بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی ۴.۰، تعریف یک رویکرد “انسان گرایانه”

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در دایره بازاریابی همانطور که در زندگی است، همه چیز همگرا می شود. دو فلسفه به هم می رسند، فرآیندهای فکری سنتی و جدید با هم ادغام می شوند و همانطور که فیل کاتلر در کتاب اخیر خود تأکید می کند، “بازاریابی چیزی جز استفاده خلاقانه از حقیقت نیست”، در نتیجه تغییر قابل توجه فعلی در نحوه درک و اعمال بازاریابی را تکرار می کند.

رویکرد بازاریابی سنتی

در میان استادان بازاریابی، فیل کاتلر یک نام پیشرو است که حرکتی بسیار تاثیرگذار در تجارت بازاریابی و نحوه نگرش مردم به آن ایجاد می کند. با تغییر مداوم بازاریابی، مانند لباس‌ها و ابزارها، در طول سال‌ها تغییرات قابل‌توجهی را پشت سر گذاشته است و امروزه از یک جریان اطلاعات مبتنی بر بازار به رویکرد شخصی‌سازی شده توسط مصرف‌کننده تغییر کرده است. به گذشته برگردید و دوره ای را به یاد بیاورید که بازاریابی سنتی سیل یک طرفه اطلاعات بود. احتمالاً به یاد خواهید آورد که تبلیغاتی را در تلویزیون تماشا می‌کردید – یک تبلیغ کوکاکولا یا پپسی یا حتی شلوار جین مارکدار – تا زمانی که به صدایی در ذهن شما تبدیل شد. سپس این صدا شما را در انتخاب های خرید راهنمایی کرد و اولین نام های تجاری را که بدون فکر زیاد در ذهن شما ظاهر شد و باعث شد محصولات را بخرید، زمزمه کرد. استراتژی بازاریابی اتخاذ شده در آن زمان، «انبوه» با هدف قرار دادن مستمر مخاطبان بود که خرید آنها را وادار می کرد. به سرعت به امروز بروید و بازاریابی بسیار متفاوت دیده می شود. این رویکرد متناسب و خاص، «انسان محور» و شخصی است.

“بازاریابی عالی فقط محصولات و خدمات را توصیف نمی کند، بلکه با ظرافت و وضوح به طور خلاقانه نیازهای ناخودآگاه انسان را بیان می کند.”

فیلیپ کاتلر

این تغییری است که فیل کاتلر در چهارمین تکرار از کار برجسته خود در زمینه بازاریابی متصور شده و بر آن تاکید کرده است، جایی که او بر همگرایی بازاریابی جدید و سنتی برای هدایت مصرف کنندگان به طرفداری از برند تأکید می کند. او می گوید: «تکنولوژی در حال تغییر سناریوهای تجاری است. آنچه قبلاً مهم بود، محصول بود. آنچه امروز ضروری است تمرکز بر مردم است. برای همگرایی فناوری ها و واقعیت مهم است و اینها به آرامی و در عین حال عمیقاً بر تصمیمات بازاریابی در سراسر جهان تأثیر می گذارند.

عنصر گمشده بازاریابی

اگر یک تغییر دهنده بازی وجود داشته باشد که باعث تغییر دیدگاه های بازاریابی شده است، آن فناوری دیجیتال است. همه ما می توانیم قبول کنیم که رسانه های اجتماعی در حال متحول کردن دنیای بازاریابی هستند. دیجیتال مارکتینگ و فناوری در حال تغییر روش کسب و کار ما هستند. عنصر انسانی گمشده به همین دلیل امروز وارد بازی می شود.

اگر به همه سر و صداها توجه کرده باشید (و واقعاً سخت است که توجه نکنید)، بدیهی است که هر روز ابزار، تاکتیک، فناوری و اطلاعات جزئی دیگری را ارائه می دهد تا به همه ما بگوید که بازاریابی دائماً در حال تغییر است. اگر شما یک سنت گرا بوده اید، این اطلاعات می تواند بسیار ترسناک باشد. با وجود همه اینها، نتیجه این است که مصرف کنندگان کنترل بیشتری بر خرید خود به دست می آورند. اوضاع از یک روز به روز دیگر در حال تغییر است. هر چیزی که امروز می دانیم درست است، فردا نادرست خواهد بود و ما را وادار می کند تا در استراتژی فروش خود به بازار تجدید نظر کنیم.

تغییر تنها ثابت است. ممکن است با شرکت هایی کار کرده باشید که از تغییر وحشت دارند و همچنین با شرکت هایی که از تغییر استقبال می کنند و از مزایای آن بهره می برند. شرکت‌هایی که می‌خواهند ریسک کنند، این تغییر را پذیرفته و مایل به سوار شدن به قطار تکامل هستند، آن‌هایی هستند که بارها و بارها از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. هر چقدر هم که ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، من آن را برای شما تجزیه کردم. با چندین سال کار با مشاغل در صنایع مختلف از جمله املاک و مستغلات و برون سپاری فرآیندهای کسب و کار، مدیریت فروش و بازاریابی، می توانم به شما بگویم که می توان با تمرکز بر روی یک تغییر بزرگ ایجاد کرد، تغییرات را در آغوش گرفت، دائماً یاد گرفت، اشتباه کرد و موفقیت را تضمین کرد. کانال های بازاریابی جدید

تسلط بر بازاریابی معاصر

برای شروع، ابتدا باید آرام باشید! بیش از حد در مورد بازاریابی فقط استرس بیشتری به شما وارد می کند. بازاریابی، در پایان روز، در واقع همه چیز در مورد داشتن یک استراتژی درست است. چشمان خود را روی جاده متمرکز کنید و اشیاء درخشان و براق آنها را پرت نکنید.

ثانیا، همانطور که در دهه گذشته تصور می شد، همه چیز در حال تغییر است. دیگر یک معیار، یک پست هدف برای رسیدن و نگه داشتن وجود ندارد. چیزی که من آموخته ام این است که بهترین راه برای پیشرفت این است که با تغییر همراه شویم. این تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما چارچوبی قوی برای ارزیابی تغییرات تکنولوژیکی در بازاریابی داشته باشید که بسیار قابل اعتماد باشد، به طوری که پیمایش در هر چیزی که در آینده اتفاق می‌افتد چیزی جز روان و بدون استرس نخواهد بود.

یکی از اولین افرادی که در مورد بازاریابی ۳.۰ صحبت کرد، فیلیپ کاتلر در کتابی به همین نام بود که به طور خلاصه توضیح می دهد که چگونه این انتقال یا تغییر در بازاریابی در طول سال ها اتفاق افتاده است. آنچه با بازاریابی متمرکز بر محصول (۱.۰) شروع شد تا بازاریابی مشتری محور (۲.۰) که اکنون به رویکرد بازاریابی انسانی (۳.۰) تغییر کرده است و با مشتری به عنوان یک انسان کاملاً اطراف رفتار می کند. با ذهن، قلب و روح که مهم است. روایت منفرد حاصل این است که شرکت‌ها اکنون باید محصولات، فرهنگ و خدمات شرکتی ایجاد کنند که بتواند ارزش‌های انسانی را به تصویر بکشد و منعکس کند.

“در یک بازار شلوغ فزاینده، مشتریان انتظار بیشتری دارند – آنها می خواهند انتظارات آنها نه تنها برآورده شود، بلکه از آنها فراتر رود.”

– فیلیپ کاتلر

به دلیل این تغییر دیدگاه است که روندها و راه حل های جدیدی از جمله اقتصاد اشتراک گذاری، ادغام همه کانال، بازاریابی محتوا، CRM اجتماعی و بسیاری از دیدگاه های دیگر در حال ظهور هستند. کاتلر ادعا می کند که همگرایی فناوری ها منجر به همگرایی بین بازاریابی دیجیتال و سنتی خواهد شد و بالعکس. در جایی همه چیز با هم تلاقی می کند. هر چه بیشتر اجتماعی شویم، بیشتر چیزی را می خواهیم که به طور خاص برای ما ایجاد شده است. با تجزیه و تحلیل داده های مربوط به مشتریان، محصولات و خدمات ما، شخصی سازی به نقطه کانونی تبدیل می شود. برای مقابله با این گذار است که یک رویکرد بازاریابی جدید مورد نیاز است، که باید با مسیرهای مختلف مصرف کنندگان در اقتصاد دیجیتال سازگار شود. مشتریان باید ذینفعان مرتبط و اصلی در هر مرحله از سفر خرید خود باشند.

پتانسیل های انسانی بازاریابی

«این پرتره مشتریان آینده است – مرتبط و در عین حال پریشان. یک نظرسنجی توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژیکی نشان می‌دهد که میانگین توجه انسان از ۱۲ ثانیه در سال ۲۰۰۰ به ۸ ثانیه در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است. توجه فوری.»

فیلیپ کاتلر،  بازاریابی ۴.۰: حرکت از سنتی به دیجیتال

کتاب کاتلر اساساً یک دیدگاه عمیق‌تر و در حال گسترش از بازاریابی انسان‌گرا است که بر هر جنبه‌ای از سفر مشتری تأثیر می‌گذارد. او در آن توضیح می دهد که چگونه می توان با مطالعه قدم های مشتری در دنیای دیجیتال، بهره وری بازاریابی را افزایش داد. وقتی آن را خواندم، کتاب بینش بیشتری را در مورد استراتژی همه‌کانالی که سال‌ها با موفقیت در کسب‌وکار خود دنبال می‌کردیم و پارامترهای اندازه‌گیری جدید و دسترسی منحصربه‌فرد به بازاریابی را که توسط کاتلر تعریف شده است، توضیح داد. نویسنده از آموخته‌های خود، استراتژی‌هایی را برای بازاریابی ۴.۰ ایجاد می‌کند که از پتانسیل بازاریابی «انسان‌گرایانه» تکامل می‌یابد. وظیفه واقعی بازاریابی «انسان‌گرایانه» تمرکز بر انسانی‌سازی یک برند با اختصاص دادن ویژگی‌های شبه انسانی، هویت بخشیدن به یک برند، ویژگی‌های مرتبط خاص است. تصوری از مردی که می توان با او تعامل کرد. این رویکرد مشتریان را قادر می سازد تا با محصول پیوند برقرار کنند، که کاتلر معتقد است همیشه ضروری است. او می‌گوید در عین حال، اجباری نیست که همیشه جنبه انسانی یک برند را به نمایش بگذاریم تا مشتریان بتوانند با آن پیوند برقرار کنند.

نویسنده برای اینکه بداند چه سیستم‌های ارزشی انسان‌ها اهمیت دارد و چه چیزی را می‌توان در برابر برندها ترسیم کرد، رهبران اجتماعی را که هیچ اقتدار رسمی ندارند بررسی می‌کند. چه چیزی آنها را در نظر همنوعان خود جذاب می کند؟ چگونه می توانند به این راحتی به هم متصل شوند و درگیر شوند؟

سپس کاتلر چندین ویژگی را تعریف می کند که این رهبران را با مردم متحد می کند. حضور فیزیکی، رفتار اجتماعی، احساسات، قابلیت اطمینان و اخلاقشان. اگر انسان همه این صفات را داشته باشد، کامل محسوب می شود و الگوی تقلید می شود. در پایان، کاتلر پیشنهاد می‌کند که برندهایی که می‌خواهند خود را به عنوان دوست به مشتریان خود معرفی کنند، باید دقیقاً این ویژگی‌های انسان محور را داشته باشند.

به طور خلاصه، در «عصر انسان‌گرایانه» جدید، برندها به طور فزاینده‌ای ویژگی‌های انسانی را برای جذب مشتری در نظر می‌گیرند. این فرآیند با گوش دادن خوب، اندازه گیری های دقیق و تحقیقات همدلانه آغاز می شود که نیازها و خواسته های نهفته مشتریان را آشکار می کند. برای پاسخگویی موثر به آن اضطراب ها و خواسته ها، بازاریابی باید جنبه انسانی برندها را توسعه دهد. برندها باید از نظر فیزیکی جذاب، از نظر فکری محرک، از نظر اجتماعی جذاب و از نظر احساسی دعوت کننده باشند و در عین حال باید قابلیت اطمینان فوق العاده و قطب نمای اخلاقی قوی را برای ایجاد اعتماد نشان دهند و به موقع محصول و راه حل خود را به مشتریان بفروشند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ۳.۰: آینده به گفته فیلیپ کاتلر


تحلیل روند جهانی تحقیقات بازاریابی ۴.۰: رویکرد ترکیبی

منبع: nmrj.ui.ac.ir

نویسندگان:

محمد تالاری | استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران

مینا خوشرو | کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران

چکیده

امروزه بازاریابی ۴.۰ یک پدیده استراتژیک است که به دلیل تأثیر قابل توجهی که بر عملکرد شرکت دارد، مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته است. بنابراین، هدف این مطالعه شناسایی پربازده‌ترین کشورها، نویسندگان، منابع، کلیدواژه‌های مهم و روند زمانی انتشار آنها در حوزه بازاریابی ۴.۰ است. همچنین هدف آن شناسایی کاربردهای آخرین روندها است. پژوهش حاضر برای دستیابی به هدف تحقیق از روش ترکیبی (کمی-کیفی) استفاده کرده است. ابتدا در بخش کمی، تجزیه و تحلیل کتاب سنجی با داده های مربوط به بازاریابی ۴.۰ انجام می شود. داده ها از پایگاه داده اسکوپوس از سال ۲۰۱۱ (صنعت ۴.۰) تا سال ۲۰۲۱ جمع آوری و با استفاده از نرم افزار VOSviewer مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

سپس در بخش کیفی، کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی به عنوان آخرین روند در حال ظهور از طریق بررسی ادبیات سیستماتیک شناسایی شدند. بر اساس یافته های بخش اول، روند زمانی به سه دوره بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره دارد. در بخش دوم، کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی شناسایی و در ۹ مفهوم مکان، قیمت، ترفیع، محصول، کارکنان، خدمات، فروش، مشتری و تصمیم‌گیری دسته‌بندی شد. با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام Marketing 4.0 نامیده می شود،

مقدمه:
بازاریابی بخش مهمی از یک شرکت است که به موفقیت آن کمک می کند. بازاریابی آینده همیشه به فناوری نیاز دارد. فناوری به سرعت در حال انطباق با دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است، به ویژه برای مصرف کنندگان. یک روش جدید اطلاعاتی و ارتباطی است که در دنیای بازاریابی بسیار کاربردی است که اصطلاحی به نام نسل چهارم بازاریابی را ایجاد می کند. امروزه بازاریابی ۴.۰ یک
پدیده استراتژیک است که به دلیل تأثیر قابل توجهی که بر عملکرد شرکت دارد، مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته است. بنابراین، هدف این مطالعه، ابتدا شناسایی پربازده‌ترین کشورها، نویسندگان، منابع، کلیدواژه‌های مهم و روند زمانی انتشار آنها در حوزه بازاریابی ۴.۰ و سپس شناسایی کاربردهای جدیدترین گرایش‌ها است.

روش شناسی:
برای دستیابی به هدف این تحقیق، در بخش اول، تحلیل کتاب سنجی برای شناسایی خطوط پژوهشی و روندهای نوظهور با داده های مربوط به بازاریابی ۴.۰ انجام شده است. این داده ها از پایگاه داده اسکوپوس از سال ۲۰۱۱ (صنعت ۴.۰) تا سال ۲۰۲۱ جمع آوری و با استفاده از نرم افزار VOSviewer مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل کتاب سنجی روشی کاملاً تثبیت شده است که برای اندازه گیری انتشارات در یک حوزه خاص از تحقیقات علمی استفاده می شود و به محققان اجازه می دهد تا تحقیقات علمی را بهتر درک کنند.

علاوه بر این، به بررسی، سازماندهی و تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها و شناسایی مدل ها و در نتیجه فرآیند تصمیم گیری کمک می کند. در بخش دوم، کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی به‌عنوان آخرین روند نوظهور با مروری نظام‌مند از ادبیات شناسایی و با استفاده از روش تحلیل مضمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. موضوع یا موضوع اطلاعات مهم مرتبط با اهداف، سؤالات و داده های تحقیق را نشان می دهد. محققان از این روش برای تجزیه و تحلیل داده های کیفی استفاده می کنند. این روش فرآیندی است که داده های متنی را تجزیه و تحلیل می کند و منجر به تبدیل داده های متنوع و پراکنده به داده های غنی و دقیق می شود.
 
نتایج:
بر اساس نتایج، روند انتشار اسناد در این زمینه کاملاً صعودی بوده است. حدود ۹۶ درصد از مقالات به زبان انگلیسی و ۵۸ درصد از کل مقالات پژوهشی هستند. پر استنادترین مقاله در این زمینه، رفع شکاف قابلیت های بازاریابی است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و ۴۵۲ استناد دریافت کرد. تاثیرگذارترین منبع در این زمینه مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی Acm است که ۳۴ سند منتشر کرده است. تأثیرگذارترین نویسنده آهوجا است که ۸ سند منتشر کرده است. ایالات متحده با ۲۸۹ سند تأثیرگذارترین کشور است.

بر اساس یافته های بخش اول، روند زمانی به سه دوره بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره دارد. بازاریابی رسانه های اجتماعی که زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است، به روش‌های بازاریابی اطلاق می‌شود که به صورت آنلاین و متصل به اینترنت انجام می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد اطلاعات یا محتوایی را که تنها به صورت آنلاین ایجاد کرده‌اند به اشتراک بگذارند.

در این نوع بازاریابی، بازاریابان می توانند از استراتژی اینترنت و شبکه های اجتماعی آنلاین برای تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان استفاده کنند. دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که با استفاده از فناوری های تعاملی آنلاین و آفلاین مانند ایمیل، وب سایت ها، انجمن ها و گروه های خبری آنلاین، تلویزیون و غیره، مشتریان را با فروشندگان مرتبط می کند و در این بازاریابی، بازاریابان از ابزارهای آنلاین و آفلاین با هم استفاده می کنند. بازاریابان می توانند از استراتژی اینترنت و شبکه های اجتماعی آنلاین برای تبلیغ، بازاریابی و ارتباط با مشتریان استفاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که با استفاده از فناوری های تعاملی آنلاین و آفلاین مانند ایمیل، وب سایت ها، انجمن ها و گروه های خبری آنلاین، تلویزیون و غیره، مشتریان را با فروشندگان مرتبط می کند و در این بازاریابی، بازاریابان از ابزارهای آنلاین و آفلاین با هم استفاده می کنند. بازاریابان می توانند از استراتژی اینترنت و شبکه های اجتماعی آنلاین برای تبلیغ، بازاریابی و ارتباط با مشتریان استفاده کنند. دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم است که با استفاده از فناوری های تعاملی آنلاین و آفلاین مانند ایمیل، وب سایت ها، انجمن ها و گروه های خبری آنلاین، تلویزیون و غیره، مشتریان را با فروشندگان مرتبط می کند و در این بازاریابی، بازاریابان از ابزارهای آنلاین و آفلاین با هم استفاده می کنند.

هوش مصنوعی اکنون چشم انداز فناوری شرکت ها را متحول کرده است. پیشرفت های فناوری همیشه فرصت های بازاریابی جدیدی ایجاد کرده است. همانطور که ظهور تلویزیون عصر تبلیغات و دسترسی گسترده را آغاز کرد و اینترنت و تلفن های همراه سطح جدیدی از هدف گذاری بازاریابی را به ارمغان آورد، هوش مصنوعی نیز نحوه تعامل افراد از طریق فناوری و اطلاعات با ارائه برندها، قیمت ها و خدمات را بیشتر معرفی کرد. متفاوت از قبل و بهبود مدیریت عملکرد. در بخش دوم، کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی شناسایی و در ۹ مفهوم مکان، قیمت، ترفیع، محصول، کارکنان، خدمات، فروش، مشتری و تصمیم‌گیری دسته‌بندی شد.

نتیجه:
تغییر نقش فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در بازاریابی چالش بزرگی را برای محققان و مدیران بازاریابی در شناسایی گرایش‌ها در این حوزه ایجاد کرده است. این مطالعه سعی دارد تأثیر فناوری های تحول آفرین بر فعالیت های بازاریابی را آشکار کند. با پیشرفت تکنولوژی، بازاریابی به ترتیب به Marketing 2.0، Marketing 3.0 و Marketing 4.0 تبدیل شد تا با تغییرات در صنایع، بازارها و مشتریان همگام شود. اگرچه مفاهیم بازاریابی در طول زمان متفاوت بوده است، متأسفانه همه کسب و کارها از این روش پیروی نکرده اند و برخی از سازمان ها همچنان از مفاهیم بازاریابی قبلی پیروی می کنند. با این حال، کسب و کارها برای بقا در عصر دیجیتال باید به سمت بازاریابی ۴.۰ حرکت کنند. به طور خاص، ICT مفاهیم بازاریابی و عناصر بازاریابی را متحول کرده است.

به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، بازاریابی رویکردی مبتکرانه، تعاملی و شخصی‌تر به خود گرفته است و فعالیت‌های بازاریابی را برای کسب‌وکارها کارآمدتر کرده است. بسیاری از موضوعاتی که بسته به روش های سنتی به یک عادت تبدیل شده اند، به لطف امکانات نامحدود ایجاد شده توسط فناوری، خیلی سریع شروع به تغییر می کنند. در جهانی که در مسیر جهانی شدن قرار دارد، تقریباً هر روز روند جدیدی در حال ظهور است. با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران در سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام Marketing 4.0 نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند. مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه. و رویکرد شخصی، باعث کارآمدتر شدن فعالیت های بازاریابی برای کسب و کارها می شود.

بسیاری از موضوعاتی که بسته به روش های سنتی به یک عادت تبدیل شده اند، به لطف امکانات نامحدود ایجاد شده توسط فناوری، خیلی سریع شروع به تغییر می کنند. در جهانی که در مسیر جهانی شدن قرار دارد، تقریباً هر روز روند جدیدی در حال ظهور است. با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام بازاریابی ۴.۰ نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند. مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه. و رویکرد شخصی، باعث کارآمدتر شدن فعالیت های بازاریابی برای کسب و کارها می شود. بسیاری از موضوعاتی که بسته به روش های سنتی به یک عادت تبدیل شده اند، به لطف امکانات نامحدود ایجاد شده توسط فناوری، خیلی سریع شروع به تغییر می کنند.

در جهانی که در مسیر جهانی شدن قرار دارد، تقریباً هر روز روند جدیدی در حال ظهور است. با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام بازاریابی ۴.۰ نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند. مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه. بسیاری از موضوعاتی که بسته به روش های سنتی به یک عادت تبدیل شده اند، به لطف امکانات نامحدود ایجاد شده توسط فناوری، خیلی سریع شروع به تغییر می کنند. در جهانی که در مسیر جهانی شدن قرار دارد، تقریباً هر روز روند جدیدی در حال ظهور است.

با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام بازاریابی ۴.۰ نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند. مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه. بسیاری از موضوعاتی که بسته به روش های سنتی به یک عادت تبدیل شده اند، به لطف امکانات نامحدود ایجاد شده توسط فناوری، خیلی سریع شروع به تغییر می کنند. در جهانی که در مسیر جهانی شدن قرار دارد، تقریباً هر روز روند جدیدی در حال ظهور است.

با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران در سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام Marketing 4.0 نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند. مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه. تقریباً هر روز یک روند جدید در حال ظهور است. با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران در سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام Marketing 4.0 نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند.

مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه. تقریباً هر روز یک روند جدید در حال ظهور است. با توجه به توجه روزافزون محققان و مدیران سراسر جهان به توسعه فناوری های تحول آفرین صنعت ۴.۰ در فعالیت های بازاریابی که به نام بازاریابی ۴.۰ نامیده می شود، این تحقیق می تواند با شناسایی روندهای نوظهور و رو به رشد در این زمینه زمینه را برای پژوهشگران فراهم کند. مطالعات کاربردی بیشتر و موفقیت مدیران بازاریابی در استفاده از آخرین روندها در این زمینه.

پایان مقاله “تحلیل روند جهانی تحقیقات بازاریابی ۴.۰: رویکرد ترکیبی”

مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی


برخی از سوالات درخصوص بازاریابی ۴.۰

آیا بازاریابی ۴.۰ در حال حرکت از سنتی به دیجیتال است؟

بله؛ بازاریابی ۴.۰: حرکت از سنتی به دیجیتال کتابچه بسیار مورد نیاز برای بازاریابی نسل بعدی است. این کتاب که توسط مقامات بازاریابی پیشرو در جهان نوشته شده است، به شما کمک می کند تا در دنیایی که به طور فزاینده ای متصل شده و چشم انداز مصرف کننده در حال تغییر است حرکت کنید تا به طور موثرتری به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

به طور ساده، مفهوم بازاریابی ۴.۰ چیست؟

بازاریابی ۴.۰ یک رویکرد بازاریابی است که تعامل آنلاین و آفلاین بین شرکت ها و مشتریان را ترکیب می کند. در اقتصاد دیجیتال، تعامل دیجیتال به تنهایی کافی نیست. در واقع، در دنیایی که به طور فزاینده آنلاین می شود، لمس آفلاین نشان دهنده تمایز قوی است.

ابزارهای بازاریابی ۴.۰ چیست؟

ویژگی بازاریابی ۴.۰ این است که از فناوری های جدید دنیای دیجیتال برای درک بهتر تصمیمات مصرف کنندگان استفاده می کند. از ابزارهایی مانند Big Data (پردازش داده های حجیم)، CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و اتوماسیون بازاریابی (اتوماسیون کمپین های بازاریابی) استفاده می کند.

چرا بازاریابی ۴.۰ مهم است؟

بازاریابی ۴.۰ نه تنها توسعه فناوری‌ها، بلکه تکامل عادات مصرف مشتریان را نیز در نظر می‌گیرد، آگاه‌تر و خواستارتر . مصرف کننده امروزی مسئولیت اجتماعی بیشتری دارد اما در عین حال ارتباط بیشتری دارد. او می تواند از شبکه های اجتماعی برای حمایت از یک محصول یا تحقیر آن استفاده کند.

 

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

4 پاسخ

  1. باسلام من هرکارمیکنم نمتونم وارد گوگل پلی خودم شوم.لطفا راهنمایی بفرمایید.درظمن چگونه نحوه ارور۴۰۴راهل نمایم.

    1. سلام
      سوالتون مقداری کلی است و خوبه که برای راهنمایی بهتر، اطلاعات بیشتری ارائه بدین، از جمله اینکه:
      – توی چه پلتفرمی؟ موبایل، تبلت یا حتی مرورگر pc
      – چه برندی از این پلت فرم؟ مثلا نسخه های جدید سخت افزارهای هواوی توسط گوگل تحریم شدن، لذا صرفا می شه به شیوه هایی مثل استفاده از Gspace این تحریم و محدودیت رو دور زد
      – چه آی پی و موقعیت مکانی؟
      – از کی؟ از همون ابتدا، به تازگی ….؟
      – با چه نسخه ای؟
      و …

      هر یک از این موارد می تونه مشکل و محدودیت متفاوتی رو در پی داشته باشه
      همچنین بد نیست جستجویی در ایوسی داشته باشین و مواردی مثل این مقاله رو مطالعه کنید. امثال این مقاله هم می تونن به شما کمک بیشتری بکنن. حتی شما می تونین سوالتون رو متناسب با همون مقالات (که همخونی بیشتری با مشکلتون دارن) و در همون مقالات مطرح کنین
      باز اگه توضیحات بیشتر ارائه بدین، در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *