بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه در شغل جدید خود موفق شوید: اولین هفته، ماه و ۹۰ روز

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کار جدید مبارک شما برای رسیدن به این نقطه کار سختی را انجام داده اید و این سزاوار یک جشن است.

ابهامات زیادی با شغل جدید همراه است. شما با افراد جدید، محیط جدید و مجموعه ای جدید از مسئولیت ها روبرو خواهید شد. برای اینکه شما را برای موفقیت آماده کنیم، این نکات را در این مقاله از ایوسی گردآوری کرده ایم تا شما را در اولین نقاط عطف شما راهنمایی کنیم.

هفته اول کار جدید

موفقیت در هفته اول مربوط به تعادل است: شما می خواهید تاثیرات اولیه خوبی داشته باشید، اما نباید فشار زیادی به خود وارد کنید تا همه چیز را درست کنید. هدف این است که در مورد محل کار جدید خود بیاموزید و جایگاه خود را در آن اکوسیستم احساس کنید.

در هفته اول:

۱. خود را بی امان معرفی کنید

مطالعات نشان داده اند که اضطراب در موقعیت های جدید می تواند تا حدی ناشی از  عدم اعتماد به نفس در نحوه معرفی خود باشد. این یک احساس طبیعی است – وقتی تازه کار هستید، لزوما نمی خواهید توجه خود را به خود جلب کنید. اما در روزهای اول کار جدید، شما می خواهید اشتیاق شما به خوبی بدرخشد. بنابراین، زمان مناسب را پیدا کنید و با افرادی که هنوز نمی‌شناسید، سریع و پرانرژی معرفی کنید.

اگر ملاقات با افراد جدید برای شما اهمیت ویژه ای دارد، می توانید از دیگران کمک بگیرید. به مدیر خود اشاره کنید که معرفی خود برای شما در اولویت است و لیستی از افرادی که باید بشناسید را بخواهید. در جلسات، می‌توانید از برگزارکننده بخواهید که در ابتدا یا پایان به شما زمان بدهد تا خودتان را معرفی کنید.

در اینجا چند راه برای سهولت در معرفی شما وجود دارد:

زودتر از موعد آماده شوید.

خطوط آغازین خود را از قبل آماده کنید تا زمانی که با چهره جدیدی روبرو می شوید، یک فیلمنامه آماده داشته باشید.

به اطراف خود و افراد دیگر توجه کنید.

جلسه را برای معرفی خود قطع نکنید یا در فضاهای جمعی با صدای بلند صحبت نکنید. همانطور که در حال معرفی خود هستید، به نحوه واکنش طرف مقابل توجه کنید. اگر حواسشان پرت به نظر می رسد، آن را کوتاه نگه دارید. اگر آنها پذیرا به نظر می رسند، ممکن است بخواهید این شخص را بهتر بشناسید. شما می توانید با ایجاد احساس شنیده شدن به شخص دیگری، تأثیر اولیه خوبی بر جای بگذارید.

تمام تلاش خود را بکنید تا اسامی را به خاطر بسپارید.

می توانید این کار را با گفتن نام آن شخص به او و نوشتن یک یادداشت سریع درباره او هنگام جدایی انجام دهید. با این حال، نیاز به یادآوری نام همه افراد را غرق نکنید. اگر نام کسی را فراموش کردید، صداقت بهترین سیاست است: « متأسفم، در چند روز گذشته اطلاعات جدید زیادی دریافت کرده‌ام. میشه اسمت رو به من یادآوری کنی؟ ”

۲. سوالات به موقع بپرسید

تحقیقات نشان داده است که کارمندان جدید وقتی سوالات بیشتری می پرسند عملکرد بهتری دارند . با درخواست از رهبران و همتایان خود برای اطلاعات جدید، به سرعت به سرعت عمل خواهید کرد. اما در هفته اول، شما می خواهید زمان مناسبی برای پرسیدن سوال پیدا کنید. در اینجا چند دستورالعمل برای چگونگی و زمان پرسیدن وجود دارد:

به آنچه می خواهید بدانید فکر کنید.

در برخی موارد، ممکن است به اجازه نیاز داشته باشید، در حالی که در موارد دیگر ممکن است به مشاوره یا تایید نیاز داشته باشید. اگر دقیق باشید، بهتر می توانید بپرسید و کمتر وقت هدر خواهید داد.

اطلاعات مورد نیاز خود را در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر نمی توانید رایانه خود را راه اندازی کنید یا به نشان دسترسی پیدا کنید، این چیزی است که فوراً به کمک نیاز دارید. اگر در مورد اهداف فصلی تیم خود مشخص نیستید، احتمالاً می توانید منتظر بمانید تا در هفته های آینده با مدیر خود در مورد آن صحبت کنید.

سوالات خود را یادداشت کنید تا فراموش نشوید.

شما می توانید این سوالات را در یک جلسه ی فردی با مدیر خود مطرح کنید. شما باید ترجیحات مدیر خود را یاد بگیرید: آیا آنها می خواهند از طریق ایمیل یا حضوری از آنها سؤال شود؟ اگر سؤالات زیادی برای یک فرد یا گروه دارید، به جای توقف در میز یا دفتر آنها، یک جلسه ترتیب دهید. در دعوت نامه جلسه، می توانید سؤالاتی را که دارید فهرست کنید. این به آنها زمان می دهد تا پاسخ ها را آماده کنند.

۳. به دنبال یک دوست باشید

هنگامی که مقدمه ای را انجام دادید و متوجه شدید که با چه کسی کار خواهید کرد، از یک همکار جدید بخواهید ناهار یا قهوه بخورد. این می تواند شخصی باشد که در کنار شما نشسته است یا فرد تازه وارد دیگری که در همان زمان شروع کرده است. ایجاد یک رابطه قابل اعتماد باعث می شود که با آشنایی با این محل کار جدید احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در واقع، تحقیقات نشان داده است که داشتن روابط اجتماعی در محل کار می تواند ما را بهره وری بیشتر کند .

در طول این هفته اول، ممکن است بهترین دوست خود را پیدا نکنید یا با کسی رابطه عمیقی برقرار نکنید. اما جستجوی کسی که بتوانید حتی در کوتاه مدت با او ارتباط برقرار کنید، ثبات لازم را فراهم می کند.

۴. یاد بگیرید که چگونه در محل کار جدید خود پیمایش کنید و از آن لذت ببرید

سرویس‌های بهداشتی، قهوه و آب، پله‌ها و آسانسورها را پیدا کنید، جایی که می‌توانید ناهار بخورید و استراحت کنید و به دنبال امکانات دیگری باشید که این محل کار ارائه می‌دهد. اگر توری به شما داده نشده است، از یک همکار درخواست کنید.

در این هفته اول، ممکن است بخواهید مسیر رفت و آمد خود را نیز آزمایش کنید: پیدا کردن زمان مناسب برای ترک خانه و آزمایش مسیرها یا روش های مختلف حمل و نقل. شناسایی و ایجاد روتین ها در مراحل اولیه به شما آرامش می دهد.

امتیاز هفته اول: ارزش اضافه کنید

به احتمال زیاد کار شما باز بوده و استخدام شده اید چون جای کار زیاد است. در هفته اول، اولویت اصلی شما باید جذب اطلاعات باشد، اما در نظر داشته باشید که خود را به چالش بکشید تا ارزش افزوده به روش های بزرگ یا کوچک داشته باشید. در اینجا چند ایده برای شروع وجود دارد:

طرز تهیه قهوه را یاد بگیرید.

این وظیفه معمولاً به عهده شخصی است که روی یک قابلمه خالی می آید. فعال باشید و یاد بگیرید که همه چیز چگونه کار می کند تا اگر آن را خالی کردید، بتوانید یک گلدان تازه بسازید.

از مدیر خود بپرسید که بزرگترین نقطه درد آنها چیست؟

هنگامی که پاسخ را فهمیدید، هفته اول خود را به این فکر کنید که چگونه این بار را کاهش دهید. آن را به زور یا پا روی انگشتان پای کسی ندهید، اما اگر کاری می توانید انجام دهید، آن را انجام دهید.

به مصاحبه های خود فکر کنید.

آیا نیاز خاصی وجود داشت؟ در نظر بگیرید که یک پیشنهاد کوتاه بنویسید که چگونه با آن چالش روبرو می شوید.

ماه اول کار جدید

پس از روزهای هیجان انگیز اولیه کار، وقت آن است که به نقش خود بپردازید. هدف در این ماه اول این است که یاد بگیرید چگونه می توانید مجموعه مهارت های خود را در چالش ها و فرصت های پیش روی این سازمان به کار ببرید.

در ماه اول:

۱. تیم خود را بهتر بشناسید

این مهم است که به ایجاد ارتباطات جدید ادامه دهید و به دیگران نیز اجازه دهید شما را بشناسند. با بودن در کنار تیم جدید خود و مشاهده دقیق نحوه کار و همکاری همه، بینش ارزشمندی در مورد فرهنگ شرکت و گروه به دست خواهید آورد.

۲. سازماندهی کنید و عادت های خوبی برای خود ایجاد کنید

این شغل شروعی تازه و فرصت خوبی برای کنار گذاشتن روتین های قدیمی است. در این هفته های اول تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تقویم و لیست کارهای خود را سازماندهی کنید، چگونه زمان خود را مدیریت کنید و مهارت ها یا تمرین هایی را که می خواهید توسعه دهید.

۳. موفقیت را با مدیر خود تعریف کنید

در چند هفته اول، شما و مدیرتان باید زمانی را برای شفاف سازی انتظارات متقابل خود اختصاص دهید. این شامل درک اینکه چگونه با هم کار خواهید کرد، چگونه منابع مورد نیاز برای انجام کار خود را به خوبی دریافت خواهید کرد و عملکرد شغلی شما چگونه ارزیابی خواهد شد.

در اینجا چند دستورالعمل برای این گفتگوها وجود دارد:

آماده بیایید و از زمان به نحو احسن استفاده کنید.

وقتی به دنبال راهنمایی یا اطلاعات هستید، باید کار هدایت آن مکالمه را به عهده بگیرید.

خود را در جایگاه مدیر خود قرار دهید.

اگر متوجه شدید که انتظارات شما مطابقت ندارد، سعی کنید آن را از منظر آنها ببینید و زمینه هایی را پیدا کنید که همپوشانی یا سازش دارند.

بردهای اولیه را شناسایی کنید.

احتمالاً چیزهای زیادی در بشقاب شما وجود دارد. همانطور که در مورد ارزش های مدیرتان اطلاعات بیشتری کسب می کنید، وظایفی را که از اهداف او پشتیبانی می کند نیز اولویت بندی کنید.

نکته پاداش در ماه اول: متواضع و روشن فکر باشید

وقتی متواضع هستیم، تصدیق می کنیم که نمی توانیم به تنهایی از پس آن برآییم. وقت بگذارید و از افرادی که به شما طناب ها را نشان می دهند تشکر کنید، برای کارهایی که انجام نداده اید اعتبار قائل نشوید و بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش دهید. شما هرگز این کار را دقیقاً در این شرایط انجام نداده اید، بنابراین مهم نیست که چقدر تجربه دارید، ذهن خود را باز نگه دارید.

۹۰ روز اول کار جدید

هدف در چند ماه اول این است که مالکیت نقش جدید خود را به دست بگیرید. در این دوره زمانی، باید خودتان را طوری آماده کنید که بهترین کارتان را انجام دهید.

در ۹۰ روز اول:

۱. خودتان را به چالش بکشید

در بسیاری از موقعیت ها، ما بیش از آنچه تصور می کنیم، قدرت داریم. همانطور که الن لنگر ، استاد روانشناسی هاروارد گفته است:

روانشناسان اجتماعی استدلال می کنند که ما در هر زمان چه کسی هستیم بیشتر به زمینه ای بستگی دارد که در آن قرار داریم. اما چه کسی زمینه را ایجاد می کند؟ هر چه بیشتر حواسمان باشد، بیشتر می‌توانیم زمینه‌هایی را ایجاد کنیم که در آن قرار داریم. وقتی زمینه را ایجاد می‌کنیم، به احتمال زیاد معتبر هستیم. ذهن آگاهی به ما این امکان را می دهد که همه چیز را در یک نور جدید ببینیم و به امکان تغییر ایمان داشته باشیم.

اهداف بلندپروازانه ای را برای خود تعیین کنید، با غوطه ور شدن در موقعیت هایی که از آنها حمایت می کند، در جهت رسیدن به آن اهداف تلاش کنید و این روند را به طور مداوم تکرار کنید – هر بار برای رسیدن به اهداف بالاتر تلاش کنید. ممکن است همیشه به اهدافی که برای خود تعیین کرده اید دست یابید، اما روند به کارگیری خود با قدرت جایی است که رشد شخصی و حرفه ای قابل توجهی رخ می دهد.

۲. تعیین حد و مرز

ممکن است ماه اول کار جدید خود را با به خطر انداختن برخی از مرزهای خود سپری کرده باشید. شاید شما زود آمدید و دیر ماندید یا پروژه های اضافی را برای کمک به دیگران انجام دادید. این یک پاسخ طبیعی در یک محیط جدید است – ما می خواهیم متعهد باشیم تا دیگران ما را بپذیرند.

با این حال، در چند ماه اول کار خود، باید شروع به ایجاد مجدد مرزهایی کنید که شما را قادر می سازد بهترین کار خود را انجام دهید. در حالی که باید به یک بازیکن تیمی ادامه دهید، یادگیری “نه” گفتن به شما کمک می کند روی اهداف خود تمرکز کنید و زمان را به طور موثر مدیریت کنید.

۳. یک بررسی سه ماهه تنظیم کنید

در برخی از سازمان ها، بررسی ۹۰ روزه برای کارکنان جدید یک روش معمول است. حتی اگر کارفرمای جدید شما در این زمان بازبینی رسمی نداشته باشد، ممکن است بخواهید از مدیر خود برای بررسی غیررسمی بخواهید.

این یک راه ساده برای بررسی ارتباط با یکدیگر و تأیید اینکه هنوز در همان صفحه هستید است. در بررسی خود، می توانید وضعیت به روز رسانی اهدافی را که ممکن است در ماه اول خود تعیین کرده اید ارائه دهید. شما همچنین می توانید به آینده نگاه کنید: مدیر شما انتظار دارد در سه ماه آینده به چه نقاط عطفی برسید؟ سال آینده؟

۴. دوباره با همکاران قدیمی ارتباط برقرار کنید

اکنون که شروع به حل شدن در شغل جدید خود کرده اید، زمان بسیار خوبی برای به روز رسانی همکاران سابق و یادگیری آنچه برای آنها اتفاق می افتد است.

حفظ شبکه حرفه ای خود راه خوبی برای حفظ نبض در بازار کار و حرفه شما است. تجزیه و تحلیل خود ما نشان می دهد که ۶۵٪ از افراد شاغل در سه ماه اول شروع کار دوباره به مشاغل جدید نگاه می کنند . ۱این لزوماً به این معنی نیست که اکنون زمان ترک شغل جدید فرا رسیده است. بلکه نشان دهنده زمان طبیعی است که در آن قدم بعدی در حرفه خود را در نظر بگیرید.

نکته ۹۰ روز اول: با خودتان ملایم باشید

باور به خود کلید موفقیت در یک شغل جدید است. بدون شک هنگام تطبیق با ناامیدی ها و اشتباهاتی مواجه خواهید شد. روی چیزهایی که هنوز باید انجامش دهید متمرکز نشوید. در عوض روی اینکه تا چه حد پیش رفته اید و کار سختتان شما را به کجا خواهد برد تمرکز کنید. از این گذشته، کارفرمای جدید شما را برای این شغل انتخاب کرده است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *