیم یک سری مصاحبه با وجود برنامه های متناقض و مکرر تغییر می کند، صبر می طلبد.
مطالب مرتبط: چگونه در محل کار صبورتر باشیم (با مراحل، نکات و مزایا)
۶. بازاریابی
مهارتهای بازاریابی تواناییهایی هستند که افراد برای ارائه مطالب به گونهای استفاده میکنند که دیگران را متمایل به دانستن بیشتر کند. استخدامکنندگان از مهارتهای بازاریابی برای تبلیغ شرکتی که برای آن استخدام میکنند، همراه با نقش خاصی که دارند استفاده میکنند. آنها همچنین ممکن است از مهارت های خود برای ارتقای نامزدهای خاص برای یک موقعیت آزاد استفاده کنند. مانند بازاریابان سنتی، استخدامکنندگان در مورد آنچه که تبلیغ میکنند تحقیق میکنند، در بهترین شیوههای تبلیغات غرق میشوند و پیام خود را بر اساس مخاطبان خود تنظیم میکنند.
مطالب مرتبط: آمیخته بازاریابی: هنر استفاده از ۴ P بازاریابی | ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی
۷. فروش
مهارتهای فروش مانند طرح ایده، توضیح ویژگیها و مزایا و بسته شدن برای استخدامکنندگان مفید است. اغلب، استخدامکنندگان بهعنوان فروشندههایی با تمرکز دو جهته عمل میکنند: «فروش» یک موقعیت باز به یک نامزد جذاب و «فروش» یک نامزد جذاب به سهامدارانی که تصمیمگیری در مورد استخدام میگیرند. بسته به مسئولیت های استخدام کننده، آنها همچنین ممکن است از طرف نامزد در مورد شرایط کاری مذاکره کنند. آنها از مهارت های فروش خود برای تشویق نامزدها و مدیران استخدام کننده برای تعهد به یک رابطه تجاری استفاده می کنند.
مطالب مرتبط: ۱۵ نکته اساسی در فروش که باعث افزایش فروش و سود تجاری می شود
۸. توانایی های فنی
مهارتهای فنی برای استخدامکنندگان از شایستگی اولیه گوشیهای هوشمند گرفته تا دانستن نکات و نکات پلتفرمهای نرمافزار استخدام انتخابی یک شرکت تا درک نحوه عملکرد بهینهسازی موتور جستجو (SEO) است. استخدام کنندگان همچنین از اینترنت برای تحقیق، تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می کنند. اگر آنها در صنعت فناوری کار می کنند، یک استخدام کننده ممکن است دانش فنی عمیق تری داشته باشد که به آنها کمک می کند نامزدهای واجد شرایط را شناسایی کنند.
بیشتر بدانید: مهارت های فنی: تعاریف و مثال هایی برای رزومه
۹. تفکر انتقادی و شایستگی داده ها
تفکر انتقادی توانایی دریافت اطلاعات، تشخیص آنچه مرتبط است و آنچه نیست و سپس تصمیم گیری بی طرفانه بر اساس آن ورودی است. استخدام کنندگان از این مهارت برای ارزیابی نیازهای یک شرکت و پتانسیل یک نامزد برای برآوردن این نیازها استفاده می کنند. تفکر انتقادی به استخدامکنندگان کمک میکند تا تصمیمات محکمی بگیرند، نه بر اساس عوامل ذهنی مانند شخصیتها یا احساسات. شایستگی داده یا توانایی درک و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای استخدامکنندگانی که به نمرات حقوق و روندهای جمعیتی کارکنان پیمایش میکنند بسیار مهم است.
مطالب مرتبط: ۱۰ مهارت برتر تفکر انتقادی (و نحوه بهبود آنها)
۱۰. ایجاد رابطه و کار تیمی
ایجاد رابطه و مهارت های کار تیمی ابزارهای بین فردی هستند که ارتباطات، کارایی و همکاری را در محیط کار بهبود می بخشند. استخدام کنندگان از این ابزارها برای کمک به مدیریت انتظارات هر دو طرف معادله استخدام استفاده می کنند – کارفرمایی که به کارمندان بیشتری نیاز دارد و جوینده کار که به دنبال تعامل حرفه ای است. استخدامکنندگانی که در تیمها کار میکنند همچنین از مهارتهای کار تیمی خود برای ایجاد پیوند با همکاران خود استفاده میکنند که میتواند تیم را موفقتر کند.
مرتبط: مهارت های ایجاد رابطه: تعاریف و مثال ها
چگونه مهارت های استخدام خود را بهبود بخشید
در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های استخدام خود را بهبود بخشید:
-
مهارت های خود را ارزیابی کنید: با یک ارزیابی صادقانه از سطح توانایی فعلی خود شروع کنید تا بدانید بر چه مهارت هایی باید تأکید کنید. ممکن است به تجربیات کاری گذشته فکر کنید که به شما در ایجاد مهارت های خاصی کمک کرده است.
-
اهداف SMART را بنویسید: اهدافی که خاص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان هستند میتوانند به شما در بهبود مهارتهایتان کمک کنند. به عنوان مثال، ممکن است با قرار دادن تمام جلسات خود در یک تقویم، هدف خود را برای بهبود مهارت های مدیریت زمان خود در یک ماه تعیین کنید.
-
نقش بازی را بگنجانید: از آنجایی که استخدامکنندگان زمان زیادی را صرف تعامل با افراد دیگر میکنند، تمرین مهارتهای خود در یک محیط نقشآفرینی میتواند مفید باشد. از اعضای خانواده یا دوستان بخواهید که وانمود کنند کاندیدای شغل یا مدیران استخدام در شرکت های مشتری هستند و آنچه را که ممکن است به هر مخاطب بگویید را تمرین کنید.
-
توسعه حرفه ای را در نظر بگیرید: منابع بهبود مانند دوره های آنلاین، مدرک استخدام و برنامه های صدور گواهینامه، کارگاه ها، کلاس ها و سمینارهایی را که می توانید شرکت کنید، بررسی کنید. این برنامه ها می توانند به شما در ایجاد مهارت ها و ارتقای رزومه کمک کنند.
-
با شبکه خود مشورت کنید: از متخصصان شبکه شخصی خود بپرسید که استخدامکنندگان چگونه بر کارشان تأثیر میگذارند و چه مهارتها و تواناییهایی را میخواهند در استخدامکنندگانی که با آنها کار میکنند ببینند. اگر کسی را می شناسید که در زمینه مدیریت، منابع انسانی یا استخدام کار می کند، بینش آنها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه مهارت هایی را بهبود دهید.
مطالب مرتبط: نحوه نوشتن اهداف هوشمند (با مثال)
مهارت های استخدام در محل کار
در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های استخدام کننده را در محل کار به کار ببرید:
-
در تعاملات خود با همکاران و مشتریان داخلی و خارجی ارتباط موثری را تمرین کنید تا همه فرآیند استخدام را درک کنند.
-
از تکنیک های گوش دادن فعال برای شناسایی آنچه شرکت های مشتری در کاندیداهای شغلی به دنبال آن هستند، استفاده کنید.
-
با اطمینان نامزدهای انتخاب شده خود را برای یک نقش توصیف کنید، و بر شایستگی های نامزدها برای آن شغل تأکید کنید.
-
زمان خود را به طور مؤثر مدیریت کنید تا سریعاً نامزدهای واجد شرایط را پیدا کنید و در زمان و هزینه شرکت مشتری صرفه جویی کنید.
-
زمانی که برای یافتن نامزدی که متناسب با نیازهای یک شرکت باشد، چندین تلاش لازم است، صبر نشان دهید.
-
هنگام ارائه یا ارائه ایده در جلسات طوفان فکری، تکنیک های بازاریابی و فروش را تمرین کنید.
-
زمانی که تصمیم می گیرید کدام کاندیداها برای یک موقعیت مناسب هستند، انتقادی فکر کنید.
-
با شرکت های مشتری و سایر استخدام کنندگان در تیم خود روابط مؤثر ایجاد کنید و نتایج مثبت را برای همه تضمین کنید.
چگونه مهارت های استخدام را برجسته کنیم
همانطور که برای موقعیت های استخدامی درخواست می دهید، می توانید برخی از مهارت های استخدامی خود را با تمرکز بر رزومه و نامه پوششی خود برای نشان دادن آن شایستگی ها برجسته کنید. مصاحبه شغلی فرصتی برای شما خواهد بود که سایر مهارت ها را در عمل به نمایش بگذارید. به این مؤلفههای فرآیند درخواست نگاه کنید و ببینید که چگونه مهارتهای استخدام خود را در هر یک به نمایش بگذارید:
مهارت های استخدام برای رزومه و نامه پوشش
رزومه و نامه شما اولین فرصت شما برای نشان دادن مهارت های ارتباطی است. حتماً سه بار اشتباهات املایی و دستوری را بررسی کنید. از پوشش نامه خود به عنوان یک ابزار بازاریابی و فروش استفاده کنید و نشان دهید که چگونه تحصیلات و تجربه شما برای شرکت مفید خواهد بود. رزومه شما ممکن است دارای یک بخش مهارت های جداگانه باشد که در آن شایستگی های کلیدی خود را فهرست می کنید. هنگامی که تجربه گذشته خود را در رزومه و نامه پوششی خود توضیح می دهید، جزئیات دقیقی در مورد عملکرد خود در شغل ارائه دهید، مانند تعداد موقعیت هایی که پر کرده اید یا رتبه رضایت شرکت مشتری شما.
مطالب مرتبط: مهارت هایی که استخدام کنندگان در رزومه به دنبال آن هستند
مهارت های استخدام برای مصاحبه شغلی
مصاحبه استخدامی شما فرصتی برای نشان دادن برخی از مهارت های استخدامی شما در عمل است. همانطور که در مورد شایستگی های خود صحبت می کنید، حتماً در گوش دادن فعال شرکت کنید. هنگام توصیف موفقیت های گذشته و اهداف آینده خود مطمئن باشید. مهارت های ارتباط کلامی و مهارت های ایجاد رابطه خود را در حین مصاحبه با ایجاد یک رابطه خوب، حفظ ارتباط چشمی و پاسخ صادقانه و آشکار به نمایش بگذارید.
از مهارت های بازاریابی و فروش خود استفاده کنید تا نشان دهید که چگونه می توانید برای سازمان سودمند باشید. حتماً در مورد مهارت هایی که دارید صحبت کنید که به راحتی در هنگام تعامل با مصاحبه کننده قابل اثبات نیستند.