کسبوکارها میتوانند با ایجاد استراتژی هدفگیری مجدد، کاربران قبلی وبسایت یا صفحات رسانههای اجتماعی خود را تشویق به بازگشت کنند. شما می توانید یاد بگیرید که یک کمپین هدف گذاری مجدد برای کمک به افزایش فروش برای شرکت خود انجام دهید. در این مقاله از ایوسی، به تعریف مجدد هدف گذاری، زمان استفاده از آن و نحوه عملکرد آن می پردازیم و به سوالات رایج در مورد هدف گیری مجدد پاسخ می دهیم.
مطالب مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟
هدف گذاری مجدد چیست؟
هدف گذاری مجدد یک روش تبلیغاتی است که از تبلیغات هدفمند برای جلب توجه بازدیدکنندگان قبلی وب سایت استفاده می کند. فرآیند هدفگیری مجدد برای یادآوری به افرادی که محصول یا خدمات شما را در اولین بازدید از وبسایت شما نخریدهاند، یادآوری میکند که اقلامی را که مشاهده میکنند بازگردانند و خریداری کنند. همچنین می تواند مشتریان قبلی را دوباره جذب کند.
دو نوع هدف گذاری مجدد وجود دارد: استاتیک و پویا. هدف گذاری مجدد استاتیک از تبلیغات خاصی برای هدف قرار دادن کاربران استفاده می کند، بسته به اینکه کدام صفحات وب سایت شما را مشاهده کرده اند. این به کسب و کار شما اجازه می دهد تا کل مخاطبان، مانند خریداران قبلی را بر خلاف یک کاربر خاص هدف قرار دهد. هدف گذاری مجدد پویا تبلیغات را برای هر خریدار خاص سفارشی می کند. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل رفتار کاربر برای تعیین اینکه چه محصولی را باید تبلیغ کرد و چه زمانی آن را انجام داد.
هم هدفگیری مجدد استاتیک و هم پویا، اشکالی از هدفگیری رفتاری هستند که مشتریان را بر اساس رفتارهای آنلاین آنها هدف قرار میدهند. برخی از سرویسها میتوانند رفتارها را در دستگاههای دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه ردیابی کنند که منجر به دادههای خاصتری در مورد عادات آنلاین افراد میشود.
بیشتر بخوانید: راهنمای قطعی بازاریابی مجدد
زمان استفاده از کمپین های هدف گیری مجدد
هدف گذاری مجدد راهی برای تبدیل ترافیک وب سایت به فروش است. همچنین میتواند ابزاری برای تعامل با مشتریانی باشد که قبلاً محصول یا خدمات شما را خریداری کردهاند و شاید به آنها اطلاع دهد که محصول جدیدی در سایت شما وجود دارد. هدف گذاری مجدد تبلیغات نیز روشی سودمند برای تبلیغ فروش به خریداران علاقه مند و ایجاد فضا برای موجودی جدید است.
کسبوکارها در بسیاری از صنایع از هدفگیری مجدد برای فروش محصولات و خدمات استفاده میکنند. بازاریابان و فروشندگان بیشترین احتمال ایجاد کمپین های هدف گیری مجدد را دارند، زیرا آنها مسئول جلب توجه کاربران وب برای کمک به افزایش فروش هستند.
هدف گذاری مجدد چگونه کار می کند؟
هدف گذاری مجدد شامل استفاده از ابزارهایی برای ردیابی رفتار کاربران برای تبلیغ محصولات پس از خروج آنها از وب سایت شما است. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است از سایت شما بازدید کند، چند محصول را مرور کند و سپس آن را ترک کند. سپس کاربر هنگام استفاده از وبسایتهای دیگر، مانند رسانههای اجتماعی و ایمیل، تبلیغات محصولاتی را که مشاهده کرده است، میبیند. هدف از هدف گذاری مجدد متقاعد کردن کاربر برای کلیک بر روی یکی از این تبلیغات و خرید محصول یا خدمات شما است.
هدفگیری مجدد با یادآوری علاقه کاربران به محصول یا خدمات شما در دستگاههای مختلف در زمانهای خاص عمل میکند و احتمال بازگشت به سایت شما و خرید چیزی را افزایش میدهد.
چگونه یک کمپین هدف گذاری مجدد ایجاد کنیم
در اینجا مراحل هدف گیری مجدد کاربران در وب سایت شما آمده است:
۱. مخاطبان خود را شناسایی کنید
اولین گام برای هدف گذاری مجدد این است که تعیین کنید می خواهید روی چه کاربرانی تمرکز کنید. این مخاطبان اغلب بازدیدکنندگان قبلی وب سایت هستند که هنوز چیزی از کسب و کار شما خریداری نکرده اند. با این حال، میتوانید کمپین خود را بر روی کاربران رسانههای اجتماعی که با محتوای شما درگیر هستند یا افرادی که محصول یا خدمات شما را در گذشته خریداری کردهاند، متمرکز کنید.
مطالب مرتبط: چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟
۲. بودجه خود را تعیین کنید
بودجه شما تعیین می کند که چه تعداد منابع می توانید برای کمپین هدف گذاری مجدد اختصاص دهید و چه ابزارهایی در محدوده قیمتی شما در دسترس کسب و کار شما هستند. برخی از خدمات به ازای هر کلیک تبلیغات هزینه دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر به ازای هر تبلیغ هزینه دریافت می کنند، بنابراین هنگام شروع یک کمپین هدف گذاری مجدد، توجه مهمی است.
۳. پلتفرم خود را انتخاب کنید
پلتفرم های مختلفی برای هدف گذاری مجدد وجود دارد، از رسانه های اجتماعی گرفته تا وب سایت های تبلیغاتی.
ابزارهای جمعیت شناختی در سایت های رسانه های اجتماعی آنها را به مکانی قدرتمند و محبوب برای اجرای کمپین های هدف گیری مجدد تبدیل می کند. این ابزارها به شما این امکان را میدهند که بر اساس رفتار مخاطبان وسیع یا خاص را برای هدفگیری مجدد انتخاب کنید. به عنوان مثال، میتوانید به سادگی هر فردی را که از وبسایت شما بازدید میکند بدون خرید چیزی دوباره هدفگیری کنید، یا همچنین میتوانید مشتریانی را در یک گروه سنی خاص که قبلاً چیزی از وبسایت شما خریداری کردهاند، دوباره هدفگیری کنید.
سایر سرویسها میتوانند میزبان کمپینهای هدفگیری مجدد شما، ردیابی معیارها و به دست آوردن بینش در مورد اثربخشی کمپین هدفگیری مجدد شما باشند.
۴. تبلیغات را ایجاد کنید
هنگامی که ابزار خود را انتخاب کردید، باید تبلیغاتی را برای کمپین هدف گذاری مجدد خود طراحی کنید. در زیر چند ویژگی تبلیغاتی با هدف گذاری مجدد موفق آورده شده است.
- کپی عملی: تبلیغات هدف گذاری مجدد اغلب کوچک هستند، بنابراین مهم است که پیام خود را به مهم ترین و قانع کننده ترین نکات کاهش دهید.
- عنوان جالب: میتوانید با تیترهایی آزمایش کنید که برای حواس مختلف جذاب هستند، مانند حس منطق یا احساسات کاربران، تا توجه آنها را جلب کنید.
- جذابیت بصری: شما می خواهید تبلیغ توجه کاربر را به خود جلب کند. برخی از پلتفرمها به شما امکان میدهند انیمیشنهایی را به تبلیغات هدفگیری مجدد خود اضافه کنید.
تبلیغات هدفگیری مجدد خوب، مختصر و برای بیننده جالب هستند و از سبکهای طراحی و تایپوگرافی برند پیروی میکنند. پلتفرمهای مختلف وضوح و اندازههای خاصی برای تبلیغات دارند، بنابراین برای راهنمایی در مورد ابعاد تبلیغات حتماً با پلتفرمی که قصد استفاده از آن را دارید، مشورت کنید.
۵. نتایج را ارزیابی کنید
هنگامی که کمپین هدف گذاری مجدد خود را شروع کردید، مهم است که پیشرفت آن را دنبال کنید. اکثر پلتفرمها دارای تجزیه و تحلیل داخلی هستند که میتواند موفقیت هدفگیری مجدد را ردیابی کند. تجزیه و تحلیل هایی که در مورد استراتژی هدف گیری مجدد شرکت خود جمع آوری می کنید می تواند به افزایش موفقیت مداوم آن کمک کند. این روند دادهها همچنین ممکن است ایدههایی در مورد هدفگیری مجدد مخاطبان کمپین در آینده و روشهایی برای هدفگیری مجدد به شما ارائه دهد.
پرسشهای متداول هدفگیری مجدد
در زیر چند سوال متداول در مورد هدفگیری مجدد وجود دارد:
تفاوت بین هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد چیست؟
بسیاری از افراد از اصطلاحات هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما آنها به شیوه های کمی متفاوت اشاره دارند. بازاریابی مجدد فرآیند جذب مجدد بازدیدکنندگان قبلی وب سایت شما است. هدف گذاری مجدد یک روش خاص برای بازاریابی مجدد است که از تبلیغات برای هدف قرار دادن مخاطبان بیش از یک بار استفاده می کند.
بیشتر بخوانید: هدف گذاری مجدد در مقابل بازاریابی مجدد
پیکسل هدف گیری مجدد چیست؟
پیکسلهای هدفگیری مجدد، تکههایی از کد هستند که میتوانید آنها را در وبسایتها جاسازی کنید تا از بازدیدکنندگان سایت مطلع شوید. بر اساس اهداف هدفگیری مجدد و پلتفرمی که برای کمپین خود استفاده میکنید، ارائهدهندگان زیادی از پیکسلهای هدفگیری مجدد وجود دارد.
پیکسلهای هدفگیری مجدد منبع تحلیلی برای وبسایتها هستند تا تعیین کنند یک وبسایت چه تعداد بازدیدکننده دارد و چه مدت در وبسایت سپری میکنند. آنها می توانند به عنوان منبع اولیه داده ها در زمانی که شما به تازگی استراتژی هدف گیری مجدد خود را شروع کرده اید، عمل کنند.
چه مخاطبانی را باید دوباره هدف گیری کنم؟
در اینجا لیستی از مخاطبان متداول برای هدف گیری مجدد آمده است:
- بازدیدکنندگان قبلی وب سایت: این گروه قبلاً به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده است.
- خریداران قبلی: این گروه قبلاً با خرید محصول شما علاقه خود را به آن تأیید کرده است.
- بازدیدکنندگانی که یک سبد خرید را رها میکنند: یک تبلیغ هدفمند مجدد که محصولات رها شده را نشان میدهد میتواند کاربران را تشویق به بازگشت کند.
- کاربرانی که با صفحات رسانه های اجتماعی درگیر هستند: این مخاطبانی است که ممکن است هنوز از وب سایت شما بازدید نکرده باشند و کمپین هدف گذاری مجدد راهی برای هدایت این کاربران به وب سایت شما است.
- بازدیدکنندگان قبلی وب سایت در یک بازه زمانی معین: اضافه کردن یک محدودیت زمانی به استراتژی هدفگیری مجدد، ابزار قدرتمندی است که میتواند توجه کاربرانی را که ممکن است برند شما را قبلاً در ذهن خود دارند به خود جلب کند.
چگونه هدف گذاری مجدد را اندازه گیری کنم؟
در اینجا فهرستی از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) برای ردیابی در طول کمپین هدفگیری مجدد آمده است:
- نرخ کلیک: این نرخی است که کاربر روی تبلیغ هدف شما کلیک می کند تا از سایت شما بازدید کند.
- برداشت ها: تعداد دفعاتی که یک نفر روی یک تبلیغ کلیک کرده است را اندازه گیری می کند.
- تبدیل سرنخ ها: تعداد سرنخ هایی که به فروش تبدیل می شوند معیار قدرتمندی برای تعیین موفقیت کمپین هدف گذاری مجدد شما است.
- بازدیدکنندگان منحصر به فرد: این تعداد افرادی است که در یک دوره زمانی به سایت شما دسترسی دارند. این می تواند به تعیین تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند کمک کند.
اندازه گیری های فوق ابزاری برای تعیین اینکه آیا استراتژی هدف گیری مجدد شما کارآمد است یا خیر. ایجاد تغییرات کوچک در استراتژی هدفگیری مجدد در طول زمان، به حفظ جذابیت و مرتبط بودن تبلیغات شما برای کاربران کمک میکند.
مرتبط: راهنمای کامل شاخصهای عملکرد کلیدی (KPI)
3 پاسخ
می شه نرخ کلیک رو کامل تر توضیح بدین و بگین چطوری می شه خوبترش کرد؟
به طور کلی، نرخ کلیک به میزان کلیکهایی اشاره داره که دریافت میشه برای هر تبلیغ یا لینک در یک صفحه وب یا در یک پست تبلیغاتی. به عبارت دیگه، نرخ کلیک نسبت تعداد کلیکها به تعداد نمایشها رو نشان میده.
برای بهبود نرخ کلیک، چند راهکار میتونید امتحان کنید:
۱. محتوای جذاب: اطمینان حاصل کنید که محتوای تبلیغ یا لینک شما جذاب و جالب برای مخاطبانه. ارائه اطلاعات مفید، عنوان جذاب و تصاویر جذاب میتونن بهبود نرخ کلیک رو به همراه داشته باشند.
۲. هدفمندسازی: مطمئن شید که تبلیغات و لینکهای خودتون رو به مخاطبان مناسب و هدفمند ارائه میدید. با تحلیل و درک دقیق مشتریان هدف خود، میتونید تبلیغات خود رو به شکلی طراحی کنید که به اونها جذابیت بیشتری داشته باشه.
۳. آزمایش و بهینهسازی: از طریق آزمایشهای A/B، میتونید تغییرات کوچکی در تبلیغات خود اعمال کنید و نتایج رو مقایسه کنید. با این روش، میتونید بهبودهایی در نرخ کلیک خودتون رو شناسایی کنید و اونها رو بهبود ببخشید.
۴. بهبود تجربه کاربری: مطمئن شید که صفحههای وب یا پلتفرمهایی که تبلیغات خود رو در اونها قرار میدید، بهینه شده و تجربه کاربری راحت و دوستانه رو فراهم میکنن. بهبود سرعت بارگیری صفحه، طراحی مناسب و ساده، و رابط کاربری مفید و قابل فهم میتونن بهبود نرخ کلیک رو تسهیل کنند.
با اعمال این راهکارها، احتمالاً میتونید نرخ کلیک خود رو بهبود ببخشید و به مخاطبان خود پیام خود رو بهتر منتقل کنید.
مطالعه این دو مقاله هم می تونه برای شما مفید باشه:
https://ivsi.ir/click-through-rate/
و
https://ivsi.ir/about-click-through-rate/