بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۰ قدم برای بهبود زبان بدن در محل کار

راه هایی برای استفاده از زبان بدن در محل کار برای ارتقای شغل خود!

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارتباط غیرکلامی مناسب می تواند به اطمینان از دریافت صحیح پیام های کلامی که بیان می کنید کمک کند. زبان بدن تنها یکی از انواع نشانه‌های غیرکلامی است که می‌تواند به شما کمک کند در تعاملات خود با دیگران با اعتماد به‌نفس‌تر و راحت‌تر ظاهر شوید، اگرچه انواع دیگر ارتباطات غیرکلامی نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. مرور استراتژی‌های توسعه زبان بدن مؤثر می‌تواند به شما در درک زمینه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که زبان بدن چیست، چرا زبان بدن در محیط کار مهم است و چگونه زبان بدن خود را بهبود ببخشید تا خود را با اعتماد به نفس و آرامش در محیط اطراف خود نشان دهید.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن به سیگنال های غیرکلامی اشاره دارد که افراد برای برقراری ارتباط از آنها استفاده می کنند. این نشانه های غیرکلامی شامل عناصری مانند ژست ها، لحن صدا، تماس چشمی و حالت است. به عنوان مثال، هنگامی که با شخص دیگری صحبت می کنید، خم کردن سر به طرفین می تواند نشان دهنده این باشد که دارید گوش می دهید. به همین ترتیب، حفظ حالت ایستاده کمک می کند تا نشان دهید که به آنچه طرف مقابل می گوید علاقه مند هستید. برعکس، نشانه‌های غیرکلامی مانند روی هم زدن بازوها و خمیدن می‌توانند به عنوان حالت تدافعی تلقی شوند یا نشان دهند که شما به گفتگو بی‌علاقه هستید.

مطالب مرتبط: نحوه خواندن زبان بدن (با نشانه های غیرکلامی جایگزین)

چرا زبان بدن در محل کار مهم است؟

زبان بدن یکی از بسیاری از نشانه های غیرکلامی است که بر نحوه درک مردم از شما در محل کار تأثیر می گذارد. زبان بدن به تقویت و تأکید بر پیام‌هایی که می‌فرستید کمک می‌کند و معنای بیشتری ایجاد می‌کند. با این حال، اگر نشانه‌های غیرکلامی که شما می‌رسانید با پیام شفاهی شما همسو نباشد، زبان بدن می‌تواند برخی فرضیات را رد کند. آگاه شدن از زبان بدنی که هنگام برقراری ارتباط با همکاران و مدیران استفاده می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که پیامتان به طور موثر ارائه می‌شود و از احتمال ایجاد پیامی ترکیبی از زبان بدن منفی یا حتی ارسال پیامی که قصد ارسال آن را نداشتید، جلوگیری کنید. با یادگیری نحوه استفاده از زبان بدن به نفع خود می توانید:

  • ارتباط بهتری در تیم خود ایجاد کنید
  • بهتر است درک کنید که دیگران وقتی با شما صحبت می کنند واقعا چه احساسی دارند
  • تأثیر مثبت بیشتری بر مشتریان و ارباب رجوعان خود ایجاد کنید
  • یک تصویر حرفه ای در سازمان خود ایجاد کنید

چگونه زبان بدن را بهبود ببخشیم

در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای بهبود زبان بدن خود انجام دهید:

۱. خودآگاهی را تمرین کنید

یکی از اولین قدم هایی که باید برای بهبود زبان بدن خود بردارید، دستیابی به حس عمیق تری از خودآگاهی است. هنگامی که با افراد صحبت می کنید یا در مورد موضوعات خاصی بحث می کنید، به رفتارهای خود و پیام های غیرکلامی که می توانید ارسال کنید توجه داشته باشید. با تمرین خودآگاهی، می‌دانید که باید مراقب کدام رفتارها باشید و باید روی تمرین کردن بیشتر تمرکز کنید.

۲. شانه های خود را شل کنید

گام دیگری که می توانید برای بهبود زبان بدن خود بردارید این است که شانه های خود را شل کنید و به آنها اجازه دهید تا به ارتفاع راحت بیایند. شانه های خیلی بلند می توانند شما را عصبی به نظر برسانند، در حالی که شانه های افتاده می توانند این تصور را ایجاد کنند که شما غمگین هستید. از جایی که شانه هایتان در حال حاضر نشسته اند آگاه باشید و اجازه دهید به حالت طبیعی بروند.

۳. پشت خود را صاف کنید

برای اطمینان از اینکه فردی که با او ارتباط برقرار می‌کنید به آنچه می‌گوید و گوش می‌دهد علاقه دارید، مهم است که بلند بنشینید و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. یک راه خوب برای اطمینان از قرار گرفتن گردن در موقعیت مناسب این است که به خود یادآوری کنید که چانه خود را بالا نگه دارید.

۴. از وضعیت بدنی مناسب استفاده کنید

حفظ وضعیت بدنی مناسب برای نشان دادن ظاهر اعتماد به نفس مهم است. هر زمان که در حال مکالمه با شخص دیگری هستید، مطمئن شوید که صاف نشسته یا ایستاده اید و از وضعیت بدنی مناسب استفاده می کنید.

۵. کمی به داخل خم شوید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به طرف مقابل نشان دهید که به مکالمه علاقه دارید این است که هنگام صحبت کردن، کمی یاد بگیرید. با این حال، مهم است که بدانید چقدر به آن متمایل شده اید، زیرا خم شدن بیش از حد می تواند طرف مقابل را ناراحت کند یا تصور اشتباهی ایجاد کند. به همین ترتیب، خم شدن بیش از حد می تواند شما را دور به نظر برساند.

۶. بازوهای خود را روی هم باز کنید

برای اینکه به فردی که با او صحبت می کنید نشان دهید که مطمئن هستید و راحت هستید، مهم است که بازوهای خود را روی هم باز کنید. بسته به اینکه نشسته اید یا ایستاده، ممکن است بخواهید آنها را در دامان خود جمع کنید یا در پهلوی خود پایین نگه دارید. همچنین می‌توانید دست‌هایتان را با دست‌های گره‌شده پشت سرتان بگیرید، که می‌تواند اعتماد به نفس را به شما منتقل کند.

۷. لبخند بزنید

هنگامی که برای اولین بار به کسی معرفی می شوید و در طول مکالمه، در صورت لزوم، لبخند بزنید. در طول مکالمه مراقب حالات چهره خود باشید، زیرا یک چهره خنثی اغلب می تواند به صورت اخم ظاهر شود. صرف کمی چرخاندن گوشه های دهان می تواند حالتی آرام و دلپذیر به شما بدهد.

۸. تماس چشمی برقرار کنید

ارتباط چشمی با فردی که با او صحبت می کنید بسیار مهم است. با این حال، اجتناب از تماس چشمی بیش از حد نیز مهم است. یک ترفند ساده برای اطمینان از برقراری تماس چشمی مناسب این است که به اندازه کافی به چشمان فرد نگاه کنید تا قبل از اینکه به دور نگاه کنید، به رنگ چشم او توجه کنید. این استراتژی به شما اطمینان می دهد که تماس چشمی مناسبی برای مدت زمانی طبیعی و راحت برای هر دو طرف برقرار کنید.

۹. آینه طرف مقابل باشید

راهبرد دیگر برای اطمینان از اینکه فردی که با شما در حال گفتگو است احساس راحتی می کند این است که زبان بدن و سایر نشانه های غیرکلامی او را منعکس کنید. به عنوان مثال، می توانید با لحنی که آنها استفاده می کنند مطابقت داشته باشید و وضعیت بدن آنها را منعکس کنید. حتی آینه کاری ظریف می تواند به آرامش بیشتر طرف مقابل کمک کند.

زبان بدن: راهی نوین به سوی ارتباطات قوی و موثر

دانلود کتاب: زبان بدن: راهی نوین به سوی ارتباطات قوی و موثر
فرمت: pdf
حجم: ۱.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات: ۱۳۴ صفحه
این کتاب به شما با استفاده از تکنیک‌های بهبود زبان بدن، نحوه شناسایی نشانه‌های زبان بدن و تفسیر آن‌ها، کاربرد زبان بدن در محیط کار و ارتباط با همکاران، زبان بدن به عنوان یک ابزار قدرتمند در روابط عاطفی و عشقی، زبان بدن در مذاکرات و حل تعارضات، تکنیک‌های بهبود زبان بدن و تمرین آن، استفاده از زبان بدن در سخنرانی و ارائه‌ها و تأثیر ذهن بر زبان بدن و برعکس را آموزش می دهد. قیمت کتاب به صورت دستیار قابلیت پذیرش سفارشات نسخه چاپی بوده و دقیقاً مشخص نشده است.

الان دانلود کنید!

۱۰. از دستان خود استفاده کنید

بیشتر مردم هنگام مکالمه روزمره از حرکات دست استفاده می کنند. حتی زمانی که در یک محیط حرفه ای هستید، باید از حرکات دست برای تأکید بر برخی کلمات و عبارات به طور طبیعی استفاده کنید.

۱۱. به آرامی حرکت کنید

از سرعت حرکت خود آگاه باشید. پیاده روی و حرکت آهسته تر می تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس و آرام به نظر برسید.

۱۲. آهسته صحبت کنید

مردم تمایل دارند وقتی عصبی هستند سریعتر صحبت کنند. با صحبت کردن آهسته و با دقت، احساس اعتماد به نفس ایجاد کنید. این همچنین تضمین می کند که فردی که با او صحبت می کنید می تواند شما را درک کند. هنگامی که نکات کلیدی را بیان می کنید سرعت خود را کم کنید و در صورت نیاز حتی به صورت دوره ای مکث کنید تا افکار خود را جمع آوری کنید.

۱۳. سر به صورت دوره ای تکان دهید

تکان دادن سر راه خوبی است برای اینکه به فردی که با او صحبت می کنید نشان دهید که به حرف های او گوش می دهید و درگیر هستید. این یک روش غیرکلامی برای تشویق آنها به ادامه صحبت هایشان است و به آنها منتقل می کند که با پیامی که به اشتراک می گذارند موافق هستید یا به آن علاقه دارید، که می تواند به افزایش اعتماد به نفس آنها کمک کند.

۱۴. مراقب حرکات بی قراری باشید

از حرکاتی که انجام می دهید آگاه باشید و تمام تلاش خود را برای آرامش انجام دهید. برخی از انواع رایج حرکات بی قراری، ضربه زدن به انگشتان یا تکان دادن پا یا پای شماست. ایجاد یک حس قوی از خودآگاهی می تواند به شما کمک کند در برابر این موارد محافظت کنید.

۱۵. نوشیدنی خود را کم کنید

اگر نوشیدنی را در دست دارید، از جایی که آن را در دست دارید، آگاه باشید. نگه داشتن یک نوشیدنی یا هر چیز دیگری جلوی قلب شما باعث می شود که دور و مراقب به نظر برسید. نوشیدنی خود را پایین بیاورید و آن را به پهلو، کنار پای خود نگه دارید.

۱۶. انرژی تراوش کنید

هنگامی که برای اولین بار با کسی ملاقات می کنید، مهم است که سطح انرژی که از خود بیرون می دهید را افزایش دهید. مردم اغلب بر این باورند که سطح انرژی بالاتری نسبت به آنچه که هستند نشان می دهند. با عمدی بودن در مورد افزایش سطح انرژی که هنگام درگیر شدن با شخص دیگری در مکالمه از خود بیرون می دهید، می توانید احساس اطمینان کنید که سطح انرژی بالایی را که می خواهید نشان می دهید.

۱۷. از یک دست دادن مناسب استفاده کنید

اگر با فرد جدیدی ملاقات می کنید، همیشه از یک دست دادن محکم استفاده کنید یا با دست دادن شخصی که ملاقات می کنید مطابقت دهید. این به شما کمک می کند خود را به شیوه ای حرفه ای نشان دهید و فردی را که ملاقات می کنید راحت تر می کند.

۱۸. با فردی که با او صحبت می کنید روبرو شوید

هنگامی که درگیر مکالمه هستید، مهم است که با شخصی که مستقیماً با او صحبت می کنید روبرو شوید. رو به رو شدن از آنها می تواند این تصور را القا کند که شما نسبت به آنچه می گویند بی علاقه هستید یا حواس شما پرت شده است. همچنین به نحوه اشاره پاهای خود توجه داشته باشید و آنها را در جهت موقعیتی که با آن صحبت می کنید نشان دهید.

۱۹. فاصله مناسب را حفظ کنید

به زبان بدن فردی که با او صحبت می کنید توجه داشته باشید. به عنوان مثال، آنها ممکن است برای شنیدن بهتر شما به سمت شما متمایل شوند یا از شما دور شوند. از این نشانه‌ها برای درک بهتر فاصله مناسب استفاده کنید.

۲۰. زبان بدن دیگران را مطالعه کنید

در نهایت، زبان بدنی که دیگران از آن استفاده می کنند، به خصوص زبان افرادی که شما را تحسین می کنید، مطالعه کنید. به نحوه نگه داشتن خود، لحن صدایشان و رفتارهایی که استفاده می کنند توجه داشته باشید. خودتان تقلید از آن نشانه های غیرکلامی را تمرین کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *