ایوسی

۲۰ نکته برای بهبود روحیه شرکت

تقویت روحیه کارکنان

روحیه شرکت عبارت است از ادراک کلی کارکنان، کارکنان و اعضای تیم در محل کار. این ادراکات می تواند شامل احساسات و نگرش ها، چشم انداز و رضایت کلی تیم شما باشد. روحیه بالای شرکت می تواند منجر به نتایج مثبت و افزایش بهره وری شود، با این حال، اگر احساس می کنید که روحیه شرکت شما پایین تر از حد ممکن است، ممکن است اقداماتی را برای کمک به بهبود روحیه کارکنان انجام دهید.

در این مقاله، روش های موثری را یاد خواهید گرفت که می توانید به تقویت روحیه کلی شرکت خود کمک کنید.

چرا روحیه شرکت مهم است؟

روحیه شرکت می تواند عامل مهمی در تعیین بهره وری کلی کارکنان باشد. وقتی روحیه بالا باشد و کارمندان نسبت به محل کارشان احساس خوبی داشته باشند، به احتمال زیاد به تعهدات کاری خود ادامه می دهند و به نقش خود افتخار می کنند. روحیه بالای کارکنان نیز ممکن است تعیین کند که آیا شرکت می تواند کارگران موثر را حفظ کند یا خیر.

۲۰ راه برای کمک به تقویت روحیه کارکنان

لیست زیر شامل ۲۰ روش است که می توانید برای کمک به افزایش روحیه کلی کارکنان خود استفاده کنید:

۱. اجازه دهید تیم شما سفرهای شرکتی را ایجاد کند

اگر سازمان شما به طور منظم ناهار شرکت یا سایر انواع گردش دارد، به کارمندان خود اجازه دهید این فعالیت ها را پیشنهاد یا برنامه ریزی کنند. اغلب، بخش دیگری ممکن است یک رویداد شرکتی، مانند باربیکیو سالانه شرکت را سازماندهی کند. با این حال، ممکن است به کارکنان خود اجازه دهید که مسئولیت معرفی ایده های مختلف برای شرکت در گردش و انتخاب مطلوب ترین فعالیت ارائه شده را بر عهده بگیرند.

۲. ارتباطات ایمیلی را محدود کنید

در حالی که ارتباطات ایمیل ممکن است ابزار مهمی در شرکت شما باشد، اغلب کارمندان ممکن است در هنگام پاسخ دادن به ایمیل‌های تجاری دچار استرس یا اضطراب شوند. به جای برقراری ارتباط همه چیز از طریق ایمیل های شرکت، از برنامه ها و برنامه های ارتباطی حرفه ای استفاده کنید که بسیار شبیه پیام های متنی هستند. این می تواند به کاهش استرس کارکنان کمک کند در حالی که هنوز به سرعت ارتباط برقرار می کنند.

۳. کارکنان خود را دوباره ارزیابی کنید

اغلب، ممکن است کارمندان یا کارکنانی وجود داشته باشند که برای شرکت مناسب به نظر می رسند، اما در واقعیت، ممکن است عاملی برای کاهش روحیه کلی باشند. این ممکن است به صورت ارعاب، نگرش تحقیرآمیز نسبت به همکاران، نظرات تحقیرآمیز یا حتی رویکردهای آزاردهنده ظاهر شود.

به نظارت کارکنان خود در طول روز کاری فکر کنید، و اگر احساس می کنید کارمندانی هستند که این نوع رفتار منفی را نشان می دهند، ممکن است آنها را با کارکنانی که خوش بین و مثبت هستند جایگزین کنید. در نهایت، تعامل بین تیم‌های شما می‌تواند بر روحیه کلی تأثیر بگذارد و با حذف افکار منفی از محل کار، شانس شادتر شدن و بهره‌وری بقیه کارکنان را افزایش می‌دهید.

بیشتر بخوانید: ارزش های اصلی: بررسی اجمالی و مثال ها

۴. از کارمندان خود بازخورد بخواهید

پذیرای پیشنهادات برای بهبود کارمندان خود باشید. می‌توانید نظرسنجی‌های کارکنان را اجرا کنید یا یک بحث ماهانه برگزار کنید تا بشنوید که تیم‌های شما چه فکری می‌کنند و چه چیزی را موفق می‌دانند، نیاز به بهبود دارند یا تغییراتی که فکر می‌کنند برای بهبود رشد کلی شرکت باید انجام شوند. راه‌هایی را برای همکاری کارکنان در برنامه‌های بهبود یا اجرای تغییر پیشنهاد دهید. این نه تنها می تواند به کارکنان شما اجازه دهد که در فرآیند تصمیم گیری احساس مشارکت داشته باشند، بلکه می تواند به کارکنان اجازه دهد تا تأثیر بیشتری بر فرآیندهای درون کسب و کار داشته باشند.

۵. مسیرهای واضح برای ارتقاء ایجاد کنید.

ایجاد یک مسیر روشن برای ارتقاء کارکنان را در نظر بگیرید. چه از طریق مشوق‌های عملکردی مانند ارتقاء سالانه برای رسیدن به سهمیه‌ها یا دستیابی به اهداف تعیین‌شده یا از طریق مدل جمع‌آوری امتیاز باشد، داشتن معیارهای واضح برای کسب ترفیع می‌تواند به ارائه راه‌هایی برای کارکنان شما کمک کند تا در شرکت مشارکت بیشتری داشته باشند و سرمایه‌گذاری کنند.

مطالب مرتبط: طرح بهبود مستمر محل کار: تعریف، تکنیک ها و مثال ها

عوامل تضعیف روحیه کارکنان
عوامل تضعیف روحیه کارکنان

۶. استراحت های ناهار را تشویق کنید یا برنامه هایی را برای وقفه های ناهار طولانی تر تعیین کنید.

اغلب، کارمندان ممکن است از کار خود فاصله نگیرند، اما شما می توانید به تیم خود کمک کنید تا یک قدم از میزهای خود عقب نشینی کنند تا بیرون بروند، یک رستوران محلی جدید را امتحان کنند یا حتی فقط برای پیاده روی برای کشش ماهیچه ها. به طور مشابه، اگر برنامه شما دارای وقفه های کوتاه برای ناهار است، مانند یک ناهار ۳۰ دقیقه ای، ممکن است آن را به ۴۵ دقیقه یا حتی یک ساعت برای ناهار افزایش دهید. این می تواند به کارمندان اجازه دهد تا ذهن خود را تازه کنند و بر خلاقیت آنها تأثیر مثبت بگذارند.

۷. روزهای تعطیل بیشتری را پیشنهاد دهید

گاهی اوقات، درست مانند استراحت کامل ناهار، کارمندان ممکن است در استفاده از روزهای تعطیل خود مردد باشند، به خصوص اگر تعداد آن روزهای تعطیل محدود باشد. ممکن است بیش از ده روز مرخصی معمولی مرخصی با حقوق ارائه دهید، یا چند روز شخصی را در ارتباط با ساعات تعطیلاتی که قبلاً توسط شرکت ارائه شده است، ارائه دهید. این می تواند به کارمندان اجازه دهد تا استراحت کنند، سرحال باشند و با روحیه مثبت به سر کار بازگردند. همچنین می‌توانید تیم خود را تشویق کنید که از ایمیل‌های کاری، چک کردن پیام‌ها یا تمرکز بر فعالیت‌های مربوط به کار در زمانی که از تعطیلات خود لذت می‌برند دوری کنند.

۸. موفقیت ها یا از دست دادن های شخصی را تصدیق کنید

اغلب، زمانی که کارفرمایان آشکارا از آنها به عنوان افراد قدردانی می کنند، روحیه بالاتری را تجربه می کنند، قبل از اینکه از آنها به عنوان کارمندانی که به نفع شرکت هستند قدردانی کنند. در حالی که قدردانی آشکار از دستاوردهای کاری کارکنان خود می تواند روحیه شما را افزایش دهد، اما تشخیص زمانی که کارمندان شما به نقاط عطف در زندگی شخصی خود می رسند نیز می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر یک کارمند از یک نوزاد جدید استقبال می کند یا خانه جدیدی می خرد، ممکن است با تشکر و تبریک به او بگویید که غرور شما به او فراتر از محل کار است.

به همین ترتیب، اگر کارمندی در خانواده خود دچار فقدان یا فوت شده است، حتماً این را تصدیق کنید. حتی ممکن است به کارکنان خود چند روز برای عزاداری پیشنهاد دهید. این قدردانی می تواند به تیم شما این امکان را بدهد که احساس کنند به عنوان یک شخص و همچنین به عنوان عضوی از شرکت ارزش دارند.

۹. سالگرد کارمندان را جشن بگیرید

سالگرد کاری می تواند نقطه عطفی در رابطه بین کارمندان و شرکتی باشد که در آن کار می کنند. ممکن است راهی برای جشن گرفتن سالگرد کاری تیم خود برای حضور در شرکت به مدت یک سال، پنج سال یا حتی ۱۰ سال ایجاد کنید. در حالی که ممکن است نیازی به جشن گرفتن یک سالگرد نداشته باشید، قدردانی و نشان دادن غرور خود به تعهد مستمر کارمندتان به شرکت می تواند به کارکنان شما کمک کند تا از زمانی که برای شما صرف کرده اند احساس قدردانی کنند.

۱۰. آموزش رایگان، توسعه حرفه ای یا بازپرداخت شهریه را ارائه دهید

شما ممکن است آموزش توسعه حرفه ای رایگان یا آموزش مداوم را برای کارگران واجد شرایط ارائه دهید، به خصوص اگر مهارت های آنها با شرایط موقعیت مطابقت داشته باشد در حالی که اعتبار آنها ممکن است نباشد. توسعه حرفه ای و آموزش مداوم نه تنها می تواند به ارائه راه هایی برای پیشرفت و پیشرفت کارکنان کمک کند، بلکه می تواند به آنها نشان دهد که به رشد و توسعه حرفه ای آنها اهمیت می دهید. به طور مشابه، ارائه بازپرداخت شهریه نیز می تواند برای حفظ کارمندان ماهر و متعهد که هنوز در حال کار در جهت اخذ مدرک یا گواهینامه خود هستند، مفید باشد.

مرتبط: ایجاد یک برنامه راهنمایی در محل کار: مراحل و نکات کلیدی

۱۱. سالانه یک برنامه «فرزندتان را به کار بیاورید» ایجاد کنید.

اگر کارمندانی دارید که دارای فرزند هستند، ممکن است برنامه‌ای ایجاد کنید که در آن آنها بتوانند فرزندشان را یک یا دو روز در سال کاری با خود بیاورند. این می تواند به تقویت رابطه بین کارکنان و بخش های مدیریتی با اذعان به اهمیت خانواده آنها کمک کند، که می تواند به تقویت روحیه آنها کمک کند.

۱۲. هدایا یا پاداش ارائه دهید

ممکن است برنامه های پاداش سالانه یا تعطیلات برنامه ریزی شده ایجاد کنید، یا ممکن است هدایایی واضح و بدون قید و شرط ارائه دهید تا به کارکنان خود کمک کنید تا احساس قدردانی کنند. دادن پاداش مالی غیرمنتظره می تواند تأثیر مثبتی بر روحیه کارکنان شما داشته باشد و همچنین به کارکنان نشان دهد که به رفاه و انگیزه آنها اهمیت می دهید.

۱۳. روزهای بازی ایجاد کنید

اغلب در حرفه یک کارمند، ممکن است به نظر برسد که محل کار همه جدیت و تمام کار است. با این حال، یک روز در ماه را در نظر بگیرید که کارکنان شما بتوانند با معرفی روز بازی یا فعالیت های بازی تیمی، از همه کارها خودداری کنند و هیچ بازی نکنند. به عنوان مثال، ممکن است جمعه ها را به عنوان روز بازی روی تخته یا بازی با ورق درآورید یا یک جلسه کارائوکه داشته باشید. فعالیت‌هایی مانند این در نهایت می‌تواند به کارکنان نشان دهد که شما برای سرگرمی و همچنین بهره‌وری در محل کار اهمیت قائل هستید.

۱۴. سیاست های آب و هوایی نامناسب ایجاد کنید

وقتی صحبت از آب و هوای خطرناک می شود، گاهی اوقات کارمندان ممکن است از ترس عواقب در خانه ماندن مردد باشند. ممکن است در صورت وقوع کولاک، رعد و برق شدید، طوفان یا سایر شرایط آب و هوایی خطرناک، در خانه بمانید. کارمندان ممکن است احساس راحتی کنند که یک روز را برای آب و هوای بد بگذرانند، به خصوص زمانی که نشان داده شود ایمنی آنها برای شرکت شما اولویت است.

۱۵. ساعات اداری خود را کاهش دهید

اغلب، بهره‌وری ممکن است به‌عنوان ساعت‌های طولانی کار اشتباه تعبیر شود، در حالی که در واقع، ساعات کاری طولانی‌تر می‌تواند تأثیر منفی بر بهره‌وری داشته باشد. این را اجباری در نظر بگیرید که پس از بسته شدن دفتر، از کارمندان انتظار می رود که به خانه و نزد خانواده های خود بروند. چه تمام وظایف تا پایان روز کاری تکمیل شود یا خیر، کارکنان شما می توانند از محدودیت در کار فراتر از ساعات اداری بهره مند شوند. اگر ساعات اضافه کاری ضروری است، ممکن است به این نکته توجه کنید که اضافه کاری داوطلبانه است و الزامی نیست.

۱۶. تعطیلات کارمندان را در نظر بگیرید

در حالی که روزهای تعطیل می تواند امتیازی برای کار کردن در شرکت شما باشد، ارائه وقفه های طولانی را به شکل تعطیلات در نظر بگیرید. ممکن است به کارکنانی که بیش از پنج سال در شرکت شما بوده اند، یک تعطیلی شش هفته ای پیشنهاد دهید یا برنامه ای برای اجرای برنامه تعطیلات ارائه دهید تا کارمندان بدانند که زمان استراحت آنها در مورد مدت زمانی که در شرکت بوده اند، کجاست.

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ: ساباتیک چیست؟

۱۷. تخفیف یا برنامه های حمایت شده ارائه دهید.

اگر وسیله ای برای این کار دارید، ممکن است به کارمندان خود برای محصولاتی که از شرکت شما خریداری می کنند تخفیف بدهید. همچنین ممکن است پیشنهاد دهید برای چیزهای کوچک مانند مراقبت از کودک، عضویت در باشگاه، حمل و نقل یا یک ناهار هفتگی، هزینه بپردازید. با این وجود، ارائه راه هایی برای پس انداز پول به کارمندان می تواند به آنها بفهماند که به موفقیت مالی خود اهمیت می دهید، که در نهایت می تواند به افزایش روحیه کارکنان کمک کند.

۱۸. تمرینات تیم سازی را اجرا کنید

فعالیت‌های تیم‌سازی نه تنها راه‌هایی را برای کارمندان فراهم می‌کند تا روابط خود را با یکدیگر ایجاد کنند، بلکه فرصت‌هایی را نیز برای کشف نحوه کار با یکدیگر و نقاط قوتی که به عنوان یک تیم برای شرکت به ارمغان می‌آورند، ارائه می‌دهد. چیزهایی مانند صخره نوردی با هم، شرکت در یک فعالیت تیمی در فضای باز مانند قایق رانی یا حتی معرفی یک مهارت جدید که تیم می تواند با هم انجام دهد نیز می تواند به تقویت روحیه شرکت کمک کند.

۱۹. برای تولدها مرخصی پولی پیشنهاد دهید

در حالی که جشن تولد کارمندان می تواند تأثیر مثبتی بر احساس قدردانی اعضای تیم داشته باشد، ممکن است چیزی اضافی به شکل مرخصی با حقوق در روز تولد آنها ارائه دهید. نشان دادن سخاوت خود به این روش در نهایت می تواند بر بهره وری کارکنان تأثیر بگذارد، زیرا کارکنان ممکن است به احتمال زیاد قدردانی خود را از روز تعطیل خود در قالب فداکاری و تعهد بیشتر به شرکت نشان دهند.

۲۰. تفویض وظایف را تشویق کنید

اغلب، کارمندان ممکن است تحت تأثیر تعداد کارها یا مسئولیت هایی که باید در محل کار انجام دهند، غرق شوند. تشویق کارمندان خود به تفویض یا حتی برون سپاری وظایف به دیگر متخصصان در این زمینه را در اولویت قرار دهید تا به آنها کمک کنید بر روی ابتکارات بزرگتر و مرتبط تر تمرکز کنند.

ترتیبی که ایوسی برای مطالعه به شما پیشنهاد می کند

۲۰ نکته برای بهبود روحیه شرکت
خروج از نسخه موبایل