بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه واکنش به اشتباهات در محل کار

انجام دادن و رویارویی با اشتباهات خود!. آیا شما اشتباه می کنید؟ آیا خودت را قبول داری…

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صرف نظر از سطح تجربه شما، در محل کار ممکن است اشتباه کنید. علیرغم احساسی که ممکن است هنگام مرتکب شدن اشتباه داشته باشید، این فقط انسانی است. هنگامی که درک می کنید که چگونه به درستی پاسخ دهید، به شما این امکان را می دهد که تصویر کلی خود را به عنوان یک حرفه ای در حال کار بهبود ببخشید.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت اجتناب از اشتباه در کار را توضیح می‌دهیم و پاسخ‌های مناسب و نامناسب به این موقعیت‌ها را فهرست می‌کنیم.

موارد مرتبط: مراحلی که باید بعد از انجام اشتباهات در کار انجام دهید

چرا اجتناب از اشتباه در کار مهم است؟

عکس العمل مناسب در برابر یک اشتباه موثرتر است و اغلب مفیدتر از ضرر است. واکنش شما به اشتباهات حتی می تواند به شما این شانس را بدهد که کارفرمای خود را تحت تاثیر قرار دهید. با وجود این، همچنان باید از اشتباه کردن در محل کار خودداری کنید. در برخی موارد، اشتباه کردن منجر به برخورد انضباطی از سوی کارفرمای شما می شود. در اینجا برخی از عواقب وجود دارد که می تواند ناشی از اشتباهات در محل کار باشد:

  • خجالت: اشتباه کردن ممکن است منجر به احساس شرم و خجالت شود. اگر همه افراد در محل کار شما متوجه اشتباه شما شوند، به طور بالقوه می تواند بر شهرت شما تأثیر منفی بگذارد.

  • کاهش اعتبار: وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، می‌تواند در ذهن همکاران و کارفرمایان در مورد توانایی‌های شما تردید ایجاد کند. این می تواند نشان دهد که نمی توانید با موقعیت های سخت کنار بیایید و برای استفاده از مهارت های حل مسئله خود تلاش می کنید.

  • توبیخ شفاهی: برخی از کارفرمایان به کارکنان خود هشدارهای شفاهی می دهند اگر اشتباه آنها به اندازه کافی بر شرکت تأثیر جدی بگذارد. در حالی که همیشه منجر به اخراج نمی شود، بهتر است به طور کلی از توبیخ کلامی خودداری کنید.

  • اخراج: اگر اشتباه شما صدمات جبران ناپذیری به شرکت و وجهه کلی آن وارد کرده است، ممکن است بیکار شوید. این نه تنها بر امور مالی شما فشار وارد می کند، بلکه به این معنی است که باید آن را به کارفرمایان آینده توضیح دهید.

مطالب مرتبط: بعد از اخراج چه باید کرد؟

راه هایی برای واکنش نشان دادن زمانی که در محل کار اشتباه می کنید

صرف نظر از اندازه اشتباه شما، نحوه واکنش شما به یک اشتباه تعیین می کند که چگونه بر آن غلبه کنید و چگونه آینده خود را در شرکت شکل دهید. به خاطر داشته باشید که در حالی که کلمات به اصلاح وضعیت کمک می کنند، اقداماتی که انجام می دهید به همان اندازه – اگر نه بیشتر – تأثیر می گذارند. مطمئن شوید که بعد از اشتباه خود متواضع، اعتماد به نفس و پشیمانی نشان می دهید. در اینجا چند پاسخ مناسب برای زمانی که در محل کار اشتباه می کنید آورده شده است:

همه چیز را در چشم انداز نگه دارید

علیرغم احساس خجالت که ممکن است ناشی از اشتباه باشد، قبل از اقدام یا صحبت، احساسات خود را کنترل کنید. با نگرش و فضای مناسب، حل کردن اشتباهات به شیوه ای حرفه ای آسان تر است. آرامش خود را حفظ کنید و از ساختن صحنه خودداری کنید.

مطالب مرتبط: چگونه از اشتباهات خود درس بگیریم

مشکل را تحلیل کنید

قبل از اینکه عذرخواهی کنید یا اصلاً واکنشی نشان دهید، مشکل را تجزیه و تحلیل کنید و راه حل های ممکن را برای اصلاح وضعیت تعیین کنید. اگر به تنهایی قادر به رفع مشکل هستید، فوراً اقدام کنید. اگر به کمک خارجی نیاز دارید، فرد مناسبی را برای صحبت با او تعیین کنید. سپس، توصیف روشنی از آنچه اتفاق افتاده است، طراحی کنید و از کمک آنها قدردانی کنید. هر چه سریعتر راه حلی پیدا کنید، شانس بیشتری برای اجتناب از تنبیه و عواقب احتمالی خواهید داشت.

یک جلسه خصوصی با رئیس خود داشته باشید

اگر اشتباه شما منجر به عواقب شدیدی شد، ملاقات خصوصی با رئیس خود را در نظر بگیرید تا در مورد موضوع با جزئیات بیشتر صحبت کنید. این به شما این امکان را می دهد که یک مکالمه نشسته داشته باشید که در آن می توانید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید و به آنها تصویر واضحی از آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهید. اگر قبلاً گفته اید متاسف هستید، یک جلسه خصوصی به شما امکان می دهد دوباره عذرخواهی خود را تکرار کنید. به یاد داشته باشید که رئیس شما می داند که اشتباهات فقط انسانی هستند.

صادق باشید

وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، در مورد آن پیشاپیش باشید. به مدیر خود شرح مختصری اما واقعی از آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهید. مطمئن شوید که به شیوه ای واضح و مختصر صحبت می کنید تا آنها نگرانی شما و وضعیت را به طور کلی درک کنند. وقتی با مدیر یا کارفرمای خود صادق باشید، به آنها اجازه می‌دهد در پروژه‌ها و تلاش‌های آینده به شما اعتماد کنند.

مرتبط: صداقت: تعریف و مثال

یک عذرخواهی کوتاه بکنید

وقتی اشتباهی مرتکب می شوید، آن را به طور عمومی تشخیص دهید و ادامه دهید. علیرغم خجالتی که ممکن است احساس کنید، این احتمال وجود دارد که مدیر یا همکارانتان پس از چند روز این اتفاق را به خاطر نیاورند.

به مدیر خود عذرخواهی کوتاهی مانند “اشتباهی مرتکب شدم. با این حال، در تلاش هستم تا مشکل را حل کنم” در نظر بگیرید. این نه تنها نشان دهنده پشیمانی شماست، بلکه نشان می دهد که گام های عملی برمی دارید و خود را مسئول می دانید. علاوه بر این، به مدیر شما این امکان را می دهد که شما را فردی با اعتماد به نفس و مدبر ببیند که برای شرکتی که در آن کار می کند ارزش قائل است.

نحوه جلوگیری از اشتباهات در آینده را در نظر بگیرید

در حالی که هیچ راهی برای اجتناب از اشتباهات برای همیشه وجود ندارد، اقدامات قابل اجرا برای جلوگیری از احتمال وقوع آنها در آینده انجام دهید. در نظر بگیرید که در آخرین اشتباه شما چه اشتباهی رخ داده است و برای مقابله با وضعیت مشابه در آینده چه کاری باید انجام دهید.

سبک کار خود را تنظیم کنید

به‌عنوان یک حرفه‌ای، مهم است که برنامه‌ای را پیدا کنید که به بهره‌وری کلی شما کمک کند. بعد از اینکه اشتباهی مرتکب شدید، مهمتر از همیشه است که تغییری در سبک کاری خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مرتباً جلسات صبحگاهی را از دست می دهید، یک زنگ ساعت زودتر تنظیم کنید تا از شروع روز کاری خود آماده باشید. بهبود تمرکز از طریق تاکتیک های دیگر مانند ورزش مناسب نیز کمک می کند.

واکنش هایی که باید در هنگام اشتباه کردن در محل کار خودداری کنید

درک اینکه چگونه نباید به یک اشتباه در محل کار واکنش نشان دهید، به شما کمک می کند از پاسخ مشابه در آینده جلوگیری کنید. همچنین به شما کمک می کند تا هر گونه آسیبی که ایجاد کرده اید را به حداقل برسانید. در اینجا چند نمونه از پاسخ هایی است که باید هنگام اشتباه در محل کار از آنها اجتناب کنید:

فقط بدون اقدام عذرخواهی کنید

در حالی که مدیران از عذرخواهی قدردانی می‌کنند، اما اقداماتی که برای اصلاح وضعیت انجام می‌دهید نشان می‌دهد که شما فعال هستید و می‌خواهید هر کاری که لازم است انجام دهید تا اوضاع را درست کنید. از یک عذرخواهی ساده که مسئولیت یافتن راه حل برای شما را به عهده آنها می گذارد، خودداری کنید.

اشتباه خود را بپوشان

در حالی که ساکت ماندن در مورد اشتباه خود یا به تعویق انداختن واکنش خود یک راه حل بالقوه کوتاه مدت در اختیار شما قرار می دهد، اما همیشه اینطور نیست. اگر مدیر یا کارفرمای شما متوجه شود، می تواند موضوع را بیش از حد پیچیده کند و نشان دهد که شما آنقدر که آنها را باور می کنید قابل اعتماد نیستید. به جای تمرکز بر شهرت خود، بر شفافیت تمرکز کنید و در نظر بگیرید که اشتباه شما چه تاثیری بر بقیه شرکت می گذارد.

بهانه آوردن

ایجاد بهانه برای اشتباهات خود باعث می شود این تصور باقی بماند که نمی توانید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید. از بین بردن اشتباه خود نیز ممکن است نشان دهد که فکر نمی کنید این یک مشکل بزرگ است و در مورد موقعیت خود جدی نیستید.

مطالب مرتبط: بهانه های خوب و بد برای از دست دادن کار

منحرف کردن سرزنش

از سرزنش دیگران به خاطر اشتباهی که تقصیر خودتان بوده، خودداری کنید. قبول اشتباه خود به کارفرما نشان می دهد که به اندازه کافی بالغ هستید تا در قبال اعمال خود پاسخگو باشید. همچنین روابط کاری شما با همکارانتان را بهبود می بخشد.

بیش از حد صحبت کنید و واکنش چشمگیری نشان دهید

در برخی موارد، واکنش به طور غریزی منجر به صحبت بیش از حد در تلاش برای اصلاح هر چه سریع‌تر وضعیت می‌شود. وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، بهتر است از فریاد زدن و گفتن آن به همه افراد در محل کار خودداری کنید. از احساساتی شدن و تکرار عذرخواهی خود بپرهیزید. در حالی که این واکنش پشیمانی شما را نشان می دهد، همچنین نشان می دهد که به کار خود اطمینان ندارید و تحت فشار به خوبی انجام نمی دهید. علاوه بر این، عذرخواهی مکرر بهره وری را هم برای شما و هم برای همکارانی که با آنها صحبت می کنید کاهش می دهد.

خیلی آرام واکنش نشان دهید

در حالی که حفظ آرامش پس از یک اشتباه مهم است، اما واکنش بیش از حد آرام نشان می دهد که به اندازه کافی به شغل خود برای اصلاح وضعیت اهمیت نمی دهید. همچنین عدم اعتماد به نفس شما را نشان می دهد زیرا نیازی به ارائه راه حل مناسب نداشتید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *