بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نظریه تغییر لوین چیست؟ مدیریت تغییر ۳ مرحله ای

کرت لوین - سه مرحله تغییر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگام کار در نقش رهبری، استفاده از استراتژی های مدیریت تغییر برای کمک به کارکنان خود برای سازگاری با تغییرات در محل کار بسیار مهم است. تئوری تغییر لوین یک طرح سه مرحله‌ای برای کمک به رهبران کسب‌وکار ارائه می‌کند تا تغییرات را به روشی موفق اجرا کنند. با یادگیری بیشتر در مورد تئوری تغییر لوین، می توانید تعیین کنید که آیا آن را با تیم خود استفاده کنید یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، تئوری تغییر لوین را بررسی می‌کنیم، چرایی اهمیت آن را بررسی می‌کنیم و نحوه اعمال نظریه تغییر لوین را به عنوان یک رهبر در محل کار مورد بحث قرار می‌دهیم.

مطالب مرتبط: ۷ نوع سبک مدیریت محل کار

نظریه تغییر لوین چیست؟

نظریه تغییر لوین یک مدل مدیریت تغییر است که توسط دانشمند علوم اجتماعی کورت لوین در دهه ۱۹۴۰ ایجاد شد. در این نظریه، لوین چگونگی تمایل افراد به واکنش، مقاومت و سازگاری با تغییرات را در طول زمان بیان کرد. او این را با ایجاد یک مدل سه مرحله‌ای نشان داد که با یک بلوک یخ نشان داده می‌شود: یخ زدایی، تغییر و دوباره انجماد. کسب و کارها از این مدل برای برنامه ریزی و نظارت بر تغییرات عملیات تجاری استفاده می کنند. در اینجا چیزی است که در هر مرحله رخ می دهد:

یخ زدایی کنید

مرحله یخ زدایی زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار تصمیم می گیرد تغییراتی ایجاد کند که بر وظایف شغلی روزانه کارکنان تأثیر می گذارد. از آنجایی که کارمندان دارای روال روزانه و روش های خاصی هستند که وظایف شغلی خود را انجام می دهند، این مرحله برای ایجاد تغییرات در آنها مهم است تا بتوانند تمرکز مجدد و آمادگی ذهنی داشته باشند. ممکن است در این دوره مقاومتی وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط: ۲۰ استراتژی برای حفظ کارکنان

تغییر دهید

مرحله تغییر به رویدادی اطلاق می شود که همه یا بیشتر کارکنان تغییرات پیشنهادی را می پذیرند و تعهد خود را به یادگیری نشان می دهند. در این مرحله، عملیات کسب و کار کاهش می یابد زیرا همه باید با نقش ها، سیاست ها یا رویه های جدید سازگار شوند. کارکنان رهبری از این مرحله برای نظارت بر پیشرفت کارکنان استفاده می کنند.

مطالب مرتبط: چگونه تغییرات مخرب را شناسایی و مدیریت کنیم؟

دوباره منجمد کنید

مرحله انجماد مجدد نشان دهنده زمانی است که کارمندان با تغییرات محیط کار روزانه خود آشنا می شوند و عملیات تجاری به سرعت عادی باز می گردد. در این مرحله، رهبران و مدیران شرکت‌ها باید سازمان خود را با تغییراتی که اعمال کرده‌اند «فرخ» کنند تا مطمئن شوند که همچنان در حال استفاده هستند. آنها این کار را با راهبرد راهبردی برای اعمال تغییرات و درونی کردن آنها از طریق سیاست ها و رویه ها انجام می دهند.

مرتبط: ۶ مدل مدیریت تغییر موثر برای شروع گذار در محل کار

چرا نظریه تغییر لوین مهم است؟

تئوری تغییر لوین از این جهت مهم است که یک برنامه استراتژیک برای اعمال تغییر در محل کار ارائه می دهد. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که نظریه تغییر لوین اهمیت دارد:

باعث می شود رهبران کسب و کار مقاومت بالقوه را در نظر بگیرند

مرحله آزادسازی تئوری تغییر لوین، رهبران کسب‌وکار را مجبور می‌کند تا به نحوه واکنش کارکنان به اطلاعیه‌های تغییر فکر کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مطالب اطلاعاتی، ارائه‌ها یا مشوق‌هایی را برای کمک به کاهش اعصاب و ایجاد هیجان در کارکنان برای تغییرات ایجاد کنند.

به رهبران کسب و کار کمک می کند تا KPI را برای نظارت بر پیشرفت توسعه دهند

در ابتدای مرحله تغییر، رهبران کسب و کار باید تعیین کنند که چگونه برای اندازه گیری سازگاری موفق با تغییرات برنامه ریزی می کنند. توانایی آن‌ها در توسعه KPI یا شاخص‌های کلیدی عملکرد به آن‌ها کمک می‌کند تا کارکنانی را که به کمک بیشتری نیاز دارند شناسایی کنند یا اینکه آیا تغییرات ایجاد شده واقعاً به عملیات تجاری کمک می‌کند یا خیر.

اطمینان حاصل می کند که رهبران کسب و کار تغییرات را نهایی می کنند

بخش کلیدی تئوری تغییر لوین، منجمد کردن مجدد یک سازمان برای اطمینان از باقی ماندن تغییرات است. این امر رهبران کسب و کار را وادار می کند تا اقدام کنند و تغییرات را دائمی کنند. این همچنین به کارمندان کمک می کند زیرا مجموعه جدیدی از سیاست ها یا رویه ها را ایجاد می کند تا در روال کاری روزانه خود به آن پایبند باشند.

مرتبط: سازگاری در محیط کار: مزایا و اهمیت

نحوه اعمال نظریه تغییر لوین در محیط کار

از این مراحل به عنوان راهنما برای تعیین نحوه اعمال تئوری تغییر لوین در محل کار استفاده کنید:

مرحله Unfreeze

در مرحله یخ زدایی، روی برنامه ریزی رویکرد خود برای اعلام تغییرات تمرکز کنید و به درک کارکنان کمک کنید. در مرحله unfreeze چه کاری باید انجام دهید:

۱. تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید

در نظر بگیرید که چگونه عملیات فعلی می تواند با فناوری های صرفه جویی در زمان، جریان های ارتباطی بهتر یا عوامل دیگر بهبود یابد. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که بخش شما در بلندمدت از چه نوع تغییراتی سود می برد. راه دیگر برای تعیین تغییرات لازم، بررسی داده های عملکرد برای کل تیم است.

۲. برای کسب اجازه با مدیریت بالا صحبت کنید

قبل از اینکه بتوانید تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید را اعلام کنید، ابتدا باید با مدیریت بالا مشورت کنید تا ببینید نظر آنها چیست. برای اطمینان از جلب حمایت آنها، باید پیشنهادی ایجاد کنید که در آن خط مشی‌ها یا رویه‌های فعلی و اینکه چگونه تغییرات ممکن است عملکردها را بهبود بخشد، ارائه کنید.

۳. مواد ارائه را برای کمک به درک ایجاد کنید

بخش مهمی از مرحله یخ زدایی شامل تهیه اطلاعیه های بخش و ایجاد یادداشت ها و ارائه های اطلاعاتی است. این برای کمک به سؤالات کارکنان و کمک به آنها در درک اجرای ناگهانی تغییر در روال کاریشان مهم است.

۴. واکنش کارکنان به تغییرات را در نظر بگیرید

کارمندان شما ممکن است بسته به نوع نگاه آنها به تغییرات در زمینه وظایف شغلی خود واکنش متفاوتی نشان دهند. برخی از کارمندان ممکن است نسبت به تغییر ابراز هیجان کنند، اما برخی دیگر ممکن است برای پردازش تغییرات و احساس راحتی نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. فکر کردن در مورد واکنش‌های آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا از نظر ذهنی، نقاط صحبت را برای کمک به آن‌ها آماده کرده و توسعه دهید.

۵. تغییر را به اهداف شرکت متصل کنید

اگر کارمندان دلیل تغییرات را درک کنند، ممکن است تمایل بیشتری به پذیرش تغییرات داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که در اطلاعیه خود به نفع این تغییرات برای آنها و شرکت اشاره کرده اید.

۶. بر حمایت خود برای کمک به کارکنان برای سازگاری با تغییرات تاکید کنید

نشان دادن حمایت خود از کارمندان ممکن است به کاهش اعصاب آنها کمک کند و تغییر را به عنوان چیزی مثبت بپذیرند. همچنین کارمندان را تشویق می کند تا با سؤالات یا نگرانی های خود به شما مراجعه کنند.

تغییر مرحله

در طول مرحله تغییر، باید مطمئن شوید که برای کمک به کارکنان برای سازگاری با تغییرات، راهنمایی های مداوم ارائه می دهید. مراحل خاصی را که باید در این مرحله تکمیل کنید مرور کنید:

۱. نحوه برنامه ریزی برای اندازه گیری پیشرفت را تعیین کنید

قبل از اعمال تغییرات، باید مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را برای سنجش پذیرش سیاست‌ها، رویه‌ها یا نقش‌های جدید توسط کارکنان خود ارائه دهید. می توانید KPI ها را با استفاده از برنامه های نرم افزار مدیریت ردیابی کنید.

۲. امکان افزایش ارتباطات برای سوالات کارکنان را فراهم کنید

در طول مرحله تغییر، باید در دسترس کارمندان خود باشید. در دسترس بودن خود را با ایجاد ساعات اداری، باز گذاشتن درب دفتر خود و دور زدن در دفتر برای بررسی کارمندان خود نشان دهید.

۳. پیشرفت را پیگیری کنید و با کارمندانی که به کمک بیشتری نیاز دارند تماس بگیرید

همانطور که کارمندان خود را با شیوه‌های جدید در محل کار وفق می‌دهند، مطمئن شوید که KPIهای خود را بررسی می‌کنید تا مشخص کنید با کدام تغییرات به خوبی سازگار شده‌اند، و با کدام تغییرات هنوز به کمک نیاز دارند.

۴. یک نظرسنجی ناشناس برای جمع آوری بازخورد کارکنان ایجاد کنید

دادن یک روش بازخورد ناشناس به کارمندان به شما امکان می دهد بینش صادقانه ای در مورد اینکه آنها در مورد تغییرات چه فکر می کنند و اینکه آیا ایده های دیگری برای مشارکت دارند یا خیر به دست آورید. همچنین به کارکنان خود نشان می دهد که به آنچه فکر می کنند اهمیت می دهید و برای نظرات آنها ارزش قائل هستید.

مرحله فریز مجدد

در مرحله فریز مجدد، باید اطمینان حاصل کنید که تغییرات به بخشی دائمی از عملیات تجاری تبدیل می شود. این کاری است که در این مرحله باید انجام دهید:

۱. ایجاد انگیزه و پاداش در مورد تغییرات

یک راه عالی برای نهایی کردن تغییرات به عنوان بخشی از عملیات تجاری، اتصال آنها به مشوق ها و سیستم های پاداش است. این تغییراتی را که ایجاد کرده اید به یک پاداش مثبت مرتبط می کند و بر تعامل کارکنان با تغییرات تأثیر می گذارد.

۲. اجرای برنامه های آموزشی برای کمک به افزایش دانش کارکنان در زمینه های تغییر

برنامه های آموزشی به کارمندان اجازه می دهد تا دانش عمیق تری در مورد یک یا چند تغییری که شما اجرا کرده اید به دست آورند. این به افزایش سطح راحتی آنها کمک می کند و به آنها کمک می کند تا با تغییراتی که ایجاد کرده اید راحت تر شوند.

۳. کارکنان را به دلیل سازگاری آنها تحسین کنید

راه دیگر برای نهایی کردن تغییرات در بخش شما این است که به کارمندان بازخورد مثبت برای تلاش هایشان ارائه دهید و به آنها نشان دهید که چگونه این تغییرات تأثیر مثبتی بر شرکت داشته است. این انگیزه کارکنان را برای ادامه کار با تغییرات در محل ایجاد می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. چرا مدل تغییر لوین بهترین است؟

    سادگی مدل تغییر لوین یکی از بزرگترین نقاط قوت آن است. اگر به دنبال یک استراتژی ساده و قابل درک برای کمک به شما و تیمتان برای مدیریت و انطباق با تغییرات هستید، این راهبرد خوبی است که باید در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *