بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه درخواست ارجاعات

تاجر دکمه ارجاع را فشار می دهد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگرچه جذب مشتری به عنوان یک تجارت جدید می تواند دلهره آور باشد، ارجاع یک راه عالی برای ایجاد سر و صدا است. اگر صاحب کسب و کار هستید، درخواست ارجاع این پتانسیل را دارد که تعداد مشتریان دریافتی شما را افزایش دهد.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف ارجاع و روش های مختلف درخواست می پردازیم.

ارجاع چیست؟

ارجاع (referral) فرآیند ارجاع یا هدایت شخصی به یک سرویس، تجارت یا به طور کلی چیزی است. به طور معمول، مردم تمایل دارند افراد حلقه درونی خود را به چیزهایی ارجاع دهند که آنها را خوشایند، سرگرم کننده یا مفید می دانند. در دنیای کسب و کار، ارجاع می تواند راه زیادی در رشد یک کسب و کار و ایجاد روابط پایدار با مشتری داشته باشد. همچنین، این روشی مقرون به صرفه برای بازاریابی شرکت شما است و این پتانسیل را دارد که در درازمدت بر خلاف تاکتیک های دیگر، نرخ حفظ مشتری بالاتری را به همراه داشته باشد.

مرتبط: ۱۵ راه برای دریافت ارجاع در فروش

نحوه درخواست ارجاع

اگرچه ممکن است احساس کنید که در حال درخواست لطف هستید یا از مشتریان فعلی خود التماس می کنید که محصول یا خدمات شما را به اشتراک بگذارند، روشی که برای ارجاع درخواست می کنید می تواند به اجرا و درک کلی آن کمک کند. مطمئن شوید که روشی را انتخاب کنید که برای شما و کسب و کارتان منطقی‌تر باشد. در اینجا ۲۴ روش برای درخواست ارجاع وجود دارد:

  1. خاص و مستقیم باشید.
  2. ایمیل ارسال کنید.
  3. یک یادداشت دست نویس بفرستید.
  4. شفاهی بپرسید.
  5. تلفنی بپرسید.
  6. شخصی را انتخاب کنید که به او کمک کرده اید.
  7. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
  8. کسانی را که تجربیات ناراضی دارند هدف قرار دهید.
  9. کسانی که به کمک نیاز دارند را هدف قرار دهید.
  10. از بهترین مشتریان یا مشتریان خود بپرسید.
  11. به ایجاد روابط و ارزش ادامه دهید.
  12. تشکر کنید.
  13. با منبع ارجاع خود پیگیری کنید.
  14. در طول پروژه بپرسید
  15. درخواست ارجاع خود را شخصی سازی کنید.
  16. یک مشوق ارائه دهید.
  17. آنها را در زمان مناسب بگیرید.
  18. هزینه ارجاع یا کمیسیون پیشنهادی را در نظر بگیرید.
  19. از کارت ویزیت استفاده کنید.
  20. با مشتریان یا مشتریان خود درگیر شوید.
  21. مشتریان را در اولویت خود قرار دهید.
  22. پیوستن به یک گروه شبکه ارجاع را در نظر بگیرید.
  23. در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
  24. اطلاعات تماس خود را به راحتی در دسترس قرار دهید.

۱. مشخص و مستقیم باشید

هنگامی که درخواست معرفی می کنید، مهم است که در تحویل خود مستقیم باشید. به عنوان مثال، می توانید بپرسید که آیا آنها دوستی دارند که می تواند از محصولات یا خدمات شما استفاده کند یا دوست داشته باشد. به عنوان یک کسب و کار، برآورده کردن یک نیاز مهم است.

همچنین باید بیان کنید که به دنبال چه نوع ارجاعی هستید. این می تواند برای یک خدمات، یک محصول یا هر چیز دیگری که شرکت شما ارائه می دهد باشد. مشتریان خود را در حدس زدن نگه ندارید. شما باید نوع خاصی از ارجاع مورد نظر خود را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید از مشتری بپرسید که آیا کسی را می شناسد که از خدمات کوتاه کردن مو شما بهره مند شود. این به آنها اجازه می‌دهد بدانند که شما به‌جای خدمات ناخن‌تان، به‌خصوص در مورد کوتاه کردن موی خود ارجاع می‌خواهید.

۲. یک ایمیل ارسال کنید

اگرچه ممکن است وسوسه شوید که از یک الگو برای ایمیل خود استفاده کنید، مهم است که ایمیل خود را شخصی سازی کنید. مستقیم باشید و دلیل ارجاع را توضیح دهید. همچنین مهم است که از آنها برای تجارت گذشته یا فعلی خود تشکر کنید.

۳. یک یادداشت دست نویس ارسال کنید

یادداشت شخصی و دست نویس راهی عالی برای درخواست ارجاع است. این نشان می دهد که شما زمان و تلاش خود را صرف درخواست واقعی حمایت و ارجاع آنها می کنید.

مرتبط: راهنمای نهایی برای بازاریابی دست نویس

۴. حضوری بپرسید

درخواست ارجاع چهره به چهره ممکن است نتایج بهتری را نسبت به روش های دیگر تضمین کند. به طور معمول، اگر شما حضوری از آنها بخواهید، برای انجام کاری مستعدتر هستند.

۵. تلفنی بپرسید

یکی دیگر از روش های درخواست ارجاع، درخواست از طریق تلفن است. یک مقدمه قوی داشته باشید، بدانید که برای چه چیزی برای ارجاع درخواست می کنید و مطمئن شوید که زمان کافی برای درخواست دارید.

۶. شخصی را انتخاب کنید که به او کمک کرده اید

اگر مشتری شما با استفاده از محصول یا خدمات شما کمک شده باشد، به احتمال زیاد شما را به شخص دیگری ارجاع خواهند داد. هر چه کسی شواهد با کیفیت بیشتری در مورد کسب و کار شما داشته باشد، بهتر است.

۷- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

به لطف دنیای همیشه در حال رشد رسانه های اجتماعی، راه های جدید بی شماری برای دریافت ارجاع وجود دارد. از مشتریان خود بخواهید کسب و کار شما را در پروفایل های مختلف رسانه های اجتماعی دنبال کنند. همچنین می توانید از آنها بخواهید که پست های شما را لایک کنند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند. این امر باعث افزایش ترافیک به نمایه های شما و به طور کلی کسب و کار شما می شود.

بخوانید: ۱۰ نکته برای تبدیل شبکه های اجتماعی به مکانی بهتر

۸. کسانی را که تجربیات ناراضی دارند هدف قرار دهید

اگر کسی تجربه بدی با یک برند یا شرکت داشته است، می توانید برای به دست آوردن کسب و کار او تلاش کنید. در نظر بگیرید که از بهترین مشتریان خود بپرسید که آیا کسی را می شناسند که از محصول یا خدمات مشابهی که شما ارائه می دهید ناراضی است. اگر آنها به دنبال جایگزینی هستند، شرکت شما می تواند راه حل باشد.

۹. کسانی را که به کمک نیاز دارند هدف قرار دهید

یک راه عالی برای به دست آوردن مشتریان جدید، هدف قرار دادن کسانی است که نیاز به کمک دارند. از بهترین مشتریان خود بپرسید که آیا کسی را می شناسند که از استفاده از محصولات یا خدمات شما سود می برد. اگر کسی نیازی دارد که می توانید برطرف کنید، او را به کسب و کار خود معرفی کنید.

۱۰. از بهترین مشتریان یا مشتریان خود بپرسید

بهترین راه برای دریافت یک ارجاع خوب این است که از مشتریان بپرسید که با آنها رابطه کاری خوبی دارید. اینها افرادی هستند که از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده اند و می توانند کیفیت آنها را تضمین کنند. از آنجا که آنها احتمالاً قبلاً برای شرکت شما ارزش قائل هستند، مایلند شما را به دیگران توصیه کنند و همچنین از کسب و کار شما به خوبی صحبت کنند.

۱۱. به ایجاد روابط و ارزش ادامه دهید

برای دریافت یک ارجاع عالی، مهم است که با مشتریان فعلی خود رابطه برقرار کنید. هر چه آنها برای کسب و کار شما و محصولات یا خدمات آن ارزش بیشتری قائل شوند، احتمال اینکه شما را معرفی کنند بیشتر می شود. وقتی درخواست ارجاع می‌کنید، مطمئن شوید که از مشتری می‌پرسید که به شما اعتماد دارد، شما را می‌شناسد و فردی است که به طور کلی با او رابطه خوبی دارید.

اگر با چیزی برخورد کردید که کسب و کار شما ارائه می دهد که می تواند برای آنها مفید باشد، تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید. هر چه بیشتر ارزش بیافزایید و رابطه خود را با آنها بسازید، شانس بیشتری برای ارجاع شما در حال حاضر و آینده وجود دارد.

۱۲. تشکر کنید

اطمینان حاصل کنید که با مشتری خود پیگیری کرده و از آنها برای معرفی آنها تشکر کنید. اگر قدردانی و تشکر خود را نشان دهید، آنها می توانند بعداً به شما معرفی کنند. شما می توانید از طریق یک کارت دست نویس، یک هدیه کوچک، شام، یک تشویق یا حتی شفاهی تشکر کنید.

بخوانید: ۱۰۰ روش برای تشکر از کسی برای وقتش

۱۳. با منبع ارجاع خود پیگیری کنید

به عنوان یک تجارت، مهم است که با مشتریان خود در تماس باشید. مشتریان خود را از طریق ایمیل بررسی کنید تا ببینید که چگونه کار می کنند و چگونه می توانید به نیازهای آنها کمک کنید.

۱۴. در طول یک پروژه بپرسید

اگر در میانه کار روی پروژه ای با مشتری هستید، این زمان مناسبی برای درخواست ارجاع است. اگر آن‌ها در مورد پروژه هیجان‌زده هستند یا احساس می‌کنند که در کسب و کار شما سود می‌برند، می‌توانند بر اساس تجربه فعلی‌شان یک ارجاع را برای شما ارسال کنند.

۱۵. درخواست ارجاع خود را شخصی سازی کنید

به جای متوسل شدن به یک الگوی استاندارد برای ایمیل یا یادداشت خود، مهم است که با شخصی سازی درخواست خود ارتباط برقرار کنید و از مشتریان یا مشتریان فعلی خود قدردانی کنید. با خطاب کردن آنها به نام، تشکر از آنها برای کسب و کارشان و شاید ذکر سفارش های گذشته شروع کنید. یک یادداشت شخصی‌شده پاسخ بهتری ایجاد می‌کند.

۱۶. یک مشوق ارائه دهید

به منابع ارجاع خود انگیزه ای مانند کارت هدیه، تخفیف آتی یا کمک خیریه به نام آنها ارائه دهید. شما می توانید شرایط لازم برای مشوق را به دلخواه تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید بگویید که اگر دو نفر را معرفی کنند، یک کارت هدیه ۱۰۰.۰۰۰ تومانی برای کسب و کار شما دریافت می کنند.

۱۷. آنها را در زمان مناسب بگیرید

همچنین مهم است که منبع ارجاع خود را در زمان مناسب دریافت کنید. شما می خواهید از افرادی که خلق و خوی خوبی دارند به جای افراد عصبانی درخواست معرفی کنید. اگر آنها اولی هستند، این می تواند به خوبی بر ارجاع و کسب و کار شما منعکس شود نه اینکه از کسی که ناراحت است ارجاع دهد.

۱۸. هزینه ارجاع یا کمیسیون پیشنهادی را در نظر بگیرید

همچنین می توانید برای ارجاع، هزینه ای پولی ارائه دهید. به عبارت دیگر، شما به ازای هر ارجاعی که به کسی ارائه می‌کند، پول می‌دهید. علاوه بر این، می‌توانید بر اساس تعداد ارجاع‌هایی که انجام می‌دهند، کمیسیونی را برای فروش محصولات یا خدمات آینده به آنها پیشنهاد دهید.

۱۹. از کارت ویزیت استفاده کنید

کارت ویزیت یک راه عالی و کارآمد برای درخواست ارجاع است. کارت ویزیت خود را به مشتریان خود بدهید تا آنها بتوانند به دوستان یا خانواده خود بدهند. حتی می توانید برای همراه داشتن کارت ویزیت خود به مشتری معرفی شده تخفیف بدهید.

مرتبط: چه چیزی روی یک کارت ویزیت قرار دهیم (به علاوه نحوه ایجاد یک کارت ویزیت موثر)

۲۰. با مشتریان یا مشتریان خود درگیر شوید

اگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مختلفی برای کسب و کار خود دارید، مطمئن شوید که نه تنها پست می‌گذارید، بلکه درگیر آن نیز هستید. پست های فالوور و مشتری خود را لایک کنید و صادقانه در مورد آنها نظر دهید. این نشان می دهد که شما واقعاً به آن اهمیت می دهید و آنها فقط فروش یا شماره دیگری برای شما نیستند.

۲۱. مشتریان را در اولویت خود قرار دهید

مانند هر کسب و کاری، مهم است که مشتریان و مشتریان خود را در خط مقدم نگه دارید. وقتی آنها را اولویت اصلی خود قرار دهید، تمایل بیشتری به ارجاع شما به دیگران در حلقه داخلی خود دارند. آنها می خواهند بدانند که برایشان ارزش و قدردانی می شود.

مرتبط: ۸ دلیل برای اینکه خدمات مشتری مهم و اولویت است

۲۲. پیوستن به یک گروه شبکه ارجاع را در نظر بگیرید

با پیوستن به یک گروه شبکه ارجاع، می‌توانید نحوه عملکرد سایر کسب‌وکارها را ببینید، پیاده‌سازی آسانسور خود را تمرین کنید و حتی به یکدیگر ارجاع دهید. این یک راه عالی برای ایجاد شبکه، گسترش حلقه خود و ملاقات با افراد دیگری است که کسب و کار خود را نیز توسعه می دهند.

۲۳. در شبکه های اجتماعی فعال باشید

همانطور که قبلا ذکر شد، مهم است که به طور مداوم برای مشتریان خود ارزش ارائه دهید. یکی از روش‌های انجام این کار، مشارکت فعال در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است. مطمئن شوید که به طور منظم پست می گذارید و با مشتریان و مشتریان ما در ارتباط هستید.

۲۴. اطلاعات تماس خود را به راحتی در دسترس قرار دهید

به عنوان یک کسب و کار، مهم است که شماره تلفن، ایمیل و آدرس خود را در هر جایی که ممکن است داشته باشید. اگر مشتریان شما این اطلاعات را نداشته باشند، نمی توانند آن را در اختیار دیگرانی قرار دهند که کسب و کار شما را به آنها ارجاع می دهند. مطمئن شوید که این را در امضای ایمیل خود، در هر یک از پست های خود، کانال های رسانه های اجتماعی و فاکتورهای خود درج کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. ارجاع چیست:

    ارجاع ها توصیه هایی هستند که توسط یک فرد به فرد دیگر برای جستجوی خدمات، محصول یا فردی خاص ارائه می شود. آنها اغلب در تجارت برای ایجاد مشتریان یا مشتریان جدید از طریق بازاریابی دهان به دهان استفاده می شوند. ارجاع‌ها می‌توانند ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارها باشند، زیرا اغلب قابل اعتمادتر و معتبرتر از تبلیغات سنتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *