بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه پاسخ دادن به نظرات مثبت (با نکات و مثال ها)

چگونه (و چرا) به بررسی های آنلاین مثبت پاسخ دهیم؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نظرات مشتریان در مورد یک محصول یا خدمات ممکن است بر درک مردم از شرکت، محصول یا خدمات شما تأثیر بگذارد. درک نحوه پاسخ به نظرات می تواند به شما در مدیریت شهرت آنلاین شرکت و جذب مشتریان جدید کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به اهمیت بررسی‌های مثبت نگاه می‌کنیم و نکات و مثال‌هایی را برای کمک به شما در ایجاد پاسخ‌های مؤثر ارائه می‌کنیم.

مرتبط: نحوه دریافت بازخورد از مشتریان

بررسی مثبت چیست؟

نظر مثبت نظری است که مشتری یا مشتری از شرکت، محصول یا خدمات شما راضی است. بررسی‌ها می‌توانند به شناسایی دقیق کارهایی که شرکت شما انجام می‌دهد و همچنین شناسایی زمینه‌های بالقوه بهبود برای افزایش تجربه مشتریان یا حفظ یک محصول با کیفیت بالا کمک کند.

چرا به یک بررسی مثبت پاسخ دهید؟

وقتی یک مشتری برای ارائه یک نظر وقت صرف می کند، پاسخگویی و تأیید تجربه او برای شرکت شما سودمند است. اگر مردم ببینند که نظرات مثبتی دارید و به سرعت به آنها پاسخ می دهند، احتمالاً محصولات یا خدمات شما را می خرند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا نوشتن یک پاسخ نقد مثبت مهم است:

  • می تواند وفاداری مشتری را افزایش دهد.

  • می تواند ارتباط برقرار کند.

  • می تواند شهرت برند شما را بهبود بخشد.

  • می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند.

  • می تواند برند شما را انسانی کند.

  • می تواند دید آنلاین را ارتقا دهد.

  • می تواند دید شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: ۵ چیزی که باید در بررسی های شرکت به دنبال آن باشید

نکاتی برای نوشتن یک پاسخ نقد مثبت

یک بررسی مثبت سزاوار بیش از یک «متشکرم» ساده است. در اینجا چند نکته ضروری برای نوشتن پاسخ و ایجاد روابط با مشتری آورده شده است:

۱. پاسخ های خود را شخصی سازی کنید

از آنجایی که نظر هر مشتری متفاوت است، می توانید پاسخ خود را شخصی سازی کنید. شما می خواهید به آنها احساس قدردانی کنید و نشان دهید که به نظرات آنها گوش می دهید. می توانید این کار را با ذکر نام بازبین در پاسخ خود، ارجاع به نظرات آنها و سفارشی کردن پیام خود انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند ارتباط شخصی با مشتری ایجاد کنید، که ممکن است اعتماد آنها را به شرکت افزایش دهد و آنها را به خرید بیشتر سوق دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰۰ روش برای تشکر از کسی برای وقتش 

۲. برای پاسخگویی سریع تلاش کنید

پاسخ دادن به نظر مشتری در عرض ۲۴ ساعت می تواند به شرکت شما کمک کند تا به دلیل پاسخگو بودن و مراقبت بودن شهرت پیدا کند. ارائه پاسخ های سریع همچنین می تواند به مشتریان نشان دهد که به وقت آنها احترام می گذارید. در نظر بگیرید که هر روز یک یا دو ساعت را برای خواندن، پیگیری و پاسخ به همه نظرات اختصاص دهید تا مطمئن شوید که پاسخ‌های سریع را ارائه می‌دهید.

۳. اختصار و دقت را هدف بگیرید

کوتاه و دقیق نگه داشتن پاسخ‌های شما می‌تواند اطمینان حاصل کند که بازبینان پاسخ‌های شما را می‌خوانند. همچنین فرصتی برای ایجاد رابطه با مشتریان شما فراهم می کند. این می تواند یک روش مقرون به صرفه برای تبلیغ شرکت شما و گسترش پایگاه مشتری شما باشد. خلاصه نگه داشتن پاسخ ها همچنین ممکن است بازبینان را تشویق کند که پاسخ شما را با دوستان و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. همچنین از پر کردن بیش از حد پاسخ شما با کلمات کلیدی زیاد یا استفاده بیش از حد از نام شرکت شما جلوگیری می کند، که می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد.

۴. به بازبینان جایزه بدهید

هنگام پاسخ دادن به نظر مثبت مشتری، باید مشتریان را تشویق کنید که اقدامی انجام دهند یا اطلاعات را منتشر کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از بازبینان بخواهد که محصولات را به دوستان خود توصیه کنند یا یک تجربه خدماتی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در ازای آن، شرکت می تواند به شرکت کنندگان مزیتی مانند یک لطف غیر پولی ارائه دهد. چنین مزایایی ممکن است شامل ارائه مشاوره رایگان برای خدماتی باشد که شرکت شما ارائه می دهد. همانطور که به بازبینان پاداش می دهید، به یاد داشته باشید که تمام قوانین قابل اعمال حاکم بر جبران خسارت داوران را رعایت کنید.

۵. پاسخ های نقد مثبت را تبلیغ کنید

برخی از شرکت ها از نظرات مثبت به عنوان ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده می کنند. با به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت شرکت، از مکالمات خود با مشتریان استفاده کنید. این می تواند به اعتبار برند و ارتقای محصولات و خدمات کمک کند. نمایش نظرات و پاسخ ها تجربه مثبت مشتری را نشان می دهد که می تواند به متمایز کردن کسب و کار شما از دیگران کمک کند.

بیشتر بخوانید: رضایت مشتری: ۷۰ سوال برای بازخورد

۶. منفی را به مثبت تبدیل کنید

اگر یک مشتری نظر منفی از خود به جای بگذارد، باز هم ارزش تلاش شما برای پاسخ دادن را دارد. پاسخ به شما این امکان را می دهد که یک وضعیت بالقوه مضر را کاهش دهید و احتمالاً یک بررسی منفی را به یک بررسی مثبت یا حداقل خنثی تبدیل کنید و اذعان کنید که به مشتریان خود گوش می دهید. حتی ممکن است مشتری را از انتخاب کسب و کار دیگر باز دارد.

بهترین لیست از نمونه های پاسخ نقد مثبت

نمونه هایی از پاسخ های نقد مثبت 

در اینجا چند نمونه از پاسخ های نقد مثبت وجود دارد که به شما کمک می کند پاسخ خود را بنویسید:

مثال ۱

سلام جناب مرتضوی

ممنون از اینکه وقت گذاشتید و چنین تعریف بزرگی را برای ما گذاشتید. از اینکه خدمات ما را در نظرات خود توصیه می کنید سپاسگزاریم و خوشحالیم که می شنویم ماشین شما هنوز در شرایط عالی است.

در طول سال ها، ما هدف اصلی کسب و کار خود را ارائه خدمات برتر تعمیر خودرو قرار داده ایم. ما همچنین در حال توسعه موجودی تجهیزات با نام تجاری خود هستیم تا مشتریان خود را راحت تر به قطعات یدکی باکیفیت دسترسی دهند.

در صورت هر گونه سوال، لطفاً با ما تماس بگیرید یا دفعه بعد که در شهر هستید از فروشگاه ما دیدن کنید.

مشتاقانه منتظر خدمت مجدد شما هستیم.

با تشکر،
ایزدپناه از قطعات خودرو جامبو

مثال ۲

سلام خانم رشیدی،

از نظر مثبت شما در مورد خدمات بیرون‌بر رستوران ما متشکریم. این نوع بازخورد باعث می شود که کل تیم به فراتر رفتن از استانداردهای کیفیت ادامه دهند.

با توجه به درخواست شما برای گزینه های منوی متنوع تر: رستوران ما فقط چند ماه است که باز است و در حال ارتقاء آشپزخانه و اضافه کردن کارکنان بیشتر هستیم. ما قصد داریم ظرف چند هفته منوی خود را به روز کنیم. در عین حال، خوشحالیم که می شنویم از پیشنهادات فعلی ما لذت می برید. ما برای شما یک کوپن غذای دو نفره ارسال می کنیم. شما می توانید آن را در هر زمان بازخرید کنید. ما بی صبرانه منتظریم تا دوباره شما را ببینیم.

با احترام،
احمد مجیدی از کافه گنجو

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد رضایت مشتری بدانید 

مثال ۳

سلام آقای محسنی،

کل تیم در استراحتگاه فوق‌العاده از نقد مهربانی که امروز صبح از طریق ایمیل به اشتراک گذاشتید سپاسگزار هستند. خوشحالیم که از سرویس اتاق ما استفاده کردید، از وعده های غذایی ما لذت بردید و گفتید که کارکنان خوش برخوردی داریم.

شرکت ما رضایت مشتری را اولویت اصلی خود می داند و با بازخورد شما، واضح است که مشتریان ما متوجه تلاش های ما می شوند. ما همیشه به دنبال فرصت هایی برای فراتر از انتظارات مشتریان خود هستیم، مانند نصب یک سالن ورزشی و سونا مدرن.

امیدواریم دفعه بعد که در تعطیلات هستید دوباره با ما بمانید. لطفا نظر خود را با دوستان به اشتراک بگذارید.

بهترین،
داوودی از استراحتگاه یاقوت

مثال ۴

سلام خانم امیدوار

از اینکه به شرکت ما اجازه دادید تا خانه شما را بازسازی کند سپاسگزاریم. ما حتی بیشتر از نظر مثبتی که برای ما گذاشتید، به خصوص در مورد نقاش و طراح داخلی ما سپاسگزاریم. ما خوشحالیم که آنها انتظارات شما را برآورده کردند.

ما دستورالعمل های مشتری را جدی می گیریم. اگر خدمات ما را به دوستان خود بگویید ممنون می شویم. آنها می توانند از وب سایت ما بازدید کنند یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی ما را بررسی کنند و کارهای بازسازی دیگری را که ما برای مشتریان خود انجام داده ایم ببینند.

اگر سؤال یا نظر دیگری دارید، لطفاً از طریق ایمیل یا با شماره ۲۲۲-۳۳۳-۴۴۴۴ با ما تماس بگیرید.

با تشکر،
حسنی از نوسازان توانا

مثال ۵

سلام جناب محسن بیگی،

ما نمی توانیم به اندازه کافی از شما برای کلمات محبت آمیز در مورد نانوایی میم تشکر کنیم. بررسی شما برای ما بسیار مهم است و به ما اطلاع می دهد که در مسیر درستی هستیم!

برای نشان دادن قدردانی خود، مایلیم دفعه بعد که از فروشگاه ما در بوستون بازدید می کنید، ۱۰٪ تخفیف به شما ارائه دهیم. ما اطلاعات تماس شما را داریم و کوپن شما را مستقیماً ایمیل می کنیم!

مشتاقانه منتظر دیدار دوباره شما هستم و دوباره متشکرم!

متشکرم،
سیدی از نانوایی میم

مرتبط: نحوه درخواست بازخورد از مشتریان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. سلام و صدها درود
    برا پاسخ به کامنت مثبت در اینستاگرام چه نکاتی باید مدنظر قرار داد؟

    1. سلام

      برای پاسخ دادن به کامنت مثبت در اینستاگرام، میتونید از روندی مثل زیر پیروی کنید:

      1. تشکر کنید: با ارائه یه پاسخ مثبت و دوستانه، از شخص برای نظرات و حمایتش تشکر کنید. به عنوان مثال، می‌تونید بنویسید “از حمایتتون بسیار سپاسگزارم!” یا “ممنون از نظر خوبتون!”
      2. به صورت شخصی پاسخ بدید: سعی کنید به تک تک کاربران به صورت شخصی و پرسنلی پاسخ بدید. برای مثال، از نامشون استفاده کنید و به دیدگاه مورد نظر اونها بپردازید.
      3. مشارکت کنید: می‌تونید با شخص بحث کنید و یا نظری دیگه در مورد محتوا یا موضوع مربوطه اشتراک بذارید. این کار می‌تونه نشون دهندهٔ این باشه که شما قادر به ارتباط معنی‌دار با فالورهاتون هستید.
      4. شرایط رو ایجاد کنید: می‌تونید فرد رو برای ادامهٔ بحث برانگیزانید، برای مثال، به شخصی دیگه ارجاع بدید یا سوالی بیان کنید تا حول اون تبادل نظر کنید.
      5. سوال پرسیدن: می‌تونید از شخص سوالی پرسیده و یا از نظرش در مورد یه موضوع خاص خواستاری داشته باشین. این کار به شما کمک میکنه تا فرآیند بحث رو ادامه داده و ارتباط بیشتری برقرار کنید.
      6. از اموجی استفاده کنید: استفاده از اموجی‌ها می‌تونه به شما کمک کنه تا علاقه و احساساتتون رو نسبت به نظر مثبت شخص نشون بدید. به عنوان مثال، می‌تونید یه شکرگزاری با یه اموجی دو دست یا قلب یا خنده ارائه بدید.
      7. اصلاح خواندنی بودن: بهتره از طریق مرورگر کلمات خود رو چک کنید و مطمئن بشید که پیام شما بدون اشتباه املایی یا قراردادن کلمات بدون قصد استفاده شده هست.
      8. احترام به نظرات: حتی اگه نظری مخالف و مغایر با نظر شما باشه، به شخص رسمی و با احترام پاسخ بدید تا روحیه مثبت حفظ بشه.

      با رعایت این نکات، شما می‌تونید با ارائه یه پاسخ متعهد و مثبت، به دنبال ایجاد و تقویت ارتباطات معنادار با دنبال کنندگان‌تون برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *