بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ روش برای شناخت کارمندان

راه های شناخت کارمندان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قدردانی از کارکنان، قدردانی کارکنان شرکت شما برای عملکرد عالی است. شناخت کارکنان در محل کار، رفتارها، شیوه ها و نگرش های خاصی را تقویت می کند که منجر به عملکرد بهتر و نتایج تجاری می شود.

در این مقاله از ایوسی، ما به این موضوع می پردازیم که شناخت کارمند چیست و ۱۱ ایده برای شناخت کارمندان که می توانید برای ایجاد احساس ارزشمندی در کارکنان خود پیاده سازی کنید.

مطالب مرتبط:  بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه در تیم

مزایای شناسایی کارکنان چیست؟

چهار مزیت اصلی شناسایی کارکنان عبارتند از:

  • شادی در کار را افزایش دهید

  • کارکنان را حفظ کنید

  • تقویت روحیه شرکت

  • یک فرهنگ شرکتی خود-رشدی ایجاد کنید

برنامه های شناسایی کارکنان برای اجرا

گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای تشخیص و تجلیل از دستاوردهای کارمندان خود استفاده کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، کارکنان به شناختی که برای آنها فردی است، بهتر پاسخ می دهند.

در اینجا لیستی از ایده های شناسایی کارکنان برای شروع آمده است:

  1. کارمند منتخب ماه

  2. روزهای یا رویدادهای شناسایی کارکنان

  3. برنامه های شناسایی همتایان

  4. دیوار شهرت کارمند

  5. جام چرخشی

  6. پروانه اجتماعی

  7. روز خارج از سایت

  8. جوایز و رفتار

  9. کمک رفت و آمد

  10. پاداش های آموزشی در محل کار

  11. ناهار با مدیر عامل

مرتبط: راهنمای شناخت معنادار کارکنان

۱. کارمند ماه

کارمند ماه امتیازی است که مدیریت به کارکنانی که در آن ماه در نقش خود در شرکت برتر بوده اند، اعطا می کند. هنگام شناسایی برنده ماهانه، مطمئن شوید که دستاوردهای خاصی را که منجر به این جایزه شده اند و اینکه چگونه این دستاوردها با ارزش های شرکت شما همخوانی دارند، فهرست کنید. قصد شما این است که ارزش های کل سازمان را به بهره وری کارکنان خود گره بزنید تا آنها را به اوج عملکرد خود برانگیزانید.

همچنین، می توانید جوایز دیگری نیز داشته باشید که مکمل جایزه کارمند ماه برای ایجاد تعامل بیشتر از سوی کارمندان شما باشد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • جوایز حل مسئله

  • شناسایی خدمات مشتری

  • جایزه تشویق اداری

  • جایزه امیدبخش

مرتبط: ارزش‌های اصلی: مرور کلی و مثال‌ها

۲. روزها یا رویدادهای شناسایی کارکنان

اگر تیم یا شرکت شما به اهداف خود رسیده یا از آنها فراتر رفته است، یک روز به رسمیت شناختن کارمندان در محل کار ترتیب دهید تا مشارکت آنها را جشن بگیرید. تمام روز را به هماهنگی و شرکت در فعالیت های تیم سازی اختصاص دهید تا پیوند خود را با کارکنان خود افزایش دهید. علاوه بر این، غذا و جوایز را برای شناخت مناسب به پیروزی های اعضای تیم ارائه دهید.

در اینجا چند نمونه از فعالیت های تیم سازی آورده شده است:

  • غذای ساده و مختصر

  • پرتاب بادکنک آب

  • شکار لاشخور

  • خدمات اجتماعی

  • شب کارائوکه

  • صخره نوردی

  • اتاق های فرار

  • پرتاب تبر

۳. برنامه های شناسایی همتایان

یک برنامه شناسایی همتایان به کارمندان این فرصت را می دهد که به بازخورد همکاران خود در مورد کار خود گوش دهند. این رویکرد می تواند در یک محیط معمولی یا یک برنامه رسمی باشد که با تایید شما ایجاد شده است. در واقع، این رویکرد متفاوت است زیرا کارمندان نامزدی افرادی را که شایسته بهترین تشخیص هستند تسهیل می‌کنند. به این ترتیب، کارکنان فرصت بیشتری برای شناخته شدن خواهند داشت.

برنامه های تشخیص همتا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یادداشت های دست نویس شخصی و معنادار

  • تابلوی پیام تبریک

  • جوایز قدردانی دپارتمان

  • تاکیدات روزانه

  • جمع شدن تیم

۴. دیوار شهرت کارمند

دیوار شهرت کارمند می تواند توسعه یک برنامه شناسایی مبتنی بر کارمند یا همتا باشد. این عکس های فوری از دستاوردهای کارکنان را ارائه می دهد. می توانید دیوار شهرت را هم در سطح شرکت و هم در سطح دپارتمان اجرا کنید و در روز قدردانی شرکت جوایزی را اهدا کنید. یک کلاژ یا استوری‌بورد که نشان می‌دهد چگونه یک کارمند به نتیجه مطلوب یک پروژه رسیده است، می‌تواند به تعامل بیشتر بین کارمندان منجر شود و می‌تواند الهام‌بخش دیگری برای نحوه تکمیل وظایف فعلی باشد.

۵. تروفی چرخشی

یک جایزه سرگرم کننده، حیوان عروسکی یا مجسمه ای را که می توانید در دفتر رد کنید، شناسایی و خریداری کنید. این جایزه را به کارمندی بدهید که شایسته تقدیر از عملکرد و تعهدش به سازمان است. از آنها بخواهید آن را به مدت یک هفته یا یک ماه روی میز خود نگه دارند تا اینکه آن را به عضو دیگری که به آستانه عملکرد رسیده است منتقل کنند.

۶. پروانه اجتماعی

دستاوردهای کارکنان خود را در حوزه عمومی مانند کانال های رسانه های اجتماعی شرکت خود بشناسید. توضیح دهید که آنها چه کسانی هستند، نقش آنها، چه کاری انجام داده اند تا این تقدیرنامه را دریافت کنند و چرا چنین تأثیری بر شرکت شما داشته است.

همچنین می‌توانید این کار را برای استخدام‌های جدید انجام دهید، جایی که تحصیلات آنها و بخشی را که در آن کار می‌کنند برجسته کنید. این یک امتیاز اضافی است که مدیر و کارمند را در یک عکس قرار دهید تا نشان دهید کارمند جدید به چه کسی گزارش می‌دهد. .

۷. روز خارج از سایت

شرکت خود را به یک سایت بی طرف ببرید تا در طول روز کار کنید. برخی از مکان‌هایی که می‌توانند یک تیم کوچک یا متوسط ​​را در خود جای دهند، کافه‌ها، کتابخانه‌ها یا مکان‌های دیگر با اتصال WiFi هستند. یک نیروی کار از راه دور ممکن است توانایی بیشتری داشته باشد زیرا آنها فضای اداری متمرکز ندارند، اما تغییر منظره ممکن است چیزی باشد که تیم شما برای تقویت بهره وری به آن نیاز دارد.

۸. پاداش و رفتار

پاداش عملکرد یک هدیه متداول قدردانی نسبت به یک کارمند است. در طول بررسی عملکرد، ببینید که آنها دوست دارند چگونه پاداش بگیرند و آیا پاداش عملکرد آنها را منعکس می کند یا خیر. پذیرایی ها استراتژی دیگری برای پاداش دادن به کارمندان شما در یک تجارت روزمره است. به عنوان مثال، بعد از اینکه کارمندان شما برای آن روز رفتند، خوراکی یا میان وعده مورد علاقه آنها را روی میز آنها قرار دهید. نشانه های کوچک قدردانی باعث تقویت روحیه و انگیزه تیم می شود.

۹. کمک به رفت و آمد

اگر می دانید که یک کارمند شناخته شده سفر طولانی دارد، پیشنهاد بازپرداخت هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید. می‌توانید یک اتوبوس رایگان یا گذرنامه حمل‌ونقل عمومی به آن‌ها بدهید، جای پارک خود را برای یک هفته به آن‌ها بدهید یا درباره اضافه کردن آن به بسته حق‌الزحمه خود بحث کنید. این روش نشان دهنده مراقبت و قدردانی شما از کارمند در خارج از محل کار است.

۱۰. پاداش های آموزشی در محل کار

برای کارمندان و بخش هایی که به دنبال ارتقاء مهارت های خود هستند، جوایز آموزشی در محل کار ارائه دهید. این سه نوع آموزش و توسعه در محل کار را برای به دست آوردن کارکنان آگاه تر و ارتباطی تر ارائه دهید:

مطالب مرتبط: انواع مختلف آموزش در محل کار چیست؟

۱۱. ناهار با مدیر عامل

بسته به در دسترس بودن مدیر عامل، این را به عنوان یک قدردانی برای کارمندان در نظر بگیرید، به خصوص اگر بخشی از یک شرکت بزرگتر هستید. کارمندان می توانند از این فرصت برای به دست آوردن بینش شرکت و صنعت و همچنین بحث در مورد چگونگی بهبود شرکت از طریق مشارکت ها و ایده های جدید استفاده کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *