نماد سایت ایوسی

۸ دلیل برای اینکه خدمات مشتری مهم و اولویت است

خدمات مشتری با اولویت

خدمات مشتری با اولویت

اگر به دنبال راه هایی برای افزایش سودآوری شرکت هستید، بخش خدمات مشتری محل خوبی برای شروع است. یک تیم خدمات مشتری آموزش دیده می تواند تصویر مثبت شرکت را منعکس کند و همچنین به شما در جذب و حفظ مشتریان کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، هشت دلیل خاص را مورد بحث قرار خواهیم داد که چرا خدمات به مشتری بسیار مهم است.

خدمات مشتری چیست؟

خدمات مشتری  نحوه تعامل شرکت شما با مشتریان خود، هم در معاملات روزانه و هم به عنوان راه حلی برای حل مشکل در هنگام بروز مشکلات است. این تأثیر مستقیم و معناداری بر سودآوری شرکت شما دارد زیرا تیم خدمات مشتری شما به عنوان پاسخ خط مقدم به نیازهای مشتری شما عمل می کند و برای حفظ طولانی مدت مشتری بسیار مهم است.

مرتبط: مهارت های خدمات مشتری: تعاریف و ۱۷ مثال 

۸ دلیل مهم بودن خدمات مشتری

در اینجا هشت دلیل وجود دارد که چرا خدمات به مشتریان باید یک اولویت مهم برای هر شرکتی باشد:

۱. به شما در حفظ مشتریان کمک می کند

اگر یک مشتری تجربه خوبی با یک شرکت داشته باشد، احتمال بازگشت آنها بیشتر است و هر چه مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید، شرکت شما می‌تواند به حداکثر پتانسیل خود رشد کند. به عنوان مثال، اگر تیم خدمات مشتری شما رویه‌ای یکپارچه دارد که بازگشت آنلاین را سریع و ساده می‌کند، به احتمال زیاد مشتریان را حفظ کرده و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد می‌کنید که از سیاست بازگشت بدون دردسر شما قدردانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: درک حفظ مشتری با استراتژی ها 

۲. حفظ کارکنان را افزایش می دهد

کارمندان می خواهند برای شرکت هایی کار کنند که با مشتریان خود منصفانه رفتار می کنند. هنگامی که کارمندان شما می بینند که شرکت شما بر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان متمرکز است، به احتمال زیاد طرفداران کسب و کار خواهند بود. آنها همچنین به احتمال زیاد در شرکت باقی می مانند و به طور کامل در کار خود مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ استراتژی برای حفظ کارکنان

۳. ارزش های شرکت و برند را تقویت می کند

تیم خدمات مشتری شما به صورت روزانه با مشتریان ارتباط برقرار می کند، به این معنی که آنها مستقیماً مسئول نمایندگی ماموریت و ارزش های برند شما هستند. خدمات عالی به مشتریان می تواند منجر به نظرات مثبت و توصیه های شفاهی برای کسب و کار شما شود که می تواند منجر به کسب و کار جدید شود. یک شخصیت عمومی مثبت می‌تواند دید مردم از شرکت، محصولات یا خدمات شما را تقویت کند.

مرتبط: ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان 

۴. ارجاع ایجاد می کند

ارجاعات شفاهی مثبت مستقیماً از مشتریان قبلی و فعلی که تجربه خوبی با شرکت شما داشته اند می آید. آنها به دوستان، اقوام و همکاران خود می گویند و حتی ممکن است در شبکه اجتماعی خود در مورد خدمات دوستانه و مفید شما به مشتریان پست بگذارند. مخاطبین آنها نیز به نوبه خود تشویق می شوند تا از شما خرید کنند. تبلیغات دهان به دهان اغلب بهترین و کم هزینه ترین شکل تبلیغات یک شرکت است.

۵. ارزش طول عمر مشتری را افزایش می دهد

ارزش طول عمر مشتری (CLV) نشان دهنده کل درآمدی است که شرکت شما می تواند انتظار داشته باشد از یک مشتری در طول زمان دریافت کند. با افزایش CLV می توانید درآمد شرکت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید بدون اینکه نیازی به صرف هزینه بیشتر برای بازاریابی داشته باشید. افزایش CLV به این معنی است که مشتریان شما هر بار که سفارش می دهند پول بیشتری خرج می کنند یا بیشتر خرید می کنند.

خدمات مشتری یک راه عالی برای افزایش CLV است. اگر مشتریان تجربه خرید مثبتی داشته باشند، به احتمال زیاد دوباره از شما خرید خواهند کرد. همچنین بازاریابی محصولات جدید برای مشتریان فعلی آسانتر است. مشتریان بازگشتی بیشتر به محصولات و خدماتی که تیم خدمات مشتری شما توصیه می‌کنند اعتماد می‌کنند، زیرا قبلاً تجربه خوبی داشته‌اند.

مطالب مرتبط: ۱۰ روش برای ایجاد وفاداری مشتری 

۶. به طور فعال به مسائل مشتری می پردازد

خدمات مشتری پیشگیرانه زمانی است که شما قبل از اینکه مشتریان متوجه وجود مشکلات شوند، با آنها تماس می گیرید. با فعال بودن در رویکرد خدمات مشتری خود، می توانید به مشتریان اطلاع دهید که در حال تلاش برای بهبود تجربه کاربری برای آنها هستید.

برای مثال، اگر گروهی از مشتریان دارید که مشکل مشترکی داشتند و محصول یا ویژگی جدیدی منتشر کردند که این مشکل را حل کرد، می‌توانید از سیستم فروش بلیت خود برای شناسایی آن مشتریان استفاده کنید و سپس با آنها تماس بگیرید تا از ویژگی جدید مطلع شوند یا سرویس. این رویکرد می تواند موثر باشد زیرا مشتریان متوجه می شوند که شما در حال تلاش برای حل مشکلات آنها هستید.

۷. فرهنگ شرکت را تقویت می کند و فرآیندها را ساده می کند

وقتی همه افراد در شرکت شما هدف نهایی خدمات مشتری را به اشتراک می گذارند، گردش کار ساده تری را ترویج می کنید. به عنوان مثال، مهندسان شما ممکن است تمایل بیشتری به کمک به تیم فروش داشته باشند، یا تیم تولید ممکن است تمایل بیشتری به گوش دادن به نمایندگان پشتیبانی مشتری داشته باشد. در نهایت، با اولویت دادن به خدمت به دیگران، می‌توانید فرهنگ کمک‌رسانی را در سازمان خود ایجاد کنید.

۸. به شما مزیت رقابتی می دهد

خدمات عالی به مشتریان چیزی بیش از جلب نظر مشتریان جدید و حفظ مشتریان وفادار است. همچنین شما را از رقبا متمایز می کند. با ارائه بهترین خدمات مشتری در کلاس خود، ارزش هایی را برای برند شرکت خود قائل هستید،  شهرت خود را در بازار تقویت می کنید و با مثال نشان می دهید که به افرادی که محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند اهمیت می دهید.

خروج از نسخه موبایل