بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۷ نوع مختلف بررسی بازار موثر

بررسی های تحقیقاتی بازار معمولا چقدر باید باشد؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تحقیق جنبه مهمی از کسب و کار است که به شرکت ها کمک می کند بازار را ارزیابی کرده و استراتژی های بازاریابی موثری را توسعه دهند. با این حال، تکمیل نوع مناسب تحقیق برای یافتن اطلاعات مورد نیاز بسیار مهم است. در این مقاله از ایوسی، بررسی بازار چیست، چرا بررسی‌های بازار مهم هستند و انواع مختلف بررسی‌های بازار که می‌توانید استفاده کنید، بحث می‌کنیم.

بررسی بازار چیست؟

نظرسنجی بازار یک ابزار تحقیقاتی است که به شما امکان می دهد اطلاعات و بازخوردهای مهم را از مشتریان و در مورد آنها جمع آوری کنید. این نظرسنجی ها به متخصصان بازاریابی اجازه می دهد تا درباره ویژگی های کلی مشتری اطلاعات بیشتری کسب کنند. نظرسنجی‌های بازار شامل سؤالاتی برای پرسیدن از مشتریان در مورد چیزهای مختلف است، مانند:

  • مشخصات

  • اولویت ها

  • انتظارات

  • عادات

  • الزامات

  • تجربیات

  • انگیزه ها

بررسی بازار به مدیران بازاریابی کمک می کند تا بازارهای هدف و عادات خرید خود را بهتر درک کنند. این می تواند به شما کمک کند تا بهتر به مشتریان ایده آل خود برسید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. نظرسنجی های بازاریابی همچنین ممکن است به شما در ارزیابی استراتژی های قیمت گذاری و تجزیه و تحلیل رقبا کمک کند. هر یک از این موارد ممکن است به شما در ایجاد کمپین های بازاریابی موثرتر کمک کند.

مطالب مرتبط: راهنمای انجام تحقیقات بازار

چرا بررسی بازار مهم است؟

نظرسنجی‌های بازار برای جمع‌آوری داده‌هایی که ممکن است به شما در تصمیم‌گیری بهتر تجاری کمک کند، مهم هستند. آنها به شما کمک می کنند تا مشتریان و بازار را بهتر درک کنید تا خطر تصمیم گیری های تجاری ضعیف را کاهش دهید. این نظرسنجی ها همچنین ممکن است به شما در ایجاد کمپین های بازاریابی قوی تری کمک کند. این ممکن است در نهایت به شما کمک کند تا از راه اندازی موفق محصول یا خدمات جدید خود اطمینان حاصل کنید.

نظرسنجی بازار مزایای مختلفی را ارائه می دهد، مانند:

  • جمع آوری اطلاعاتی که بر فرآیند تحقیقات بازار تأثیر می گذارد

  • به دست آوردن بازخورد مشتری برای بهبود محصولات یا خدمات

  • شناسایی ویژگی های یک محصول یا خدمات مورد نظر مخاطبان هدف

  • جمع آوری اطلاعاتی که ممکن است در مواد تبلیغاتی یا بازاریابی استفاده کنید

  • درک اینکه چرا مصرف کنندگان تمایل بیشتری به خرید محصولات خاص دارند

  • شناسایی جمعیت شناسی مشتریان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها

  • تعیین انتظارات و نیازهای مشتری

  • درک تقاضای محصول و زنجیره تامین برای بازار هدف شما

مطالب مرتبط: نحوه انجام تحقیقات بازار

انواع بررسی بازار

تحقیقات بازار ممکن است به دو دسته کلی تقسیم شوند. تحقیق اولیه به جمع آوری داده های جدیدی اشاره دارد که قبلاً جمع آوری نشده است. داده‌های ثانویه به جمع‌آوری داده‌های جمع‌آوری‌شده قبلی و استفاده از آن برای حمایت از محتوا یا تلاش‌های شما اشاره دارد.

شرکت ها ممکن است از روش های مختلفی برای بررسی بازار استفاده کنند. برخی از تاکتیک های حضوری مانند گروه های متمرکز یا مصاحبه استفاده می کنند. سایر شرکت ها از روش های آنلاین استفاده می کنند، مانند نظرسنجی ها یا پرسشنامه های ارسال شده از طریق ایمیل، نظرسنجی ها یا پرسشنامه ها در وب سایت های شخص ثالث یا نظرسنجی های رسانه های اجتماعی. برخی از شرکت‌ها هنوز نظرسنجی‌ها یا پرسش‌نامه‌ها را شخصاً ارسال می‌کنند یا از طریق پست ارسال می‌کنند و برخی از شرکت‌ها با مشتریان تماس می‌گیرند.

هر بررسی بازار هدف خاصی را دنبال می کند. در اینجا انواع مختلف بررسی بازار برای استفاده وجود دارد:

تقسیم بندی

نظرسنجی های تقسیم بندی به شما کمک می کند تا مشتریان فعلی و آینده نگر را درک کنید. این نظرسنجی‌ها به شما کمک می‌کند مشتریان را به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم کنید که ویژگی‌های مشترکی دارند، مانند سبک زندگی، جغرافیا، اولویت برند یا استفاده از محصول. نظرسنجی‌های تقسیم‌بندی ممکن است به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چرا مشتریان فعلی محصولات شما را خریداری کرده‌اند، اما مشتریان بالقوه هنوز این کار را نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تقسیم بندی چیست: هر آنچه شما باید بدانید

تحقیق بازار هدف

نظرسنجی های تحقیقات بازار هدف به شما کمک می کند تا گروه های خاصی از مشتریان را بهتر درک کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در تعیین اطلاعات جمعیتی، مانند جنسیت، سن یا درآمد کمک کنند. این نظرسنجی ها همچنین ممکن است به شما در تعیین اندازه بازارهای مختلف کمک کند. این ممکن است به شما کمک کند تا کمپین های بهتری را بر اساس وضعیت فعلی این بازارها و نرخ رشد پیش بینی شده آنها ایجاد کنید.

مرتبط: تحلیل بازار هدف: چیست و چگونه می توان آن را ساخت

فرآیند خرید

نظرسنجی فرآیند خرید مشخص می کند و ردیابی می کند که مصرف کنندگان در فرآیند خرید کجا هستند. آنها تعیین می کنند که آیا مصرف کنندگان در مرحله آگاهی، اطلاعات، ارزیابی، خرید یا تکرار هستند. این نظرسنجی ها ممکن است به شما در درک بهتر انگیزه ها و نرخ های تبدیل مصرف کننده کمک کند.

وفاداری مشتری

نظرسنجی‌های وفاداری مشتریان به تحلیل چرایی وفاداری مشتریان به شرکت شما می‌پردازند. آنها ممکن است در مورد اینکه چرا مشتریان شما را به جای رقبایتان انتخاب می کنند یا اینکه چه چیزی را در مورد محصول یا خدمات شما بیشتر دوست دارند، سؤال بپرسند. این نظرسنجی ها همچنین ممکن است به شما کمک کند میزان وفاداری مشتریان به شرکت خود را اندازه گیری کنید.

مرتبط: ۱۰ بهترین برنامه وفاداری مشتری که کار می کنند (با مثال)

شخصیت خریدار

نظرسنجی شخصیت خریدار به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید. این نظرسنجی ها سوالاتی را در مورد ترجیحات، انگیزه ها و قابلیت های مصرف کننده مطرح می کنند. این ممکن است به شما کمک کند تا شخصیت های خریدار را برای تنظیم بهتر کمپین های بازاریابی خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: ۴ مرحله برای ایجاد شخصیت خریدار شما

تجزیه و تحلیل ویژگی ها یا مفاهیم جدید

بررسی ویژگی ها یا مفهومی جدید تقاضا برای یک محصول را ارزیابی می کند. آنها مشخص می کنند که مشتریان چه مفاهیم یا ویژگی هایی را می خواهند یا استفاده می کنند. این ممکن است به شرکت شما کمک کند تا برای راه اندازی موفق محصول، سازگارترین ویژگی های بازار را انتخاب کند.

تحلیل رقبا

نظرسنجی های تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند تا رقبای خود را بهتر بشناسید. این نظرسنجی ها بررسی می کند که بازار هدف چگونه محصولات یا خدمات سازمان شما را در مقایسه با سازمان های مشابه در بازار می بیند. این ممکن است به شما در شناسایی زمینه های بهبود یافته برای جذب و حفظ مشتریان بیشتر کمک کند.

مرتبط: تحلیل رقابتی چیست؟

فعالیت های فروش

نظرسنجی فعالیت های فروش تاثیر فعالیت های فروش را ارزیابی می کند. این نظرسنجی ها تجربه فروش و اثربخشی فروشندگان شما را بررسی می کند. فروشندگان، مشتریان و سرپرستان فروش اغلب این نظرسنجی ها را برای جامع ترین بازخورد تکمیل می کنند.

