بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۲ تکنیک مدرن استخدام برای فرآیند استخدام شما

ابزارها و تکنیک های نوآورانه استخدام برای تیم های منابع انسانی مدرن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استخدام موثر می تواند تعداد متقاضیانی را که دریافت می کنید افزایش دهد و گزینه های پرسنلی بیشتری را در اختیار شرکت شما قرار دهد. دانستن روش‌های مورد استفاده در طول استخدام می‌تواند در طول فرآیند استخدام ارزشمند باشد و به عملیات استخدام شما کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، روش‌های جدید استخدام را توضیح می‌دهیم و جزئیاتی را در مورد ۱۲ تکنیک مبتنی بر فناوری که می‌توانید استفاده کنید، ارائه می‌کنیم.

تکنیک های جدید استخدام چیست؟

تکنیک‌های جدید استخدام، استراتژی‌های جدید و نوظهوری هستند که شرکت‌ها می‌توانند برای یافتن بهترین استعدادها برای پر کردن موقعیت‌های باز خود استفاده کنند. با پیشرفت مداوم فناوری، راه‌های بیشتری وجود دارد که استخدام‌کنندگان می‌توانند از این تکنیک‌ها و ابزارها به نفع خود در هنگام جستجوی نامزدها استفاده کنند. برخی از نمونه کارهایی که ممکن است از آنها استفاده کنید عبارتند از:

  • مرتب سازی از طریق رزومه یا نامه های پوششی

  • تعیین اینکه آیا متقاضی متناسب با فرهنگ است یا خیر

  • برقراری ارتباط در طول فرآیند استخدام

تکنیک ها یا ابزار خاصی که برای استفاده انتخاب می کنید ممکن است بسته به نیازهای استخدام فردی شرکت شما متفاوت باشد. با این حال، معمولاً می توانید بیشتر آنها را در صنایع و رشته های مختلف اعمال کنید.

مطالب مرتبط: چرا استخدام مهم است؟

۱۲ تکنیک مدرن استخدام با استفاده از فناوری

اگر علاقه مند به استفاده از استراتژی های مدرن در طول فرآیند استخدام خود هستید، در اینجا ۱۲ تکنیک مدرن استخدام با فناوری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

۱. سیستم های ردیابی متقاضی

سیستم‌های ردیابی متقاضی، سیستم‌های نرم‌افزاری هستند که استخدام‌کنندگان از آنها برای سازماندهی فرآیند استخدام خود استفاده می‌کنند. به طور معمول، این سیستم ها به آنها کمک می کنند:

  • اطلاعات متقاضی، مانند رزومه یا نامه های پوششی را جمع آوری کنید

  • نامزدها را سازماندهی کنید، مانند گروه بندی آنها بر اساس تجربه یا مجموعه مهارت

  • فیلتر کردن برنامه‌ها، مانند جدا کردن آنهایی که به بهترین وجه با معیارهای شغلی مطابقت دارند

این می‌تواند به استخدام‌کنندگان کمک کند تا فرآیندهای مصاحبه و استخدام خود را ساده‌تر کنند، زیرا آنها می‌توانند به راحتی اطلاعات و اعتبار نامزدها را مرتب کنند. شما ممکن است در مورد فن آوری های مختلف سیستم ردیابی متقاضی و ویژگی هایی که آنها ارائه می دهند تحقیق کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شما بهترین است.

۲. ارتباطات واقعیت مجازی

ارتباطات واقعیت مجازی یکی دیگر از فناوری‌های نوظهور استخدام است که مدیران استخدام می‌توانند از آن برای کمک به ایجاد تجربیات مصاحبه همهجانبه استفاده کنند. چند نمونه از نحوه استفاده از این سیستم در طول فرآیند استخدام عبارتند از:

  • ملاقات مجازی در فضاهای سه بعدی با نامزدها

  • معرفی متقاضیان به دفتر شرکت به صورت مجازی

  • نمایش فرهنگ محل کار با تجربیات همهجانبه

استخدام‌کنندگان ممکن است بعداً در فرآیند استخدام خود از واقعیت مجازی استفاده کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محیطی که به آن می‌پیوندند با نامزدها به اشتراک بگذارند. اگر متقاضیان شما در نزدیکی شما نباشند و نتوانند شخصاً به دفتر شما مراجعه کنند، این می تواند مفید باشد.

۳. سیستم های هوش مصنوعی

شما ممکن است سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) را برای فرآیندهای استخدام خود در نظر بگیرید، زیرا می‌توانند به شما در ارزیابی نامزدها و شناسایی تنظیمات بالقوه در شرح وظایف خود کمک کنند. مانند سیستم های ردیابی متقاضی، هوش مصنوعی می تواند به شما در فیلتر کردن درخواست های شغلی که دریافت می کنید کمک کند. با این حال، برخلاف سیستم‌های ردیابی متقاضی، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا شرح شغل و پست‌های خود را اسکن کنید تا از بهینه‌سازی زبان خود اطمینان حاصل کنید. این ممکن است به معنای استفاده از اصطلاحات مرتبطی باشد که کاندیداها هنگام بررسی آگهی‌های شغلی به دنبال آن هستند یا اطمینان از مثبت بودن عباراتی که استفاده می‌کنید.

این سیستم‌ها همچنین می‌توانند به شما اجازه دهند مستقیماً با متقاضیان از طریق ربات‌های چت یا نرم‌افزار چت خودکار که از یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات آنها ویژگی های اضافی را برای حفظ برنامه فرآیند استخدام یا پرسشنامه های نامزد ارائه می دهند. نیازهای استخدامی خاص شما ممکن است بر ویژگی های هوش مصنوعی که در سیستم های هوش مصنوعی به دنبال آن هستید نیز تأثیر بگذارد.

مرتبط: مهارت های استخدام: تعریف و مثال

۴. مصاحبه های ویدئو کنفرانس

اگر متقاضی نزدیک دفتر شما نیست، ممکن است یک مصاحبه ویدئو کنفرانس با او انجام دهید. استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدیویی برای صحبت با نامزدها می تواند به شما امکان دهد جستجوی استعداد خود را فراتر از منطقه کسب و کار خود گسترش دهید. به عنوان مثال، شرکت شما در کانزاس است، اما شما یک درخواست از شخصی در نیویورک دریافت کرده اید. در این سناریو، می‌توانید مصاحبه آنها را از طریق نرم‌افزار ویدئو کنفرانس انجام دهید.

هنگام بررسی گزینه های مختلفی که می توانید استفاده کنید، ممکن است گزینه های حریم خصوصی هر پیشنهاد را ارزیابی کنید. این امر به ویژه زمانی مفید است که شرکت شما به جای یک فرد فردی با کمیته های مصاحبه با نامزدها مصاحبه کند. به عنوان مثال، برخی از نرم افزارهای کنفرانس ویدیویی ممکن است به کمیته شما اجازه دهند تا موضوعاتی را در یک اتاق فراگیر در تماس مورد بحث قرار دهند و برخی دیگر ممکن است این ویژگی را نداشته باشند.

۵. پلتفرم های رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند فضاهایی را برای تبلیغ آگهی های شغلی خود به متقاضیان بالقوه به شما ارائه دهند. استفاده از این تکنیک مفید است زیرا ممکن است به شما کمک کند به نامزدهای بالقوه ای که برای جستجوی یک موقعیت جدید برنامه ریزی نمی کنند، برسید. اجازه دادن به آنها برای دیدن فرصت‌هایی برای رهبری، مزایای بهتر یا دستمزد بالاتر ممکن است آنها را به درخواست بالقوه علاقه مند کند.

راه دیگری که می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید این است که پستی را در مورد موقعیتی که برای آن استخدام می کنید در حساب شخصی خود پست کنید. این می تواند به شما کمک کند فرصت را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید، با این حال، برخی از استخدام کنندگان ممکن است از این تاکتیک برای یافتن نامزدهای بالقوه قبل از ارسال شرح شغل استفاده کنند.

مطالب مرتبط: نکات و استراتژی های استخدام در رسانه های اجتماعی

۶. آگهی های شغلی دیجیتال

آگهی های شغلی دیجیتال برای استخدام کنندگان مفید هستند زیرا می توانند شرح شغل خود را به طور گسترده تری به اشتراک بگذارند. با پیشرفت های فناوری، پلتفرم های دیجیتالی به طور فزاینده ای وجود داشته است که به کاندیداها امکان می دهد به دنبال فرصت های شغلی باشند. یکی از نمونه‌های این پلتفرم‌های دیجیتال Indeed Job Search است، ابزاری که به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهد تا شرح شغل خود را با یک برنامه کاربردی برای جویندگان کار ارسال کنند. به اشتراک گذاری و ترویج فرصت های شغلی، در پلتفرم های مختلف دیجیتال، برای کمک به استخدام کنندگان برای جذب مخاطبان گسترده تر مفید است.

۷. پلتفرم های بررسی شرکت

پلتفرم‌های بررسی شرکت به نامزدها این امکان را می‌دهد که شرکت‌های خاصی را جستجو کنند و درباره نحوه کار در آنجا اطلاعات بیشتری کسب کنند. کارمندان بالقوه می توانند تجربیات کارمندان سابق را بخوانند و پاسخ سوالاتی را که ممکن است داشته باشند بیابند، مانند:

  • آیا شرکت برای اضافه کاری هزینه اضافی می دهد؟

  • چگونه آنها تعادل مثبت کار و زندگی را برای کارکنان فراهم می کنند؟

  • فرهنگ محیط کار چگونه است؟

نمونه ای از پلتفرم بررسی شرکتی که متقاضیان ممکن است از آن استفاده کنند، Glassdoor است که به جویندگان کار اطلاعاتی در مورد آنچه می توانند هنگام کار در یک شرکت انتظار داشته باشند، ارائه می دهد. بررسی نحوه بحث مردم درباره شرکت شما در پلتفرم هایی مانند این مهم است تا اطمینان حاصل شود که نامزدها می توانند مزایای همکاری با شما را ببینند.

۸. بررسی شخصیت آنلاین

اگر یافتن نامزدهایی که متناسب با فرهنگ شرکت شما هستند، تمرکز استراتژی استخدام شما است، ممکن است از نظرسنجی شخصیت آنلاین استفاده کنید. اینها می توانند به شما کمک کنند تا قبل از مصاحبه با هر متقاضی، ویژگی ها و ویژگی های کلیدی را شناسایی کنید. در این نظرسنجی‌ها، می‌توانید انتخاب‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهید که شخصاً برای آنها صدق می‌کند و سپس از آن‌ها بخواهید آن‌هایی را که در محل کار برایشان مناسب است انتخاب کنند. انجام این کار می تواند قبل از اینکه تصمیم بگیرید با چه کسی مصاحبه کنید، درک بهتری از متقاضیان خود داشته باشید.

۹. اتوماسیون ارتباطات

ابزارهای فناوری اتوماسیون ارتباطی می‌توانند به استخدام‌کنندگان در برنامه‌ریزی پاسخ‌های از پیش نوشته شده برای متقاضیانی که ممکن است معیارهای شغل را برآورده نکنند، کمک کنند. گاهی اوقات آنها می توانند از این نوع نرم افزارها با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنند تا این پیام ها بلافاصله پس از جداسازی برنامه ها توسط نرم افزار تجزیه و تحلیل ارسال شوند. این می تواند به صرفه جویی در وقت استخدام کنندگان کمک کند و به آنها اجازه دهد زمان بیشتری را صرف صحبت با نامزدهای بالقوه ای کنند که معیارهای شغلی را دارند.

۱۰. بهینه سازی اپلیکیشن موبایل

یکی دیگر از تکنیک های جدید استخدامی که می توانید از آن استفاده کنید، بهینه سازی اپلیکیشن موبایل است. این به شرکتی اشاره دارد که طراحی و تجربه برنامه شغلی خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه می کند. داشتن توانایی درخواست شغل در تلفن هوشمند یا تبلت ممکن است دسترسی و راحتی بیشتری را برای نامزدها فراهم کند. هنگام بهینه سازی برنامه شغلی خود برای استفاده از تلفن همراه، مهم است که مطمئن شوید در همه دستگاه ها قابل دسترسی است.

مطالب مرتبط: Mobile Friendly چیست؟ (با نکاتی در مورد ارائه یک تجربه سازگار با موبایل)

۱۱. ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو

استخدام‌کنندگان همچنین می‌توانند از ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنند تا به آن‌ها در نوشتن شرح‌های شغلی قابل جستجوی قوی کمک کنند. اینها برای اینکه به کاندیداهای بالقوه امکان می دهد بدون توجه به جستجوی شغلی که انتخاب می کنند، به راحتی آگهی شغلی شما را پیدا کنند، مهم هستند. به طور معمول، ابزارهای سئو بر روی شناسایی کلمات کلیدی که متقاضیان ممکن است جستجو کنند و چگونه می توانید آن کلمات را در توضیحات خود بگنجانید، تمرکز می کنند. استفاده از ابزارهای سئو ممکن است به شما کمک کند تا در بین کاندیداها دیده شوید.

۱۲. بازاریابی استخدام آنلاین

هنگام تبلیغ یک موقعیت باز، می توانید از بازاریابی استخدام آنلاین برای کمک به برجسته کردن آگهی شغلی برای متقاضیان بالقوه استفاده کنید. یکی از روش‌هایی که ممکن است استفاده کنید، تبلیغات پیام‌رسانی مستقیم است که به شما امکان می‌دهد پست شغلی را مستقیماً با نامزدهای احتمالی از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این می تواند به ویژه مفید باشد اگر شما علاقه مند به دریافت برنامه های بیشتر هستید یا اگر هنوز به دنبال مناسب بودن برای نقش هستید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *