بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

استخدام کاندیدا محور چیست؟ (تعریف و مزایا)

فرآیند استخدام

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همانطور که بازار کار بیشتر نامزد محور می شود، شرکت ها به دنبال راه های جدیدی برای جذب افراد با استعداد برای پر کردن موقعیت های شغلی هستند. بسیاری از کارفرمایان به تکنیک‌های استخدام کاندید محور روی می‌آورند تا به آنها کمک کند تا مشخص کنند نامزدها به دنبال چه شغلی هستند تا بتوانند آنها را تشویق کنند تا برای موقعیت‌های آزاد درخواست دهند. اگر در منابع انسانی (HR) یا مدیریت کار می کنید، ممکن است از یادگیری در مورد استخدام نامزد محور بهره مند شوید.

در این مقاله از ایوسی توضیح می دهیم که استخدام کاندید محور چیست، مزایای استفاده از این روش را به اشتراک می گذاریم و نکاتی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند آن را در فرآیند استخدام سازمان خود پیاده سازی کنید.

استخدام کاندیدا محور چیست؟

استخدام کاندید محور به سبکی از استخدام اشاره دارد که بر ایجاد روابط بلندمدت با نامزدهای شغلی تمرکز دارد. مدیران استخدامی که تکنیک‌های استخدام کاندید محور را اجرا می‌کنند، سعی می‌کنند آنچه را که نامزدهای بالقوه نیاز دارند شناسایی کنند تا بتوانند فرآیند استخدام را بهبود بخشند. این سیستم به کارفرمایان کمک می کند تا واجد شرایط ترین افراد را برای کار در شرکت خود جذب و استخدام کنند.

مطالب مرتبط: ۱۲ تکنیک جدید استخدام برای فرآیند استخدام شما

چرا استخدام نامزد محور مهم است؟

با توجه به افزایش تعداد فرصت های شغلی موجود، پذیرش استخدام نامزد محور اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. زمانی که فرصت های شغلی کمتری وجود داشته باشد، شرکت ها تمایل دارند تعداد قابل توجهی از متقاضیان را ببینند و می توانند در مورد افرادی که استخدام می کنند انتخابی بیشتری داشته باشند. برعکس، زمانی که نامزدها مشاغل متنوعی داشته باشند که می توانند برای آن درخواست دهند، این توانایی را دارند که فرصت های خود را مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنند.

این بدان معناست که شرکت‌هایی که می‌خواهند به جذب استعدادهای برتر ادامه دهند، باید مطمئن شوند که نامزدهای شغلی را در کل فرآیند استخدام و جذب تحت تأثیر قرار می‌دهند. اجرای یک استراتژی استخدام کاندید محور می تواند به شما کمک کند تا با تمرکز بر کاندیداهای شغلی و تشویق آنها به درخواست برای موقعیت های باز، فرآیندهای خود را ارتقا دهید.

مزایای استخدام نامزد محور چیست؟

بسیاری از شرکت ها به دلیل طیف گسترده ای از مزایای مرتبط با این روش، استخدام کاندید محور را انتخاب می کنند. در حالی که هدف اصلی ممکن است تشویق نامزدهای واجد شرایط برای درخواست موقعیت های باز باشد، راه های مختلفی وجود دارد که این استراتژی استخدام می تواند تأثیر مثبتی بر سازمان شما داشته باشد. پیاده‌سازی روش‌های استخدام کاندید محور می‌تواند به شما کمک کند:

  • افزایش تعداد داوطلبانی که پیشنهادهای کاری را می پذیرند

  • بهبود درک عمومی از شرکت شما

  • تشویق نامزدهای واجد شرایط برای درخواست شغل

  • کاهش زمان لازم برای استخدام نامزدهای واجد شرایط

  • حفظ یک مجموعه استعداد از نامزدهای بالقوه

  • تقویت نیروی کار و بهبود روحیه

  • کاهش هزینه های استخدام و بکار گماشتن

  • افزایش تعداد برنامه های کاربردی که دریافت می کنید

  • بهبود نرخ حفظ کارکنان شما

استخدام کاندید محور در مقابل کارفرما محور

در حالی که روش های استخدام کاندید محور و کارفرما محور هر دو محبوب هستند، آنها از چندین جهت با یکدیگر متفاوت هستند. به جای تمرکز بر رفع نیازهای نامزدهای شغلی بالقوه، استخدام کارفرما محور بر چگونگی برآورده کردن نیازهای صاحب کسب و کار و شرکت آنها در ابتدا تمرکز می کند. هدف اصلی روش های استخدام کارفرما محور به جای ایجاد روابط بلندمدت با نامزدهای شغلی، پر کردن موقعیت های باز است.

نکاتی برای اجرای استخدام کاندید محور

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا استخدام کاندید محور را در سازمان خود اجرا کنید:

شخصیت های نامزد را توسعه دهید

شخصیت نامزد یک کهن الگو یا شخصیتی است که نماینده کاندیدای ایده آل شماست. برای ایجاد شخصیت نامزد، کسب‌وکارها ممکن است در مورد نامزدهای شغلی واجد شرایط تحقیق کنند تا مشخص کنند چه اهداف، مهارت‌ها و تجربیاتی مشترک دارند. این می تواند به آنها کمک کند تا تشخیص دهند چه نوع افرادی ممکن است علاقه مند به درخواست کار در شرکت خود باشند و تبلیغات موثرتری برای دسترسی به آنها ایجاد کنند. ایجاد شخصیت‌های نامزد همچنین می‌تواند به شما کمک کند با نامزدهای شغلی بالقوه همدلی کنید و نیازهای آنها را درک کنید، که می‌تواند به شما در تعیین انگیزه‌هایی برای ارائه و بهبود فرآیند استخدام کمک کند.

موارد مرتبط: انواع شخصیت: تعریف، دسته بندی ها و نحوه انتخاب یکی

تبلیغات شغلی خود را بالا ببرید

بالا بردن آگهی‌های شغلی می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد درخواست‌های دریافتی خود را افزایش دهید و کیفیت نامزدهای شغلی را که درخواست می‌کنند، بهبود بخشد. کمپین های بازاریابی قبلی خود را مرور کنید تا مشخص کنید کدام تبلیغات عملکرد خوبی داشته اند. توجه داشته باشید که تبلیغات را در کجا قرار داده اید، چه انگیزه هایی ارائه کرده اید و چه عناصر خلاقانه ای را در آن گنجانده اید. همچنین، مطمئن شوید که کمپین‌هایی که ناموفق بوده‌اند را یادداشت کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید جایی برای بهبود وجود دارد. این می تواند به شما کمک کند کمپین های استخدام خود را در آینده بهینه کنید، که می تواند هزینه های استخدام را کاهش دهد.

از زبان معتبر و شفاف در تبلیغات شغلی خود برای ارتباط با نامزدهای شغلی بالقوه استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از تبلیغات پیام‌رسان رسانه‌های اجتماعی یا ربات‌های چت برای ایجاد حس ارتباط یک به یک با مخاطبان هدف خود آزمایش کنید. در نهایت، مطمئن شوید که وب سایت شرکت شما حرفه ای به نظر می رسد و فرصت های شغلی شما به راحتی پیدا می شود. این می تواند به شما کمک کند که تاثیر اولیه خوبی در مورد نامزدهای شغلی بالقوه داشته باشید و آنها را تشویق به درخواست کنید.

نقشه سفر نامزد را ترسیم کنید

فرآیندهای استخدام و جذب خود را مرور کنید تا یک نمایش بصری از کل سفر نامزد ایجاد کنید. برخی از حوزه‌های کلیدی که ممکن است روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

  • کمپین های تبلیغاتی

  • فرآیند برنامه

  • تعاملات آنلاین

  • مصاحبه ها

  • شبانه روزی

این می تواند به شما در شناسایی فرصت هایی برای بهبود تجربه استخدام و افزایش تعداد پیشنهادات کاری که داوطلبان می پذیرند کمک کند. همانطور که نقشه خود را ایجاد می کنید، سعی کنید احساس کاندیداها را در هر مرحله از فرآیند استخدام و جذب ارزیابی کنید. این همچنین می تواند به شما کمک کند محتوای استخدامی منحصر به فردی برای هر مرحله از سفر نامزد ایجاد کنید تا آنها را درگیر نگه دارید.

مطالب مرتبط: سوالات متداول: مراحل استخدام چیست؟ (به علاوه نکات)

نامزدهای خود را در جریان بگذارید

هنگامی که سفر نامزد خود را ترسیم کردید، هرگونه تاخیر احتمالی را که می تواند روند استخدام را کند کند، شناسایی کنید. به عنوان مثال ، اگر تعداد محدودی درخواست دریافت کرده باشید یا اگر یکی از تصمیم گیرندگان کلیدی در تیم شما خارج از دفتر باشد، ممکن است تمدید یک پیشنهاد شغلی به یک نامزد بیشتر طول بکشد. به دنبال راه هایی برای ساده کردن این فرآیندها باشید تا فرآیند استخدام را کوتاه کنید و علاقه نامزد خود را حفظ کنید.

همچنین می‌توانید با ارسال به‌روزرسانی‌های خودکار از طریق پیام‌های متنی یا ایمیل، نامزدهای خود را در جریان این فرآیند قرار دهید. اگر با یک نامزد مصاحبه ای را برنامه ریزی می کنید، یک دعوتنامه تقویم و یادآوری خودکار برای آنها ارسال کنید. این می تواند اطمینان حاصل کند که آنها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارند. باز نگه داشتن ارتباط با هر نامزد بالقوه می تواند باعث شود آنها احساس ارزشمندی کنند.

یک استخر استعداد را حفظ کنید

ایجاد یک مجموعه استعداد از نامزدهای واجد شرایط یک راه عالی برای پر کردن سریع فرصت های شغلی آینده است. استخر استعداد، پایگاه داده ای است که مدیران استخدام برای ذخیره برنامه های نامزدهایی که قبلاً علاقه مندی خود را برای کار در شرکت خود ابراز کرده اند، استفاده می کنند. اینها ممکن است کاندیداهایی باشند که قبل از استخدام شما برای یک نقش خاص درخواست داده اند یا برای نقشی که در گذشته نامزد دیگری را برای آن استخدام کرده اید مصاحبه کرده اند. همچنین می‌توانید نامزدهایی را که افراد دیگر به شما ارجاع داده‌اند یا از طریق استراتژی‌های بازاریابی درون‌گرا به شبکه استعدادهای شما ملحق شده‌اند را بگنجانید.

هنگامی که استخر استعداد خود را ایجاد کردید، اغلب با به اشتراک گذاشتن محتوایی که ممکن است مفید بدانند با این نامزدها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پست‌های وبلاگ، ویدیوها یا وبینارهای اطلاعاتی ایجاد کنید که ارزش بیشتری برای آنها فراهم کند. این می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که چندین نامزد از قبل واجد شرایط دارید که علاقه مند به کار برای شرکت شما هستند که زمان استخدام مجدد فرا می رسد.

مرتبط: توسعه خط لوله استعدادها (با مراحل)

پیشنهاد ارزش کارمند خود را در نظر بگیرید

پیشنهاد ارزش کارمند به مجموعه ای از ارزش ها یا مزایایی که کارفرما به کارکنان خود ارائه می دهد اشاره دارد. داشتن یک پیشنهاد ارزش کارمند به خوبی تعریف شده می تواند شما را به یک کارفرمای مطلوب تبدیل کند، که می تواند به شما کمک کند متقاضیان شغلی واجد شرایط را جذب کرده و کارمندان فعلی خود را حفظ کنید. تحقیق کنید که رقبای شما چه انگیزه هایی به نامزدها ارائه می دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است پاداش ثبت نام، بازپرداخت شهریه، فرصت های کار از خانه یا یک برنامه انعطاف پذیر ارائه دهند. سپس در نظر بگیرید که چه چیزی می توانید ارائه دهید که ممکن است شما را از رقبای خود متمایز کند.

علاوه بر ارائه حقوق، بسته مزایا و مزایای عالی، به پاداش‌های نامشهودی که کارمندان در صورت کار کردن برای شما ممکن است دریافت کنند، فکر کنید. این ممکن است شامل داشتن فرصت کار بر روی پروژه های منحصر به فرد، عضویت در فرهنگ کاری عالی یا شرکت در برنامه های توسعه شغلی باشد. زمانی که ارزش پیشنهادی کارمند خود را تعریف کردید، آن را در تبلیغات و کمپین های استخدام خود بگنجانید تا نشان دهید که نامزدها چگونه می توانند با کار برای شرکت شما سود ببرند.

مرتبط: نام تجاری استخدام: تعریف، مزایا و نکات

بازخورد نامزدها را بخواهید

در طول فرآیند استخدام، از داوطلبان بازخورد بخواهید تا درک بهتری از احساس آنها در مراحل مختلف داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کرده و به بهینه سازی استراتژی های استخدام خود ادامه دهید. یکی از راه های درخواست بازخورد، توزیع نظرسنجی های تجربه نامزدها است. این می تواند به شما کمک کند در طول فرآیند استخدام با نامزدها در تماس باشید و بینش مستقیمی را در اختیار شما قرار دهد. برخی از سوالاتی که ممکن است از نامزدها بپرسید عبارتند از:

  • آیا احساس می کنید که استخدام کننده حرفه ای است؟

  • به نظر می رسد استخدام کننده در مورد شرکت و شغلی که برای آن درخواست می کنید آگاه است؟

  • آیا درک خوبی از موقعیت موجود دارید؟

  • آیا تکمیل فرم درخواست آسان بود؟

  • آیا وب سایت شغلی ما کاربرپسند است؟

  • به طور کلی، روند استخدام را چگونه ارزیابی می کنید؟

شما می توانید این نظرسنجی ها را از طریق متن یا ایمیل برای داوطلبان ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که تعداد سوالاتی را که اضافه می کنید محدود کرده اید تا پر کردن آنها برای داوطلبان سریع و آسان باشد. این می تواند نرخ پاسخ شما را بهبود بخشد و به شما در جمع آوری اطلاعات بیشتر کمک کند.

شرکت خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید

با استفاده از صفحات رسانه های اجتماعی خود به تبلیغ آنلاین شرکت خود ادامه دهید. می توانید از پیشنهاد ارزش کارمند خود برای کمک به ایجاد پست های ارگانیک استفاده کنید که نشان می دهد چرا کار برای شرکت شما بسیار عالی است. برای مثال، می‌توانید عکس‌های تیم خود را در یک ناهار، کار روی یک پروژه هیجان‌انگیز، لذت بردن از امتیازات شرکت یا جشن گرفتن یک رویداد مهم به اشتراک بگذارید.

با ایجاد پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی که فرهنگ کاری شما را منعکس می‌کند، می‌توانید به نامزدهای شغلی بالقوه کمک کنید کار کردن در سازمان شما چگونه باشد. این استراتژی همچنین می تواند به شما کمک کند با نامزدهای واجد شرایط ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشید و استعداد خود را افزایش دهید.

فروتن باشید

در طول هر تعاملی که با نامزدهای شغلی دارید، متواضع و معتبر باشید. از هر نامزد برای وقت خود تشکر کنید، هنگام پاسخ دادن به سؤالات آنها صبور باشید و فعالانه در طول بحث های خود به آنها گوش دهید. این می تواند به شما کمک کند تا کاندیداها در طول فرآیند استخدام احساس راحتی کنند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را در سطح شخصی بشناسید، که می تواند به شما در تصمیم گیری هوشمندانه برای استخدام کمک کند.

ارزشی را که نامزدهای مختلف می‌توانند برای تیم شما به ارمغان بیاورند را اذعان کنید و به آنها بگویید که خوشحال هستید که منبعی برای آنها هستید، زیرا آنها در طول سفر استخدام با شرکت شما ادامه می‌دهند. مهربانی و سازگاری می‌تواند این احتمال را افزایش دهد که کاندیدای منتخب شما پیشنهاد شغلی شما را زمانی که آن را به آنها ارائه می‌دهید بپذیرد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *