بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه درخواست کمک در محل کار

نیاز به درخواست کمک در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در زندگی حرفه ای خود، صرف نظر از اینکه چقدر در زمینه کاری خود تجربه دارید، ممکن است متوجه شوید که نیاز به کمک دارید. درخواست کمک در محل کار می تواند چالش برانگیز باشد، اما می توانید مهارت های خود را تقویت کنید و روابط قوی تری با همکاران خود ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا درخواست کمک مهم است و چگونه درخواست کمک کنیم، سپس شرایطی را ارائه می دهیم که باید برای کمک به آنها کمک کنید.

مطالب مرتبط: چگونه به طور حرفه ای بازخورد بخواهیم

چرا کمک خواستن در محل کار مهم است؟

درخواست کمک در محل کار مهم است زیرا می توانید:

به ایجاد یک محیط کاری مشترک کمک کنید

درخواست کمک می‌تواند با به اشتراک گذاشتن مهارت‌ها بین همکاران، محیط کاری مشترک را تقویت کند. این فرآیند می‌تواند بین شما و همکارانتان حسن نیت ایجاد کند، زیرا تخصص آنها را تشخیص می‌دهید و تقویت می‌کنید که تیم شما در جهت اهداف مشابهی کار می‌کند.

مهارت جدید بیاموزید

درخواست کمک می‌تواند مهارت‌های جدیدی را در حین انجام توصیه‌های همکارانتان به شما بدهد. ممکن است یاد بگیرید که چگونه از ابزارهای جدید استفاده کنید یا کارکرد ابزارهایی را که هر روز استفاده می کنید بررسی کنید. همچنین می‌توانید نحوه عیب‌یابی را یاد بگیرید که شما و همکارانتان در حال حل مشکل هستید.

بخوانید: ۶ مهارت شغلی مهمی که می توانید در محل کار بیاموزید (و نحوه یادگیری آنها)

بهتر است حجم کاری خود را مدیریت کنید

شما می توانید با کاوش در مورد آنچه که منجر به غرق شدن شما شده است، به طور مؤثرتری حجم کاری خود را مدیریت کنید و می توانید با سرپرستان و همکاران خود در مورد نحوه طراحی برنامه ریزی کارآمدتر کار کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از همکاران شما وظایف را بهتر از دیگران انجام می دهند، که می تواند منجر به توزیع یکنواخت کار شود.

روابط قوی تری با همکاران و سرپرستان خود ایجاد کنید

شما می توانید با تایید تخصص و تخصص همکاران خود در حالی که برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنید، روابط قوی تری ایجاد کنید. بسیاری از مردم از کمک به همسالان خود لذت می برند و درخواست کمک می تواند این روابط را ایجاد کند.

بهبود بهره وری و کارایی

درخواست کمک به همکاران شما اجازه می دهد تا محدودیت های شما را بشناسند و جریان کاری قوی تری برای تیم ایجاد کنند. به اشتراک گذاشتن چالش‌ها در فرآیندهای بهره‌وری و عملیات زمانی که رخ می‌دهند، می‌تواند بهره‌وری شرکت را به طور کلی بهبود بخشد.

درک بهتری از انتظارات و فرآیندهای کاری داشته باشید

درخواست کمک می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که همکاران و سرپرستان شما از یک پروژه یا فرآیند چه انتظاری دارند. این ممکن است مخصوصاً اگر روی پروژه های پیچیده یا جدید کار می کنید صادق باشد.

نحوه درخواست کمک

در اینجا چند نکته در مورد نحوه درخواست کمک در محل کار آورده شده است:

۱. فهرستی از چیزهایی که امتحان کردید و راه حل های بالقوه ایجاد کنید

اگر سعی کرده اید مشکل را حل کنید و راه حل های ممکنی داشته باشید، ممکن است همکاران و سرپرستان شما بیشتر به شما کمک کنند. انجام این کار نشان می‌دهد که شما سعی کرده‌اید چالش را به تنهایی مدیریت کنید و زمانی که همکارتان پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد، جایی برای شروع می‌دهد. آماده کردن این موارد در حین نزدیک شدن به همکارانتان برای کمک، شایستگی و مهارت های حل مسئله شما را نشان می دهد و در عین حال به آنها بینشی در مورد نوع مسئله ای که دارید می دهد.

۲. زمان خود را در نظر بگیرید

وقتی درخواست کمک می‌کنید، می‌توانید با همکار یا مدیر خود مشورت کنید تا ببینید آیا آنها لحظه‌ای برای کمک دارند یا خیر. می‌توانید به آن‌ها اطلاع دهید که آیا اورژانسی است یا نه و بپرسید که آیا می‌توانند زمانی را برای ملاقات با شما تعیین کنند. همچنین می توانید بر اساس فوریت شرایط تصمیم بگیرید که چگونه با همکار خود تماس بگیرید. به عنوان مثال، اگر نیاز به پاسخ فوری دارید، می توانید با آنها تماس بگیرید یا یک چت کاری ارسال کنید، یا اگر زمان بیشتری برای منتظر ماندن برای پاسخ دارید، یک ایمیل ارسال کنید.

۳. با دقت انتخاب کنید که از چه کسی می خواهید

وقتی به این فکر می کنید که از چه کسی کمک بخواهید، باید فردی را انتخاب کنید که در مورد مشکل شما تخصص داشته باشد. آنها ممکن است بدانند چگونه پاسخ سوال شما را بیابند یا با ابزارهایی که استفاده می کنید آشنا باشند. وقتی برای کمک به آنها مراجعه می کنید، می توانید به آنها بگویید که از دانش و تجربه آنها قدردانی می کنید. انجام این کار می تواند به ایجاد یک رابطه مشارکتی کمک کند و به آن ها کمک کند که به خاطر مهارت های خود به رسمیت شناخته شوند.

مطالب مرتبط: چگونه از کسی بخواهیم مربی شما باشد

۴. در درخواست خود مشخص باشید

مشخص بودن در درخواست خود به همکار یا سرپرست شما کمک می کند تا بداند از مکالمه چه انتظاری دارید و چه چیزی را می خواهید حل کنید. این نوع ویژگی به همکار شما زمینه و نقطه شروعی برای همکاری می دهد و به آنها اجازه می دهد بدانند چقدر زمان برای پاسخ دادن دارند. در اینجا برخی از جزئیات وجود دارد که باید بگویید در درخواست شما گنجانده شود:

  • چقدر زود به جواب نیاز داری

  • مروری کوتاه بر پروژه، به عنوان مثال، “من در حال کار بر روی تطبیق حساب های پیمانکار هستم.”

  • مشکل خاصی که دارید

  • فهرست مختصری از آنچه امتحان کرده اید

  • هر کد خطایی که دریافت می کنید

  • نوع کمکی که درخواست می‌کنید (مانند کمک فیزیکی، ابزار یا مشاوره)

۵. از رویکرد مشارکتی استفاده کنید

وقتی با یک طرز فکر مشارکتی به همکاران و سرپرستان خود نزدیک می شوید، به آنها نشان می دهید که درگیر فرآیند حل مشکل هستید. همکاران شما احتمالاً از این ارتباط قدردانی خواهند کرد، و شما اغلب احتمالاً راه حل را زمانی که با هم کار می کنید به یاد می آورید. این همکاری همچنین ممکن است منجر به توسعه فرآیندهای جدیدی شود که می تواند از بروز مشکل مشابه در آینده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۶. برای کمک در دسترس باشید

احتمالا زمانی پیش خواهد آمد که همکار شما برای حل یک مشکل به کمک نیاز دارد. وقتی به همکاران خود کمک می کنید، در ایجاد یک محیط کاری با محوریت کار تیمی مشارکت می کنید. شما همچنین با تیم خود حسن نیت ایجاد می کنید که می تواند به آنها کمک کند در آینده بیشتر به شما کمک کنند.

زمانی که باید کمک بخواهید

در اینجا چند موقعیت وجود دارد که باید با همکاران یا سرپرست خود برای کمک تماس بگیرید.

شما مطمئن نیستید که چگونه ادامه دهید

اگر روی یک پروژه پیچیده کار می کنید و مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، همکاران یا سرپرستان می توانند به شما کمک کنند. موقعیت هایی مانند این می تواند به شما کمک کند تا یک مربی پیدا کنید و رابطه قوی تری با همکاران ارشد خود ایجاد کنید. وقتی با آنها تماس می گیرید، ممکن است بتوانند:

  • در مورد نحوه نزدیک شدن به پروژه مشاوره ارائه دهید

  • انتظارات آنها را از شما روشن کنید

  • ابزارها و ترفندهای مفید را ارائه دهید

  • با ارائه کلمات کلیدی و منابع، تحقیقات خود را هدایت کنید

اشتباه کردید

وقتی متوجه می‌شوید که خطایی را مرتکب شده‌اید و نمی‌دانید چگونه آن را برطرف کنید، باید با سرپرست یا همکاران ارشد خود تماس بگیرید تا به رفع مشکل کمک کنند. اشتباهات می توانند تجربیات یادگیری مهمی باشند و زمانی که برای حل چنین مسائلی با همکاران کار می کنید مهارت هایی را در خود ایجاد می کنید. درخواست کمک در هنگام مرتکب اشتباه نیز می تواند به شما در توسعه راهبردهای حل مشکل کمک کند.

موارد مرتبط: اقداماتی که باید بعد از اشتباه در کار انجام دهید

شما بیش از حد خود را متعهد کرده اید

هنگامی که بیش از حد متعهد شده اید، مهم است که با سرپرستان و همکاران خود تماس بگیرید. هنگامی که به آنها اطلاع می دهید که برای رسیدن به ضرب الاجل با مشکل مواجه هستید یا پروژه های زیادی دارید، ممکن است بتوانند:

  • منابع اضافی به شما بدهد

  • مستقیماً با در اختیار گرفتن بخشی یا تمام پروژه کمک کنید

  • ابزار و مشاوره در مورد نحوه نزدیک شدن به حجم کاری خود ارائه دهید

  • ضرب‌الاجل‌ها و اولویت‌ها را طوری تنظیم کنید که با شما سازگار باشد

شما به تخصص اضافی نیاز دارید

گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد جزئیات بیشتری در مورد بخشی از پروژه خود به دست آورید و نتوانید پاسخ مورد نظر خود را پیدا کنید. می توانید برای مهارت ها و بینش همکاران خود با آنها تماس بگیرید. انجام این کار می تواند به آنها کمک کند که به خاطر تخصصشان احساس قدردانی کنند و می توانید به ایجاد یک محیط کاری مثبت و مشارکتی ادامه دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *