بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

پیدا کردن و انتخاب شریک تجاری مناسب

شریک تجاری خاموش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک شراکت تجاری می تواند از طرق مختلف برای یک سازمان مفید باشد، مانند رفتار مالیاتی سودمندتر و تقسیم کارآمدتر وظایف مدیریت در شرکت. صرف نظر از اندازه کسب و کار و ماهیت کالاها یا محصولاتی که می فروشد، تعیین نقش هر یک از شرکای تجاری برای رفاه سازمان بسیار مهم است. راه اندازی صحیح یک مشارکت مهم است، اما نیاز به دانش در مورد تجارت و قوانین شراکت فعلی دارد.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که شریک تجاری چیست و چگونه می توانید شریک کاری مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

شریک تجاری چیست؟

شریک تجاری فرد یا سازمانی است که تا حدی با معاملات یک واحد تجاری دیگر درگیر است. اگرچه این اصطلاح می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد، معمولاً رایج‌ترین آنها توصیف دو یا چند نفر است که نقش مهمی در مدیریت، مالکیت یا ایجاد یک سرمایه‌گذاری تجاری دارند. همچنین برای شرکت هایی استفاده می شود که به صورت طولانی مدت با هم کار می کنند، مانند رابطه بین یک تامین کننده مواد خام و شرکتی که آن مواد را به کالای نهایی تبدیل می کند.

شراکت های تجاری از جهات مختلفی شبیه به روابط بلندمدت شخصی هستند، مانند:

  • دو یا چند فرد یا کسب و کار سرمایه های خود را با هدف مشترکی در ذهن جمع می کنند

  • آنها منابع، مهارت ها و دانش خود را برای یک هدف مشترک ترکیب می کنند

  • آنها به همان اندازه مسئول نتیجه اقدامات مشترک خود هستند که می تواند منجر به سود یا زیان شود

یک مشارکت تجاری باید در تمام ایالت هایی که در آنها عملیات تجاری را انجام می دهد، ثبت شود، و هر ایالت دارای ساختارهای مشارکت بالقوه کمی متفاوت است. نوع درست ساختار مشارکت با توجه به سطوح مسئولیت توافق شده بین شرکای تجاری و نوع شرکت مورد نظر متفاوت است. بسته به این عوامل می توان انواع مختلفی از مشارکت ها را شکل داد، مانند:

  • شرکای تضامنی یا با مسئولیت محدود. در حالی که شرکای تضامنی وظایف مدیریتی را به اشتراک می گذارند و در قبال هر بدهی معوق شرکت دارای مسئولیت مساوی هستند، شرکای محدود فقط در شرکت سرمایه گذاری می کنند، به این معنی که آنها دخالت مستقیمی در مدیریت شرکت ندارند و در عین حال از هرگونه مسئولیت بالقوه نیز مبرا هستند.

  • شرکای سهام یا شرکای حقوق بگیر. در حالی که شرکای صاحب سهام سهمی از مالکیت دارند و بنابراین سهمی از سود شرکت دریافت می کنند، شرکای حقوق بگیر معمولاً به عنوان کارمند پرداخت می شوند.

اکثر شرکای تجاری مالکان شرکت هستند، بنابراین مانند یک کارمند معمولی چک حقوقی دریافت نمی کنند. در عوض، هر یک از شرکا سهمی از سود یا زیان سالانه شرکت را متناسب با سهم خود از مالکیت شرکت دریافت می کنند. علاوه بر این، برخی از شرکا پرداخت های تضمین شده اضافی را دریافت می کنند که جدا از سهم مشارکت آنها است، که برای خدمات خاصی مانند وظایف مدیریت است.

مشارکت ها معمولاً باید در ایالتی که تجارت خود را در آن انجام می دهند، با شرایط و الزامات دقیق که از ایالت به ایالت متفاوت است، ثبت شوند. یک قرارداد مشارکت معمولاً توسط همه شرکا امضا می شود و به وضوح سهم هر شریک از مالکیت و همچنین هر نقش یا مسئولیتی که ممکن است در عملیات روزانه یا ساختار مدیریتی شرکت داشته باشد، مشخص می شود. این قرارداد نیازی به ثبت در یک ایالت ندارد، زیرا فقط یک توافقنامه داخلی بین شرکای تجاری است.

یک شریک تجاری می تواند یکی از بنیانگذاران شرکت باشد یا پس از آن در هر زمانی با صاحبان کسب و کار شراکت ایجاد کند. شرکای ورودی معمولاً در تجارت سرمایه گذاری می کنند، با مقدار سرمایه ای که توسط شریک جدید به شرکت آورده می شود معمولاً متناسب با سهم آنها از سود یا زیان سالانه آینده است. مالیات های معوقه توسط خود شرکت پرداخت نمی شود، زیرا هر شریک به طور جداگانه بر اساس سهم مالکیت و درآمد یا زیان گزارش شده توسط شرکت مشمول مالیات می شود.

مرتبط: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

چگونه یک شریک تجاری پیدا کنیم

هیچ محدودیتی برای یافتن شریک تجاری وجود ندارد، اما چندین راه وجود دارد که کارآفرینان معمولاً یکی را پیدا می کنند، مانند:

تجزیه و تحلیل همکاران فعلی و گذشته.

اکثر کارآفرینان پس از کار در این زمینه کسب و کار خود را راه اندازی می کنند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که آنها با افراد حرفه ای با مهارت های مشابه یا مکمل روبرو شوند که شرکای تجاری خوبی باشند. مزیت اصلی یافتن یک شریک تجاری از مجموعه همکاران قبلی یا فعلی خود این است که احتمالاً از قبل با مهارت ها و اخلاق کاری آنها آشنا هستید.

پیدا کردن دوستی که مایل است با شما تجارت کند. 

با وجود اینکه پتانسیل تأثیرگذاری بر روابط شخصی را دارد، تشکیل یک شراکت تجاری با یک دوست یکی از پرکاربردترین روش های یافتن شریک تجاری است. مزیت اصلی این است که احتمالاً در حال حاضر سطح خوبی از اعتماد و ارتباطات و همچنین شخصیت های مشابه دارید.

شبکه سازی آنلاین و حضوری. 

بسیاری از کارآفرینان از طریق شبکه های آنلاین و آفلاین شرکای تجاری پیدا می کنند. پیوستن به گروه‌های شبکه‌ای مخصوص صنعت محلی را در نظر بگیرید و شروع به جستجوی شرکای تجاری بالقوه کنید. اگرچه شما باید شخصاً در یک رویداد شبکه‌سازی صنعتی شرکت کنید و شخصاً با شرکای بالقوه ملاقات کنید، می‌توانید فضاهای همکاری آنلاین، گروه‌های شبکه یا هر مکان دیگری را به صورت آنلاین جستجو کنید، جایی که احتمالاً متخصصانی را که در همان صنعت شما فعالیت می‌کنند، کشف کنید. .

تشکیل یک شراکت تجاری با یکی از اعضای خانواده. 

وارد شدن به تجارت با یکی از اعضای خانواده مانند شراکت با یک دوست است. اگرچه این چالش مشابهی را برای تأثیرگذاری بر روابط شخصی ایجاد می کند، برخی از مشاغل با بالاترین میزان موفقیت، مشاغل خانوادگی هستند. جدای از سطح بالای اعتماد، مزیت اصلی دیگر این است که بستگان احتمالاً تربیت، سنت‌ها و فلسفه‌های مشابهی دارند و بنابراین احتمالاً ویژگی‌های شخصیتی و اخلاق کاری مشابهی نیز دارند.

شرکت در رویدادهای آموزشی مرتبط با تجارت و صنعت. 

در حالی که حضور در چنین رویدادهایی می تواند به شما بیاموزد که چگونه یک تجارت را مدیریت کنید و مهارت های مرتبط با صنعت خود را بهبود بخشید، یکی دیگر از مزایای این رویدادها، شانس بالای ملاقات با افرادی با برنامه های شغلی و علایق مشابه است. شرکت در یک رویداد خاص صنعت به شما کمک می‌کند تا با متخصصین همکار آشنا شوید که ممکن است به دنبال شخصی برای شراکت در تجارت باشند.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای

نحوه انتخاب شریک تجاری

انتخاب شریک تجاری مناسب معمولاً به دنبال یافتن شخص یا سازمانی است که نه تنها مایل و قادر به تشکیل یک شراکت است، بلکه دیدگاه و رویکرد مشترکی برای تجارت دارد. بنابراین، بزرگترین چالش در انتخاب یک شریک تجاری مناسب، جمع آوری اطلاعات مهم در مورد سابقه کسب و کار، سبک مدیریت و سایر معیارهای مرتبط است.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام توافق برای گرفتن شریک تجاری در نظر بگیرید:

یک شریک تجاری پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید. 

در بیشتر موارد، مهمترین جزء هر مشارکت، میزان اعتمادی است که شرکا به یکدیگر دارند. بنابراین، اولین قدم برای یافتن شریک تجاری مناسب، تعیین سطح اعتماد آنهاست. این ممکن است به معنای تحقیق در مورد معاملات تجاری گذشته شریک بالقوه، انجام بررسی پیشینه یا درخواست مراجع از شرکا یا مشتریان قبلی باشد.

هر گونه مشکل احتمالی را از قبل حل کنید. 

هر موضوعی که ممکن است در آینده کسب و کار و شراکت پیش بیاید باید قبل از رسیدن به هر قرارداد مشارکتی مورد بحث و تحلیل قرار گیرد. اگر شریک بالقوه شما مایل به بحث در مورد بدترین سناریوهای احتمالی نیست، احتمال دارد که شریک مناسبی نباشد.

تمام جنبه های قرارداد مشارکت را درک کنید. 

قبل از امضای هر گونه اسناد الزام آور، بسیار مهم است که به درستی تک تک جنبه های مشارکت تجاری را درک کنید. معمولاً تعیین صحیح سطح مسئولیت و اختیارات هر یک از شرکای تجاری از قبل، به جای مذاکره در صورت بروز مشکل در آینده، بسیار آسان تر است.

از همسر شریک احتمالی بخواهید توافق نامه را امضا کند. 

اگر قوانین ایالتی شما تمام دارایی های به دست آمده در طول ازدواج را به عنوان دارایی اجتماعی در نظر می گیرد، موافقت همسر شریک بالقوه و امضای آن با تمام مفاد شراکت ممکن است در آینده مفید باشد. برخی رویدادها مانند طلاق ممکن است مالکیت جزئی شرکت را به همسر جدا شده منتقل کند، بنابراین مهم است که در صورت وقوع این اتفاق، قرارداد مشارکت ثابت بماند.

موارد مرتبط: سبک های مدیریت: بررسی اجمالی و مثال ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *