بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه انجام مقدمات (با مثال ها و نکات)

معرفی نامه چیست و چگونه می نویسید؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مقدمه یک مهارت اجتماعی و حرفه ای مهم است و همه می توانند از یادگیری روش مناسب برای انجام مقدمه بهره ببرند. چه در حال معرفی دو یا چند نفر به یکدیگر باشید، چه در حال معرفی یک ایده یا مفهوم جدید در یک جلسه یا نیاز به معرفی خود به دیگران، تهیه و تمرین مقدمه‌های مختلف می‌تواند باعث شود که وقتی زمان انجام یکی از آنها می‌رسد، احساس اطمینان بیشتری کنید.

در این مقاله از ایوسی، به نحوه تهیه و ارائه یک مقدمه عالی با نکات و مثال ها می پردازیم.

مقدمه چیست؟

مقدمه روشی مودبانه برای شروع مکالمه و ایجاد ارتباط بین خود و شخص دیگری یا بین دو یا چند نفری است که می شناسید و یکدیگر را نمی شناسند. مقدمه ها توضیح می دهند که شخصی که معرفی می کنید کیست و افرادی که آنها را معرفی می کنید باید در مورد آنها بدانند.

مطالب مرتبط: چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم

اهمیت مقدمه

مقدمه ها مهم هستند زیرا به افراد کمک می کنند در کنار یکدیگر احساس راحتی کنند. وقتی برای اولین بار با فردی که نمی‌شناسید ملاقات می‌کنید، یک مقدمه می‌تواند به شما کمک کند با فردی که نمی‌شناسید گفتگو کنید، شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید و اولین تصور مثبت از شخصیت خود ایجاد کنید. هنگامی که شما دو یا چند نفر را به یکدیگر معرفی می کنید، یک معرفی عالی می تواند منجر به یک بحث معنادار و ایجاد ارتباط پایدار شود.

مطالب مرتبط: ۷ نکته برای معرفی خود در یک رویداد شبکه (به همراه مثال)

نحوه انجام مقدمات

این مراحل را برای ارائه یک مقدمه عالی دنبال کنید:

  1. نام شخصی را که قصد معرفی او را دارید بیان کنید.

  2. آنها را از قصد خود آگاه کنید.

  3. نام شخصی که معرفی می شود را ذکر کنید.

  4. در صورت لزوم، اطلاعات اضافی را ارائه دهید.

۱. نام شخصی را که قصد معرفی او را دارید بیان کنید

روش مودبانه برای شروع یک مقدمه این است که با نام شخصی که با او معرفی می کنید شروع کنید. در بیشتر موقعیت‌ها، این فردی است که سن بالاتری دارد، موقعیت بالاتری دارد یا شما طولانی‌ترین زمان را می‌شناسید. اگر خود را به کسی که برای اولین بار با او ملاقات می کنید و نام او را نمی دانید معرفی می کنید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

مطالب مرتبط: نکات و ترفندهای خود معرفی (با مثال)

۲. آنها را از قصد خود آگاه کنید

بیانیه بعدی شما باید هر دو طرف را از قصد شما برای معرفی آنها به یکدیگر آگاه کند. در اینجا چند نمونه از عبارات وجود دارد که می توانید از آنها برای اطلاع رسانی به دیگران که در حال ارائه مقدمه هستید استفاده کنید:

  • “دوست دارم ببینمتان…”

  • ” باعث خوشحالی است که …”

  • “می خواهم معرفی کنم…”

  • “من می خواهم ارائه کنم …”

  • “میتونم معرفی کنم…”

  • “میتونم ارائه بدم…”

  • “این هست…”

  • “اسم من هست…”

عبارتی که برای استفاده در این مرحله انتخاب می‌کنید ممکن است بر اساس افرادی که معرفی می‌کنید و تنظیماتی که در آن معرفی انجام می‌شود، تغییر کند.

۳. نام فردی که معرفی می شود را ذکر کنید

پس از اطلاع طرفین از قصد خود برای معرفی، نام شخصی را که معرفی می کنید ذکر کنید. در بیشتر موقعیت‌ها، این فرد معمولاً جوان‌تر است، عنوان پایین‌تری دارد یا کسی که کمترین چیزی را درباره او می‌شناسید. اگر بیش از دو نفر را به یکدیگر معرفی می کنید، نام هر فرد را به ترتیب رتبه بندی که از بالاترین رتبه شروع می شود و به سمت پایین تر می شوید، ذکر کنید.

۴. در صورت لزوم، اطلاعات اضافی را ارائه دهید

در نهایت، به هر دو طرف اطلاعاتی در مورد یکدیگر ارائه دهید که می تواند به آنها در برقراری ارتباط یا شروع گفتگو کمک کند. می توانید از جزئیاتی مانند علایق مشترک هر دو طرف، رابطه شما با هر یک از طرفین یا مدت زمانی که هر فرد را می شناسید استفاده کنید.

نمونه هایی از معرفی

در اینجا چند نمونه از مقدمه های خوب وجود دارد که می توانید در موقعیت های مختلف از آنها استفاده کنید:

  • معرفی متخصصان یا همکاران در رده های مختلف

  • معرفی یک حرفه ای یا خودتان به یک مشتری یا مشتری

  • معرفی افراد در محیط های معمولی و اجتماعی

  • معرفی یک نفر به گروهی از افراد

معرفی متخصصان یا همکاران در رده های مختلف

هنگامی که در حال معرفی متخصصان تجاری یا همکاران در رده‌های مختلف به یکدیگر هستید، معمولاً بهتر است فردی را که کمترین تجربه را دارد یا دارای عنوان پایین‌تر در سازمان یا صنعت است به شخصی که بیشترین تجربه را دارد معرفی کنید. میزان تجربه یا اینکه چه کسی عنوان رتبه بالاتر را دارد. اگر خود را در یک محیط حرفه ای معرفی می کنید، معمولاً بهتر است نام و نام خانوادگی خود را همراه با عنوان خود ذکر کنید. در اینجا چند نمونه هستند:

  • “آقای توکلی، مایلم شما با خانم منجم ملاقات کنید. خانم منجم به عنوان دستیار اداری به سازمان ما می پیوندد. منجم، آقای توکلی از زمان تاسیس سازمان ما در هشت سال پیش تا کنون با سازمان ما بوده است. او در یک ورودی شروع به کار کرد. در سطح موقعیت قرار گرفت و اکنون مدیر فروش ما است.”

  • “سلام، خانم لوئیس، نام من پیتر مندوزا است. من به عنوان مدیر حسابداری در بخش استخدام کارآموزی می کنم. از آشنایی با شما خوشحالم.”

همانطور که این مثال‌ها نشان می‌دهند، اطلاعات اضافی که در طول یک معرفی حرفه‌ای ارائه می‌کنید، معمولاً به عنوان یا مدت زمانی که در سازمان یا صنعت سپری می‌شود، مربوط می‌شود.

معرفی یک همکار تجاری یا خودتان به یک مشتری یا مشتری

وقتی یک همکار تجاری یا خودتان را به مشتری یا مشتری معرفی می کنید، همیشه ابتدا با مشتری یا مشتری صحبت کنید. این استاندارد حرفه ای است حتی زمانی که شما مشتریان یا مشتریان را به اعضای رده بالای سازمان خود معرفی می کنید. مثلا:

  • “خانم نلسون، خوشحالم که شما را به رئیس مدیریت حساب خود، خانم مورگادو معرفی کنم. خانم مورگادو، خانم نلسون به تازگی قراردادی یک ساله با سازمان ما برای مدیریت رسانه های اجتماعی و تولید محتوا برای رستوران محلی امضا کرده است. دارای غذاهای مد روز و پذیرایی است.”

  • “آقای گومز، خوشحالم که شما را با خانم تیلور کینگ آشنا می کنم. خانم کینگ مربی شخصی معتبری است که شما برای رسیدن به اهداف خود با آن کار خواهید کرد. خانم کینگ، این آقای گومز است. هدف او ایجاد یک برنامه غذایی سالم و یافتن یک برنامه تمرینی ایمن و موثر برای کمک به کاهش وزن اضافی و ساخت ماهیچه هایش.

معرفی خود یا همکارتان به مشتری نشانه احترام و درک اهمیت مشتری برای موفقیت سازمان است.

معرفی افراد در محیط های معمولی و اجتماعی

وقتی دوستان، همکاران یا اعضای خانواده را در یک محیط معمولی یا اجتماعی به یکدیگر معرفی می کنید، معمولاً بهتر است فردی را که کمترین زمان را می شناسید یا کمترین شناخت را از او می شناسید به شخصی که می شناسید معرفی کنید. طولانی ترین یا با چه کسی ارتباط شخصی قوی تری دارید. اگر خود را در یک محیط معمولی یا اجتماعی معرفی می‌کنید، معمولاً قابل قبول است که فقط نام کوچک یا نامی را که بیشتر مردم برای خطاب به شما استفاده می‌کنند، ذکر کنید. در اینجا چند نمونه هستند:

  • “پدربزرگ، من دوست دارم که دوستم، هدر را ملاقات کنی. ما در باشگاه شیمیدانان بعد از مدرسه با هم آشنا شدیم و از آن زمان دوستان خوبی شدیم. هدر، این پدربزرگ من، آقای وارد آدامز است. او ۴۰ سال است که شیمیدان بوده است. سال‌ها و شخصی است که الهام‌بخش اشتیاق من به شیمی است.”

  • “داگلاس، می‌خواهم ویکتوریا و آرتور را به شما معرفی کنم. من آنها را در یک بازی فوتبال اخیر ملاقات کردم. ویکتوریا یک تشویق کننده است و آرتور یک مدافع خط تیم مدرسه من است. ویکتوریا و آرتور، داگلاس هفت سال است که بهترین دوست من بوده است. فوتبال ورزش مورد علاقه اوست و من مطمئن هستم که از صحبت کردن با شما در مورد بازی لذت خواهد برد.”

  • “سلام کوین، نام من آنتونیو است. من چیزهای خوبی در مورد شما از دوست مشترکمان، تیفانی شنیده ام. خوشحالم که بالاخره با شما آشنا شدم.”

این مثال‌ها نشان می‌دهند که چگونه ارائه اطلاعات اضافی در مورد رابطه‌تان با افرادی که به یکدیگر معرفی می‌کنید، می‌تواند به آنها کمک کند تا موضوع گفتگوی مورد علاقه خود را شناسایی کنند.

معرفی یک نفر به گروهی از افراد

وقتی یک نفر را به گروهی از افراد معرفی می کنید، ممکن است ترتیب معرفی با بالاترین رتبه شروع نشود. در عوض، معمول است که این مقدمه ها را ابتدا با مخاطب قرار دادن گروه و سپس معرفی آنها به فرد فردی آغاز کنیم. مثلا:

  • خانم ها و آقایان، بدون مقدمه، خوشحالم که شما را با موسس و مدیر عامل Tasty Sweets، خانم راشل مالوی معرفی می کنم.

  • زهرا، مرجان و الهه، می‌خواهم شما را با مادربزرگم، خانم فاطمه احسانی معرفی کنم.

در هر یک از مثال‌های فوق، فردی که معرفی می‌شود، بالاترین رتبه است. اما شروع مقدمه با پرداختن به گروه ابتدا به فرد معرفی کننده اجازه می دهد تا قبل از انجام مقدمه، توجه کل گروه را جلب کند.

نکات مقدمه

در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که باید هنگام انجام یک مقدمه به خاطر بسپارید:

بدانید چه کسی را معرفی می کنید و به چه کسی آنها را معرفی می کنید

شخصی که برای معرفی انتخاب می‌کنید معمولاً شخصی است که می‌خواهید بیشترین احترام یا احترام را از خود نشان دهید.

با هر دو طرف تماس چشمی برقرار کنید

ابتدا با شخصی که با او صحبت می کنید تماس چشمی برقرار کنید، سپس در پایان مقدمه، با شخص دیگر تماس چشمی برقرار کنید.

آهسته و واضح صحبت کنید

این باعث می شود افرادی که معرفی می کنید درک کنند و نام یکدیگر و جزئیاتی که در مورد هر یک از طرفین ارائه می دهید را راحت تر بفهمند و به خاطر بسپارند. همچنین مهم است که هنگام معرفی نام هر فرد را به درستی تلفظ کنید.

پیشنهاد دست دادن

وقتی خود را به کسی معرفی می‌کنید که برای اولین بار با او ملاقات می‌کنید، دست خود را دراز کنید تا به او دست بدهید. این نشانه احترام و ادب است.

در صورت لزوم از عناوین استفاده کنید

در محیط‌های رسمی یا حرفه‌ای‌تر، بهتر است از عنوان هر فرد قبل از بیان نام خود استفاده کنید، مانند «آقا»، « خانم» . ، “خانم” یا “دکتر.” در یک محیط معمولی یا اجتماعی تر، ممکن است مناسب باشد که عنوان هر فرد را کنار بگذاریم.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *