بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

خبرنامه در مقابل وبلاگ: تفاوت های اصلی چیست؟

خبرنامه ایمیل در مقابل وبلاگ نویسی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برقراری ارتباط موثر اطلاعات می تواند به شما کمک کند به روز رسانی های به موقع را به اشتراک بگذارید، اطلاعات مربوطه را به مخاطبان مورد نظر خود برسانید و با افراد در کسب و کار یا صنعت خود ارتباط برقرار کنید. خبرنامه ها و وبلاگ ها دو رسانه ارزشمند برای به اشتراک گذاری اطلاعات معنادار هستند. انتخاب شما می تواند به مخاطب مورد نظر شما، به موقع بودن اطلاعات و نوع محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید بستگی دارد.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که خبرنامه‌ها و وبلاگ‌ها چیستند، تفاوت‌های اصلی آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم، مزایا و معایب هر روش ارتباطی را توضیح می‌دهیم و نکاتی را ارائه می‌کنیم که به شما کمک می‌کند بهترین قالب را برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود با دیگران انتخاب کنید.

خبرنامه چیست؟

خبرنامه گزارشی است شامل اخبار، به روز رسانی ها و اطلاعات مرتبط با فعالیت های یک سازمان. به طور معمول، شرکت ها خبرنامه های خود را به صورت الکترونیکی و اغلب از طریق ایمیل ارسال می کنند. آنها معمولاً روی موضوعات مورد علاقه تمرکز می کنند، مانند به روز رسانی های مهم برای یک ماه خاص یا توصیه هایی در مورد یک موضوع خاص. آنها ممکن است به مشتریان، کارفرمایان، مشترکین یا اعضا بروند. خبرنامه ها می توانند نمونه ای از ادبیات خاکستری یا اطلاعاتی باشند که با استفاده از کانال های توزیع استاندارد یا روش های انتشار به اشتراک گذاشته نمی شوند.

مرتبط: چگونه یک خبرنامه مؤثر بنویسیم

وبلاگ چیست؟

برخلاف خبرنامه ها، سازمان ها وبلاگ های خود را به صورت آنلاین و معمولاً در وب سایت خود منتشر می کنند. محتوای وبلاگ می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد و هر پست معمولاً حول یک موضوع یا ایده می چرخد. وبلاگ ها معمولاً برای هر کسی که به وب سایت سازمان دسترسی دارد در دسترس است.

مرتبط: استفاده از وبلاگ برای بازاریابی یک کسب و کار

تفاوت بین خبرنامه در مقابل وبلاگ

در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی بین خبرنامه های ایمیل و وبلاگ ها آورده شده است:

دسترسی

یک تفاوت اساسی بین این دو منبع اطلاعاتی این است که چه کسی می تواند به آنها دسترسی داشته باشد. بیشتر سازمان‌ها خبرنامه‌های خود را از طریق ایمیل به اشتراک می‌گذارند، به این معنی که فقط آنهایی که در لیست پستی هستند خبرنامه را دریافت می‌کنند. در مقابل، وبلاگ ها معمولاً در وب سایت خود پست می کنند، جایی که هر کسی می تواند آنها را پیدا کند و به آنها دسترسی داشته باشد. ردیابی تعداد افرادی که یک خبرنامه را می بینند اغلب چالش برانگیز است زیرا سازمان ها معمولاً نمی بینند که آیا کسی ارتباطات اولیه خود را ارسال می کند یا خیر. ردیابی اشتراک‌گذاری‌ها و بازدیدهای وبلاگ اغلب آسان‌تر است.

حضار

یکی دیگر از تفاوت های این دو در مخاطبان آنهاست. بسیاری از سازمان ها از وبلاگ ها برای تثبیت خود در صنعت خود استفاده می کنند. آنها ممکن است در مورد یک موضوع خاص پست کنند، با هدف رتبه بندی بالا در نتایج موتورهای جستجو. پست‌ها ممکن است آموزشی باشند و اطلاعاتی در مورد محصولات و خدماتی داشته باشند که هر کسی از مشتریان بالقوه گرفته تا رقبای صنعتی می‌تواند آن را مشاهده کند. خبرنامه ها مخاطبان مشخصی دارند و ممکن است فقط به مشتریان یا اعضای فعلی بروند.

مرتبط: چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم

دسترسی بالقوه

وبلاگ ها می توانند برای همیشه در یک سایت زنده بمانند مگر اینکه یک شرکت آنها را حذف کند. از آنجایی که پست های وبلاگ نمایانگر صفحات وب خود هستند، می توانند دسترسی و محبوبیت یک وب سایت را افزایش دهند. خبرنامه ها این قابلیت ها را ندارند و دسترسی آنها اغلب به گیرندگان اولیه ختم می شود.

قالب

خبرنامه ها و وبلاگ ها نیز می توانند متفاوت به نظر برسند. هر دو می‌توانند حاوی تصاویر باشند، اما خبرنامه‌ها ممکن است بخش‌های خاصی برای موضوعات یا بحث‌های مختلف داشته باشند. وبلاگ ها اغلب بلوک های متنی با قالب منسجم تر برای پشتیبانی از یک ایده یا نکته واحد هستند.

محتوا

وبلاگ ها معمولاً روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند. آنها ممکن است به دنبال آموزش دیگران در مورد یک ایده یا موضوع باشند. به این ترتیب، آنها می توانند برای بینندگانی که به دنبال اطلاعات در مورد چیزی خاص هستند، جذب شوند. خبرنامه ها اغلب بر اطلاعات به موقع تمرکز می کنند و ممکن است حاوی موضوعات زیادی باشند. به عنوان مثال، یک خبرنامه کارمند می تواند معیارهای ارزشمند، اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده و نکات برجسته یک کارمند را اعلام کند. در مقابل، یک وبلاگ ممکن است یک مفهوم یا ایده تجاری را بدون هیچ گونه انحراف یا بحث عمده مورد بحث قرار دهد.

مرتبط: روند نوشتن: بیش از ۴۵ نکته در مورد نوشتن

قابلیت کاربرد

از آنجایی که وبلاگ ها برای مدت طولانی در یک وب سایت وجود دارند، محتوای آنها اغلب بدون توجه به زمان قابل اجرا است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک وبلاگ در شبکه منتشر کند. حتی اگر خواننده ماه‌ها پس از انتشار به وبلاگ دسترسی پیدا کند، محتوا همچنان قابل اجرا است. خبرنامه ها اغلب به موقع هستند و اخبار مربوط به زمانی که فرستنده نامه را توزیع می کند، مرتبط است. مراجعه به نامه ماه‌ها بعد ممکن است برای خوانندگان مفید نباشد.

مزایا و معایب خبرنامه ها

بسته به اهداف و مخاطبان خاص شما، استفاده از خبرنامه ها می تواند مزایایی برای سازمان ها داشته باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات را با یک گروه خاص به اشتراک بگذارید یا به‌روزرسانی‌های به‌موقع را به اشتراک بگذارید، خبرنامه‌ها می‌توانند منبع مفیدی باشند. یکی از معایب خبرنامه ها این است که به اشتراک گذاشتن آنها با کسانی که خارج از لیست پستی شما نیستند دشوارتر است. اگر می‌خواهید با مشتریان احتمالی در صنعت خود ارتباط برقرار کنید، ممکن است یک خبرنامه متناسب با نیازهای شما نباشد.

مزایا و معایب وبلاگ ها

وبلاگ ها همچنین دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند. مزیت استفاده از وبلاگ این است که می توانید به تعداد بیشتری از افراد دسترسی پیدا کنید. استفاده دقیق از کلمات کلیدی و سازماندهی آن می تواند به این معنی باشد که وبلاگ شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو بیشتری ظاهر می شود و دامنه دسترسی شما را افزایش می دهد و توجه را به سایت شما جلب می کند. یک مشکل می تواند این باشد که استفاده از این روش ها می تواند زمان بر باشد. انجام تحقیق برای انتشار یک وبلاگ موثر می تواند زمان و تلاش زیادی را صرف کند، اما این تحقیق می تواند ارزش آن را داشته باشد تا خود را به عنوان یک منبع معتبر برای خوانندگان معرفی کنید.

نکاتی برای انتخاب بین خبرنامه در مقابل وبلاگ

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب بین خبرنامه و وبلاگ کمک کند:

مخاطب مورد نظر خود را در نظر بگیرید

یکی از راه‌های تعیین بهترین روش برای انتشار اطلاعات این است که در نظر بگیرید که چه کسی می‌خواهد نوشته شما را بخواند. اگر می‌خواهید کسی نوشته‌های شما را ببیند، یک وبلاگ ممکن است بهترین انتخاب برای اهداف شما باشد. اگر گروه منتخبی دارید که ممکن است از آن بهره مند شوند، پس یک خبرنامه را انتخاب کنید.

به هدف محتوای خود فکر کنید

بعد، در مورد هدف خود از توزیع اطلاعات خود فکر کنید. اگر هدف اطلاع رسانی به یک گروه منتخب یا برقراری ارتباط با به روز رسانی های خاص زمان است، می توانید از یک خبرنامه برای ارتباط با مخاطبان هدف خود استفاده کنید. اگر هدف شما انتشار اطلاعات یا تثبیت خود در صنعتتان است، یک وبلاگ ممکن است انتخاب مناسب تری باشد.

مرتبط: چگونه در ۹ مرحله یک تولید کننده محتوایی موفق باشیم؟

مشخص کنید که اطلاعات شما چقدر به موقع است

خبرنامه ها می توانند منبع ارزشمندی برای به اشتراک گذاری اطلاعات به موقع و مرتبط باشند. برای مثال، اگر می‌خواهید درباره گزارش‌های ماهانه، رویدادهای آینده صحبت کنید یا یک دستاورد خاص را برجسته کنید، می‌توانید از یک خبرنامه برای اشتراک‌گذاری آن به‌روزرسانی‌ها استفاده کنید. اگر اطلاعات شما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و می توانید مشاهده کنید که افراد زیادی از محتوای شما پس از انتشار آن سود می برند، از یک وبلاگ برای انتقال ایده های خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *