بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ نکته شبکه سازی برای کارآفرینان (با مزایا)

راهنمای عالی برای کارآفرینان برای رشد کسب و کارشان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شبکه سازی مهارتی حیاتی است که می توانید از آن برای افزایش فرصت های تجاری خود به عنوان یک کارآفرین استفاده کنید. یافتن راه‌هایی برای ارتباط با متخصصان در سراسر صنایع، شبکه مشتریان، مربیان و رهبران احتمالی شما را گسترش می‌دهد. یادگیری نحوه استفاده حداکثری از استراتژی های شبکه می تواند موفقیت شما را افزایش دهد و شانس بیشتری برای رشد کسب و کاری که برای آن کار می کنید فراهم کند.

در این مقاله از ایوسی، ۱۰ راه را بررسی می کنیم که می توانید شبکه خود را به عنوان یک کارآفرین بسازید و بررسی کنید که چرا شبکه برای حرفه شما مهم است.

چرا شبکه های کارآفرینی مهم است؟

شبکه کارآفرینی مهم است زیرا ارتباطاتی که با سایر متخصصان برقرار می‌کنید می‌تواند به شما در هر جنبه‌ای از کسب‌وکارتان کمک کند. ملاقات با سایر رهبران صنعت از طریق گروه‌های شبکه‌ای حضوری و آنلاین می‌تواند به شما در ایجاد تماس‌های تجاری کمک کند. این مخاطبین ابزارهای ارزشمندی برای کمک به شما برای یافتن پشتیبانی کارآفرینی و مشتریان بالقوه در جامعه تجاری ایجاد می کنند.

شبکه کارآفرینی همچنین می تواند:

  • مهارت های اصلی خود را بهبود بخشید: مخاطبین شبکه می توانند به شما کمک کنند مهارت ها و تکنیک های اساسی و پیشرفته را از کسانی که تجربه کارآفرینی دارند بیاموزید. کمک از سایر متخصصان می تواند زمان لازم برای یادگیری استراتژی های کسب و کار اساسی کلید رشد کسب و کار را کاهش دهد.

  • امکانات مالی را فراهم کنید: ارتباطات شما ممکن است شما را با سرمایه گذاران یا خریداران بالقوه شرکت آشنا کند. آنها همچنین افرادی را می شناسند که ممکن است مایل باشند با شما برای توسعه کسب و کار شریک شوند.

  • ایجاد توانایی های ارتباطی: یادگیری بیشتر در مورد اطرافیانتان می تواند الهام بخش همدلی شخصی و حل مشکلات مشارکتی باشد. جلسات شبکه همچنین می تواند اعتماد به نفس شما را به عنوان یک سخنران عمومی افزایش دهد.

  • الهام بخش: دیدن آنچه که دیگر متخصصان کسب و کار از طریق کسب و کار خود به دست آورده اند، می تواند پتانسیل پروژه خود را به شما نشان دهد. مطالعه رشد کارآفرینان همکار می تواند به شما انگیزه دهد تا در جهت توسعه سازمان خود کار کنید.

مطالب مرتبط:  ۹ نوع مختلف کارآفرینی (با مثال)

۱۰ نکته برای بهبود مهارت های شبکه های کارآفرینی شما

مهارت های شبکه ای شما منحصر به فرد است که توسط تجربه حرفه ای شما شکل گرفته است. در اینجا ۱۰ راه برای بهبود توانایی های شبکه خود برای افزایش ارتباطات خود آورده شده است:

۱. جوامع جدید را بیابید

برقراری ارتباط با سایر متخصصان از طریق سازمان های شبکه تعیین شده یک راه موثر برای ایجاد شبکه شما است. از رسانه های اجتماعی برای یافتن گروه هایی با علایق و اهداف مشترک استفاده کنید و از طریق بحث و گفتگو درگیر شوید. به دنبال گروه های خاص بر اساس جمعیت شناسی یا صنایع باشید. گروه های علاقه مند را از طریق سازمان های فارغ التحصیل مرتبط با کالج یا دانشگاه خود پیدا کنید. ایجاد ارتباط با اتاق بازرگانی محلی خود را برای ملاقات با سایر متخصصان در منطقه خود در نظر بگیرید.

همچنین فراتر از تمرکز حرفه ای خود فکر کنید. شرکت در اجتماعات آنلاین یا حضوری برای سرگرمی های شما ممکن است ارتباطات و امکانات غیرمنتظره ای را برای شما به ارمغان آورد.

مطالب مرتبط:  ۱۱ نقش مهم یک کارآفرین

۲. آماده کنید

قبل از ملاقات با افراد جدید در یک محیط شبکه، برنامه ای برای نزدیک شدن به سایر متخصصان ایجاد کنید. برای توضیح سریع و تبلیغ سریع کسب و کار برای هر کسی که ملاقات می کنید، یک طرح آسانسور، که خلاصه ای کوتاه از آنچه کسب و کار ارائه می دهد، آماده کنید. اگر به یک رویداد خاص می روید یا قصد دارید با افرادی در زمینه خاصی ملاقات کنید، می تواند به تحقیق در مورد سخنرانان اصلی یا موضوعات قابل توجه برای آماده شدن برای بحث های مرتبط کمک کند.

برای ملاقات های حضوری، کارت ویزیت هایی را که می توانید به مخاطبین جدید بدهید، بیاورید. علاوه بر نام و اطلاعات تماس خود، راه هایی را در نظر بگیرید که کارت ویزیت خود را  به گونه ای منحصر به فرد کنید که نشان دهنده شما و کسب و کار باشد.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توان زمین آسانسور عالی را ایجاد کرد

۳. در رویدادها شرکت کنید

شرکت در رویدادهای مختلف راه خوبی برای گسترش شبکه شما به گونه ای است که ارتباطاتی را که ممکن است در غیر این صورت ایجاد نکنید، در بر گیرد. ویدئو کنفرانس می تواند دسترسی شما را به رویدادها در مکان های جغرافیایی مختلف و در رشته های مختلف افزایش دهد. رویدادهای حضوری می‌توانند فرصت‌های شبکه‌سازی را با افرادی که اهداف مشابهی در بخش‌های مختلف کسب‌وکار دارند، ارائه دهند. رویدادها همچنین فرصت هایی برای معاشرت یا یادگیری در یک محیط کم فشار فراهم می کنند. از این فرصت برای یادگیری در مورد چیزی استفاده کنید که معمولاً زمان یا منابع لازم برای سرمایه گذاری در آن را ندارید.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ نوع رویداد شبکه ای

۴. در منطقه خود درگیر شوید

به عنوان یک کارآفرین، ایجاد روابط در منطقه محلی به شما فرصت هایی می دهد تا خود و شرکت را به مشتریان جدید معرفی کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید. یادگیری بیشتر در مورد کسب و کارهای اطرافتان نیز می تواند فرصت های خاصی را باز کند. تامین کنندگان و توزیع کنندگان محلی ممکن است خدمات یا محصولاتی را با هزینه های کمتری ارائه دهند زیرا هزینه های حمل و نقل کمتر است. کسب‌وکارهای نزدیک در صنایع مختلف می‌توانند با یک پایگاه مشترک مصرف‌کننده شریک شوند. هنگامی که به دنبال یک فروشگاه یا انبار جدید هستید، استفاده از اتصالات محلی می تواند به شما کمک کند مکان ها یا نمایندگان املاک را پیدا کنید تا بتوانید بهترین فضا را برای سازمان ایمن کنید.

دانستن بیشتر در مورد منطقه خود همچنین به شما نشان می دهد که جامعه فاقد چه مشاغلی است. اگر در مراحل اولیه توسعه ایده خود هستید، گفتگو می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم منطقه شما چه می خواهند.

۵. در همه جا شبکه کنید

حتی زمانی که سر کار نیستید، شبکه سازی را در ذهن داشته باشید. ارتباطات ارگانیک ممکن است دانش یا دیدگاه منحصر به فردی داشته باشد که می تواند به شما در موفقیت در سرمایه گذاری کمک کند. ایجاد این ارتباطات ارگانیک همچنین می تواند به شما کمک کند تا در جامعه شهرت داشته باشید، فرصت هایی را برای شما به ارمغان بیاورد یا شهرت خود را به عنوان یک مرجع در موضوع خود افزایش دهید.

به عنوان شریک تجاری برای یک موسسه غیرانتفاعی یا آموزشی محلی مشارکت کنید. همانطور که در مورد سازمان‌های غیرانتفاعی و نیازهای جامعه یاد می‌گیرید، می‌توانید راه‌هایی برای استفاده از منابع خود برای بازپرداخت محلی، نشان دادن شخصیت کسب‌وکار و افزایش نفوذ خود بر اعضای جامعه خود بیابید.

مطالب مرتبط:  ۱۰ نکته برای کمک به شما در شبکه سازی مانند یک حرفه ای

۶. روابط را حفظ کنید

ایجاد یک ارتباط تنها شروع است. هنگامی که از طریق یک رویداد شبکه یا گروه با شخصی آشنا شدید، از رسانه های اجتماعی یا ایمیل برای ادامه رشد رابطه استفاده کنید. بلافاصله پس از جلسه اولیه خود تماس بگیرید تا مرتبط باقی بمانید. سعی کنید برای حرفه های دیگر ارزش قائل شوید، فقط زمانی که دلیل خوبی دارید با آنها تماس بگیرید یا از طریق ارتباطات صنعتی خود به آنها کمک کنید. همیشه حرفه ای بودن را در تعاملات خود حفظ کنید و پاسخ های خود را سریع و دوستانه نگه دارید. تبلیغ سایر کارآفرینان و کسب و کار آنها به رشد اعتبار شما کمک می کند. سایر رهبران کسب و کار ممکن است با ارتقاء سازمان در شبکه خود پاسخ دهند.

۷. صنعت خود را کاوش کنید

شبکه‌سازی در صنعت شما می‌تواند به شما در ایجاد ارتباطات مرتبط با عملیات کسب‌وکار کمک کند. به دنبال رویدادهای خاص صنعت باشید تا با سایر کارآفرینان در بخش خود ملاقات کنید. به سایر متخصصان گوش دهید و بیاموزید تا درک درستی از جایی که کسب و کار در صنعت جا می گیرد و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند ایجاد کنید. برقراری ارتباط با دیگران در صنعت شما نیز راه خوبی برای به روز ماندن در روندهای بازار و فناوری های جدید است. انتشارات و کنفرانس‌های صنعتی می‌توانند درک شما را فراتر از مشارکت با گروه‌های اینترنتی عمیق‌تر کنند و فرصت‌های بیشتری را برای ترویج کسب‌وکار در اختیار شما قرار دهند.

مطالب مرتبط:  صنعت چیست؟ – معرفی انواع صنعت

۸. ایجاد روابط راهنمایی

پیدا کردن یک مربی، یک رابطه شبکه ای را از طریق یک ارتباط شخصی تر ایجاد می کند. وقتی فرآیند کارآفرینی خود را شروع می کنید، مربیان می توانند دانش یا راهنمایی خاصی ارائه دهند. یک مربی ممکن است شما را با اعضای جامعه حرفه ای خود آشنا کند و به شما ارتباطات بیشتری برای فرصت های رشد آینده بدهد. اگر باتجربه‌تر هستید، با پذیرفتن یک کارآفرین جدید به‌عنوان مربی، به جامعه کمک کنید و از نوآوری صنعت خود به طور مستقیم یاد بگیرید.

مطالب مرتبط:  راهنمای قطعی مربیگری

۹. سؤالات خوبی بپرسید

در مورد روندهای صنعت خود تحقیق کنید تا ایده بهتری در مورد مرتبط ترین سوالاتی که باید در شبکه خود بپرسید به دست آورید. هنگامی که با سایر متخصصان ملاقات می کنید، هدف خود را برای یادگیری در مورد جنبه خاصی از تجارت تعیین کنید. همانطور که ارتباطات خود را ایجاد می کنید، پرسیدن سوالات هدفمند می تواند راهی کارآمد برای یافتن راه حل برای چالش های خود باشد. برای گروه های آنلاین، شروع یک پست بحث هفتگی مرتبط با موضوعات کارآفرینی می تواند برای کل جامعه شبکه های دیجیتال مفید باشد.

۱۰. سوابق را نگه دارید

شبکه سازی مداوم بخشی از کار روزانه یک کارآفرین است. برای به خاطر سپردن جلسات مهم، ارتباطات جدید مرتبط را یادداشت کنید، اطلاعاتی مانند محل کار آنها، مشارکت های مهم در صنعت و عوامل کلیدی مرتبط با تجارت را یادداشت کنید. وقتی به چیزهایی اشاره می کنید که ارتباطاتتان در مکالمات قبلی به شما گفته اند، نشان می دهید که برای رابطه ارزش قائل هستید. یادداشت برداری در مورد ارتباطات همچنین می تواند به شما کمک کند تا هنگام ایجاد روابط جدید، حفظ روابط قدیمی تر را نیز به خاطر بسپارید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *