بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

واسطه های تجاری چیست؟ (شامل ۱۱ مثال)

فرهنگ تجارت بین المللی و آداب تجارت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

واسطه های تجاری به شرکت ها کمک می کنند تا محصولات و خدمات خود را به مصرف کنندگان بفروشند و تقریباً در هر صنعتی حضور دارند. اگر علاقه مند به کار به عنوان یک واسطه تجاری هستید یا در مورد تأثیر آنها بر بازار مصرف کنجکاو هستید، دانستن چند نمونه رایج ممکن است مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، نقش یک واسطه تجاری را تعریف می کنیم، در مواقعی که به آن نیاز دارید توضیح می دهیم و نمونه هایی از واسطه های تجاری را ارائه می دهیم.

واسطه ها در تجارت چیست؟

یک واسطه تجاری به عنوان رابط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان عمل می کند. واسطه های تجاری، متخصصان خارجی یا شرکت هایی هستند که محصولات شرکت دیگری را به مشتریان تحویل می دهند یا می فروشند. سطح درگیری یک واسطه با مشتریان و مالکیت محصولی که می فروشد بستگی به نوع واسطه دارد.

بیشتر بخوانید: ۴ نوع واسطه کانال

چه زمانی به یک واسطه تجاری نیاز دارید؟

شرکت های تولیدی به واسطه های تجاری برای کمک به محصولات خود به دست مصرف کنندگان متکی هستند. وقتی شرکتی ابزار یا تمایلی برای ارتباط مستقیم با مشتریان ندارد، به جای آن از واسطه های تجاری استفاده می کند.

از آنجایی که برخی از واسطه‌های تجاری محصولی را که می‌فروشند خریداری می‌کنند یا مالکیت جزئی آن را دارند، شرکت‌هایی که از واسطه‌های تجاری استفاده می‌کنند گاهی می‌توانند قبل از اینکه محصول به خریدار نهایی خود برسد، سود کسب کنند. این می تواند برای تولید کنندگان کوچکتر و برای شرکت هایی که با جنبه مصرف کننده تجارت آشنا نیستند مفید باشد.

نمونه هایی از واسطه های تجاری

واسطه های تجاری در صنعت مصرف بسیار رایج هستند. اکثر برندها و شرکت های پیشرو از واسطه ها استفاده می کنند. در اینجا لیستی از نمونه های رایج، از جمله افراد حرفه ای و انواع شرکت ها آورده شده است:

کارگزاران املاک و مستغلات

کارگزاران املاک و مستغلات با صاحبان املاک برای فروش خانه و زمین همکاری می کنند. این نمایندگان و کارگزاران با خریداران علاقه مند ملاقات می کنند تا به آنها در انجام این خرید کمک کنند.

مشاوران املاک و دلالان هیچ گونه مالکیتی بر ملکی که می فروشند ندارند، اما حق کمیسیون دریافت می کنند. درصد از پیش تعیین شده از فروش ملک، حق کمیسیون را تعیین می کند.

عوامل سرگرمی

عوامل یا مدیران سرگرمی نماینده بازیگران، بازیگران زن، هنرمندان و دیگر متخصصان سرگرمی هستند. عوامل سرگرمی می‌توانند همزمان با چندین متخصص سرگرمی کار کنند و به مشتریان خود کمک می‌کنند تا نقش‌ها، فرصت‌ها و راه‌های دیگری را برای کسب شناخت هنرمند برای کارشان پیدا کنند.

متخصصان سرگرمی، نمایندگانی را استخدام می‌کنند تا به آنها کمک کنند فرصت‌هایی با درآمد بالاتر یا مقیاس بزرگ‌تر از آنچه که به تنهایی به آن دسترسی داشته باشند، به دست آورند. نمایندگان اغلب تماس های حرفه ای خود را دارند که می تواند به مشتریان آنها در حرفه آنها مزیت بدهد.

عوامل ادبی

مانند عوامل سرگرمی، عوامل ادبی با نویسندگان همکاری می کنند تا به ارائه آثار ادبی خود به شرکت های انتشاراتی کمک کنند. از آنجایی که بسیاری از این شرکت های انتشاراتی تماس مستقیم با نویسندگان را نمی پذیرند، عوامل ادبی به افزایش شانس نویسنده برای انتشار کمک می کنند.

نویسندگان با ارسال یک نامه پرس و جو که در آن دست نوشته ای را که امیدوارند منتشر کنند، به دنبال عوامل ادبی می گردند. اگر نماینده ادبی بخواهد بیشتر بیاموزد یا مطالعه کند، تماس بیشتری را آغاز می کند که می تواند به یک شراکت تجاری رسمی منجر شود.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن یک پرسش نامه: نکات و یک مثال

بانکداران سرمایه گذاری

بانکداران سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری ها و تراکنش های کامل اوراق بهادار پولی را مدیریت می کنند. این متخصصان سطح بالا در صنعت مالی متخصص هستند. آنها اقتصاد و بازار سهام را مطالعه می کنند تا هر گونه الگو یا روشی را که می تواند به مشتریانشان در سرمایه گذاری صحیح کمک کند، ردیابی کنند.

افراد و شرکت ها بانکداران سرمایه گذاری را برای ارائه مشاوره در مورد تصمیمات مالی خود استخدام می کنند. خرید، فروش و معامله اوراق بهادار نیازمند مجوز خاصی است که بانکداران سرمایه گذاری دارند. به همین دلیل، مشتریان باید از بانکداران سرمایه گذاری به عنوان واسطه در معاملات بزرگ مالی و سرمایه گذاری خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بانک های سرمایه گذاری چه می کنند؟ تعریف و نقش بانکداران سرمایه گذاری

فروشندگان خودرو

یک فروشنده خودرو در یک نمایندگی خودرو کار می کند تا به صورت انفرادی فروش خودرو انجام دهد. فروشندگان خودرو هیچ مالکیتی در خودروهایی که می فروشند ندارند و اغلب به کمیسیون های فروش متکی هستند.

فروشندگان و نمایندگی‌های خودرو به تولیدکنندگان خودرو اجازه می‌دهند به جای اینکه مجبور باشند برای فروش خودروها با مشتریان کار کنند، روی تولید خودرو تمرکز کنند. از آنجایی که یک خودرو اغلب یک خرید گران است، مشتریان ممکن است احساس راحتی بیشتری با یک فروشنده داشته باشند تا اینکه بدون راهنمایی تصمیم بگیرند.

فروشگاه های مواد غذایی

فروشگاه‌های مواد غذایی نمونه‌ای عالی از واسطه‌های خرده‌فروشی هستند. فروشگاه های مواد غذایی، محصولات و سایر محصولات را از کشاورزان و تامین کنندگان خریداری می کنند تا در فروشگاه های خود ذخیره کنند. این امر راحتی را برای تامین کنندگان و مشتریان مواد غذایی فراهم می کند.

این فروشگاه ها از نظر اندازه و مجموعه محصولات متفاوت هستند. برخی از فروشگاه های مواد غذایی در نوع خاصی از غذاها تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مجموعه ای کلی تر از محصولات را ذخیره کنند. خواربارفروشی های بزرگتر نیز ممکن است به عنوان واسطه برای شرکت های تولیدی متعدد عمل کنند و برندهای مختلفی را برای انتخاب مشتریان ارائه دهند.

مرتبط: ۱۰ نوع مختلف فروشگاه

فروشگاه های بزرگ

فروشگاه های بزرگ واسطه های خرده فروشی هستند که محصولات مختلفی را به فروش می رسانند. فروشگاه‌های بزرگ که اغلب در بخش‌هایی بر اساس محصولات موجود در انبار سازماندهی می‌شوند، می‌توانند غذا، پوشاک، رسانه، لوازم خانگی و سایر کالاها را در یک فروشگاه عرضه کنند.

این فروشگاه ها به عنوان واسطه برای شرکت های متعدد از طیف وسیعی از صنایع عمل می کنند. این برای مصرف کنندگان راحت است، زیرا آنها این گزینه را دارند که برای نیازهای خود فقط از یک فروشگاه بازدید کنند.

مراکز خرید

مراکز خرید متشکل از چندین کسب و کار هستند که همگی در یک ملک فعالیت می کنند. مراکز خرید با میزبانی از انواع فروشگاه ها و رستوران ها در فاصله کمی از یکدیگر به نفع مصرف کنندگان هستند. این مراکز خرید به طرق مختلف به عنوان واسطه عمل می کنند.

اولاً، مراکز خرید با خرده‌فروشان و رستوران‌ها همکاری می‌کنند تا به آن‌ها یک منطقه راحت و پرتردد برای فروش کالا و خدمات بدهند. اگرچه شرکت‌های مرکز خرید مسئولیتی در قبال فروش محصولات ندارند، اما می‌توانند از اجاره‌ای که خرده‌فروشان و رستوران‌ها برای استفاده از ملک می‌پردازند، سود ببرند.

خرده فروشان در مراکز خرید اغلب محصولاتی را که از یک تولید کننده خریداری کرده اند می فروشند. رستوران هایی که در داخل مراکز خرید قرار دارند از واسطه های عمده فروشی و کشاورزان برای تامین غذای خود استفاده می کنند.

دست دوم فروشی ها

فروشگاه‌های صرفه‌جویی شکل منحصربه‌فردی از یک واسطه تجاری هستند، زیرا مصرف‌کنندگان در درجه اول محصولات خود را عرضه می‌کنند. گاهی اوقات، فروشگاه‌های دست دوم برای پوشاک دست دوم و کالاهای خانگی به مشتریان هزینه‌ای جزئی می‌پردازند. سایر فروشگاه‌های صرفه‌جویی منحصراً مبتنی بر اهدا هستند.

فروشگاه‌های ساده به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا از لباس‌های اضافی و کالاهای خانگی خود استفاده کنند و در عین حال جایگزینی برای فروشگاه‌های فست مد ارائه می‌دهند. فروشگاه خود به عنوان واسطه بین عرضه کنندگان محصولات و مشتریانی که آنها را خریداری می کنند عمل می کند.

بخوانید: صفر تا صد دانستنی‌های مربوط به لب تاپ استوک و یا هر سخت افزار دست دوم دیگر

پلتفرم های فروش آنلاین

پلتفرم‌های فروش آنلاین، فروشندگان محصول را به مصرف‌کنندگان متصل می‌کنند. این پلتفرم‌ها به‌ویژه در میان هنرمندان و صنعتگران محبوب هستند، زیرا این پلتفرم می‌تواند به بازاریابی و حمل و نقل کمک کند. اغلب، یک پلت فرم فروش آنلاین دارای موضوعی از محصولات، مانند اقلام دست ساز، برای جذب مشتریان به سایت است. سپس، مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات مختلفی را که فروشندگان جداگانه ارائه می‌دهند، مرور کنند.

پلتفرم‌های فروش آنلاین با دریافت هزینه از سازندگان برای فهرست کردن یک کالا و با در نظر گرفتن درصد مشخصی از هر فروش به عنوان کمیسیون سود می‌برند.

عمده فروشان مواد غذایی

عمده فروشان مواد غذایی اغلب بخشی از یک فروشگاه زنجیره ای هستند که اقلام را به صورت عمده می فروشند. این فروشگاه‌ها به‌ویژه برای محصولات و سایر اقلام غذایی محبوب هستند و اغلب برای کسانی که مهمانی‌های بزرگ یا رستوران‌های محلی را میزبانی می‌کنند، سرو می‌کنند.

عمده فروشان مواد غذایی به عنوان واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمل می کنند. آنها اغلب می توانند محصولات را به صورت عمده از تولید کننده با قیمتی با تخفیف خریداری کنند، سپس عمده فروش ممکن است انتخاب کند که اقلام عمده را با تخفیف به مصرف کنندگان نیز ارائه دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *