بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای کامل هوشین کانری (با تعریف و چگونگی)

هوشین کانری مدیریت به شیوهٔ سامورایی‌های قرن ۱۶

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فرآیندهای بسیاری وجود دارد که شرکت‌ها برای ساده‌سازی عملیات تجاری خود و مؤثر ساختن مدیریت پروژه استفاده می‌کنند. هوشین کانری شامل یک فرآیند هفت مرحله ای است که برای بهبود کارایی فرآیند و به حداکثر رساندن کیفیت هر محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد طراحی شده است. یادگیری در مورد این فرآیند و نحوه استفاده از آن می تواند به شما در برنامه ریزی، نظارت و حفظ یک استراتژی مدیریت پروژه و عملیات تجاری کمک کند که اهداف تیم شما را تسهیل می کند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که هوشین کانری چیست، چه کسی از آن استفاده می کند، چرا مهم است و چگونه آن را پیاده سازی کنیم.

مرتبط: مدیریت پروژه ناب: تعریف، اصول و نکات

هوشین کانری چیست؟

هوشین کانری گامی در فرآیند مدیریت ناب است که شامل بهبود مستمر عملیات تجاری و استراتژی های مدیریت پروژه با ایجاد تغییرات کوچک در فرآیند فردی شرکت می شود. این به شرکت اجازه می دهد تا با بهبود گردش کار و کیفیت، ارزش محصولات یا خدمات خود را برای مشتریان خود افزایش دهد.

هوشین کانری در دهه ۱۹۵۰ در ژاپن شروع به کار کرد و در سال ۱۹۶۵ به عنوان یک روش تجاری به کار گرفته شد. امروزه شرکت ها در بسیاری از کشورها از تکنیک مدیریت استفاده می کنند. «هوشین» به معنای «جهت» و «کانری» به معنای «مدیریت» است. این با یک فرآیند هفت مرحله ای آغاز می شود که شرکت ها با استفاده از دو ابزار بهبود مستمر آن را حفظ می کنند. در اینجا عناصر هوشین کانری آمده است:

فرآیند برنامه ریزی هوشین

شرکت هایی که این تکنیک مدیریت را اجرا می کنند با برنامه ریزی هوشین، یک فرآیند هفت مرحله ای برای شناسایی، رسیدن و ارزیابی اهداف شرکت شروع می کنند. مراحل عبارتند از:

  1. ایجاد چشم انداز شرکت: رهبران شرکت هدف آن را تعیین می کنند و اینکه آیا وضعیت فعلی آن منعکس کننده ماموریت و چشم انداز آن است یا خیر.

  2. توسعه اهداف پیشرفت: رهبران اهداف عمده ای را برای دستیابی به آنها طی سه تا پنج سال آینده تعیین می کنند.

  3. توسعه اهداف سالانه: رهبران با استفاده از اهداف پیشرفت به عنوان یک چارچوب، اهداف سالانه را تعیین می کنند.

  4. استقرار اهداف سالانه: رهبران این اهداف را با اختصاص دادن آنها به تیم ها و افراد در سراسر سازمان توزیع می کنند.

  5. اجرای اهداف سالانه: تیم ها و افراد شروع به پیشرفت به سمت اهداف سالانه می کنند.

  6. انجام بررسی های ماهانه: رهبران برای اطمینان از کارایی، پیشرفت هر کارمند را به صورت ماهانه ارزیابی می کنند.

  7. انجام بررسی‌های سالانه: رهبران یک ارزیابی جامع از پیشرفت خود به سمت اهداف سالانه و پیشرفت شرکت انجام می‌دهند.

پس از تکمیل بررسی های سالانه، رهبران شرکت برنامه ریزی هوشین را دوباره آغاز می کنند. این چرخه به طور مکرر ادامه می یابد و تیم ها ممکن است در هر مرحله از فرآیند تغییراتی را برای بهبود پیشرفت اعمال کنند.

هوشین کانری کچبال

هوشین کانری با یک فرآیند مدیریت از بالا به پایین شروع می کند، که در آن رهبران چشم انداز و اهدافی را برای تیم خود ایجاد می کنند، اما در نهایت به یک فرآیند جمعی تبدیل می شود. مدیران بازخورد اعضای تیم را در مورد راه هایی که ممکن است برای بهبود فرآیند در نظر بگیرند تشویق می کنند و برای تغییر اهداف و رویکردها با یکدیگر همکاری می کنند. یک ابزار هوشین کانری به نام Catchball این نوع همکاری را با اجازه دادن به تیم ها و رهبران آنها برای ارزیابی مراحل یک تا چهارم برنامه ریزی هوشین و تنظیم آن در صورت نیاز به صورت مداوم امکان پذیر می کند. Catchball می تواند به افزایش انگیزه و تعهد به اهداف شرکت کمک کند.

Plan-Do-Check-Act (PDCA)

چرخه دمینگ، که بیشتر با نام Plan-Do-Check-Act (PDCA) شناخته می شود، یکی دیگر از ابزارهای Hoshin Kanri است که برای ترویج بهبود مستمر استفاده می شود. PDCA شامل ارزیابی منظم مراحل پنجم و ششم فرآیند برنامه ریزی هوشین است که شامل تلاش در جهت اهداف سالانه و ارزیابی پیشرفت ماهانه است. چهار مرحله PDCA عبارتند از:

  1. برنامه ریزی: فرآیندی را برای رسیدن به اهداف شرکت برنامه ریزی کنید.

  2. انجام دهید: وظایف را به اعضای تیم محول کنید تا به سمت اهداف شرکت پیشرفت کنند.

  3. بررسی: روند فعلی را ارزیابی کنید.

  4. عمل: در صورت لزوم تغییراتی در فرآیند ایجاد کنید یا آنها را استاندارد کنید.

چه کسی از هوشین کانری استفاده می کند؟

شرکت‌ها در هر صنعتی می‌توانند از هوشین کانری برای بهبود عملیات تجاری خود استفاده کنند، اما معمولاً در بخش‌های تولید و فناوری استفاده می‌شود. کسب‌وکارهایی که دارای فرآیندهای پیچیده یا پروژه‌های طولانی هستند، ممکن است هوشین کانری را به ویژه مفید بدانند، زیرا امکان رویکردی دقیق و ساختاریافته برای بهبود عملیات را فراهم می‌کند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان، از جمله تویوتا، هیولت پاکارد و زیراکس، سال‌ها از این فرآیند استفاده کرده‌اند.

لطفاً توجه داشته باشید که هیچ یک از شرکت های ذکر شده در این مقاله به Indeed وابسته نیستند.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک برنامه مدیریت پروژه

چرا هوشین کانری مهم است؟

هوشین کانری مهم است زیرا یک عنصر حیاتی از برنامه ریزی استراتژیک است، گامی در مدیریت ناب که شامل ایجاد و اجرای یک استراتژی تجاری است. این به شرکت ها اجازه می دهد تا ارتباطات خود را بهبود بخشند و با تشویق همه کارمندان از مشکلات مرتبط با مدیریت ضعیف جلوگیری کنند. همچنین به رهبران کسب و کار ابزاری برای مدیریت بهبود مستمر عملیات با تقسیم آن به مراحل قابل مدیریت و واگذاری وظایف به کارکنان در سراسر شرکت می دهد. اساسا، هوشین کانری ممکن است کارایی سازمانی را تقویت کند، که می تواند منجر به محصولات و خدمات با کیفیت شود.

مرتبط: مهمترین معیارها برای مدیران عملیات

نحوه پیاده سازی هوشین کانری

در اینجا مراحلی که می توانید برای پیاده سازی هوشین کانری انجام دهید آورده شده است:

۱. یک برنامه تدوین کنید

برای ایجاد استراتژی برای بهبود عملیات شرکت با رهبران شرکت کار کنید. با شناسایی پنج هدف بلندمدت یا کمتر شروع کنید تا از صرف زمان زیاد برای کارهای زیاد جلوگیری کنید. با تمرکز بر روی چند هدف، ممکن است شانس موفقیت خود را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که تیم‌های شما می‌توانند برنامه‌های مؤثری برای دستیابی به هر هدف ایجاد کنند و در مورد شاخص‌های عملکرد کلیدی برای نظارت بر پیشرفت شما تصمیم بگیرند.

۲. در مورد یک رویکرد تصمیم بگیرید

پس از ایجاد چشم انداز توسط رهبران شرکت و توسعه اهداف کوتاه مدت و بلندمدت، مدیران تصمیم می گیرند که چگونه تیم های آنها می توانند به شرکت در جهت رسیدن به این اهداف کمک کنند. سپس می توانند وظایف گروهی و فردی را به اعضای تیم خود محول کنند. Catchball مدیران را تشویق می کند تا در صورت لزوم تغییراتی در فرآیند ایجاد کنند، بنابراین برنامه های اولیه مدیران ممکن است برای کارآمدتر شدن تکامل یابد.

۳. اجرای طرح

هنگامی که مدیران تصمیم گرفتند که چگونه وظایف را توزیع کنند، اعضای تیم می توانند به سمت اهداف سالانه رهبران شرکت که در فرآیند برنامه ریزی هوشین ایجاد شده اند، پیشرفت کنند. دستیابی به این اهداف به شرکت اجازه می دهد تا به سمت پیشرفت یا اهداف بلندمدت پیشرفت کند. در این مرحله، مدیران بهره‌وری کارکنان خود را زیر نظر می‌گیرند، پشتیبانی می‌کنند و بازخورد را به عنوان بخشی از چرخه Catchball می‌پذیرند.

مطالب مرتبط: ۶ مرحله اجرای پروژه

۴. فرآیند را بررسی و تنظیم کنید

در طول فرآیند، رهبران شرکت از PDCA برای اطمینان از اثربخشی استراتژی خود استفاده می کنند. مدیران همچنین با رهبران شرکت ارتباط برقرار می کنند تا بازخورد خود و نگرانی های اعضای تیم خود را به آنها ارائه دهند. با در نظر گرفتن این ارزیابی ها، شرکت می تواند فرآیند را در صورت لزوم برای بهبود کارایی عملیات خود تنظیم کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. اطلاعات شما خیلی خوبه
    من به طور تصادفی به وب سایت شما رسیدم، خوشبختانه؛ و حالا اون را نشانه گذاری کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *