نماد سایت ایوسی

۱۱ نکته در مورد نحوه سازماندهی میز خود مانند یک حرفه ای

دفتر از راه دور

دفتر از راه دور

حفظ یک فضای کاری سازمان یافته فقط برای نمایش نیست، بلکه در واقع می تواند بهره وری شما را بهبود بخشد و به شما امکان می دهد بر روی اولویت های اصلی روز خود تمرکز کنید.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت داشتن یک میز سازمان یافته را مورد بحث قرار می دهیم و ۱۱ نکته آسان را برای کمک به نظم بخشیدن به میز امروز به اشتراک می گذاریم.

مطالب مرتبط: ۱۲ تکنیک انگیزشی برای محل کار

چرا داشتن یک میز منظم مهم است؟

اگر تا به حال یک سند فوری را گم کرده اید که در زیر انبوهی از کاغذها مدفون شده است، مزایای صرفه جویی در زمان و کاهش استرس سازماندهی دسکتاپ خود را درک می کنید. شما نه تنها کارآمدتر به نظر نخواهید رسید، بلکه زمانی کارآمدتر خواهید بود که همه چیزهایی که نیاز دارید در کنار هم باشند.

موارد مرتبط: ۷ مرحله برای سازماندهی کارهای کاغذی و شل کردن میز

۱۱ نکته در مورد نحوه سازماندهی میز

در اینجا چند راه ساده وجود دارد که می توانید میز خود را سازماندهی کنید و کارایی خود را افزایش دهید:

۱. با یک فضای تمیز شروع کنید

همه چیز را از روی دسکتاپ خود بردارید و سطح را تمیز کنید. گرد و غبار رایانه خود را پاک کنید، صفحه کلید را پاک کنید. به احساس داشتن یک صفحه تمیز برای کار توجه کنید.

۲. همه چیز روی میز خود را مرتب کنید

کامپیوتر و تلفن شما باید بمانند اما آیا به یک سینی گیره کلاسور و یک فنجان با سی خودکار نیاز دارید؟ وسایل میز خود را به دو دسته تقسیم کنید: وسایلی که می خواهید نگه دارید و وسایلی که می خواهید دور بیندازید یا بدهید. وسایلی را که هر روز استفاده نمی کنید به کشوی میز در نظر بگیرید. سطح میز شما باید برای وسایل ضروری روزانه در نظر گرفته شود.

۳. میز خود را تقسیم کنید

برای هر مورد ضروری روی دسکتاپ خود یک فضای تعیین کنید و مطمئن شوید که در پایان روز هر مورد را به فضای خود برگردانید. همچنین باید یک فضای خالی اختصاص دهید که در آن بتوانید مدارک را بررسی کرده و یادداشت برداری کنید.

مطالب مرتبط: بهترین ایده های سازمانی دفتر خانه

۴. گزینه های ذخیره سازی را در نظر بگیرید

اگر دسکتاپ شما تنها فضایی است که برای نگهداری وسایل اداری دارید، ممکن است بخواهید فضای ذخیره سازی اضافی را در نظر بگیرید. پرونده‌هایی که هفته‌ای یک‌بار به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید، نمونه‌های خوبی از مواردی هستند که باید در یک کابینت فایل جابجا شوند. هدست ها، شارژرها و کتاب های مرجع را می توان در قفسه ای نزدیک قرار داد. و یک تابلوی اعلانات فضایی عالی برای یادآوری های مهم و مهم است. فضاهای ذخیره سازی سازمان یافته می توانند مانند میز تمیز شما در زمان صرفه جویی موثری داشته باشند.

۵. کابل های خود را متصل کنید

اجازه ندهید همه کابل های الکترونیکی شما زیر پا قرار گیرند – به معنای واقعی کلمه. اگر کابل‌های درهم در زیر میزتان وجود داشته باشد، می‌تواند باعث سفر شما شود یا باعث شود که نشستن پشت میزتان راحت‌تر شود. روی لوازمی سرمایه گذاری کنید که این کابل ها را سازماندهی و پنهان می کند تا روی اولویت های اصلی خود تمرکز کنید.

۶. صندوق ورودی/خروجی

یک سینی صندوق ورودی/صندوق خروجی ساده می‌تواند به شما کمک کند تا از ضرب‌الاجل‌های جدید و آینده آگاه باشید، و همچنین آنچه را که انجام داده‌اید پیگیری کنید. یک صندوق ورودی درخواست های جدید را از هر سندی که قبلاً روی دسکتاپ شما وجود دارد جدا می کند. فقط مطمئن شوید که صندوق ورودی خود را در پایان هر روز مرور کنید تا هیچ درخواست فوری لحظه آخری را از دست ندهید.

۷. گردش کار خود را اولویت بندی کنید

تنها کاغذ روی دسکتاپ شما باید به پروژه ها و فعالیت های فعال مرتبط باشد. از ماتریس مدیریت زمان Covey برای تعیین اینکه کدام کاغذ باید روی میز شما باقی بماند استفاده کنید: آن را بین کاغذهایی که مهم و فوری هستند، فوری اما نه لزوما مهم، مهم اما نه لزوما فوری، و غیر فوری و غیر مهم تقسیم کنید. هر چیزی که فوری نیست را می توان به کشو، کمد بایگانی یا قفسه منتقل کرد.

۸. یک تماس شخصی اضافه کنید

حتی اگر فضا محدود است، مطمئن شوید که برای یک عکس خانوادگی خاص یا یک یادگاری که باعث لبخند زدن شما می شود، جایی رزرو کنید. لمس‌های شخصی می‌توانند استرس‌زا را در یک روز شلوغ کاهش دهند و به حفظ تعادل سالم کار و زندگی کمک کنند.

۹. یک دفترچه یادداشت را نزدیک خود نگه دارید

یک دفترچه یادداشت بالای میز خود نگه دارید تا بتوانید به راحتی برای خود یادآوری بنویسید یا مواردی را به لیست کارهای خود اضافه کنید. داشتن یک دفترچه یادداشت در دسترس به شما کمک می کند تا اطلاعات مهم را در یک مکان ادغام کنید.

۱۰. یک سطل زباله تهیه کنید

یک سطل زباله را زیر یا کنار میز خود قرار دهید تا بتوانید بلافاصله خودکارها، یادداشت ها و سایر وسایل خشک شده را به محض اینکه به آنها نیاز ندارید دور بیندازید. حتی بهتر، اضافه کردن یک سطل بازیافت کوچک را در نظر بگیرید تا بتوانید بلافاصله کاغذ یا اقلام پلاستیکی را که دیگر نیازی ندارید دور بریزید و آنها را برای بازیافت جدا کنید.

۱۱. مرتباً دوباره ارزیابی کنید

یک میز بدون درهم و برهمی نیاز به نگهداری منظم دارد. علاوه بر مرتب کردن کاغذها به طور روزانه، میز خود را مرتب اسکن کنید تا مطمئن شوید همه چیزهایی که وجود دارد باید آنجا باشد. عادت کنید هر هفته میز خود را مرتب کنید تا مطمئن شوید که میز تمیز و منظم باقی می ماند.

مرتبط: نحوه انجام خودارزیابی (تعریف و مثال)

مقالات مرتبط بیشتر:

خروج از نسخه موبایل