ارزیابی قیمت

بررسی های ارزیابی قیمت به شرکت شما کمک می کند تا قیمت های منصفانه را برای محصولات یا خدمات جدید تعیین کند. آنها محدوده قیمت را برای در نظر گرفتن ارزیابی می کنند. این نظرسنجی‌ها همچنین ممکن است نیاز به انواع محصولات یا خدمات موجود با قیمت‌های مختلف را برای ارائه بهتر به بخش‌های مختلف نشان دهد.

ارزیابی خدمات مشتری

نظرسنجی های ارزیابی خدمات مشتری، بازخورد مشتری را برای بهبود اثربخشی تیم خدمات مشتری جمع آوری می کند. این ممکن است به بهبود سطح رضایت مشتری کمک کند. این نظرسنجی‌ها ممکن است شامل سؤالاتی در مورد اینکه نماینده چقدر طول کشید تا مشکل را حل کند و مشتری چقدر از حل مشکل راضی بود، باشد.

بخوانید: ۱۰ نمونه خدمات مشتری برجسته

سنجش آگاهی از برند

نظرسنجی های سنجش آگاهی از برند، آنچه را که مشتریان واقعی و بالقوه درباره شرکت شما می دانند و فکر می کنند، ارزیابی می کند. این نظرسنجی‌ها ممکن است احساس مصرف‌کنندگان نسبت به شما را در مقایسه با رقبایتان تحلیل کند. آنها ممکن است شامل سؤالاتی باشند تا مشخص کنند مصرف کنندگان کم و بیش به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند، به ویژه در مقایسه با رقبای شما.

بیشتر بخوانید: آگاهی از برند چیست؟

گواهینامه ها

نظرسنجی های گواهی به دنبال بازخورد از مشتریان واقعی برای استفاده است. ممکن است بازخورد و اظهارات ارزشمندی دریافت کنید که ممکن است از آنها برای ایجاد وثیقه معتبر استفاده کنید. وثیقه با توصیفات مشتری اغلب باعث ایجاد تبلیغات متقاعد کننده موثر می شود.

تحلیل خرید

نظرسنجی های تحلیل خرید با هدف درک رفتارهای مشتریان فعلی شما انجام می شود. این نظرسنجی ها شامل سوالاتی برای شناسایی انگیزه مشتریان برای حرکت از مرحله علاقه به مرحله خرید است. هدف درک بهتر و بهبود نرخ تبدیل و وفاداری مشتری است.

تولید سرنخ

نظرسنجی‌های تولید سرنخ اثربخشی تیم فروش و فرآیندهای مدیریت رهبری شما را بررسی می‌کنند. آنها به موقع بودن استفاده و پیگیری سرنخ ها و میزان موفقیت شما در واجد شرایط بودن سرنخ های فروش را ارزیابی می کنند. این نظرسنجی به شناسایی راه‌هایی برای بهبود ردیابی و مدیریت سرنخ فروش شما کمک می‌کند.

عادات و موارد استفاده

نظرسنجی عادات و کاربردها درباره رفتار مصرف کننده بیشتر می آموزد. هدف این نظرسنجی ها درک بهتر کاربرد است. آنها شامل سؤالاتی برای تعیین چگونگی، مکان و زمان استفاده مصرف کنندگان از محصولات یا خدمات شرکت شما هستند.

تجزیه و تحلیل تقاضا

نظرسنجی های تحلیل تقاضا، تقاضا برای محصولات یا خدمات و محدوده قیمت بالقوه را ارزیابی می کند. این نظرسنجی ها تعیین می کند که آیا قیمت ها خیلی پایین است یا خیلی بالا. آنها همچنین به تجزیه و تحلیل اینکه چگونه تقاضا برای چیزی ممکن است در بخش‌های مختلف یا موقعیت‌های استفاده متفاوت باشد کمک می‌کنند.

مرتبط: تقاضا در اقتصاد چیست؟ (به علاوه ۷ نوع تقاضا)

اثربخشی پیام تبلیغاتی

نظرسنجی های اثربخشی پیام تبلیغاتی، پاسخ مصرف کننده به تبلیغات شما را بررسی می کند. این نظرسنجی ها اطلاعاتی در مورد احساسات و برداشت های مصرف کننده و میزان موفقیت تبلیغات در برانگیختن مصرف کنندگان برای انجام اقدامات خاص جمع آوری می کند. نمونه هایی از اقدام مصرف کننده ممکن است شامل تکمیل آزمایشی، درخواست اطلاعات بیشتر محصول، آگاهی بیشتر از یک محصول یا خرید مجدد باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *