نماد سایت ایوسی

نحوه ارسال یک ایمیل انبوه به ۳ روش مختلف (به علاوه نکات)

مقایسه بهترین خدمات ایمیل مارکتینگ

مقایسه بهترین خدمات ایمیل مارکتینگ

ایمیل انبوه یک روش رایج ارتباط الکترونیکی است که برای دسترسی به یک گروه بزرگ یا خاص استفاده می شود. این نوع ارتباط به شما امکان می دهد یک جامعه آنلاین قوی ایجاد کنید، به اهداف تبدیل برسید و اعلامیه ها را اعلام کنید. یادگیری بهترین شیوه ها برای ارسال ایمیل های انبوه نیز ممکن است به شما در توسعه و اجرای کمپین های بازاریابی موثر کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف ایمیل انبوه می پردازیم، نحوه ارسال ایمیل انبوه با استفاده از پلتفرم های مختلف را توضیح می دهیم و نکاتی در مورد ایمیل های انبوه ارائه می دهیم.

ایمیل انبوه چیست؟

ایمیل انبوه که به عنوان ایمیل انبوه یا انفجار ایمیل نیز شناخته می شود، معمولاً به ارسال کمپین های ایمیل تبلیغاتی به لیست بزرگی از مخاطبین مانند مشتریان، مشترکین یا سرنخ ها اشاره دارد. آنها برای دستیابی به اهداف خاص مانند تبلیغ یک محصول یا انتقال اطلاعات مهم مفید هستند. چند نمونه از زمانی که ممکن است یک ایمیل انبوه ارسال کنید عبارتند از:

ایمیل‌های انبوه با انواع دیگر ایمیل‌ها، مانند ایمیل‌های خودکار یا تراکنشی که ممکن است بر اساس یک اقدام راه‌اندازی خاص ارسال کنید، متفاوت است. در عوض، ارسال این ایمیل ها مستلزم ایجاد کمپین های خاص با اهداف خاص است. ارسال این ایمیل ها از طریق سرویس های ایمیل عمومی امکان پذیر است، اما ممکن است استفاده از یک نرم افزار خاص یا خدمات ایمیل مارکتینگ مفید باشد. این خدمات ممکن است شامل ویژگی‌های مفیدی مانند تست A/B، کمپین‌های قطره‌ای، گزارش‌های تحلیلی و امکان ارسال ایمیل به حداکثر ۵۰۰۰ مشترک باشد.

مرتبط: ۲۴ نرم افزار بازاریابی ایمیلی (به علاوه ویژگی ها و مزایا)

برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید.

نحوه ارسال ایمیل انبوه در جیمیل

یکی از گزینه های ارسال ایمیل انبوه یا گروهی استفاده از جیمیل است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که توسعه دهندگان قصد داشتند از این پلتفرم برای استفاده شخصی به جای اهداف تجاری استفاده کنند. این گزینه‌های سفارشی‌سازی را محدود می‌کند، از شما می‌خواهد دستورالعمل‌های ایمیل انبوه Gmail را دنبال کنید و از ارسال بیش از ۵۰۰ ایمیل به ۵۰۰ آدرس ایمیل منحصربه‌فرد در مدت ۲۴ ساعت جلوگیری می‌کند.

برای ارسال یک ایمیل انبوه در جیمیل مراحل اساسی زیر را باید دنبال کنید:

  1. Gmail را باز کنید و “نوشتن” را فشار دهید تا یک ایمیل جدید شروع شود.

  2. یک خط موضوع اضافه کنید و متن ایمیل را وارد کنید.

  3. “BCC” را انتخاب کنید تا همه گیرندگان ایمیل را کپی کنید.

  4. هر فردی را که می خواهید ایمیل را برای او ارسال کنید انتخاب کنید یا گروهی از مخاطبین را برای دریافت آن انتخاب کنید.

  5. ایمیل خود را تصحیح کنید و سپس آن را ارسال کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم

نحوه ارسال ایمیل انبوه در Outlook

یکی دیگر از گزینه‌های ارسال ایمیل‌های انبوه، استفاده از Microsoft Outlook است. با این حال، برای استفاده شخصی بیشتر از استفاده تجاری طراحی شده است. این پلتفرم گزینه‌های سفارشی‌سازی و تعداد ایمیل‌هایی را که می‌توانید در روز ارسال کنید به ۳۰۰ ایمیل محدود می‌کند.

مهم است که توجه داشته باشید این روش همچنین نیاز به استفاده از Microsoft Word دارد. در اینجا مراحل اساسی استفاده از Outlook برای ارسال ایمیل انبوه آمده است:

  1. Microsoft Word را راه اندازی کنید و یک سند جدید ایجاد کنید.

  2. کپی ایمیل خود را در سند Word تایپ کنید.

  3. به منوی “Mailings” بروید.

  4. “شروع ادغام نامه” را انتخاب کنید.

  5. از منوی کشویی “پیام های ایمیل” را انتخاب کنید.

  6. به «انتخاب گیرندگان» بروید.

  7. گزینه های “Type a New List”، “Use an Existing List” یا “Choose from Outlook Contacts” را انتخاب کنید.

  8. «پایان و ادغام» را پیدا کنید.

  9. “ارسال پیام ایمیل” را فشار دهید.

  10. دستورات را دنبال کنید تا یک خط موضوع اضافه کنید و یک قالب ایمیل را انتخاب کنید.

  11. “OK” را فشار دهید تا پیام خود را برای مشترکین خود ارسال کنید.

مرتبط: ۵ مرحله برای انجام ادغام ایمیل در Outlook

نحوه ارسال ایمیل انبوه از طریق سرویس ایمیل

هر سرویس ایمیل مراحل خاص خود را برای ایجاد و ارسال پیام های انبوه شما خواهد داشت. در اینجا یک راهنمای کلی برای ایجاد ایمیل های انبوه با استفاده از انواع بسیاری از خدمات ایمیل آورده شده است:

۱. سرویس ایمیل خود را انتخاب کنید

با تحقیق در مورد گزینه های خود برای پلتفرم های بازاریابی ایمیلی، بهترین سرویس پست الکترونیکی را برای کمپین های ایمیل خود تعیین کنید. نیازهای منحصر به فرد سازمان خود را در نظر بگیرید و چه چیزی ممکن است با سیستم های موجود شما بهترین کار را داشته باشد، مانند اینکه آیا پلتفرم دارای افزونه ای است که به طور طبیعی در وب سایت شما ادغام می شود. برخی موارد دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

مرتبط: تست A/B: چیست و فواید آن

۲. لیست خود را اضافه کنید

اکثر سرویس‌های ایمیل به شما این امکان را می‌دهند که فایل‌های csv. یا یک صفحه گسترده با آدرس‌های ایمیل مشترک را آپلود کنید. اگر فهرستی از مشترکین ندارید، بهتر است ابتدا فهرست را بسازید. نمونه هایی از روش هایی که می توانید لیست ایمیل خود را بسازید عبارتند از:

این ممکن است منجر به چندین لیست شود که نیاز به ایجاد و ارسال ایمیل های منحصر به فرد مرتبط با انواع ایمیل های مورد نظر مشترکین دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک لیست ایمیل از خوانندگانی داشته باشید که در خبرنامه هفتگی شما مشترک شده اند و ممکن است لیست دیگری برای کسانی که در خبرنامه های مربوط به موارد جدید در فروشگاه آنلاین شما مشترک شده اند داشته باشید. مهم است که به این اشتراک ها احترام بگذارید و ایمیل های مناسب را برای مخاطبان مناسب ارسال کنید تا از لغو اشتراک افراد جلوگیری شود.

مرتبط: توصیه های نرم افزار بازاریابی ایمیلی (چرا از هاست خود استفاده نکنید)

۳. ایمیل خود را طراحی کنید

پیام خود را طوری طراحی کنید که نشان دهنده برند شما باشد. سعی کنید ایمیل هایی ایجاد کنید که از طراحی وب سایت شما پیروی می کنند. از همان رنگ ها استفاده کنید، آرم وب سایت را اضافه کنید و در صورت امکان از همان فونت موجود در وب سایت خود استفاده کنید. این الگوی سفارشی را ذخیره کنید تا هنگام ایجاد تمام کمپین های ایمیل خود از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید انتخاب کنید که دو طرح مختلف ایجاد کنید تا ببینید کدامیک بهتر عمل می کند. این زمانی است که تست A/B برای کمپین های ایمیل مفید است. این امکان را به شما می دهد تا تجزیه و تحلیل طرح ها را مقایسه کنید تا بفهمید کدام یک تعامل بهتری دارند.

مرتبط: تست ایمیل: چیست، چگونه کار می کند و چرا مهم است

۴. اولین ایمیل خود را ایجاد کنید

برای ایجاد یک ایمیل پویا که خوانندگان شما را درگیر می کند، از متن، تصاویر، ویدئوها و لینک ها استفاده کنید. هنگام ایجاد ایمیل خود، مخاطبان خود را در نظر داشته باشید و پیام هایی را ایجاد کنید که ممکن است بر اساس شخصیت خریدار شما برای خوانندگان ایده آل جذاب باشد. این برای تصمیم‌گیری درباره نوع ایمیلی که باید ارسال شود، مفید است، مثلاً اینکه بهتر است یک ایمیل سنگین با متن کم یا ایمیلی با متن بیشتر با چندین لینک ایجاد کنید.

برخی از نکات دیگر برای ایجاد یک کمپین ایمیل قوی عبارتند از:

نکاتی برای ارسال ایمیل انبوه

در اینجا چند نکته برای ارسال ایمیل های انبوه وجود دارد:

۱. بهترین شیوه ها را دنبال کنید

قبل از ارسال ایمیل انبوه، مطمئن شوید که با قوانین حفاظت از داده‌ها که ممکن است در بازارهایی که مشترکان ایمیل دارید، مانند GDPR، CCPA یا قانون CAN-SPAM اعمال شود، مطابقت دارید . سوء استفاده می تواند منجر به جریمه ها و مجازات های بزرگ شود. همچنین مهم است که بهترین شیوه های ایمیل انبوه را دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان پیام شما را دریافت می کنند و از ارسال یا رفتن ایمیل به پوشه های هرزنامه آنها جلوگیری می کند.

۲. امتیاز اسپم خود را بررسی کنید

امتیاز هرزنامه نشان می‌دهد که فیلترهای هرزنامه چقدر ایمیل‌های شما را پرچم‌گذاری می‌کنند و از رسیدن آنها به صندوق ورودی مشترکین شما جلوگیری می‌کنند. ایمیل های خود را قبل از ارسال آنها برای بررسی امتیاز یک کمپین خاص آزمایش کنید. پیام را در صورت نیاز ویرایش کنید تا پیام به هرزنامه نرود.

۳. ایمیل خود را تست کنید

قبل از ارسال ایمیل خود به لیست مشترکین خود، یک ایمیل آزمایشی برای خود ارسال کنید تا ببینید چگونه به نظر می رسد. بررسی کنید که همه پیوندها کار می کنند و یک موضوع قوی درج کرده اید. به یاد داشته باشید که نحوه نمایش ایمیل را در تلفن و رایانه لوحی مشاهده کنید. همچنین ممکن است ارسال ایمیل برای چند نفر در سازمان خود برای یک فرآیند آزمایش و تصحیح جامع تر مفید باشد.

مرتبط: ۱۴ نوع بازاریابی ایمیلی با مثال

۴. هنگام ارسال فاصله

از ارسال یک‌باره همه ایمیل‌ها برای کمک به جلوگیری از پرچم‌گذاری فیلترهای هرزنامه به عنوان هرزنامه خودداری کنید. بسیاری از سرویس‌های ایمیل به شما این امکان را می‌دهند که تصمیم بگیرید در هر دقیقه چند ایمیل ارسال کنید و اکثر آنها توصیه‌هایی را بر اساس کمپین ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، سرویس ممکن است به شما توصیه کند که ۳۰ در دقیقه ارسال کنید.

۵. از تجزیه و تحلیل استفاده کنید

همانطور که کمپین های ایمیلی را اجرا می کنید، ارزیابی اثربخشی آنها بسیار مهم است. از تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط سرویس ایمیل خود یا ابزاری مانند Google Analytics برای ارزیابی عملکرد ایمیل خود استفاده کنید. به دنبال اطلاعاتی باشید مانند اینکه آیا مشترکین ایمیل‌ها را باز نمی‌کنند، آیا ایمیل‌ها باعث می‌شوند مشترکین لغو اشتراک کنند و کدام ایمیل خوانندگان را تشویق می‌کند تا روی پیوندها کلیک کنند تا به وب‌سایت شما بروند. از آنچه یاد می گیرید برای بهبود کمپین های آینده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معیارهای برتر تجارت الکترونیک برای ردیابی عملکرد

۶. از دامنه یا IP جدید با احتیاط استفاده کنید

دامنه ها و IP های کاملاً جدید هنوز شهرت ندارند، بنابراین ارائه دهندگان خدمات Inbox (ISP) نمی دانند که از آنها چه انتظاری داشته باشند. یک ایمیل انبوه از دامنه یا IP جدید ممکن است آن را به پوشه های هرزنامه خوانندگان شما ارسال کند. قبل از ارسال انبوه پیام برای اولین بار، از یک دامنه قدیمی یا یک IP فعال استفاده کنید.

۷. هدف ایمیل را به وضوح مشخص کنید

قوانین حفاظت از داده ها ایجاب می کند که هدف ایمیل خود را کاملاً روشن کنید. به عنوان مثال، این قوانین شما را از ارائه یک کمپین بازاریابی ایمیلی به عنوان رسید ایمیل تراکنشی منع می کند. همچنین نوشتن خطوط موضوعی واضح و مختصر که از سردرگمی خوانندگان یا ارائه پیام‌ها به عنوان طعمه کلیک جلوگیری کند، مفید است.

۸. لیست های ایمیل را به روز نگه دارید

مهم است که لیست مشترکین ایمیل خود را به روز نگه دارید. این به شما کمک می‌کند از نقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده یا تماس با افراد بی‌علاقه جلوگیری کنید. مطمئن شوید که لیست‌های شما تمیز و متشکل از کاربرانی است که شرکت شما را تکمیل کرده‌اند.

۹. از محتوای عمومی در ایمیل خودداری کنید

در صورت ارسال ایمیل های عمومی یا تکراری، خوانندگان ممکن است کمتر احتمال دارد که ایمیل ها را باز کنند یا با آنها درگیر شوند. در عوض، هدف استفاده از ویژگی‌های شخصی‌سازی برای جذب خوانندگان، ارتقای نرخ کلیک و تبدیل‌های بالاتر و جلوگیری از لغو اشتراک خوانندگان است. برای سفارشی کردن کمپین های ایمیل خود از اطلاعات مربوط به جمعیت، رفتار، علایق و ترجیحات شخصی استفاده کنید.

۱۰. روز و ساعت مناسب را انتخاب کنید

تعیین روز و زمان مناسب برای ارسال ایمیل کمپین یک فرآیند مهم برای کمپین بازاریابی شما برای نرخ تبدیل بهتر است. تعیین روز و زمان مناسب ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشد و زمان ایده آل اغلب بر اساس سازمان شما و ماهیت کمپین متفاوت است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه بهترین روزها برای ارسال کمپین های ایمیلی هستند.

بر اساس تحقیقات مشابه، در اینجا چند زمان موثر برای ارسال ایمیل انبوه شما آورده شده است:

خروج از نسخه موبایل