بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ ایده برنامه سلامت کارکنان برای رفاه شرکت

ابعاد سلامتی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سازمان‌ها همیشه به دنبال رقابتی‌ترین راه‌ها هستند تا نه تنها بهترین استعدادها را در صنعت جذب کنند بلکه حفظ کنند و در عین حال کارایی و بهره‌وری شرکت را نیز بهبود بخشند. مزایای کارکنان اغلب یکی از ابزارهایی است که کارفرمایان برای دستیابی به این اهداف از آن استفاده می کنند. برنامه های تندرستی کارکنان یکی از مزایایی است که انگیزه موثری برای بهبود سلامت کارکنان و کمک به کارفرمایان در دستیابی به اهداف خود به اثبات رسانده است.

در این مقاله از ایوسی، همه چیزهایی را که برای کمک به کسب و کارتان برای ایجاد یک برنامه سلامت کارکنان باید بدانید، از جمله فهرستی از مواردی که باید در برنامه شرکت خود گنجانده شود، مورد بحث قرار می دهیم.

برنامه سلامت کارکنان چیست؟

برنامه سلامت کارکنان مجموعه ای از مزایا و فعالیت های محل کار است که برای بهبود یا حفظ سلامت کارکنان یک شرکت در نظر گرفته شده است. اولین اشکال برنامه های تندرستی کارمندان زمانی آغاز شد که کارفرمایان مراکز تناسب اندام یا عضویت در باشگاه و برنامه های ترک سیگار را به کارمندان خود ارائه می کردند. این برنامه‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که به برنامه‌های متنوع‌تر، جذاب‌تر و جامع‌تری تبدیل شده‌اند که بر سلامت کل کارمند تمرکز دارند و می‌توانند مزایای قابل‌توجهی را برای کارفرما فراهم کنند.

مطالب مرتبط: ۷۶ ارزش اصلی که برای محل کار ضروری هستند

چرا یک برنامه سلامت کارکنان ایجاد کنیم؟

ایجاد یک برنامه سلامت کارکنان موثر در مقابل کارفرمایانی که آنها را اجرا می کنند، مزایای متعددی را ارائه می دهد. برخی از مزایایی که کارفرمایان با گنجاندن برنامه های سلامت کارکنان در بسته های مزایای خود دریافت می کنند عبارتند از:

  • توانایی جذب بهتر و حفظ متخصصان بسیار ماهر و با استعداد

  • سطوح بالاتر مشارکت کارکنان که منجر به افزایش کارایی و بهره وری می شود

  • بهبود سلامت کارکنان، که می تواند منجر به کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و کاهش غیبت شود

  • احساس اجتماع و تیم از طریق شرکت در فعالیت های گروهی و مسابقات و داشتن شرکای سلامتی

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک فرهنگ تیمی (با مراحل و نکات)

فهرست ایده های برنامه سلامت کارکنان

انواع مختلفی از مزایا و فعالیت هایی وجود دارد که می توانید در برنامه سلامت کارکنان بگنجانید. برخی از بخش‌های برنامه شما ممکن است پیوسته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است رویدادهای ویژه یک‌باره باشند. همچنین می توانید برنامه سلامت کارکنان خود را به چند دسته تقسیم کنید. در اینجا ۱۰ ایده وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک برنامه عالی سلامتی کارکنان خود را ایجاد کنید:

۱. میان وعده های غذایی و آب را بیشتر در دسترس قرار دهید

بسیاری از کارمندان در طول روز کاری پشت میز خود میان وعده می خورند. با ارائه فقط تنقلات غذایی و آب، شرکت شما به تشویق کارمندان کمک می کند تا میان وعده های سالم تری را در نظر بگیرند و آب بیشتری بنوشند. می توانید سعی کنید میان وعده های مختلفی مانند میوه ها، سبزیجات و گرانولا را ارائه دهید.

همچنین می‌توانید پیشنهادات ویژه‌ای مانند ناهار، میزبانی کلاس آشپزی و درخواست از کارمندان برای ارائه دستور العمل‌های غذایی مورد علاقه خود برای ایجاد یک کتاب آشپزی اداری را امتحان کنید. این فعالیت‌ها علاوه بر کمک به کارمندان در انتخاب غذای بهتر، می‌توانند به افزایش تعامل و روحیه کارکنان نیز کمک کنند.

مرتبط: راهنمای فرهنگ شرکت

۲. برنامه های انعطاف پذیر و/یا کار از راه دور را ارائه دهید

ارائه برنامه کاری منعطف و فرصت کار از راه دور از خانه می تواند به کارکنان شما کمک کند استرس را کاهش دهند و تعادل بین کار و زندگی بهتری ایجاد کنند. وقتی کارمندان مجبور نباشند نگران این باشند که چگونه نیازهای خانواده و برنامه کاری خود را متعادل می کنند، به آنها کمک می کند در حین کار تمرکز و بهره وری بیشتری داشته باشند. مزایایی مانند برنامه های منعطف و کار از راه دور نیز به تقویت روحیه کارکنان و حفظ سطوح بالای حفظ کمک می کند.

مرتبط: راهنمای نهایی برای تعادل بین کار و زندگی

۳. کارکنان را تشویق کنید تا با مراقبت های پیشگیرانه همگام شوند

مراقبت های پیشگیرانه روتین یکی از بهترین راه هایی است که کارکنان می توانند سلامت و رفاه کلی خود را حفظ کنند. مراقبت های پیشگیرانه شامل مواردی مانند انجام معاینات فیزیکی، معاینات سلامتی و واکسیناسیون های معمول است. شما می توانید با ارائه نمایشگاه های بهداشتی که خطرات احتمالی سلامتی را بررسی می کنند و ارائه واکسن های آنفولانزا در محل در طول فصل آنفولانزا، کارکنان خود را تشویق کنید تا مراقبت های پیشگیرانه خود را دنبال کنند. هر کاری که می توانید برای جلوگیری از بیمار شدن کارکنان خود انجام دهید، غیبت در محل کار را کاهش می دهد و بهره وری کارکنان را بهبود می بخشد.

۴. یک برنامه کمک به کارکنان ایجاد کنید

سلامت روانی و عاطفی کارکنان شما جنبه های مهمی از رفاه کلی آنهاست و شما می خواهید که برنامه سلامتی شما نیز در این زمینه کمک کند. یکی از محبوب‌ترین چیزهایی که کارفرمایان در برنامه‌های سلامت کارکنان خود گنجانده‌اند، برنامه کمک به کارکنان (EAP) است. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت نیاز، دسترسی آسان، کم‌هزینه یا رایگان را برای کارمندان به ارائه‌دهندگان سلامت روان مانند مشاوران و درمانگران فراهم کنند.

مطالب مرتبط: برنامه کمک به کارکنان (EAP): مزایا و نحوه عملکرد آن

۵. یک محیط اداری ارگونومیک ایجاد کنید

داشتن یک محیط اداری ارگونومیک می تواند به راحتی کارمندان در محل کار و کاهش درد و آسیب های محل کار کمک کند. شما می‌توانید با ارائه صندلی‌های ارگونومیک، میزهایی که از حالت ایستاده به نشسته تبدیل می‌شوند، تجهیزات اداری ارگونومیک مانند صفحه‌کلیدهای برجسته و آموزش‌های ارگونومیک به کارکنان، محیط اداری ارگونومیک ایجاد کنید.

۶. ایجاد یک محیط کاری مشترک و سرگرم کننده

ایجاد محیط های کاری که کارکنان را به کار و بازی با هم تشویق می کند، می تواند به تقویت روحیه اداری، ایجاد یک محیط تیمی و بهبود مشارکت و بهره وری کارکنان کمک کند.

شما می‌توانید این کار را با ارائه چیدمان صندلی‌های انعطاف‌پذیر که کارکنان را تشویق می‌کند نزدیک به هم بنشینند یا با ایجاد یک اتاق استراحت سرگرم‌کننده که در آن کارکنان می‌توانند تلویزیون تماشا کنند، بازی کنند و با هم استراحت کنند، انجام دهید.

مطالب مرتبط: ۲۱ فعالیت سرگرم کننده برای ایجاد اعتماد برای استفاده با تیم خود

۷. مناطقی داشته باشید که کارکنان بتوانند استرس را از بین ببرند

برای هر محیط اداری مهم است که منطقه ای وجود داشته باشد که در صورت نیاز به کاهش استرس، کارکنان بتوانند به آنجا بروند. این منطقه می تواند به سادگی یک منطقه اداری کوچک و خصوصی باشد که به گونه ای تزئین شده است که محیط آرامش بخشی را فراهم می کند که در آن کارمندان می توانند مدیتیشن، کتاب بخوانند یا استراحت کوتاهی داشته باشند.

۸. به کارمندان اجازه دهید حیوانات خانگی را به محل کار بیاورند

این مزیت یکی از مواردی است که محبوبیت آن به ویژه در میان مشاغل کوچکتر در حال افزایش است. اکثر مردم حیوانات خانگی خود را عضوی از خانواده خود می دانند. اجازه دادن به کارمندان برای آوردن حیوانات خانگی خود به محل کار می تواند سلامت روان آنها را بهبود بخشد و به تقویت روحیه کارکنان در کل دفتر شما کمک کند. می‌توانید با اجازه دادن به کارمندان برای داشتن ماهی پشت میز کارشان یا با پیشنهاد «روز حیوان خانگی خود را به کار بیاورید» چند بار در سال شروع کنید.

بیشتر بخوانید: حیوانات خانگی در محل کار: مزایا، معایب و نکات

۹. برنامه ترک سیگار را تدوین کنید

یکی از محبوب ترین چیزهایی که کارفرمایان در برنامه سلامت کارکنان خود گنجانده اند، یک برنامه حمایتی است که آموزش، ابزار، دستیاران و تشویق لازم برای ترک موفق سیگار را در اختیار کارکنان قرار می دهد.

مطالب مرتبط: چالش های سلامتی شرکت: ۵ ایده (به علاوه نحوه پیاده سازی)

۱۰. مشوق های کارکنان را بگنجانید

برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه خود در برنامه سلامت کارکنان خود، باید مشارکت کارکنان را در برنامه به حداکثر برسانید. یکی از راه‌های انجام این کار، ارائه مشوق‌هایی است که کارکنان را تشویق می‌کند تا در بخش‌های مختلف برنامه سلامت کارکنان شما شرکت کنند. چند نمونه از مشوق هایی که می توانید ارائه دهید پاداش، کارت های هدیه و یک روز تعطیلات اضافی است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *