بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ قدمی که باید بعد از اشتباه در محل کار بردارید (با نکات)

انجام دادن و رویارویی با اشتباهات خود!. آیا شما اشتباه می کنید؟ آیا خودت را قبول داری…

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اشتباه کردن در محل کار می تواند به شما در بهبود فرآیندهای خود و ایجاد اعتماد در بین همکارانتان کمک کند. همچنین به اعضای تیم شما نشان می دهد که چگونه با اشتباهات برخورد می کنید و حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. یادگیری مراحل رسیدگی به اشتباهات در محل کار با تیم خود و شناسایی علت اصلی آن اشتباهات می تواند به شما کمک کند از اشتباهات مشابه در آینده جلوگیری کنید.

در این مقاله از ایوسی، در مورد کارهایی که در صورت اشتباه در کار می توانید انجام دهید و نکاتی برای جلوگیری از اشتباهات در آینده صحبت می کنیم.

بعد از اشتباه در محل کار چه باید کرد؟

اگر در محل کار اشتباهی مرتکب شدید، می‌توانید اقدامات خاصی را برای کمک به کاهش تأثیر و جلوگیری از تکرار آن انجام دهید. وقتی متوجه شدید که اشتباه کرده اید، کارهایی که می توانید انجام دهید این است:

۱. به احساسات خود بپردازید

طبیعی است که پس از انجام یک اشتباه در محل کار، کمی ناامیدی یا خجالت را تجربه کنید. با این حال، پیشرفت رو به جلو و انتقال انرژی خود به پاسخگویی مناسب نیز مهم است. چند لحظه برای رهاسازی احساسات منفی و اتخاذ نگرش مثبت وقت بگذارید  تا بتوانید از اشتباه درس بگیرید و در آینده عملکرد بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط:  هوش هیجانی چیست؟ تعریف، عناصر کلیدی و مثال ها

۲. خطا را تصدیق کنید

اعتراف به اشتباه نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز بر سطح  حرفه ای بودن شما تأکید می کند . وقتی اشتباه خود را به دیگران می گویید، مستقیم و صریح باشید. شرایط را توضیح دهید تا مدیر و همکارانتان بفهمند چه اتفاقی افتاده است. به محض اینکه متوجه اشتباه شدید، فوراً با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید تا زمانی برای اصلاح آن داشته باشید.

۳. عذرخواهی کنید

عذرخواهی واقعی از هر کسی که تحت تأثیر اشتباه شما قرار گرفته است، چندین کار را انجام می دهد. این نشان می دهد که شما صمیمانه از اشتباه پشیمان هستید و مسئولیت آن را بر عهده می گیرید. همچنین نشان می دهد که به افرادی که اشتباه شما بر آنها تأثیر گذاشته احترام می گذارید. اگر هر گونه احساس منفی منفی در مورد خطا وجود داشت، یک عذرخواهی واقعی می تواند به بازیابی یک رابطه مثبت کمک کند.

بیشتر بخوانید:  نحوه عذرخواهی حرفه ای برای اشتباه (با مثال)

۴. علت را ارزیابی کنید

به این فکر کنید که چگونه اشتباه رخ داده است. ارزیابی علت خطا می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که چگونه اقدامات شما به آنچه اتفاق افتاده است کمک می‌کند و می‌توانید به راحتی اشتباهات احتمالی را در آینده شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر گزارشی با غلط های املایی ارسال کرده اید، ممکن است به این نتیجه برسید که فرصتی برای بررسی مجدد کار خود نداشته اید. اکنون می‌دانید که قبل از انجام تکالیف خود، زمانی را صرف تصحیح تصحیح کنید.

۵- راه حلی پیدا کنید

در مرحله بعد، زمان آن است که مشکلات ناشی از خطا را برطرف کنید. راه حلی را برای حل مشکلاتی که به دلیل اشتباه رخ داده است شناسایی کنید و راه حل خود را به هر یک از سهامداران کلیدی در میان بگذارید. این می تواند به معنای کار کردن بعد از ساعت کاری یا عذرخواهی شخصی از مشتری باشد. اگر این اشتباه بر همکاران تأثیر گذاشت و کار اضافی را به نقش آنها اضافه کرد، به دنبال راه هایی باشید که بتوانید بار کاری آنها را کاهش دهید. شما می توانید به ایجاد اعتماد در محل کار کمک کنید زیرا نشان می دهید که چگونه مسئولیت کامل اشتباهات را به عهده می گیرید.

مطالب مرتبط:  چگونه بر ترس خود از شکست غلبه کنیم: ۵ استراتژی ساده

۶. برنامه ریزی کنید که دفعه بعد چه کاری انجام دهید

دفعه بعد کارهایی را که می توانید انجام دهید متفاوت ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که اشتباه دوباره تکرار نمی شود. هر چه باعث بروز اشتباه شده است، موضوع را شناسایی کرده و به آن رسیدگی کنید. می توانید برای رسیدن به مهلت مقرر، پروژه را زودتر شروع کنید یا زمانی را برای کار بدون مزاحمت در یک پروژه اختصاص دهید. راه حل را با مدیران خود در میان بگذارید تا آنها اطمینان داشته باشند که شما اقداماتی را برای جلوگیری از اشتباهات مشابه در آینده انجام داده اید.

مرتبط:  تعیین اهداف برای بهبود شغل خود

۷. مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

سلامت جسمی، روانی و عاطفی شما می تواند بر کیفیت کار شما تأثیر بگذارد. وقتی برنامه‌ریزی کردید که چگونه اشتباه خود را اصلاح کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید که انرژی لازم برای تمرکز روی وظایف کاری خود را دارید. به عنوان مثال، می توانید برنامه ریزی کنید که ساعت های بیشتری بخوابید تا هوشیار باشید تا به جزئیات بیشتر توجه کنید. شما همچنین می توانید برای به حداقل رساندن حواس پرتی، مرزهایی بین کار و زندگی شخصی خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:  ۱۴ روش برای تمرین مراقبت از خود در محل کار (و چرا مهم است)

۸. الگوی مثبت کاری ایجاد کنید

هنگامی که اشتباه را برطرف کردید، اقداماتی را انجام دهید که نشان می دهد در حال بهبود سبک کاری خود هستید. دستورالعمل‌های جدیدی را که برای خود تعیین کرده‌اید رعایت کنید تا از اشتباهات مشابه جلوگیری کنید. اگر روشی را پیدا کردید که به‌ویژه خوب کار می‌کند، آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید، که ممکن است آن را نیز مفید بدانند. تنظیم این مثال باعث تشویق بیشتر ارتباطات می شود که می تواند در شناسایی راه هایی برای کاهش احتمال اشتباهات آینده مفید باشد.

مطالب مرتبط:  چگونه از اشتباهات خود درس بگیریم و به نتایج بهتری دست یابیم

نکاتی برای کاهش احتمال اشتباه در محل کار

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش احتمال خطاهای بیشتر در محل کار استفاده کنید:

  • در زمان های بهینه به کار خود توجه کامل داشته باشید. بسته به سطح انرژی شخصی خود، روز خود را طوری ساختار دهید که در زمانی که بیشترین انرژی را احساس می کنید، روی کارهای با اولویت خود کار کنید. استراتژی دیگر این است که در زمانی از روز که دیگران کمتر مزاحم شما می شوند، روی این پروژه ها کار کنید.

  • همه ارتباطات و ارائه ها را دوباره بررسی کنید. هر چه بیشتر عادت کنید قبل از کلیک کردن بر روی دکمه “ارسال” در چت یا ایمیل، خطاها را بررسی کنید، یا اسنادی را چاپ کنید تا دیگران در جلسه بخوانند، اطمینان بیشتری خواهید داشت که ارتباطات شما بدون خطا است.

  • چک لیست ایجاد کنید چک لیست می تواند به شما کمک کند تا از اشتباه کردن جلوگیری کنید، به خصوص برای کارهای تکراری تر. هنگامی که فرآیندی را انجام دادید، هر بار که آن کار را انجام می دهید، مراحل خاصی را در لیست خود دنبال کنید.

  • کار خود را مرور کنید. هر بار که کار یا فرآیندی را به پایان می‌رسانید، مخصوصاً کارهایی که اولویت بالایی دارند، آن را از نظر اشتباه بررسی کنید. در صورت امکان، قبل از مرور پروژه برای آخرین بار، از پروژه فاصله بگیرید تا بتوانید بعداً خطاها را با موفقیت بیشتری شناسایی کنید.

  • استراحت کنید. هر ۹۰ دقیقه تا دو ساعت از محل کار استراحت کنید تا احتمال کار بدون خطا افزایش یابد. سعی کنید از فضای کاری خود فاصله بگیرید تا به طور کامل از مسئولیت های خود خلاص شوید.

  • عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. وقتی روی کارهایی با اولویت بالا کار می کنید، تلفن خود را کنار بگذارید، ایمیل و مرورگرهای غیرضروری خود را ببندید و هر برنامه پیام رسان مرتبط با کار را در حالت «مزاحم نشوید» قرار دهید. یک خودکار و دفترچه یادداشت در دسترس داشته باشید تا افکار نامربوط را بنویسید تا به شما کمک کند تا در انجام وظیفه خود بمانید.

  • سوال بپرس. وقتی کار جدیدی را شروع می کنید یا پروژه جدیدی را شروع می کنید، سوالاتی بپرسید تا بتوانید نقش خود را کاملاً درک کنید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد وظایف خود و مراحلی که قصد انجام آنها را دارید می تواند به شما کمک کند تا احتمال اشتباه را از بین ببرید.

  • یک برنامه زمانی دقیق ایجاد کنید. برای اطمینان از رعایت ضرب‌الاجل‌ها، از تقویمی استفاده کنید که همه کارهایی را که در یک روز، هفته و ماه انجام می‌دهید مشخص می‌کند. حتی می توانید ساعت های خود را برنامه ریزی کنید تا زمان مناسبی را برای هر کار صرف کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *