بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی یک استراتژی است که بازاریابان را می بیند که ایمیل های تبلیغاتی راه اندازی شده یا زمان بندی شده را برای مشترکین لیست پستی خود ارسال می کنند. این بازاریابان آنلاین را قادر می‌سازد تا پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای مشتریان احتمالی و مشتریان بر اساس یک برنامه زمانی یا زمانی که شرایط خاصی برآورده می‌شوند ارسال کنند.

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی همه چیز در مورد تبدیل کمپین های تبلیغاتی به یک فرآیند خودکار است. چقدر مفید است؟ خودکارسازی ایمیل‌ها باعث می‌شود بازاریابان از دردسر ایجاد و ارسال ایمیل‌های جدید هر بار که مشتری به یک برند علاقه نشان می‌دهد، مشتری یک سبد خرید را رها می‌کند، کسب‌وکار فروش را راه‌اندازی می‌کند و غیره، نجات می‌دهد. جدای از آن، مطالعات نشان داده است که استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی منجر به افزایش ۸۰ درصدی تعداد سرنخ ها و افزایش ۷۷ درصدی در تبدیل می شود.

چرا از اتوماسیون ایمیل برای بازاریابی استفاده کنیم؟

  • لیست های پستی تقسیم بندی شده ایجاد کنید
  • مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنید
  • تعامل با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را حفظ کنید
  • افزایش کارایی
  • تعامل را بهبود بخشید

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا هر بازاریاب باید اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را پیاده سازی کند. یکنفر میتواند:

لیست های پستی تقسیم بندی شده ایجاد کنید

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها این امکان را می دهد که لیست های پستی بسیار تقسیم بندی شده ایجاد کنند. بازاریابان می توانند لیست های خود را بر اساس فعالیت های مشترک و داده های مدیریت ارتباط با مشتری (کل تاریخچه خرید، آخرین خرید، مرحله پیشرو و غیره) تقسیم بندی کنند.

از تقسیم‌بندی مؤثر، بازاریابان می‌توانند از جریان‌های کاری اتوماسیون بازاریابی بسیار هدفمند بهره ببرند که هم فروش و هم تعامل را به حداکثر می‌رساند .

مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنید

مطالعات به این نتیجه رسیده اند که بیش از ۶۰ درصد از مشتریان ایمیل را به عنوان یک روش تماس ترجیح می دهند، بنابراین آن را به ابزاری ایده آل برای پرورش سرنخ تبدیل می کند. اتوماسیون ایمیل به بازاریابان کمک می کند تا سرنخ هایی را که باید از طریق قیف فروش خود تبدیل کنند، پرورش دهند . این تضمین می کند که آنها از کار پر زحمت ارسال ایمیل های بازاریابی به صورت دستی اجتناب می کنند.

تعامل با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی را حفظ کنید

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی داده‌های کلیکی را به بازاریابان آنلاین ارائه می‌دهد که به آنها امکان می‌دهد شناسایی کنند که کدام دارایی‌ها یا پیوندهای درون ایمیل‌هایشان پاسخ‌های مطلوبی دریافت می‌کنند. با در نظر گرفتن این اطلاعات، بازاریابان می‌توانند اثربخشی پیام‌های موجود در ایمیل‌های خود را برای جلوگیری از شکایت، ایجاد برداشت مثبت از برند و کاهش تعداد لغو اشتراک‌ها و پرش‌ها، بهینه کنند. در پایان، بازاریابان می توانند سطوح سالم تعامل را هم با مشتریان احتمالی و هم با مشتریان حفظ کنند.

افزایش کارایی

با اتوماسیون ایمیل، بازاریابان آنلاین می توانند کارهای تکراری CRM را کامپیوتری کنند و در زمان و تلاش زیادی صرفه جویی کنند. برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانند به‌طور خودکار انجام دهند عبارتند از: ذخیره و ردیابی داده‌های مشتری، تعیین سطح علاقه مشتریان و قصد آنها برای خرید با استفاده از امتیازدهی سرنخ ، برقراری تماس مجدد با سرنخ‌های غیرفعال، محاسبه بازگشت سرمایه (ROI) .

تعامل را بهبود بخشید

اتوماسیون ایمیل بازاریابان را قادر می سازد تا پیام های مناسب، شخصی و به موقع را به مشترکین خود ارائه دهند. به نوبه خود، بازاریابان تعامل مشترکین با نام تجاری خود را افزایش می دهند.

مزایای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

  • افزایش معاملات
  • تقسیم بندی موثر
  • افزایش درآمد با ایمیل های تراکنشی
  • با چرخه خرید مشتری یکپارچه شوید

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چندین مزیت دارد. اینها هستند:

افزایش معاملات

اتوماسیون ایمیل به بازاریابان اجازه می دهد تا فیلدهای شخصی سازی شده، به عنوان مثال، نام، مکان، نام شرکت و غیره را در پیام های ایمیل ارائه دهند. سفارشی کردن پیام های بازاریابی به این روش منجر به افزایش نرخ باز تا ۲۶٪ می شود. همچنین، شایان ذکر است که ایمیل هایی با پیام های شخصی سازی شده منجر به نرخ تراکنش شش برابری می شوند.

تقسیم بندی موثر

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به بازاریابان کمک می کند تا پیام های مرتبط را برای مشترکین خود ارسال کنند. این به برندها اجازه می‌دهد تا (براساس داده‌ها) مشتریان و مخاطبین را به گروه‌های مختلف تقسیم کنند تا مطمئن شوند که پیشنهادات مورد علاقه خود را دریافت می‌کنند. طبق مطالعه MailChimp، کمپین‌های ایمیل بخش‌بندی شده ۱۰۰.۹ درصد نرخ کلیک بیشتر و ۱۴.۳ درصد بیشتر دارند. نرخ های باز

مرتبط: تقسیم بندی چیست: هر آنچه شما باید بدانید

افزایش درآمد با ایمیل های تراکنشی

ایمیل‌های تراکنشی پیام‌هایی هستند که پس از انجام یک عمل خاص، به عنوان مثال، دانلود کتاب الکترونیکی، خرید و غیره، به‌طور خودکار برای بازدیدکنندگان وب‌سایت ارسال می‌شوند. اتوماسیون بازاریابی ایمیلی به بازاریابان فعال اجازه می دهد تا از ایمیل های تراکنشی برای انجام اقدامات دیگر استفاده کنند. به عنوان مثال، ایمیلی برای تأیید سفارش می‌تواند شامل «محصولات مشابه» در پایین پیام باشد. تنها با ایمیل های تراکنشی، کسب و کارها می توانند تا شش برابر بیشتر درآمد کسب کنند.

با چرخه خرید مشتری یکپارچه شوید

اتوماسیون ایمیل به بازاریابان اجازه می دهد تا فعالیت های تجاری خود را با چرخه خرید مشتریان خود همگام کنند. این به آن‌ها امکان می‌دهد دقیقاً درباره زمانی که مشتری به محصولات دیگری نیاز دارد، ایمیل ارسال کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری یک بار در ماه سفید کننده خریداری کند، یک بازاریاب می تواند یک ایمیل تبلیغاتی را برنامه ریزی کند که پس از چهار هفته برای مشتری ارسال شود.

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چگونه کار می کند؟

اتوماسیون ایمیل همه چیز در مورد محرک ها و اقدامات است. هنگامی که یک رویداد خاص راه اندازی می شود، یک ایمیل خاص یا مجموعه ای از ایمیل ها ارسال می شود. طول یک سری ایمیل خودکار بستگی به تعداد اقدامات بازاریابی دارد که کسب و کار می خواهد خودکار کند. بنابراین، بازاریاب می تواند در نوع محتوایی که برای مشترکین ارسال می کند، هر چقدر که می خواهد خلاق باشد. برای فعال کردن اتوماسیون بازاریابی ایمیلی، یک بازاریاب با استفاده از یک سرویس ایمیل یک جریان ایمیل ایجاد می کند.

جریان ایمیل مجموعه‌ای از پیام‌های خودکار است که بر اساس داده‌ها یا رفتار خاص مشترک برای آنها ارسال می‌شود.

با استفاده از گردش کار، کسب و کارها می توانند بر اساس اطلاعاتی که در مورد آنها دارند، ایمیل های مناسب را در زمان مناسب برای سرنخ ها ارسال کنند.

با ردیابی فعالیت‌های سرنخ‌ها در هنگام درگیر شدن با نام تجاری، بازاریابان می‌توانند بینش‌هایی را جمع‌آوری کنند و از آنها برای تعیین محرک‌هایی استفاده کنند که مرتبط‌ترین پیام‌ها را ارسال کنند. یک سرویس ایمیل مانند SendPulse به تنظیم و سفارشی کردن این محرک ها یا رویدادها با توجه به مشخصات بازاریاب کمک می کند.

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی می تواند برای شرکت های B2B و B2C استفاده شود. هر دو نوع کسب‌وکار می‌توانند از جریان‌های اتوماسیون برای ارسال ایمیل خوش‌آمدگویی ، ایمیل‌های مشارکت مجدد ، یا ایمیل‌های درخواست بازخورد استفاده کنند . مجموعه نام تجاری B2B محرک هایی برای اقدامات زیر است:

  • یک بازدیدکننده یک صفحه خاص را در وب سایت یک کسب و کار مشاهده می کند.
  • یک مشتری بالقوه شروع به دنبال کردن تجارت در رسانه های اجتماعی می کند.
  • یک مشتری بالقوه به طور مکرر به محصولات یا خدمات خاص ارائه شده توسط شرکت علاقه نشان می دهد، اما تماس مستقیم برقرار نمی کند.

از سوی دیگر، برندهای B2C به ایمیل‌های خودکار پایان می‌دهند زمانی که:

  • یک خریدار بالقوه محصول خاصی را مشاهده می کند اما آن را به سبد خرید خود اضافه نمی کند.
  • مشتری محصولاتی را در سبد خرید خود اضافه کرد اما آنها را خریداری نکرد (سبد خرید رها شده).
  • مشتریان جدید یا موجود تبدیل می شوند.

کسب و کارها باید از اتوماسیون بازاریابی ایمیلی نه تنها برای دستیابی به مشتریان بالقوه بلکه برای تقویت روابط با مشتریان فعلی استفاده کنند.

مرتبط: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

چگونه بازاریابی ایمیلی را در SendPulse خودکار کنیم؟

  1. به تب Automation 360 بروید
  2. یک رویداد را انتخاب کنید
  3. یک جریان اتوماسیون ایجاد کنید
  4. نظارت بر تبدیل

SendPulse به کسب و کارها اجازه می دهد تا به سرعت و راحت جریان کار را تنظیم و نظارت کنند. برای شروع، در SendPulse ثبت نام کنید.

مرحله ۱: به تب Automation 360 بروید

در داشبورد کاربر، روی «Automations» کلیک کنید، سپس «Create new automation» را انتخاب کنید و Automation 360 را انتخاب کنید. این ابزار به بازاریاب اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خودکار ، پیامک‌ها و فشار وب را که توسط رویدادها یا شرایط خاص ایجاد می‌شوند تنظیم کند و برای مشترک ارسال کند. یک لیست پستی موجود

ایجاد اتوماسیون بازاریابی ایمیل

مرحله ۲: یک رویداد را انتخاب کنید

یک رویداد یا شرایط شروع را انتخاب کنید. این می تواند یک تاریخ خاص مانند یک تولد ، یک وب هوک تماس، یا یک رویداد سفارشی تنظیم شده توسط کاربر باشد. هنگامی که این رویداد شروع راه اندازی می شود، جریان اتوماسیون بلافاصله شروع می شود. برای یک کمپین موفق، یک ماشه بر اساس رفتار گیرندگان در پایگاه داده تنظیم کنید.

انتخاب رویداد در اتوماسیون بازاریابی ایمیل

مرتبط: برنامه ریز رویداد چیست؟

مرحله ۳: یک جریان اتوماسیون ایجاد کنید

شروع به ایجاد جریان خودکار با شروع مجموعه رویداد کنید. یک پانل تنظیمات وجود دارد که در آن می توان مشخصات جریان اتوماسیون را تغییر داد. از «شرایط» برای تنظیم مرحله بعدی در جریان اتوماسیون و «فیلتر» برای شخصی‌سازی ایمیل‌ها بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و غیره استفاده کنید. Automation 360 همچنین به بازاریابان اجازه می دهد تا لیست های پستی خود را مدیریت کنند. می توان مخاطبین موجود در یک لیست را کپی، انتقال، به روز رسانی یا حذف کرد.

ایجاد جریان در اتوماسیون بازاریابی ایمیل

مرحله ۴: بر تبدیل نظارت کنید

تبدیل ، دستیابی به هدفی است که توسط بازاریاب مشخص شده است. می تواند نرخ باز ، کلیک یا خرید باشد. در این صورت رویداد هدف است و در صورت تحقق تبدیل به تبدیل می شود. پس از ارسال ایمیل، یک شرط اضافه کنید و هدف مورد نظر را انتخاب کنید، به عنوان مثال، خرید. وقتی مشتری خرید می کند، تبدیل به حساب می شود. بنابراین، می‌توانید تعداد تبدیل‌ها را در برابر ایمیل‌های ارسالی پیگیری کنید.

تبدیل اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

بهترین روش های اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

  1. یک قالب ایمیل مارک دار طراحی کنید
  2. یک سری حضوری ارسال کنید
  3. لیست پستی خود را تقسیم بندی کنید
  4. سرنخ ها را پرورش دهید
  5. ایمیل نقطه عطف ارسال کنید
  6. مشتریان را به سبد خرید خود بازگردانید
  7. به صورت خودکار Upsell و فروش متقابل داشته باشید
  8. ایمیل های تراکنشی ارسال کنید
  9. مشتریان منفعل را دوباره درگیر کنید
  10. لیست های پستی خود را مدیریت کنید

در این بخش، ایده‌ها و ابزارهای ایمیل خودکاری را که می‌توانید در استراتژی خود استفاده کنید، به اشتراک می‌گذاریم. آنها به شما کمک می کنند تا تعامل کاربر را افزایش دهید، روابط طولانی مدت برقرار کنید و فروش را افزایش دهید.

یک قالب ایمیل مارک دار طراحی کنید.

ما قویاً توصیه می کنیم که یک الگوی ایمیل منحصر به فرد ایجاد کنید و هر بار که یک کمپین ارسال می کنید از آن استفاده کنید. این به شما کمک می کند در زمان صرفه جویی کنید و شناخت برند خود را افزایش دهید . با ویرایشگر کشیدن و رها کردن SendPulse، برای ایجاد یک قالب ایمیل حرفه ای نیازی به دانستن HTML ندارید.

یک سری حضوری ارسال کنید.

این شانس شماست که نه تنها از مشترکین جدید استقبال کنید، بلکه یک برداشت اولیه خوب ایجاد کنید. به کاربران اجازه دهید بدانند برند شما چگونه می تواند به حل مشکلات آنها کمک کند. برای این منظور، پیوندهایی به محتوای دارای رتبه برتر، صفحات پربازدید یا بهترین محصولات خود ارائه دهید. راهنمای استفاده از خدمات خود را به اشتراک بگذارید. چندین ایمیل ایجاد کنید که مطابق با رفتار مشترکین شما ارسال شود .

لیست پستی خود را تقسیم بندی کنید

می‌توانید با مجموعه‌های خوشامدگویی خود، فهرست خود را به بخش‌هایی دسته‌بندی کنید. پیوندی به مرکز مدیریت ترجیحات خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند تعداد و نوع ایمیل‌هایی را که می‌خواهند از برند شما دریافت کنند انتخاب کنند. سپس مشترکین با انتخاب های مشابه به طور خودکار به لیست های مربوطه اضافه می شوند. همچنین می‌توانید به آن‌ها اجازه دهید موضوعات یا محصولات مورد علاقه خود را انتخاب کنند و برای هر بخش ایمیل‌های مختلفی ارسال کنند. به این ترتیب، تعامل مشتری، CTR ایمیل و فروش را افزایش خواهید داد.

سرنخ ها را پرورش دهید.

پرورش رهبری به بازاریابان کمک می کند تا با ارائه محتوای ارزشمند در هر مرحله از قیف فروش، مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنند. شما می توانید به طور موثر با ایمیل های خودکار، سرنخ ها را پرورش دهید. یک سری ایمیل های داخلی بخشی از این فرآیند است. شما باید سطح مشارکت رهبران خود را درک کنید، اینکه آیا آنها از مزایای استفاده از خدمات شما آگاه هستند و آیا واقعاً متوجه نحوه استفاده مؤثر از آن هستند. در هر مرحله محتوای آموزشی و پیشنهادات مرتبط را به آنها ارائه دهید.

ارسال ایمیل نقطه عطف.

این ایمیل ها در روزهای خاص مانند تولد مشتری یا سالگرد ثبت نام ، اولین خرید یا هر روز مهم دیگری ارسال می شوند. آنچه در مورد این ایمیل ها خوب است، CTR آنها است. مردم از برندهایی که به طور جداگانه به هر مشتری نزدیک می شوند، قدردانی می کنند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که تاریخ های مهم را در لیست پستی خود نگه دارید و سپس با استفاده از متغیر لازم، به عنوان مثال، تاریخ ثبت نام کاربر، ایمیل های خودکار ارسال کنید. در نتیجه، CTR ایمیل خود را افزایش می دهید، روابط مشتری خود را تقویت می کنید و وفاداری مشتری را افزایش می دهید.

مشتریان را به سبد خرید خود بازگردانید.

سبدهای خرید رها شده دردسر هر صاحب فروشگاهی است. با این حال، می‌توانید به مشتریان درباره سبد خرید خود یادآوری کنید و فروش را افزایش دهید. یک یا دو روز پس از اینکه کاربر مورد را به سبد خرید خود اضافه کرد، ایمیل‌های خودکار را تنظیم و ارسال کنید. یک عکس از یک محصول، قیمت آن، هزینه های تحویل و کل اضافه کنید. می توانید با ارائه یک تخفیف محدود به مشتریان انگیزه دهید .

به صورت خودکار Upsell و فروش متقابل داشته باشید.

با این تکنیک های بازاریابی، می توانید مشتری را وادار به خرج کردن پول بیشتری کنید. افزایش فروش به معنای تبلیغ یک محصول بهتر و گران‌تر از همان دسته است، برای مثال ارائه آیفون ۹ به جای انتخاب اولیه مشتری – آیفون ۸. فروش متقابل به معنای تبلیغ محصولات مکمل، به عنوان مثال، یک قاب یا گوشی همراه با یک تلفن است. . بنابراین، شما باید لیستی از محصولاتی که می توانید با هر مورد تبلیغ کنید، ایجاد کنید. پس از آن، می توانید ارسال ایمیل خودکار را بلافاصله پس از سفارش مشتری تنظیم کنید.

ایمیل های تراکنشی ارسال کنید.

این ایمیل‌ها شامل تأیید سفارش، به‌روزرسانی وضعیت حمل‌ونقل، ایمیل‌های بازنشانی رمز عبور و ایمیل‌های انقضای طرح قیمت‌گذاری است. ارسال دستی آنها برای هر مشتری زمان زیادی از شما می گیرد. بنابراین، می توانید یک بار ارسال ایمیل خودکار را تنظیم کنید و حفظ مشتری را حفظ کنید.

مشتریان منفعل را دوباره درگیر کنید.

کاربران ممکن است علاقه خود را به برند شما از دست بدهند یا به سادگی آن را فراموش کنند. اگر حداقل سه ماه است که ایمیل‌های شما را باز نکرده‌اند، برای آنها یک کمپین ایمیلی ارسال کنید. از آنها بپرسید که آیا می خواهند ایمیل های شما را دریافت کنند و پیشنهادی منحصر به فرد برای برنده شدن آنها ارائه دهید.

لیست های پستی خود را مدیریت کنید

هر ایمیلی که ارسال می کنید بر مرحله مشتری شما در قیف فروش تاثیر می گذارد. بنابراین باید آنها را به لیست های پستی مختلف منتقل کنید تا ایمیل های مربوطه را ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر کاربران تنظیمات برگزیده ایمیل خود را تغییر دهند، باید به لیست مربوطه اضافه شوند، یا زمانی که تعداد مشخصی خرید انجام می دهند. خبر خوب این است که نیازی نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید. فقط هنگام ایجاد یک جریان ایمیل، این گزینه را علامت بزنید و لیست لازم را انتخاب کنید.

نمونه هایی از اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

در اینجا چند نمونه از ایمیل های بازاریابی خودکار معمولی آورده شده است:

ایمیل خوش آمد گویی

ایمیل خوش آمدگویی خودکار اولین تعاملی است که یک کسب و کار با یک مشترک جدید دارد. هدف از این ایمیل استقبال از مخاطب جدید در گروه و تشویق آنها برای تعامل بیشتر با شرکت است. نمونه ای از ایمیل خوش آمدگویی:

ایمیل سبد خرید رها شده

گاهی اوقات ممکن است مشتری اقلامی را به سبد خرید اضافه کند اما در حین پرداخت آن را رها کند. ایمیل سبد خرید رها شده پیامی است که برای مشتریانی ارسال می شود تا محصولاتی را که در سبد خرید گذاشته اند به آنها یادآوری کند . این به مشتریان اجازه می دهد فروش را از دست ندهند.

ایمیل تایید سفارش

یک ایمیل تایید سفارش بلافاصله پس از سفارش مشتری ارسال می شود. جزئیات ضروری خرید را برای بررسی به مشتری می دهد.

ایمیل تشکر

پس از عضویت بازدیدکننده یا خرید، یک ایمیل تشکر ارسال می شود. این یک راه استراتژیک برای یک تجارت برای تقویت روابط شخصی با مشتری است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *