بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات آنلاین چیست؟ (با اهمیت و فواید)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات آنلاین یک استراتژی بازاریابی است که به سرعت در حال توسعه است که تقریباً هر شرکتی می تواند در صورت استفاده مؤثر از آن بهره مند شود. از آنجایی که تبلیغات آنلاین فراگیر، مقرون به صرفه و مدیریت ساده است، بسیاری از کسب و کارها می توانند آن را در حوزه خود اعمال کنند و به مخاطبان جهانی دست یابند. درک آنچه که تبلیغات آنلاین مستلزم آن است می تواند به شما کمک کند تا پایگاه مشتری یک شرکت را گسترش دهید، دسترسی و تعامل را افزایش دهید، و در مورد ترجیحات خاص یک مخاطب هدف بیشتر بدانید.

در این مقاله از ایوسی، به «تبلیغات آنلاین چیست؟» پاسخ می‌دهیم، انواع مختلف آن را مورد بحث قرار می‌دهیم، اهمیت آن را شرح می‌دهیم و مزایای مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات آنلاین چیست؟

اگر می‌پرسید «تبلیغات آنلاین چیست؟»، این فرآیند استفاده از اینترنت برای ارسال پیام به مخاطبان هدف است. این اغلب یک ابزار حیاتی برای افزایش ترافیک وب سایت و قرار گرفتن در معرض نام تجاری است و شامل تبلیغات در رسانه های اجتماعی، صفحات نتایج موتورهای جستجو، وب سایت ها، کمپین های ایمیل، تعامل با برنامه و سایر کانال ها می شود. کسب و کارها از تبلیغات آنلاین برای متقاعد کردن مشتریان هدف به انجام یک اقدام خاص مانند خرید استفاده می کنند.

انواع تبلیغات آنلاین

در اینجا چندین نوع معمولاً مؤثر تبلیغات آنلاین وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

تبلیغات رسانه های اجتماعی

پس از ایجاد یک استراتژی جامع بازاریابی رسانه های اجتماعی، می توانید تبلیغات را در این پلتفرم ها در نظر بگیرید. اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ابزارهایی دارند که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کنند تا دسترسی خود را بهبود بخشند و محصولات خود را مستقیماً از پلتفرم تبلیغ کنند. اینها می تواند شامل ابزارهای تحلیلی، پست های تبلیغ شده، تبلیغات محتوای تولید شده توسط کاربر یا کل کمپین های توزیع شده در چندین کانال اجتماعی باشد.

بازاریابی محتوا

یکی دیگر از استراتژی های موثر برای رساندن برند و پیام به مخاطبان هدف، بازاریابی محتوا است. هدف اصلی آن افزایش ترافیک ارگانیک یا بدون پرداخت با بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) وب‌سایت است، اما هنگامی که استراتژی و محتوا درج شد، می‌توانید با پرداخت هزینه برای نمایش محتوا در وب‌سایت‌های مرتبط، دسترسی و تعامل را افزایش دهید. تبلیغات پولی می تواند به افزایش بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا کمک کند. بدون تبلیغات، هزینه های تولید ممکن است بر بازده بالقوه آن غلبه کند.

مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی شکل سنتی تر بازاریابی دیجیتال است، اما همچنان یکی از موثرترین استراتژی های تبلیغاتی است. هنگامی که از ایمیل برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده می کنید، می توانید مستقیماً در صندوق ورودی آنها به آنها دسترسی پیدا کنید. ایمیل‌ها می‌توانند به یک کسب‌وکار اجازه دهند تا خبرنامه‌ها، اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات جدید، و پیشنهادات یا تبلیغات ویژه را برای مشتریان فعلی و بالقوه ارسال کند. ایمیل اغلب یک کانال بازاریابی بسیار مقرون به صرفه است، به همین دلیل است که یکی از مؤثرترین اشکال تبلیغات آنلاین است.

مرتبط: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

SEM تکنیکی برای افزایش دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با پرداخت هزینه برای قرارگیری در موتورهای جستجو است. با سئو تفاوت دارد، یعنی هنر ظاهر شدن تا حد امکان در موتورهای جستجو بدون پرداخت هزینه. کسب‌وکارها می‌توانند اثربخشی سرمایه‌گذاری را بر حسب هزینه هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای هر نمایش (CPI) تعیین کنند.

مرتبط: راهنمای نهایی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

نمایش تبلیغات

هنگامی که تبلیغ خود را در وب سایت های شخص ثالث قرار می دهید، کاربران می توانند با کلیک روی آن به وب سایت شما هدایت شوند. یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین، انتخاب دقیق مکان‌های وب‌سایتی است که موقعیت برند شما را بهبود می‌بخشد. این می تواند تضمین کند که همیشه در سایت هایی که می خواهید ظاهر می شوید، نه در سایت هایی که توسط یک پلت فرم شخص ثالث انتخاب شده اند. برخی سریع‌تر و ساده‌تر عبارتند از هدف‌گیری متنی، که فرآیند انتخاب وب‌سایت‌های مرتبط را بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر خودکار می‌کند، و هدف‌گذاری موضوعی، که شامل انتخاب وب‌سایت‌هایی با محتوای دقیقاً مشابه است.

هدف گذاری مجدد یا بازاریابی مجدد یکی از موثرترین اشکال تبلیغات نمایشی است. برخلاف سایر تبلیغات بنری، تبلیغات هدفمند مجدد برای کاربرانی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند یا قبلاً یک مخاطب در پایگاه داده شما هستند، نمایش داده می شود. این استراتژی می تواند با تمرکز بر کاربرانی که در حال حاضر با محصولات یا خدمات شرکت درگیر هستند، به افزایش تعامل کمک کند.

تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایلی یک اصطلاح گسترده است که شامل تمام اشکال تبلیغاتی است که در دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی ظاهر می شوند. کسب و کارها در این دستگاه ها از طریق تبلیغات متنی ارسال شده از طریق پیامک یا بنرهای تبلیغاتی تعبیه شده در وب سایت تلفن همراه، تبلیغ می کنند. تبلیغات موبایلی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:

اعلان‌های فشاری:

اینها پیام‌های پاپ‌آپ هستند که در دستگاه تلفن همراه ظاهر می‌شوند. آنها همیشه در دسترس مصرف کنندگان هستند، به این معنی که آنها نیازی به استفاده فعال از یک برنامه برای دریافت اعلان های آن ندارند.

متن تصویری و تبلیغات بنری:

وقتی کاربران روی این تبلیغات کلیک می کنند، ممکن است به صفحه تبلیغ کننده هدایت شوند که معمولاً در یک پنجره یا برگه جدید باز می شود.

تبلیغات کلیکی برای دانلود:

هنگامی که مصرف کنندگان روی یکی از این تبلیغات کلیک می کنند، ممکن است به یک فروشگاه برنامه آنلاین هدایت شوند. مقصد توسط سیستم عامل و دستگاه مورد استفاده مصرف کننده تعیین می شود.

تبلیغات کلیک برای تماس:

تبلیغ کنندگان می توانند به کاربران اجازه دهند تا با کلیک بر روی تبلیغات آنها مستقیماً با آنها تماس بگیرند.

تبلیغات کلیک به پیام:

وقتی مصرف کنندگان روی این نوع تبلیغات کلیک می کنند، مستقیماً از طریق پیامک با تبلیغ کننده تماس می گیرند.

چرا تبلیغات آنلاین مهم است؟

تبلیغات آنلاین برای موفقیت بیشتر مشاغل آنلاین بسیار مهم است. کارآفرینان و بازاریابان می توانند از این رسانه تبلیغاتی در حال توسعه برای رشد پایگاه مشتریان خود، ایجاد سرنخ، گسترش دامنه بازاریابی و افزایش سود خود استفاده کنند. در اینجا دلایلی وجود دارد که تبلیغات آنلاین برای بسیاری از شرکت ها مهم است:

دسترسی جهانی

با یک استراتژی تبلیغات آنلاین موثر، تبلیغ فروشگاه تجارت الکترونیک به مخاطبان جهانی ساده است. تبلیغات آنلاین می تواند شما را قادر سازد تا کسب و کاری را فراتر از منطقه خود تبلیغ کنید و اغلب به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید. اینترنت می تواند شما را قادر سازد به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از سفر برای گسترش تجارت خودداری کنید. این می تواند یک شرکت را برای میلیون ها مشتری بالقوه قابل مشاهده کند. همانطور که تجارت حضور آنلاین خود را گسترش می دهد، ممکن است سرنخ های بیشتری ایجاد کند و سود خود را بیشتر کند.

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه بودن تبلیغات آنلاین یکی از مهمترین مزایای آن است. در مقایسه با روش‌های سنتی، معمولاً هزینه کمتری برای تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب‌وکار است. بازاریابی آنلاین اغلب راهی مقرون به صرفه برای بازاریابان برای ارتقای کسب و کارشان است.

مخاطبان هدف

تبلیغات آنلاین همچنین می تواند به شما در شناسایی و جذب علاقه مندترین مشتریان بالقوه کمک کند. ابزارهایی مانند تبلیغات نمایش آنلاین، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات ویدیویی می توانند دسترسی به مخاطبان هدف شما را آسان تر کنند. این ممکن است به شما کمک کند تا سرنخ های اضافی ایجاد کنید و سودآوری کمپین های خود را افزایش دهید.

مشتریان خود را درگیر کنید

اینترنت معمولاً یکی از مؤثرترین بسترها برای دستیابی به مخاطبان هدف شما است. انجام تحقیقات گسترده در مورد مخاطبان هدف می تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدماتی را که آنها به دنبال آن هستند تعیین کنید و درک آنها از محصولات خود را درک کنید. سپس می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

دسترسی به داده ها

با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین، می توانید تعیین کنید که کدام استراتژی برای یک محصول یا خدمات خاص مؤثرتر است. می‌توانید داده‌های مشتری، مانند داده‌های کلیدواژه را تجزیه و تحلیل کنید و زمینه‌هایی را برای بهبود در تبلیغات و استراتژی تبلیغات خود شناسایی کنید. همچنین می توانید برای ارزیابی اثربخشی کمپین، تبدیل ها را به راحتی ردیابی کنید.

سریع و آسان

در مقایسه با بازاریابی و تبلیغات سنتی، تبلیغات آنلاین معمولاً سریع و ساده است. با تبلیغات آنلاین، لحظه ای که کمپین تبلیغاتی شما شروع می شود، ممکن است شروع به دریافت سرنخ های واجد شرایط کنید. این می تواند شما را قادر سازد تا اهداف خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

مزایای تبلیغات آنلاین

هدف اکثر برندها ایجاد حضور در دنیای دیجیتال است. در اینجا دلایل اصلی وجود دارد که تبلیغات آنلاین می تواند به آنها در انجام این امر کمک کند:

  • تأثیر: توانایی تقسیم دقیق مخاطبان آنلاین می تواند تعداد گزینه ها و کانال های موجود برای دستیابی به بازار هدف شما را افزایش دهد و تأثیر بالقوه کمپین های شما را بر آنها افزایش دهد.
  • اندازه گیری و ردیابی: با استفاده از ابزارهای تحلیلی مدرن، می توانید به راحتی کمپین های تبلیغاتی آنلاین را اندازه گیری کنید. اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید ممکن است بیشتر از روش‌های سنتی معرف مخاطبان شما باشد، زیرا محدود به بخش کوچکی از جمعیت نیست.
  • کارایی: حتی با انجام وظایف حیاتی مانند استراتژی و توسعه مواد، مشاغل می توانند تبلیغات آنلاین را نسبتاً سریع اجرا کنند. شما می توانید به راحتی در چند دقیقه در رسانه های مختلف آنلاین تبلیغات ایجاد و منتشر کنید.
  • انعطاف‌پذیری: می‌توانید از تصاویر، ویدیوها و متن برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در هر زمانی از روز، از هر مکانی در سراسر جهان استفاده کنید. پتانسیل یک آگهی می تواند بسیار زیاد باشد اگر کسب و کارها آن را در شبکه مناسب در زمان مناسب منتشر کنند، و تمام این نیاز به یک دستگاه با دسترسی به اینترنت است.
  • مقرون به صرفه: در مقایسه با بودجه مورد نیاز برای تبلیغات آفلاین پر تاثیر، تبلیغات اینترنتی معمولاً به راحتی مقرون به صرفه است.
  • تعامل با کاربر: اینترنت رسانه ای است که می تواند درجات بالایی از تعامل با کاربر را فراهم کند. برندها نه تنها می‌توانند پیام ارسال کنند، بلکه می‌توانند نظرات، لایک‌ها و سؤالات کاربران را نیز دریافت کنند و ارتباطات روان‌تر و فوری‌تری را ممکن می‌سازد که می‌تواند درک کسب‌وکار از علایق، نگرانی‌ها و نظرات کاربران خود را بهبود بخشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *