بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چرا استخدام مهم است؟

چرا بررسی پیشینه قبل از استخدام یک نامزد مهم است

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که به دنبال شغلی در زمینه منابع انسانی هستید یا سعی می کنید توانایی های حرفه ای خود را ارتقا دهید، مهم است که خود را با اصول استخدام آشنا کنید. استخدام بخش مهمی از فعالیت های منابع انسانی یک کسب و کار است. با یادگیری بیشتر در مورد استخدام، می توانید مهارت های استخدام خود را توسعه دهید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید شغلی را در استخدام دنبال کنید یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، ما استخدام را تعریف می کنیم، چرایی اهمیت آن را بررسی می کنیم، در مورد اینکه چگونه یک استراتژی استخدام خوب می تواند به شرکت شما کمک کند، نحوه ایجاد استراتژی استخدام را فهرست می کنیم و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای کار در استخدام ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: ۲۳ نکته برای استخدام

استخدام چیست؟

استخدام فرآیندی است که طی آن تیم منابع انسانی و استخدام کنندگان یک شرکت، نامزدهای واجد شرایط را برای فرصت های شغلی شناسایی می کنند. از این رو، آن‌ها از طریق سایت‌های شبکه‌ای حرفه‌ای یا کانال‌های تماس موجود با افراد تماس می‌گیرند تا از فرصت‌های شغلی شرکت مطلع شوند. در صورت موفقیت، این افراد درخواست‌های شغلی را پر می‌کنند، در مصاحبه‌های شغلی شرکت می‌کنند و پیشنهادهای شغلی را برای مشارکت در فعالیت‌های شرکت می‌پذیرند.

مطالب مرتبط: استخدام چیست؟

چرا استخدام مهم است؟

استخدام مهم است زیرا مزایای متعددی برای یک کسب و کار به همراه دارد. در اینجا چند نمونه از نحوه بهره مندی مشاغل از استخدام آورده شده است:

  • به شرکت‌ها کمک می‌کند افراد با استعداد را استخدام کنند: فرآیند استخدام به متخصصان منابع انسانی نیاز دارد که به دنبال کاندیداهایی با تحصیلات، مهارت‌ها و تجربیات حرفه‌ای مناسب برای یک فرصت شغلی باشند. آنها این کار را با استفاده از نرم افزار ردیابی متقاضی (ATS)، انجام مصاحبه های فنی و سایر تاکتیک های ارزیابی انجام می دهند.

  • به شرکت‌ها اجازه می‌دهد افرادی را استخدام کنند که برای اصول یکسان ارزش قائل هستند: وقتی شرکت‌ها فرآیند استخدام قوی دارند، به متخصصان منابع انسانی کمک می‌کند تا تعیین کنند آیا نامزدها برای همان اصول و فرهنگ محل کار که شرکت ارائه می‌کند ارزش قائل هستند یا خیر. به عنوان مثال، با جستجو و تعامل با نامزدهایی که برای فضای رقابتی ارزش قائل هستند، متخصصان منابع انسانی می توانند متخصصانی را استخدام کنند که در محل کار خود پیشرفت می کنند. این همچنین به تأثیر مثبتی بر حفظ کارکنان و رضایت شغلی کمک می کند.

  • شرکت‌ها را با افراد حرفه‌ای برای فرصت‌های شغلی آینده مرتبط می‌کند: حتی اگر یک شرکت نامزد دیگری را انتخاب کند، تیم منابع انسانی می‌تواند با سایر کاندیداهای واجد شرایطی که موقعیت‌های شغلی دریافت نکرده‌اند در ارتباط بماند. این شامل نگهداری پرونده های کاندیدا و انجام فعالیت های ارتباطی با نامزدهای قبلی است.

  • تضمین می‌کند که شرکت‌ها افرادی را استخدام می‌کنند که می‌توانند به رشد کسب‌وکارشان کمک کنند: وقتی استخدام‌کنندگان به دنبال کاندیدا می‌گردند، از منابع استخدام برای ارتباط با نامزدهایی استفاده می‌کنند که دارای مهارت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند به ابتکارات یا اهداف تجاری جدید کمک کنند. به عنوان مثال، استخدام کنندگان مجموعه ای از نامزدها را برای یک شعبه فناوری اطلاعات در داخل شرکت جمع آوری می کنند.

مرتبط: راهنمای فرآیند استخدام

چگونه یک استراتژی استخدام خوب می تواند به یک شرکت کمک کند؟

یک استراتژی استخدام خوب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که انواع موقعیت‌های مورد نیاز یک شرکت، صلاحیت‌های مورد نیاز کاندیداها، جدول زمانی و چارچوب زمانی برای تحقیق، تماس، مصاحبه و افراد در هیئت مدیره را مشخص می‌کند. در نهایت، یک استراتژی استخدام خوب به هدایت روندهای استخدام کمک می کند و تضمین می کند که متخصصان استخدام در آوردن استعدادهای مناسب به یک شرکت به موفقیت دست می یابند.

موارد مرتبط: استراتژی های استخدام: چه هستند و بهترین راهبردها برای امتحان

نحوه ایجاد یک استراتژی استخدام

برای ایجاد یک استراتژی استخدام موثر به عنوان یک متخصص منابع انسانی، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در اینجا نحوه ایجاد یک استراتژی استخدام در بخش خود آورده شده است:

۱. رویه های فعلی استخدام و استخدام خود را ارزیابی کنید

روش هایی را که بخش شما در حال حاضر برای یافتن، تماس و استخدام نامزدهای شغلی استفاده می کند، ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام روش های استخدام را باید اضافه کنید، توسعه دهید یا بازنشسته کنید. برای مثال، اگر بخش شما قبلاً از نرم‌افزار ردیابی متقاضی (ATS) استفاده می‌کند، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا به فرآیند استخدام شما ارزش می‌افزاید یا می‌توانید با به‌روزرسانی نرم‌افزار آن را بهبود ببخشید.

۲. به استراتژی های استخدام مشاغل رقیب نگاه کنید

برای الهام گرفتن بیشتر برای استراتژی استخدام خود، به رقبای خود نگاه کنید. این مهم است زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا خود را با رقبا هم سطح کنید و احتمال اینکه نامزدها به دنبال فرصت‌هایی با شرکت شما باشند را افزایش دهید. به عنوان مثال، رقیب اصلی شرکت بازاریابی محتوای شما برای تکمیل نمونه های نوشتاری در طول فرآیند استخدام به نامزدها پول پرداخت می کند. به همین دلیل، آنها به احتمال زیاد روند استخدام را ادامه می دهند. برای همسطح کردن استراتژی های استخدام شرکت خود با رقیب اصلی آن، می توانید همین کار را برای نامزدهای کپی رایتر انجام دهید.

۳. بیانیه ماموریت، ارزش ها و اهداف بلند مدت شرکت خود را مرور کنید

یک استراتژی استخدام خوب، نیازهای استخدامی شرکت را با ارزش های اصلی و اهداف بلندمدت آن هماهنگ می کند. بنابراین، استفاده از بیانیه مأموریت و ارزش‌های شرکت یا مراجعه به جدیدترین طرح تجاری آن می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از اینکه چگونه استراتژی‌های استخدام باید از شرکت حمایت کنند، به دست آورید. به عنوان مثال، پس از بررسی طرح کسب و کار شرکت خود، تأیید می کنید که یکی از اهداف آن شامل گسترش به یک بازار خاص است. از این طریق، می توانید دستورالعمل های استراتژی استخدام را با در نظر گرفتن آن هدف، (چه کسی را استخدام کنید، چه زمانی استخدام کنید) تنظیم کنید.

۴. تعداد استخدام فعلی برای هر بخش را تعیین کنید

هر یک از دپارتمان های داخلی شرکت خود و تعداد استخدام فعلی یا انواع موقعیت ها در هر کدام را بررسی کنید. با انجام این کار، می توانید موقعیت های خالی را شناسایی کنید و تعیین کنید که استراتژی استخدام روی کدام بخش متمرکز شود. همچنین ممکن است صحبت با هر یک از مدیران بخش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای استخدامی آنها مفید باشد.

۵. یک بودجه مناسب برای استخدام مشخص کنید

مقدار پولی که می توانید به فعالیت های استخدام و استخدام اختصاص دهید نیز باید به استراتژی های استخدام شما کمک کند. با صحبت با مدیریت بالاتر و بودجه اختصاص داده شده، می توانید تعیین کنید که چقدر پول برای جستجوی نامزدها، حقوق و مزایای کارمندان جدید دارید. این ارقام مهم است که در استراتژی های استخدام شما لحاظ شوند، زیرا می توانند به متخصصان منابع انسانی کمک کنند تا با نامزدهایی که نیازهای حقوقی آنها با آنچه شرکت شما می تواند ارائه دهد، ارتباط برقرار کنند.

۶. چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه استراتژی استخدام خود را مشخص کنید

پس از تکمیل تحقیقات خود باید جزئیاتی را که استراتژی استخدام شما را تشکیل می دهد، چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه پر کنید. شما می توانید این را به یک سند مرجع برای متخصصان منابع انسانی به عنوان جستجو و ارتباط با نامزدهای شغلی تبدیل کنید. در اینجا نمونه ای از این است که چگونه به نظر می رسد:

  • چه کسی: متخصصان بازاریابی

  • چه چیزی: افراد با حداقل دو سال تجربه بازاریابی حرفه ای و مدرک لیسانس در زمینه هایی مانند بازاریابی، روابط عمومی یا ارتباطات.

  • زمان: تلاش‌های استخدام در تاریخ ۵ فوریه آغاز شده و تا ۵ آوریل به پایان می‌رسد.

  • کجا: شرح شغل متخصص بازاریابی را در چهار سایت لیست مشاغل و یک سایت شبکه حرفه ای ارسال کنید

  • چرا: ما در حال گسترش خط تولید خود هستیم و باید تیمی از متخصصان بازاریابی را به آگهی‌های تبلیغاتی و بازاریابی ایمیلی اختصاص دهیم .

  • چگونه: به نامزدهای واجد شرایط برای مصاحبه تلفنی ایمیل بزنید، مصاحبه تلفنی انجام دهید، با بهترین کاندیداها برای مصاحبه حضوری تماس بگیرید، از ۱۰ کاندید برتر برای مصاحبه پانل بازگردند.

مزایای استخدامی بودن چیست؟

استخدام کننده بودن مزایای متعددی دارد. این مثال‌ها را مرور کنید که چگونه می‌توانید از کار کردن در نقش استخدام‌کننده سود ببرید:

  • برقراری ارتباط با افراد جدید: استخدام کننده بودن برای حرفه ای هایی که از ملاقات با افراد جدید و شبکه سازی روزانه لذت می برند بسیار عالی است. در نقش خود، آنها مسئول تماس با نامزدها، انجام مصاحبه های تلفنی و حضوری و بازاریابی شرکت خود در طول فرآیند هستند.

  • داشتن فرصت سفر: در برخی از موقعیت های استخدامی، متخصصان ممکن است به عنوان بخشی از وظایف کاری خود سفر کنند. این معمولاً شامل شرکت در نمایشگاه‌های شغلی کالج، کنفرانس‌های منابع انسانی و رویدادهای شبکه‌ای برای حرفه‌های مختلف است.

  • دریافت پاداش برای استخدام‌های موفق: برخی از کارفرمایان به استخدام‌کنندگانی که نامزدهایی را پیدا می‌کنند که کارمند می‌شوند، پاداش می‌دهند. این به عنوان یک انگیزه سرگرم کننده برای استخدام کنندگان عمل می کند و به آنها اجازه می دهد تا حقوق رقابتی کسب کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *