بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

کلمات پرکننده چیست؟ (نمونه ها و نکاتی برای اجتناب از آنها)

آیا استفاده از کلمات پرکننده بر نتایج فروش شما تأثیر می گذارد؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های ارتباطی موثر، انتقال ایده ها را در محل کار آسان تر می کند. ارائه اطلاعات به گونه ای که واضح و به راحتی قابل درک باشد می تواند در زمان و هزینه شرکت ها صرفه جویی کند. کاهش استفاده از زبان مزاحم، مانند استفاده از کلمات پرکننده، همچنین می تواند اعتماد به نفس و وضوح را به ارتباطات نوشتاری و گفتاری شما بیافزاید.

در این مقاله از ایوسی، ما کلمات پرکننده را تعریف می‌کنیم، نمونه‌هایی از کلمات گفتاری و نوشتاری رایج را بیان می‌کنیم، زمانی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید به اشتراک می‌گذاریم و نکاتی برای اجتناب از آنها ارائه می‌کنیم.

کلمات پرکننده چیست؟

کلمات پرکننده یا نشانگرهای گفتمان، کلمات، عبارات یا صداهایی هستند که فضای نوشتاری یا مکالمه را بدون افزودن ماده پر می کنند. در اینجا برخی از انواع رایج کلمات پرکننده آورده شده است:

پرکننده کلمات در صحبت کردن

کلمات پرکننده به گویندگان زمان می‌دهند تا مکث کنند و در نظر داشته باشند که بعداً چه می‌گویند. کلمات پرکننده که به‌عنوان جایگزینی برای سکوت استفاده می‌شوند، به شنونده اجازه می‌دهند که چیزهای بیشتری برای گفتن داشته باشید، حتی اگر لحظه‌ای قبل از ادامه دادن نیاز داشته باشید. اغلب، سخنرانان زمانی که نیاز به سازماندهی افکار خود دارند، عادت به استفاده از کلمات پرکننده یکسان دارند.

مطالب مرتبط:  ۱۰ نکته برای بهبود مهارت های خود به عنوان یک ارائه دهنده

پرکننده کلمات در نوشتار

در نوشتن، کلمات پرکننده اغلب برای گسترش عبارات نوشته شده بدون افزودن معنای واقعی عمل می کنند. نویسندگان زمانی از کلمات پرکننده استفاده می کنند که مطمئن نیستند که چگونه یک ایده را توضیح دهند یا بیشتر محاوره ای به نظر برسند. در داستان نویسی، کلمات پرکننده ویژگی ها یا احساسات شخصیت را نشان می دهند. به عنوان مثال، یک نویسنده ممکن است از کلمات پرکننده در گفتگوی یک شخصیت برای نشان دادن عصبی بودن استفاده کند.

مطالب مرتبط:  ۵ راه برای بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی

نمونه هایی از کلمات پرکننده رایج

کلمات پرکننده مختلف در  ارتباطات گفتاری و نوشتاری ظاهر می شوند. در بیشتر موارد، می توانید کلمات پرکننده را بدون تغییر معنی جمله حذف کنید.

پرکننده کلمات در مکالمه

در اینجا برخی از کلمات و عبارات پرکننده گفتاری رایج و نمونه هایی از نحوه استفاده از آنها در مکالمه آورده شده است:

  • ام: “من، اوم، فکر نمی کنم شما بخواهید به آن سمت بروید.”

  • اوه: “می‌توانی، اوه، قبل از تحویل دادن آن را بیشتر نگاه کنی؟”

  • اوه: “به نظر می رسد، اوه، احتمالاً می تواند یک نقض باشد.”

  • آه: “فکر می کنم که آه…بله، این ایمیلی است که به آن نیاز دارم.”

  • مثل: “او مثل اینکه یک میلیون پیام خوانده نشده دارد.”

  • خوب: “بسیار خوب، فکر می کنم ما برای شروع آماده ایم.”

  • درست: “بله، درست است، یادم می آید که شما به آن اشاره کردید.”

  • می دانید: “من همیشه همه چیز را برای هر موردی ذخیره می کنم، می دانید؟”

  • کاملاً: “این کاملاً همان کاری است که او حتی پس از ملاقات ما انجام داد.”

  • به معنای واقعی کلمه: “من به معنای واقعی کلمه یک دقیقه پیش ایمیل را دیدم.”

  • خب: “خب، فعلاً این بحث را متوقف کنیم.”

  • می بینید: “می بینید، من برای این پروژه برنامه ریزی نکرده بودم که آنقدر طول بکشد.”

  • منظورم این است: “منظورم این است واقعاً از آن لذت ببرید.”

  • حدس می‌زنم: “حدس می‌زنم اگر بخواهی می‌توانیم آن را امتحان کنیم.”

مطالب مرتبط:  دلایلی برای تبدیل شدن به یک سخنران شایسته

پرکننده کلمات در نوشتار

کلمات و عبارات پرکننده رایج در نوشتار عبارتند از:

  • اساساً: اساساً من چیزی را که او می گفت نمی فهمیدم.

  • جدی: شما به طور جدی باید این برنامه را امتحان کنید.

  • فقط: آیا می توانید سعی کنید آن را بفهمید؟

  • بنابراین: بنابراین، می دانستم که کار سختی خواهد بود.

  • خیلی: این بسیار آموزنده و مفید بود.

  • واقعاً: او واقعاً تحقیقات خود را انجام داد.

  • بالا: او واجد شرایط بالایی برای این موقعیت است.

  • ناگفته نماند: ناگفته نماند که درجا به او پیشنهاد کار دادم.

  • برای آنچه ارزش دارد: برای آنچه ارزش دارد، از ابتکار عمل حمایت نمی کنم.

  • در پایان روز: در پایان روز، قبل از تصمیم گیری به اطلاعات بیشتری نیاز داریم.

مطالب مرتبط:  مهارت های زبانی موثر در محل کار

اثرات استفاده از کلمات پرکننده

استفاده مکرر از کلمات پرکننده، به ویژه در یک محیط حرفه ای، می تواند توانایی شما در برقراری ارتباط واضح را کاهش دهد. اگر اغلب برای درج پرکننده‌ها متوقف می‌شوید، ممکن است مخاطب شما در پیروی از ایده‌های شما دچار مشکل شود. سعی کنید واضح و مستقیم صحبت کنید تا از شکاف های بزرگ در مکالمه جلوگیری کنید، که شما را تشویق می کند کلمات پرکننده را وارد کنید.

اغلب، وجود تعداد زیادی کلمات پرکننده می تواند نشان دهد که ممکن است برای یک سخنرانی آماده نباشید یا در مقابل مخاطب عصبی باشید. برای اطمینان بیشتر، قبل از ارائه کاملاً آماده شوید تا پیام خود را بدون استفاده از پرکننده ها تحویل دهید. برای کاهش استرس خود عادات سالمی مانند تمرین و قدم زدن را اتخاذ کنید. سعی کنید نکاتی را برای غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع بررسی کنید. این می تواند  مهارت های ارتباطی شما را بهبود بخشد  و توانایی های حرفه ای شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:  چگونه بر ترس از سخنرانی در جمع غلبه کنیم (با ویدئو)

وقتی اشکالی ندارد از کلمات پرکننده استفاده کنید

در حالی که به طور کلی باید سعی کنید از استفاده از کلمات پرکننده در ارتباطات حرفه‌ای خودداری کنید، شرایطی وجود دارد که باعث می‌شود از این ابزارها در موقعیت‌های معمولی استفاده کنید، مانند زمانی که:

  • برای سازماندهی افکار خود به زمان نیاز دارید: می توانید از کلمات یا عبارات پرکننده استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که چگونه بیانیه بعدی خود را در طول مکالمه به بهترین نحو بیان کنید.

  • شما به یک کلمه فکر می کنید یا یک رقم را محاسبه می کنید: اگر لازم است یک کلمه را به خاطر بسپارید یا یک محاسبه را در ذهن خود انجام دهید، ممکن است از یک کلمه پرکننده استفاده کنید تا به شنونده بفهمانید صحبت کردن شما تمام نشده است، مانند: “خوب ، بذار ببینم…”

  • شما می خواهید شدت یک نظر را کاهش دهید: افزودن یک کلمه یا عبارت پرکننده می تواند یک نظر حساس را نرم کند، مانند “من فکر می کنم، اوم، باید یک بار دیگر آن را امتحان کنید.”

  • شما سعی می‌کنید یک مبادله معمولی‌تر انجام دهید: کلمات پرکننده اغلب به غیررسمی‌تر کردن یک موقعیت کمک می‌کنند، که می‌تواند زمانی مفید باشد که لازم باشد مرتبط به نظر برسید.

  • شما می خواهید بیانیه خود را تقویت یا تضعیف کنید: افزودن کلمات پرکننده مانند “واقعا”، “خیلی” و “نوعی” می تواند سطح اعتماد شما را به اظهارات شما منعکس کند.

  • شما می خواهید شنونده را درگیر کنید: کلمات پرکننده مانند “درسته؟” و شما می دانید؟” می تواند بازخورد شنوندگان را تشویق کند و تعامل را در طول تعاملات غیررسمی ترویج کند.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۶ مرحله با اطمینان صحبت کنیم (به علاوه نکات و اهمیت)

نکاتی برای اجتناب از استفاده از کلمات پرکننده

در اینجا چند نکته برای اجتناب از استفاده از کلمات پرکننده وجود دارد:

  • مکث ها را بپذیرید. هنگام صحبت کردن، اجازه دهید یک لحظه مکث کنید بدون اینکه سکوت را پر کنید. قبل از صحبت به خود فرصت فکر کردن بدهید.

  • عادات خود را تغییر دهید به کلمات پرکننده رایجی که هنگام صحبت کردن و نوشتن استفاده می کنید توجه کنید. هنگام برقراری ارتباط با انتخاب کلمات دیگر، آگاهانه از این کلمات اجتناب کنید.

  • آهسته صحبت کن کاهش سرعت گفتار به رفع نیاز به کلمات پرکننده کمک می‌کند و به شما زمان بیشتری برای پردازش حرف‌های بعدی می‌دهد. همچنین زمانی که برای بیان کلمات خود وقت می گذارید به شنونده کمک می کند.

  • کلماتت را تمرین کن برای کمک به استفاده کمتر از کلمات پرکننده، زودتر برای جلسات و ارائه ها آماده شوید. هرچه بیشتر با محتوای خود آشنا باشید، کمتر نیاز به استفاده از کلمات اضافی دارید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *