بازاریابی یک اصطلاح گسترده است که شامل تمام فرآیندهایی است که برای تبلیغ یک محصول یا خدمات انجام می شود. اگر به دنبال شغلی در بازاریابی هستید، مراحلی وجود دارد که می توانید برای تضمین نقش اول خود بردارید.
در این مقاله از ایوسی، ما حوزه های مختلف بازاریابی را بررسی می کنیم و نکاتی را در مورد اینکه چگونه می توانید حرفه خود را در این زمینه هیجان انگیز شروع کنید، ارائه می دهیم.
چگونه در بازاریابی شروع کنیم
اگر به دنبال شغلی در بازاریابی هستید، در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای شروع انجام دهید:
۱. منطقه تمرکز خود را مشخص کنید
از آنجایی که حوزه های بازاریابی زیادی برای انتخاب وجود دارد، بهتر است وقت خود را صرف کرده و گزینه های خود را مرتب کنید. در اینجا فقط برخی از گزینه های متعددی که باید در نظر گرفته شوند وجود دارد:
-
بازاریابی سنتی (محتوای غیر دیجیتال مانند تبلیغات چاپی، بیلبوردها و اسپات های رادیویی)
-
بازاریابی صوتی (Google Home و Amazon Alexa)
-
بازاریابی برند
-
بازاریابی شریک
مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند
۲. تحقیق
انتظارات هر موقعیتی که در نظر دارید را درک کنید. لیست مشاغل و وبلاگ ها را بخوانید، ویدیوها را تماشا کنید و با متخصصان بازاریابی در شبکه خود تماس بگیرید تا بهتر درک کنید که کدام مهارت ها و تجربه برای موفقیت لازم است. همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که یک مربی پیدا کنید تا به شما در مسیر پیشرفت شغلی و مسیر خود کمک کند.
۳. مهارت های جدید بیاموزید
چندین دوره و گواهینامه های معتبر وجود دارد که می توانید برای ایجاد پایه ای محکم در بازاریابی به خودتان بپردازید، هم حضوری و هم آنلاین. برخی از کلاس ها ممکن است به صورت رایگان یا با هزینه کم در دسترس باشند. سرمایه گذاری زمان و تلاش برای یادگیری مهارت های جدید به کارفرمایان بالقوه اشتیاق شما را برای این حرفه نشان می دهد.
۴. یک وبلاگ راه اندازی کنید
وبلاگ و/یا وب سایت خود را ایجاد کنید و آن را به هر دو ارتقا دهید، آنچه را که آموخته اید تمرین کنید. بلکه توانایی های بازاریابی خود را برای فرصت های شغلی بالقوه برجسته کنید. به یاد داشته باشید که وب سایت و وبلاگ خود را در رزومه خود بگنجانید، همراه با معیارهای برجسته رسانه های اجتماعی که می توانید کمیت کنید.
مرتبط: استفاده از وبلاگ برای بازاریابی یک کسب و کار
۵. به دنبال فرصت های شغل آزاد باشید
فریلنسینگ یکی دیگر از گزینه ها و ورود خوبی به این رشته است. فرصتهای بازاریابی آزاد را جستجو کنید تا با استفاده از مهارتهای خود درآمد کسب کنید، که میتواند شامل کارآموزی یا کار داوطلبانه بدون مزد باشد. گاهی اوقات این نوع کار می تواند به شغلی با درآمد منجر شود.
۶. نقش های بازاریابی را پیدا کنید و برای آن درخواست دهید
هنگامی که زمانی را صرف یادگیری مهارت های جدید و به کار انداختن آنها کردید، حرکت بعدی شما باید یافتن شغل بازاریابی مناسب برای شما باشد . بازاریابی یک زمینه رو به رشد است، بنابراین احتمال اینکه مشاغل پرباری وجود داشته باشد که می توانید برای آنها درخواست کنید، خوب است. آنهایی را که بیشتر به آنها اعتقاد دارید انتخاب کنید، سپس برای جلب توجه آنها تلاش کنید.
۷- در رزومه خود خلاقیت به خرج دهید
رزومه خود را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید تا به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که چگونه می توانید خود را با موفقیت بازاریابی کنید.
در مورد روش هایی که دنبال کننده های رسانه های اجتماعی خود را افزایش می دهید یا تکنیک هایی که برای کمک به رشد تجارت آزاد خود استفاده می کنید، دقیق باشید.
نکاتی برای موفقیت
در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید هنگام ورود به حرفه بازاریابی به خاطر داشته باشید:
۱. شبکه حرفه ای خود را رشد دهید
شبکه یک راه عالی برای ملاقات با افراد در زمینه انتخابی شما است. جلسات و گردهمایی های بازاریابی را پیدا کنید و در آن شرکت کنید و تا جایی که می توانید با افراد بیشتری ملاقات کنید. این نه تنها به شما کمک میکند تا سرنخهای شغلی بالقوه را پیدا کنید، بلکه مجموعهای از افراد باتجربه را نیز در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید از آنها یاد بگیرید و مهارتهای مورد نیاز خود را بهتر درک کنید. در صورت امکان، بازاریاب باتجربه تری پیدا کنید تا به یک مربی تبدیل شود که بتواند کمک و توصیه های شخصی بیشتری ارائه کند.
۲. با انگیزه بمانید
ورود به یک حرفه جدید به زمان و اغلب، چندین برنامه نیاز دارد. از روند به دست آوردن اولین نقش بازاریابی خود ناامید نشوید. با درگیر ماندن در جامعه حرفه ای، چه از طریق رویدادها یا یادگیری آنلاین، انگیزه خود را حفظ کنید. و در صورت نیاز از مربیان راهنمایی بخواهید.
۳. تحصیلات خود را بیشتر کنید
حتی اگر قبلاً چند دوره آنلاین را گذرانده اید و برخی از گواهینامه ها را دریافت کرده اید، همیشه چیز جدیدی برای یادگیری در زمینه بازاریابی وجود دارد. چند ساعت در هفته را به خواندن وبلاگ ها یا گوش دادن به پادکست ها در مورد موضوعات مرتبط با اهداف خود اختصاص دهید تا رقابتی باقی بمانید.